مشاوره فردی و رفتارهای مخرب ارتباطی

مشاوره فردی و مشاوره زوج درمانی چطور می توانند به شما در حل رفتارهای مخرب ارتباطی کمک کنند که بتوانید هم رابطه خود را بهبود ببخشید و هم اگر در اوایل رابطه هستید بتوانید رابطه سالم تری را شروع کنید؟

این نوید را ما به شما می دهیم که ما در مرکز مشاوره خانه مهر در تمام زمینه های روانشناختی به شکل تخصصی فعالیت می کنیم زمینه های فعالیت متخصصین خانه مهر به شرح زیر می باشد :

مشاوره فردی ، مشاوره زوج ، مشاوره خانواده ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت ، مشاوره کودک ، مشاوره سکس تراپ ، مشاوره بیماری های خاص مثل ام اس ، سرطان ، مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی .

مشاوره ازدواج و افسردگی در زوجین

مشاوره افسردگی خانه مهر

درمان افسردگي و اضطراب در مشاوره فردي خانه مهر

مشاوره زناشويي و مشاوره ازدواج در درمان مشکلات جنسي

 

رفتارهای مخرب ارتباطی
مشاوره فردی برای رفتارهای مخرب ارتباطی چه کمکی به شما می کند؟

 

 

مشاوره فردي و رفتارهاي مخرب ارتباطي

 

دپارتمان های ما به شکل مجزا هر کدام زیر نظر متخصصین مجرب در حال ارائه خدمات روانشناختی می باشد در این مقاله قصد داریم شما را با روش های پرکاربردی که باعث می شود رابطه شما روز به روز به سمت فرسودگی و مشکلات عمیق عاطفی برود آشنا کنیم

همانطور که می دانید در مراوده و در روابط نیاز است ما مهارت های اصلی کسب کنیم ، نیاز است که مشکلات فردی خود را در رابطه کنار بگذاریم و آن ها را حل کنیم.

 

درمان مشکلات فردي از طريق مشاوره باليني

 

البته حل مشکلات فردی نیازمند زمان و پروتکل درمانی است زیرا هر کدام از ما با گذشته ای متفاوت با کوله باری از تجربه های خوب و بد که پر از حس های مثبت و منفی است در حال زندگی هستیم که حل و ترمیم گره های گذشته باید طی زمان و با انجام مهارت ها و فعالیت ها انجام شود.

یکی از مواردی که باعث می شود شما در رابطه عاطفی خود روز به روز دچار اختلالات و تنش های بین فردی شوید پیام اهمیت نداشتن است…

 

رفتارهای مخرب ارتباطی
مشاوره فردی برای رفتارهای مخرب ارتباطی با هیپنوتیزم فقط توسط فرد مجرب

 

نيازهاي تو مهم نيست…

 

در اهمیت ندادن پیامی که به همسر خود می دهید این است که من نیازهای تو را بی ارزش تلقی می کنم به عبارت دیگر می توان گفت خواسته های او را به اندازه خواسته های خودتان بزرگ و موجه نمی دانید.

هدف این است که با شرمنده کردن همسرتان او را وادار به تسلیم کنید به جمله زیر دقت کنید :  ” محض رضای خدا عزیزم تمام روز را مشغول تماشای تلویزیون بودی چرا الان از من انتظار داری که قبض ها را پرداخت کنم ”

پیام این جمله این است که نیاز من به استراحت موجه تر از تمایل تو به انجام ندادن این کار است.

 

تهديد و کناره گيري روشي مخرب است

 

گاهی فقط یک جمله کوتاه که پیام هایی مثل بی ارزش کردن طرف مقابل ، زیر سوال بردن هویت خودش و اطرافیانش باعث می شود که جنگ و گریز بین زوجین شروع شود .

دومین آیتم کناره گرفتن ، رها کردن است در این جا پیام عبارت است از کاری را که می خواهم انجام بده و گرنه تو را به خیر و ما را به سلامت ، در کناره گرفتن ، تهدید به جدا شدن و رفتن سلاحی است که ما در رابطه از آن استفاده می کنیم و بسیار جمله ترسناکی است زیرا به مرور زمان رابطه شما را به تباهی می کشاند .

 

گروکشي ممنوع است

 

می توان گفت یکی از مسائلی که در کناره گرفتن و رها کردن وجود دارد گروکشی است ،  ” اگر این کار را نکنی من هم این کار را نمی کنم ” ماهیت تهدید ، گروکشی و تحقیر کردن از پایه های آزار دهنده هر رابطه ای است.

همانطور که می بینید اگر مهارت رابطه را بلد نباشیم ، اگر الگوهای رفتاری ما قهر ، پرخاشگری ، سکوت و کنایه و تحقیر کردن باشد به مرور زمان رابطه عاطفی و سلامت را از دست می دهیم و چیزی جز روزمرگی ، بی تفاوتی و سردی جای آن را نخواهد گرفت به همین خاطر است که همیشه به زوجین تاکیید می شود که در جلسات مشاوره شرکت کنند تا بتوانند هم رابطه خود را ترمیم کنند هم قبل از شروع زندگی در مشاوره قبل از ازدواج و کارگاه ها و همایش هایی که در این زمینه وجود دارد شرکت کنند تا بتوانند رابطه سلامت تری را رقم بزنند .

 

رفتارهای مخرب ارتباطی
بهترین مشاوره فردی را برای رفتارهای مخرب ارتباطی از مرکز مشاوره تخصصی خانه مهر بخواهید

 

شخصيت کنترلگر نباشيد

 

و اما یکی دیگر از سلاح های خطرناک همان طور که گفتیم تهدید است در تهدید آشکارا برای طرف مقابل خط و نشان می کشیم تهدید از شخصیت های کنترلگر می آید در این روش زن و شوهر برای کنترل طرف مقابل تصمیم می گیرند که به او عملا آسیب بزنند این روش منفعت زیادی دارد اما خطرناک است.

چون با وجود این که ممکن است به خواسته خود برسید اما بهای آن از نظر دلخوری طرف مقابل چه بسا می تواند خیلی سنگین باشد همراه ما باشید تا در مقاله بعدی در مورد سرزنش ، بدنام کردن ، ایجاد احساس گناه و حرف را عوض کردن که از سلاح های آسیب زننده در رابطه هستند با شما عزیزان گفتگو کنیم جهت اطلاعات بیشتر برای گرفتن مشاوره حضوری و غیر حضوری با خانه مهر در ارتباط باشید .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *