مشاوره فردی و درمان مشکلات عاطفی

یکی دیگر از خدمات تخصصی ما در مرکز مشاوره خانه مهر ، مشاوره فردی و بالینی و درمان مشکلات عاطفی است . ما در زمینه مشاوره فردی به شما کمک می کنیم که ابعاد مختلف زندگی خود را بررسی کنید و در روابط بین فردی خود موفق تر عمل کنید و همینطور از طریق گروه درمانی کارگاه های آموزشی و تخصصی ، این خدمات را برای شما فراهم می آوریم تا بتوانید در زمینه خودشناسی و درمان مشکلات عمیق دوران کودکی به نقطه ای از آگاهی و تغییر برسید.

مقالات مرتبط در زمينه مشاوره فردي به شما کمک ميکند در زمينه درمان و پيشگيري اطلاعات بيشتري به دست آوريد:

مشاوره فردی در درمان ترس و اضطراب

مشاوره فردي و رفتارهاي مخرب ارتباطي

مشاوره فردی بالینی و رسیدن به اهداف

درمان وسواس و درمان اضطراب با مشاوره فردی

بهترین مشاوره فردی را از مرکزخانه مهر بخواهید

 

درمان مشکلات عاطفی
مشاوره تلفني رايگان و درمان مشکلات عاطفی در مرکز مشاوره خانه مهر

 

مشاوره فردی و درمان مشکلات عاطفی

 

همانطور که می دانید مشاوره فردی ابعاد مختلفی دارد مثل مشاوره بالینی ، مشاوره اختلالات شخصیت ، مشاوره وسواس ، مشاوره اضطراب ، مشاوره فوبیا ، مشاوره ترس ها ، مشاوره تعارضات بین فردی ، مشاوره تحصیلی ، مشاوره شغلی که هر کدام از این موارد با رویکردهای مختلفی می تواند به پروتکلی از درمان برسد . در ادامه مقاله با شما در مورد یکی از بنیادی ترین مسائل قابل بررسی ، باورهای مرکزی گفتگو خواهیم کرد .

 

تصویر شما از خودتان :

 

باورهای مرکزی شما مفاهیمی اصلی می باشند که بر اساس آنها زندگی می کنید . باورها تصویری از خودتان ارائه می دهند ، تصویری از نقاط ضعف و قدرت و توانمندی ، ارزشمندی و ارتباط شما با دنیای خارج . باورهای مرکزی شما در حقیقت هویت شما و تعیین کننده بعد عاطفی زندگی و چگونگی احساس شما نسبت به خودتان است .

آنها همه چیز زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهند ، از انتخاب همسر تا لذت بردن از یک دوش گرفتن طولانی و گرم . باورهای مرکزی ما یا همان کروبیلیف که حد و حدود چیزهایی که شما می توانید در زندگی بدست آورید را معین می کند آنها هستند که تعیین می کنند چه کسی شایستگی دارد با شما دوست شود و این باورها در قالب انتظارات شما از خودتان ، اطرافیان و زندگی  خودشان را نشان می دهند .

 

 

درمان مشکلات عاطفی
درمان وسواس با مشاوره بالینی و فردی و درمان مشکلات عاطفی

تصميم ما در زندگي بر چه اساسي است؟

 

تصویری که ما از خودمان داریم پایه و اساس اکثر تصمیم های ما در زندگی می شوند و این تصویرها به مرور اهداف ما را در زندگی تشکیل می دهند که گاهی زیربنای ترس های اصلی ما را شکل می دهند .

وقتی تصویری که شما از خودتان دارید پر از عیب و نقص باشد پیامی که به شما می دهد این است که لیاقت موفقیت را ندارید و در زندگی باید همیشه منتظر رنج ، فقدان و آسیب باشید ولی وقتی تصویری از خودتان دارید که جذاب و سرشار از قدرت و اطمینان ، دنیا در نگاه شما خوشایندتر و دست یابی به آرزوهای شما امکان پذیرتر می شود

 

ما از بسياري از باورهاي مرکزي خود مطلع نيستيم

 

و اما موضوع مهم که در مشاوره فردی و مشاوره بالینی مورد ارزیابی قرار می گیرد این است که بسیاری از باورهای مرکزی خود مطلع نیستیم که چطور عمل می کنند و خیلی وقت ها نمی دانیم که چه احساسات مشخصی دارند ، بی ارزشی ، آسیب پذیری یا بی کفایتی جز احساساتی است که اگر زیربنای باورهای مرکزی باشد می تواند تاثیرات بسیار زیادی را در وضعیت فعلی شما در ارتباط های بین فردی ، شغل ، تحصیل و حتی احساسات خود نسبت به خودتان را شکل می دهد .

 

مشاوره فردي و مشاوره باليني به شما کمک ميکند زندگي سالم تري را تجربه کنيد

 

دقیقا مشاوره فردی به شما کمک می کند که دیدتان را نسبت به خودتان تغییر دهید که یاد بگیرید روش هایی وجود دارد که می توانید ارزیابی ها و باورهایی که در کودکی و توسط اطرافیان در ناخودآگاه شما شکل گرفته است را صیقل دهید .

باورهای مرکزی به چند شکل خودشان را نشان می دهند ، یکی از آن شکل هایی که در باور مرکزی داریم این است که قانون هایی برای بقاء مقابله کردن وضع می کنن .

دومی خودگویی های درونی ثابت شما را تعیین می کند که این خودگویی ها باعث می شود که شما وقایع و چالش ها و موقعیت های زندگی خود را بر مبنای آن خودگویی ها تفسیر و تحلیل کنید و بعد عملکرد شما تحت تاثیر باورها و انتظارات و ترس های شما قرار می گیرد .

 

درمان مشکلات عاطفی
مشاوره تلفنی رایگان تهران و کاهش و درمان مشکلات عاطفی

 

ماندن و جنگیدن براي باورهای نادرست

 

همانطور که گفتیم اولین شکلی که باورهای مرکزی خودش را نشان می دهد قانون هایی است برای ماندن و جنگیدن باورهای نادرست . بطور مثال وقتی که ما در مورد خودمان تصویری شکسته و پر از عیب و نقص و بی ارزش داریم ممکن است قانون هایی را برای خودمان وضع کنیم که باعث شود روز به روز ضعیف تر و حتی انرژی روانی بیشتری را برای مسائل غیر مهم صرف کنیم . به این جملات دقت کنید :

هرگز اجازه نده که کسی تو را خوب بشناسد ، همیشه کاری کن که خوب به نظر برسی ، همیشه سعی کن به هنگام بروز اولین نشانه های تعارض کنار بکشی ، سعی کن بفهمی که مردم از تو چه می خواهند تا خواسته هایشان را برآورده کنی در غیر این صورت تو را رها و طرد خواهند کرد . از کسی چیزی نخواه ، هیچ کس خواسته تو را برآورده نمی کند ، هر چقدر می توانی از خودت مراقبت کن چون هیچ کس از تو مراقبت نخواهد کرد .

 

باورهاي من درمورد خودم دنيايم را ميسازد

 

همانطور که می بینید باورهای مرکزی وقتی بر مبنای پر عیب و نقص و بی ارزشی باشد ، می تواند قوانینی مثل قوانینی که برایتان نام بردیم را وضع کند  و همین ها باعث می شود که عملکرد شما در ارتباط هایتان دچار مشکل شود . باعث می شود که احساس بی ارزشی شما را مدام از روابط سالم دور کند و حتی شما را مجبور می کند که در قالب آدمی نمایشی رفتار کنید به همین منظور این قوانین شما را تا پای افسردگی و احساس پوچی می کشانند اگر به آنها آگاه نشوید و برای تغییر آنها اقدام نکنید .

ما قسمت کوچکی از مشاوره فردی را برای شما عزیزان عنوان کردیم دقیقا مشاوره فردی به شما کمک می کند که در زمینه خودآگاهی بیشتر قدم بردارید و اطلاعات بیشتری برای ارزیابی باورهای مرکزی خود داشته باشید از طریق تست و تمرین هایی که انجام می دهید ، می توانید به مرور زمان خودگویی های درونی خود را بشناسید و در زمینه ارزیابی نقاط ضعف و قدرت خود به شکل درست و تحلیلی قدم بردارید .

 

مشاوره فردي در مرکز مشاوره خانه مهر

 

همراه ما باشید تا در ادامه مقاله با شما عزیزان در مورد خودگویی درونی و چگونگی شکل گیری باورهای مرکزی بیشتر گفتگو کنیم شما عزیزان می توانید جهت گرفتن جلسات مشاوره با اپراتور مرکز مشاوره خانه مهر تماس بگیرید تا شما را در زمینه مشاوره فردی ، مشاوره بالینی ، مشاوره وسواس و اضطراب و مشاوره روابط بین فردی بیشتر راهنمایی کنند و البته می توانید از مشاوره فردی رایگان ما که به شکل 10 دقیقه ای در مرکز با ارزیاب و مشاوره متخصص انجام می شود در ارتباط باشید .

 

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *