چرا نمی توانم ابراز عشق و دوست داشتن کنم ؟

چرا نمی توانم ابراز عشق و دوست داشتن کنم ؟

تا بحال در مورد زبان عشق کلام تایید آمیز شنیده اید ؟ چرا بعضی وقت ها نمی توانیم احساساتمان را ابراز کنیم ؟ شاید در مورد خانواده فداکاری های زیادی از خودمان نشان داده باشیم اما عاجزیم از آنکه به صورت کلامی به اطرافیانمان ، به اعضای خانواده بگوییم که دوستشان داریم بگوییم که چقدر از بودنشان خوشحالیم و هزاران جمله و کلمه عاشقانه که حیف است بدون آنکه بر زبان بیایند همیشه خاموش بمانند.

 

اگر تمایل دارید در زمینه عشق و ابراز عشق اطلاعات بیشتری کسب کنید ما به شما عزیزان مقالات زیر را پیشنهاد میدهیم:

 

زبان عشق چیست و مخزن عشق چگونه پر می شود ؟

 

چطور بدون قهر و دعوا با همسرم گفتگو کنم؟

 

من عشق و توجه کامل همسرم را می خواهم

 

مشاوره تلفنی عشق و ازدواج در مرکز خانه مهر

 

این جمله را همیشه به یاد داشته باشید گاهی با یک تعریف خوب می توانیم دو ماه زندگی کنیم

ابراز عشق
ابراز عشق ماندگار است اگر ارتباط سالمی را انتخاب کنید

 

 

جادوی کلمات را در عشق دست کم نگیرید

 

یکی از راه های بسیار مهم برای ابراز عشق و دوست داشتن استفاده از کلمه ها و واژه هایی است که دلگرم کننده و تشویق آمیز است برای آنکه بفهمیم چرا بعضی از افراد دوست دارند که به شکل کلامی تایید شوند و چرا بعضی نمی توانند به شکل گفتاری عشق و دوست داشتنشان را ابراز کنند نیاز است که مطلب زیر را بدانید .

 

مخزن عشق خود را بررسی کنید

 

همانطور که گفتیم مخزن عشقی در گذشته وجود دارد زمانی که شما خیلی کوچک بوده اید ، زمانی که تمام عشق و محبت را از پدر و مادر و اطرافیانی که از شما حمایت می کردند دریافت کرده اید

اگر در گذشته خانواده ای داشته اید که شما را از لحاظ کلامی تقویت کرده اند ، شما از لحاظ شنوایی از نظر محبت و دیده شدن تقویت شده اید الان مخزن عشقتان از لحاظ کلام تایید آمیز پر است و می توانید به راحتی این ابراز احساسات و محبت را به دیگران هم داشته باشید و یا برعکس ممکن است مخزن عشق شما در این زمینه پایین باشد

اما خودتان به شکل افراطی این را برای اطرافیانتان انجام دهید به شکل افراطی انجام دادن باعث می شود که موضع عشق و دوست داشتن فراتر رود و کم کم تبدیل به رفتارهای عاطفی حمایت کننده بیش از حد برود.

 

ابراز عشق
روابط زناشویی با ابراز عشق مهم است

 

 

من عشقم را ابراز میکنم شما چطور؟

 

پس باید بدانیم باید مخزن عشق به شکل درست شکل گرفته باشد تعریف شفاهی و قدردانی با کلمات یک ابراز قدرتمند برای ابراز عشقند این که شما بتوانید از لباس قشنگ همسرتان ، از دستپختش ، از چشمانش ، از اعضای صورت و بدنش تعریف کنید باعث می شود که عشق و دوست داشتن بین شما حتی بیش تر هم بشود

اما ابراز عشق و دوست داشتن از لحاظ کلامی فقط مربوط به کلمات محبت آمیز و تعریف و تمجید نیست زمانی که شما از فعالیت ها ، ظاهر همسرتان تشکر می کنید و قدردانی و تعریف می کنید باعث می شود که او احساس کند که از سمت شما دیده شده است و برای شما فرد جذابی است قطعا این ها نشان دهنده عشق است اگر شما جز آن دسته هستید که نمی توانید عشق و دوست داشتن خود را ابراز کنید حتما از یک مشاور و متخصص در زمینه مشاوره فردی کمک بگیرید که بتواند شما را در زمینه عزت نفس و شکستن باورها و طرحواره های مشکل زا کمک کند.

 

اول خودم را دوست خواهم داشت…

 

اما یکی از تکنیک ها و تمرین ها این است که شروع کنید همه آن کلماتی که نمی توانید به زبان بیاورید در خلوت خود به خودتان بگویید لازم است اول خودتان را دوست داشته باشید اجازه دهید که تمام آن شرم و طرحواره هایی که به شما اجازه نمی دهد به شما این کار را انجام دهید بشکنید

کلمات تشویق آمیز را فراموش نکنید شما با کلمات تشویق آمیز می توانید آن قسمتی که در ذهن همسرتان به سمت ناامیدی رفته است را تقویت کنید این را بدانید که بخش های ناامن وجود اطرافیانتان در انتظار شنیدن کلمات تشویق آمیز شما هستند چشمانتان را ببندید و به یاد بیاورید که چه کسی از اطرافیان شما بیشترین تحقیرها و تنبیه ها را برای شما در نظر گرفته است احساسات خود را یادداشت کنید و کلماتی که در ذهنتان نقش می بندند را نیز یادداشت کنید.

 

ابراز عشق
چگونه ابراز عشق کنیم و احساسات خود را نشان دهیم

 

 

لطفا به خودت برچسب نزن

 

در مقابلش آدم هایی که شما را تشویق به همراهی می کنند را به یاد آورید ، کلماتشان را یادداشت کنید و  احساساتتان را بنویسید خواهید دید که بار منفی کلمات هر چقدر هم که شما آگاه باشید که اطرافیان شما اشتباه می کنند باز هم تاثیر خودش را می گذارد اما یک جایی صحبت ها و برچسب های اطرافیان آسیب کمتری به شما می گذارد

آن جایی که شما احساس کنید که عمیقا خودتان را دوست دارید پس این تمرین را بارها انجام دهید و ببینید زمانی که خودتان اطرافیانتان را تشویق نمی کنید یا از کلمات مثبت استفاده نمی کنید چقدر می تواند به سردی و بی تفاوتی رابطه شما کمک کند.

 

من قدردانم چون وظیفه تو نیست

 

زوجینی که کم کم رفتارهایشان تبدیل به وظیفه می شود و از یکدیگر قدردانی نمی کنند به مرور زمان ارتباطشان به سمت طلاق عاطفی پیش می رود هشیار باشید که رابطه شما همانند یک گل نیاز به مراقبت دارد شما روز به روز حتی به دلیل آنکه ارتباط به سمت روزمرگی می رود خودتان باید دست بکار شوید و نسبت به رابطه خود اقداماتی را انجام دهید به یاد آورید:

 

ابراز عشق
مشاوره تلفنی ابراز عشق و ازدواج در خانه مهر

 

 

آخرین باری که اطرافیانتان را تشویق کردید چه زمانی بوده است ؟

 

آیا کلا تشویق کردن را می توانید تعریف کنید ؟ تشویق با اجبار متفاوت است تشویق توجه و محبت و نگاه کردن به جهان از چشم همسر شماست ابتدا باید بفهمید که چه چیزی برای همسرتان مهم است اگر در حال کاهش وزن است باید او را تشویق کنید که کم کم تصمیم بگیرد که کلاس هایی را برود کوچکترین موفقیت های او را در نظر بگیرید و او را تشویق کنید ، به او بگویید که هرچقدر بخواهد همراهش هستید و به هر چه شکلی که بتوانید به او کمک می کنید.

این را به یاد داشته باشید که تشویق زبانی ، یعنی من می دانم ، من به تو توجه دارم و من با تو هستم و حال تو تصمیم می گیری که من چطوری می توانم به تو کمک کنم.

 

زبان بدن شما دروغ نمی گوید…

 

برای آنکه بتوانیم ابراز احساسات و کلمات مهرآمیز را یاد بگیریم و دچار پیام دوگانه نشویم باید زبان بدنمان را بشناسیم گاهی یک دوستت دارم شبیه یک متنفرم به نظر می رسد زیرا کلام شما وابسته به نگاه ، لحن صدا ، تن صدای شما و بدن شما دارد اگر می خواهید یک رابطه عاطفی و صمیمانه سالم را تجربه کنید باید آرزوهای یکدیگر را بشناسید ، انتظارات خود و همسرتان را بشناسید  و در مورد انتظارات همدیگر گفتگو کنید .

شناخت زبان عشق و توانایی در ابراز آن نیازمند مهارت های دیگری نیز می باشد شما چطور به گفته های همسر خود توجه می کنید آیا در هنگام تلویزیون نگاه کردن به همسرتان می گویید که شروع به گفتگو کنید ؟

این توجه فقط 10 درصد از لحاظ روانی می تواند همسرتان را ارضاء کند در صورتیکه زمانی که شما تمام وجودتان را وقف گفتگو با همسرتان می کنید به او یادآور می شوید که در حال گوش دادن فعال هستید

 

ابراز عشق
مشاوره ازدواج و ابراز عشق به شما کمک می کند زندگی عاشقانه تری را تجربه کنید

 

 

چقدر از همسرتان جلوی بقیه تعریف می کنید؟

 

چقدر توانمندی های او را تحسین می کنید ؟ آیا تا بحال به این فکر کرده اید ؟ به صورت مکتوب و نوشته شده از او تشکر کنید آیا شده سر میز توالت خود ، روی یخچال خود نوشته ای عاشقانه برای همسرتان نوشته باشید و از او قدردانی و تشکر کرده باشید ؟ چقدر مراقب رابطه خود هستید ؟

اگر نمی توانید در کنار همدیگر از زندگی لذت ببرید قطعا نیاز است که مرور دوباره ای بر همه رفتارهای مثبت و منفی خود داشته باشید لسیتی که از همه کارهایی که برای عشقتان انجام می دهید تهیه کنید چقدر نسبت به فعالیت ها و رفتارهای همسرتان قدردان هستید؟

 

همسر شما چه ویژگی های مثبتی دارد؟

 

لیستی از خصوصیات مثبت همسر خود تهیه و به صورت شفاهی از همسرتان تشکر کنید ، کوچک ترین چیزها هم می تواند باعث شود که همسر شما احساس کند که از لحاظ عشق و دوست داشتن به شما نزدیک است . پرداخت قبض آب و برق بسیار کار راحتی است اما باز هم جای تشکر دارد رسیدگی به گل ها ، غذا درست کردن ، شستن لباس ها ، همه این ها نشانه هایی از بودن و عشق در کنار شما است نه اینکه وظیفه و خدمت رسانی .

 

از خودت تشکر کن

 

پس برای اینکه بتوانید خودتان هم در پروسه ابراز احساسات و عشق قرار بگیرید نیاز است که در وهله اول از خودتان تشکر کنید و جملات و شعرهای عاشقانه ای را در مقابل آینه برای خودتان بگویید

اگر در این زمینه می دانید که نمی توانید موفق عمل کنید و باعث شده است که رابطه شما آسیب ببیند از یک مشاور فردی و کارگاه درمانی و آنلاین در زمینه خودشناسی استفاده کنید تا به شما آموزش دهند که چطور می توانید مخزن عشق کودکی خود را پر کنید و در حال حاظر نیز همسر جذاب و دوست داشتنی بنظر برسید .

 

 

ابراز عشق
ابراز عشق و وقت گذاشتن را بلد هستید؟

 

 

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *