چه موقع سراغ مرکز مشاوره شغلی برویم ؟

چه موقع سراغ مرکز مشاوره شغلی برویم ؟ مشاوره شغلی در تعیین سرنوشت شما نقش دارد
در مرکز مشاوره شغلی خانه مهر سعی بر این داریم تا بتوانیم به افرادی که در زمینه ی شغلی دچار سردرگمی شده اند کمک کنیم متخصصین ما در زمینه ی مشاوره  شغلی و تحصیلی به افراد کمک می کنند تا بتوانند از طریق استعداد یابی و ویژگی هایی که مورد بررسی قرار می گیرد بهترین انتخاب را داشته باشند .

 

ما به کمک مرکز مشاوره شغلی از چه چیزی جلوگیری می کنیم ؟

 

قصد داریم اجازه ندهیم که پس از سپری کردن سال های طولانی به این نتیجه برسید که آینده شغلی درخشانی را برای خود رقم نزده اید و یا دچار افسردگی و سرخوردگی شوید که نتوانسته اید آنقدر که باید دست آوردی در سن های بالاتر داشته باشید. عدم امنیت شغلی باعث می شود که شما به مرور زمان امید به آینده را از دست بدهید و نتوانید در لحظه شاد و موفق زندگی کنید اما این را باید بدانید که در هر سنی با هر مدرک تحصیلی اگر یک علاقه و استعداد را به آن اضافه کنید می توانید یک کسب و کار موفق و درخشان داشته باشید.

 

مشاوره ی شغلی در تعیین سرنوشت شما نقش دارد

 

شما در مشاوره ی شغلی تمام پتانسیل و توانایی خود را کشف می کنید ابزاهایی که با آن مورد سنجش قرار می گیرید ابرازهای علمی است تا بتوانند با کمترین خطا شما را در یک مسیر درست قرار دهند. در مشاوره ی شغلی نیاز است که شما چندین مبحث را مورد بررسی قرار دهید البته در مرکز مشاوره خانه مهر تمامی مواردی که در زیر خواهیم گفت توسط خود متخصص ارزیابی می شود در جلسه ی مشاوره شغلی شما یک رزومه و برگه ی ارزیابی را پر می کنید که شامل موارد زیر است :
مدارک تحصیلی شما چیست ؟

در چه زمینه هایی تخصص دارید و یا در چه زمینه هایی تا به حال فعالیت کرده اید ؟

مهارت های شما در چه زمینه هایی است ؟

آیا نسبت به استعدادها و علایق خود مطلع هستید ؟به صورت جداگانه استعدادها و علایق خود را بنویسید.

در زمینه ی خانواده و شخصیت فرد نیز به صورت دقیق و البته در صورت نیاز ارزیابی می شود

بعد مالی و توانایی مالی فرد و خانواده نیز در این ارزیابی مورد سنجش قرار می گیرد.

 

سنجش فردی در مرکز مشاوره شغلی بسیار مهم است

 

توجه داشته باشید فقط مبحث برای ارزیابی نیست بلکه در این زمینه مشاوره اگر احساس کنند که شما در زمینه ی شخصیت فردی نیازمند مشاوره هستید شما را ارجاع می دهند زیرا گاهی وقت ها افراد با داشتن استعدادها و مهارت های بالا نمی توانند از آن استفاده کنند. آیا علت آن را می دانید که چرا خود باوری افراد نسبت به خودشان پایین است و یا ممکن است طبق تجربه افرادی که به مرکز مشاوره شغلی خانه ی مهر مراجعه میکردند گاهی کارهایی را شروع می کردند اما در زمان بهره برداری و یا انتهای کار آن ها را رها می کردند.

گاهی افراد کارها را تا انتها انجام نمی دهند و یا ترس شروع یک کار را دارند تمام این ها بررسی می شود اگر نیاز باشد شما از لحاظ شخصیتی و فردی مشاوره می گیرید تا بتوانید از لحاظ عزت نفس ، اعتماد به نفس و یا ممکن است از لحاظ تله های زندگی چندین جلسه را با مشاورین همراه شوید و بعد به سراغ انتخاب شغل بروید.

 

 

چه موقع سراغ مرکز مشاوره شغلی برویم ؟
مرکز مشاوره شغلی می تواند به شما در زمینه ی انتخاب شغل بهترین راه حل را پیشنهاد کند

 

از چه کسی کمک بگیریم ؟

 

در زمینه ی آن که از چه کسی می توانیم مشاوره ی شغلی بگیریم به یاد داشته باشیم که بی شک اطرافیان می توانند به شما کمک کنند برای آن که در هر زمینه ای در زندگی تصمیم هایی را بگیرید اما افرادی که در زمینه ی مشاوره ی شغلی تخصص دارند شما را می توانند به صورت دقیق تری بررسی کنند و یا بهترین راه حل ها را به شما پیشنهاد بکنند بنابراین پیشنهاد ما به شما این است که قبل از آن که دست از کاری بکشید و احساس ناامیدی در شما چیره شود حتما از یک مشاوره و مرکز مشاوره کمک بگیرید .

 

برای برداشتن قدم های محکم هیچگاه دیر نیست

 

چه زمانی می توانیم از مشاوره ی شغلی کمک بگیریم گاهی افراد فکر می کنند که انتخاب شغل و یا انتخاب رشته و مشاوره ی تحصیلی مختص به افرادی است که در سن 20 قرار دارند اما این یک باور اشتباه است زیرا شما در هر سنی که باشید با هر مدرک تحصیلی مطمئن باشید که اگر مسیر درستی را انتخاب کنید می توانید پتانسیل های خود را در شکوفا شدن استعدادهای خود کشف کنید

گاهی ممکن است گره های شخصیتی تا این زمان باعث شده باشد که شما نتوانید تمامیت خود را ارائه دهید پس درنگ نکنید و برای کاهش استرس و اضطراب های خود برای تحصیل و شغل حتما از مشاورین کمک بخواهید تا شما را در یک مسیر درست قرار دهند.

 

مشاوره شغلی تلفنی

 

گاهی ممکن است تفکرات و تصورات اشتباه و خرافی اطرافیان باعث شود که شما دست از ادامه تحصیل و شغل در سنین بالاتر بردارید اما ما به شما پیشنهاد می کنیم که در این زمینه حتما با متخصصین در ارتباط باشید . ما برای شما که نمی توانید به صورت حضوری به مرکز مشاوره ی خانه ی مهر مراجعه کنید خدمات مشاوره شغلی تلفنی را در نظر گرفته ایم گاهی افراد به دلیل دغدغه های روزمره ، مسافت یا به دلیل آنکه در شهر دیگری هستند نمی توانند از مشاوره ی شغلی حضوری بهرمند شوند کافی است از طریق مشاوره شغلی تلفنی خانه ی مهر در این زمینه از متخصصین کمک بخواهید .

 

قضاوت و سوگیری در مرکز مشاوره شغلی ممنوع است

بی شک مشاوره ی تلفنی بر این مبناست که افرادی که شک دارند که آیا متخصص می تواند به آنها کمک کند ؟ آیا مورد قضاوت متخصص و مشاور قرار می گیرند یا نه ؟ ما این بستر را برای شما عزیزان فراهم کردیم که تمام این تردیدهای ذهنی را از طریق مشاوره ی تلفنی حل کنید این را به خاطر داشته باشید که مشاورین و متخصصین بدون هیچ قضاوت و سوگیری قصد دارند که به شما بهترین راه حل ها را ارائه دهند و بتوانند در راستای داشتن جامعه ای شادتر و سالم تر در کنار شما عزیزان گام هایی را بردارند .

 

همراه و همگام همیشگی شما مرکز مشاوره ی خانه مهر 

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *