مشاوره جنسی و جلوگيری از بيماری های جنسی

در مقاله قبلی در مورد عفونت های آمیزشی ، راه های سرایت و افراد در معرض خطر با شما عزیزان گفتگو کردیم اگر مایل هستید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید ، مقاله زیر درباره جلوگيری از بيماری های جنسی را مطالعه بفرمایید.

مشاوره جنسی و درمان بيماری های جنسی

مشاوره زناشویی و مشاوره جنسی با متخصص بالینی

مشاوره زناشویی و بررسی چرخه جنسی ازدواج

بهترین مشاوره زناشویی و جنسی برای زوجین

 

جلوگيری از بيماری های جنسی
مشاوره جنسی و جلوگيری از بيماری های جنسی را چگونه می توان درمان کرد؟

 

مشاوره جنسی و جلوگيری از بيماری های جنسی

 

با ما همراه باشید تا در این مقاله علائم ، تشخیص و عوارض بیماری های آمیزشی و درمان با شما عزیزان گفتگو کنیم . همانطور که می دانید ما در مرکز مشاوره خانه مهر در حوزه های مختلف مثل مشاوره قبل از ازدواج ،مشاوره زوج درمانی ، خانواده درمانی ، سکس تراپی ، درمان انواع مشکلات جنسی ، درمان اختلالات جنسی ، مشاوره فردی ، مشاوره بالینی ، درمان افسردگی ، درمان اضطراب به شکل تخصصی و دپارتمانی فعالیت می کنیم

همراه ما باشید تا در این مقاله در مورد بهداشت جنسی اطلاعات بیشتری را با یکدیگر مرور کنیم .

 

نشانه هاي بیماری های قابل انتقال از راه جنسی

 

علائم : بیماری های قابل انتقال از راه جنسی در بیشتر موارد نشانه خاصی ندارند و تنها با انجام آزمایش می توان به شکل صد در صدی آن ها را تشخیص داد .

عوامل متعددی باعث این بیماری می شوند که می توان گفت علائم و نشانه آنها در بیشتر مواقع مشابه است این بیماری ها گاهی حتی از مادر به نوزاد منتقل می شوند که وجود قرمزی و ترشح در چشم نوزادان ممکن است با عفونت مادر در ارتباط باشد .

در صورت وجود نشانه های زیر ممکن است که افراد به بیماری های مقاربتی و جنسی مبتلا شده باشند نشانه های زیر را به خاطر بسپارید

 

نشانه های زیر را به خاطر بسپارید

 

خونریزی های غیرطبیعی ، احساس درد و سوزش هنگام ادرار ، درد ، قرمزی و تورم در بیضه ها ، درد واضح در ناحیه لگن در زنان ، درد در قسمت تحتانی شکم ، سوزش و خارش در ناحیه تناسلی ، ترشح غیرعادی از مجرای تناسلی ، هرگونه زخم در ناحیه تناسلی ، درد یا خونریزی هنگام مقاربت در زنان.

 

جلوگيری از بيماری های جنسی
مشاوره جنسی و جلوگيری از بيماری های جنسی چگونه می تواند به شما کمک کند؟

 

تشخيص بيماري های جنسی

 

و اما تشخیص : فراموش نکنید بیشتر افرادی که به این بیماری ها مبتلا هستند از بیماری خود آگاهی ندارند چون نشانه های خاصی ندارد تنها راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها :

اولین راه صداقت بین  دو نفر است :

یعنی اگر فردی علائمی دارد یا باید با انجام آزمایش بیماری را تشخیص دهد یا صادقانه با همسر خود در میان بگذارد و او را از ابتلا به عفونت محافظت کند.

دومین راه این است که اگر فردی رفتار پر خطر داشته است باید به طور متناوب با آزمایش بدهند ، باید  پزشک و متخصصان بهداشتی را پیش از برقراری رابطه جنسی با همسرش در جریان بگذارد .

 

رابطه جنسي شما رضايتمند است؟

 

توجه داشته باشید بسیاری از مشکلات لذت نبردن از رابطه جنسی هم می تواند به بیماری های جنسی ارتباط داشته باشد یکی از مسائل مهم و پایه های اساسی در یک رابطه عاطفی این است که شما یک رابطه جنسی رضایتمند داشته باشید

به همین خاطر است که ما در مرکز مشاوره خانه مهر به شکل تخصصی و دپارتمانی فعالیت می کنیم و اگر لازم باشد شما با پزشک مورد نظر در زمینه جنسی ملاقات خواهید کرد و جدا از این مسائل اگر نیاز به مهارت آموزی و آگاهی داشته باشید می توانید با سکستراپ جلسات خود را ادامه دهید و البته اطلاع از مسائل درمان و پیشگیری را هم می توانید از مشاورین و متخصصین سکس تراپ ما کمک بگیرید.

 

آيا بيماري هاي مقاربتي قابل درمان هستند؟

 

و اما خبر خوب این است که خوشبختانه بیشتر بیماری های جنسی-مقاربتی قابل درمان هستند . در درمان این بیماری ها علاوه بر بیمار ، همسر او نیز باید درمان شود چون این بیماری ها واگیردار هستند اگر فقط یک طرف درمان شود چرخه انتقال ادامه پیدا می کند و این افراد باید تا بهبود کامل ، از تماس جنسی خودداری کنند .

و اما اگر بخواهیم عوارض بیماری های آمیزشی را در نظر بگیریم این است که اگر به درمان بیماری های قابل انتقال از راه جنسی توجه نکنیم عوارض جدی به بار خواهند آورد بیماری های قابل انتقال از راه جنسی مهم ترین علل ناباروری قابل پیشگیری به ویژه در خانم ها است.

 

جلوگيری از بيماری های جنسی
مشاوره اختلالات جنسی و جلوگيری از بيماری های جنسیفقط باید توسط یک سکستراپ انجام شود

 

مهم ترين عوارض درمان نکردن بيماري هاي جنسي:

 

مهم ترین عوارض نازایی و ناباروری در زنان و مردان ، سقط خود به خود ، حاملگی خارج از رحم ، سرطان دستگاه تناسلی ، ناهنجاری های مادرزادی ، مرگ نوزاد ، عفونت های چشمی کور کننده در نوزادان و بیماری های کبدی .

اما اگر بتوانید بیماری ها را هر چه زودتر تشخیص دهید و درمان شوید قطعا می توانید از این عوارض پیشگیری کنید همانطور که می دانید یکی از مسائل مهم در پیشگیری و درمان مسائل و مشکلات جنسی این است که شما به آگاهی نسبی دست پیدا کنید .

می توانید به متخصصین مشاوره جنسی ما اعتماد کنید چه به صورت آنلاین چه به شکل حضوری در سرتاسر ایران و خارج از ایران می توانید با متخصصین ما در ارتباط باشید . جهت اطلاعات بیشتر می توانید با اپراتور مرکز مشاوره خانه مهر تماس بگیرید .

 

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *