مشاوره قبل از ازدواج و برد و باخت در رابطه

ازدواج مسابقه نیست که برد و باخت در رابطه داشته باشد اگر در تصمیمی تنها یکی از شما خوشحال است باید بدانید که ازدواجتان شاد نیست… ازدواج آزمون نیست که قبولی و مردودی داشته باشد ، ازدواج مسیر ادامه دار یادگیری درباره همدیگر است قرار است در این فرایند یکدیگر را بشناسید و تفاوت های هم را درک کنید و با همین تشابهات و تفاوت ها احساس رضایت کنید و در ساختن عشق زناشویی خود تلاش کنید.

مشاوره قبل از ازدواج و بررسی انتظارات زوجین

مشاوره قبل از ازدواج و تنفر بعد از ازدواج

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی چقدر مهم؟

مشاوره قبل از ازدواج و عشق قبل از ازدواج

 

 

مشاوره قبل از ازدواج و برد و باخت در رابطه

 

ما در مرکز مشاوره قبل از ازدواج خانه مهر در زمینه مشاوره قبل از ازدواج ، مشاوره فردی ، مشاوره زوج درمانی ، مشاوره خانواده در کنار شما عزیزان هستیم تا بتوانیم قدم کوچکی در زمینه پیشگیری مشکلات روانی و ارتباطی در جامعه خود برداریم .

در مشاوره قبل از ازدواج به شما آموزش داده می شود علت ها و ملاک های خود را برای ازدواج پیدا کنید و بتوانید مهارت های بین فردی را در زمینه زوج درمانی و رابطه عاطفی خود به درستی اجرا کنید.

 

مهم ترین دلایل شما برای انتخاب این رابطه چیست؟

 

اگر الان در رابطه عاطفی هستید از خودتان بپرسید مهم ترین دلایل شما برای انتخاب این رابطه چیست؟ و بعد فهرست خود را ارزیابی کنید آیا علت های بیولوژیکی ، فردی و اجتماعی در این دسته بندی وجود دارد ؟

دلیل بیولوژیکی مثل بارور شدن و ارضای هیجانات جنسی است. نیاز فردی هم مثل داشتن همراه و همسر، تامین نیازهای عاطفی و هیجانی و امنیت ، حمایت های روانی ، مالی . دلایل اجتماعی هم تکامل اجتماعی و تشکیل خانواده و مدیریت های اجتماعی خانواده است.

اما توجه داشته باشید که این جملات در جلسات مشاوره قبل از ازدواج ارزیابی عمیقی در آن اتفاق می افتد به طور مثال اگر شما برای فرار از تنهایی ، پر کردن خلاء عاطفی و آزردگی های دوران مجردی خود ، فرار از سختی خانه پدری ، ارضا کردن غرایض جنسی ، پیدا کردن کسی برای حمایت مالی صرفا به این علت ها ، ازدواج کرده اید یا می خواهید ازدواج کنید مطمعن باشید که به مرور زمان رابطه شما رابطه پایدار و خوشحالی نخواهد بود.

 

ملاک های شما برای ازدواج درست است؟

 

چون شما از انواع دلایل درست برای ازدواج تنها یک یا دو ملاک دارید که آن هم ملاک های شما کاملا اشتباه است مفهوم رابطه و ازدواج ، پدیده ای است که باید عمیق آن را درک کنید و بدانید که نیازمند افکار ، اعمال استقلال یافته و مسئولیت پذیری است و باید بدانید که هیجانات حل نشده شما در رابطه می تواند رابطه را نابود کند و این اتفاق هم آسیبش به شما وارد می شود و هم به همسرتان وارد میشود.

 

مفهوم روابط و عواملی که روی کیفیت روابط تاثیرگذارند را بشناسید

 

به طور مثال احترام ، احترام به معنای اهمیت دادن به همسر است خود کلمه اهمیت دادن یعنی توجه کردن ، ارزشمند شمردن طرف مقابل ، پذیرش تفاوت ها ، اعتماد کامل ، اهمیت دادن به ویژگی های ظاهری و باطنی ، شناخت ویژگی های ظاهری و باطنی ، نوازش کردن و پذیرشی بی قید و شرط .

دومین عامل مسئولیت ، یعنی اینکه شما مسئولیت یک رابطه متعهد و عاطفی را بشناسید و بتوانید به آن پایبند باشید ، بتوانید درست و نادرست را از هم تشخیص دهید ، بتوانید مسئولیت اعمال ، رفتار و هیجان خود را بپذیرید ، بتوانید مسئولیت روانی خود را در رابطه ارزیابی کنید.

 

مسئولیت در ارتباط فقط مالی نیست…

 

زمانی که از مسئولیت صحبت می کنیم تمام دیدگاه به سمت مسئولیت مالی می رود اما شما در مقابل هیجان و احساس طرف مقابل هم مسئول هستید پس باید سلامت روان خود را به نقطه نرمالی برسانید چون رفتارهای هیجانی شما ، رفتارهای بی پروا ، پرخاشگری ، سکوت های بیمار گونه ، هیجانات ناپخته روی طرف مقابل تاثیر می گذارد .

سومین عامل درک و فهم ، درک و فهم نیازمند دانش است نه دانش مدرکی و دانشگاهی بلکه دانش رابطه، دانش طرف مقابل یعنی اینکه شما بدانید علایق ، احساسات ، نیازهای طرف مقابل شما چیست ، آنها را بشناسید و بتوانید خود را جای او بگذارید و از نگاه او به زندگی هم نگاه کنید بتوانید در موقعیت های چالش برانگیز درک و حمایت روانی و عاطفی را برای طرف مقابلتان ایجاد کنید.

 

مهارت ارتباط نیازمند آموزش است

 

گاهی ما قبل از آن در یک رابطه عاطفی ورود کنیم فکر می کنیم که همه مهارت ها را در سطح عالی بلد هستیم اما به مرور زمان متوجه می شویم که ما هم در موقعیت های چالش برانگیز که هیجان خودمان درگیر است نمی توانیم از پس ماجرا بربیاییم و حل مسئله کنیم.

طبیعی است زیرا ما در دانشگاه و مدارس یاد نمی گیریم که چطور با همسر رفتار کنیم ، چطور نیازهای طرف مقابل را درک کنیم و بشنویم پس نیاز است که قبل از شروع زندگی مهارت ها و هیجانات خود را بشناسیم و بتوانیم زندگی سالم تری را شروع کنیم .

جهت اطلاعات بیشتر و گرفتن وقت مشاوره برد و باخت در رابطه لطفا با مرکز مشاوره خانه مهر تماس بگیرید

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *