مشاوره ام اس و بررسی روانشناختی ام اس

مشاوره ام اس و بررسی روانشناختی ام اس چه کمکی به شما می کند ؟ ما در مرکز مشاوره تلفنی خانه مهر در زمینه ی بیماری های خاص مثل ام اس ، مشاوره سرطان و یا مسائل دیگر نیز توسط متخصصینی که در همین زمینه دوره دیده اند همراه شما هستیم.

مشاوره و روانشناسی تلفنی ام اس و بهبود بیماری

مرکز مشاوره تلفنی خانه مهر در تمام زمینه ها ی روانشناختی به شما عزیزان مشاوره می دهد در صورت تمایل مقالات زیر را مطالعه بفرمایید:

 

مشاوره زوج درمانگر تلفنی بهترین انتخاب برای حل مشکلات است

 

مشاوره خانواده تلفنی با بهترین مشاوران خانواده تهران

 

مشاوره تلفنی طلاق و بازگشت مجدد زوجین

 

مشاوره خیانت تلفنی توسط بهترین مشاوران خانواده

 

 

اما مشاوره ام اس و بررسی روانشناختی ام اس چه فرقی با مشاوره پزشکی دارد ؟

 

شما  در زمینه ی مشاوره پزشکی نشانه های اولیه ی ام اس و یا مسائل فیزیکی و پزشکی آن را بررسی می کنید اما در مشاوره ام اس و بررسی روانشناختی ام اس سعی می کنیم.

توسط تیم متخصص به روان درمانی و مشاوره شما برای برگشت به زندگی مجدد همراه شما باشیم . همان طور که می دانید یکی از عوامل تاثیرگذار برای نمایان شدن و بروز ام اس مسائل روانشناختی اضطراب و استرس است

زمانی که فرد دچار یک تروما و اضطراب و استرس شدید می شود اگر وراثت و ژنتیک او در زمینه ی ام اس فعال باشد می تواند به ام اس مبتلا شود شما باید دراین زمینه آموزش هایی در رابطه با مدیریت خشم ، مدیریت اضطراب و استرس ، شناخت خود و یا کاهش میزان تنش های زندگی خود تلاش کنید.

 

 

مشاوره ام اس و کنترل خشم

 

قطعا این که شما هیچ وقت حرص نخورید و عصبانی نشوید شبیه یک شعار است اما شما می توانید با توجه به تکنیک هایی که مشاوره ام اس به شما می دهد میزان تنش های زندگی خود را کاهش دهید و یا زمانی که با یک چالشی روبرو می شوید بتوانید خونسردی خودتان را حفظ کنید.

قطعا برای تمام مریضی هایی که بعد پزشکی دارند یک بعد آن روانشناسی و روانشناختی آن موضوع هست اگر شما نگاه بدبینانه ای به بیماری خود داشته باشید و یا ذهنتان آن قدر ناامید و خسته باشد باعث می شود که روز به روز بیماری شما شدت بگیرد و در زمینه ی عملکردهای روزانه دچار مشکلاتی بشوید.

 

مشاوره ام اس و بررسی روانشناختی ام اس
مشاوره ام اس و بررسی روانشناختی ام اس یعنی بهبود جسمی بیمار

 

 

 

ام اس نوعی بیماری التهابی مزمن و ناتون کننده است

 

 

که در سیستم عصبی مرکزی  شروع به پیشروی می کند که این پیشروی باعث از بین رفتن پوشش میلین تارهای عصبی می شود و این اختلال باعث می شود که در انتقال دادن پیام های عصبی بین مغز و قسمت های دیگر بدن اشکالاتی ایجاد شود علائم ام اس بستگی به طیف آن دارد.

یعنی بستگی به میزان شدت آسیب و نوع عصب آسیب دیده در بیمار است گاهی ممکن است افراد زمانی که زود متوجه بیماری خود می شوند از طریق دارو درمانی و مشاوره ام اس و بررسی روانشناختی ام اس بتواند از علائم پیش رونده آن جلوگیری کند.

اما به صورت کلی درمان کامل و یا قطعی برای ام اس وجود ندارد با توجه به آن که شروع بیماری ام اس از سن 20 سالگی می باشد قطعا باید زمانی که نشانه های آن را مثل کاهش دید یا از دست دادن بینایی ، بی حسی و ضعف در دست ها و پاها و یا خستگی مزمنی که مدت ها طول می کشد  حتما با یک مشاوره و یا پزشک در میان بگذارید .

 

مشاوره ام اس نشانه های دقیق و کنترل استرس را بررسی کند

 

 

عدم هماهنگی در راه رفتن یا راه رفتن لرزان ، سوزش و درد در قسمت هایی از بدن نیز از دیگر نشانه های ام اس است در شکل گیری ومیزان شدت هر بیماری علاوه بر بیماری های روانشناختی مثل بیماری های وسواس ، افسردگی ، فوبیا بیماری های پزشکی مثل : ام اس ، سرطان ، دیابت نیز نیاز است.

شما ازلحاظ روانشناختی و آگاهی نسبت به بیماری خود توسط متخصصین و مشاورین در این زمینه اطلاعاتی را کسب کنید تمام پژوهش ها و علل هایی که در زمینه ی بروز ام اس گفته شده است

در حد یک تحقیق است و شاید میزان پژوهش صورت گرفته در حد یک جامعه ی آماری شهری باشد اما طبق پژوهش های صورت گرفته توسط مشاوره ام اس و بررسی روانشناختی ام اس چند علت امروزه در شیوع بیماری ام اس نقش پررنگی را پیدا کرده است .

 

اضافه وزن و مشاوره ام اس

 

به طور مثال در افرادی که اضافه وزن دارند بیشتر پدیده ام اس را مشاهده کرده اند یعنی می تواند اضافه وزن با ام اس رابطه ای داشته باشد مورد بعدی علاوه بر عواملی مثل ژنتیک و ویروس ، طبع سرد افراد است افرادی که از غذاهای سرد بیشتر استفاده می کنند.

بیشتر در معرض ابتلا به بیماری ام اس هستند یک پژوهش و تحقیق در زمینه ی ام اس نشان می دهد که افرادی که علاقه ی زیادی به خوردن ترشیجات و موادی که ترش هستند نشان می دهند

اگر در مصرف آن زیاده روی کنند ابتلا به بیماری ام اس در آن ها افزایش پیدا می کند بعد روانشناختی مثل اضطراب ، استرس و زودرنجی نیز از عواملی است که برای نمایان شدن بیماری ام اس مورد سنجش قرار گرفته است .

 

کمبود ویتامین D  نیز از عواملی است که در بروز بیماری ام اس نقش داشته است

 

توجه داشته باشید در تمام بیماری های خاص و یا بیماری های جسمی و روانی نیاز است که شما از طریق یک مشاوره ام اس بتوانید نگاه خوش بینانه ای برای حل مشکل خود داشته باشید این نوید را به شما می دهیم که افرادی که در مرکز مشاوره تلفنی خانه ی مهر در حال فعالیت هستند

در تمام زمینه های گفته شده به صورت تخصصی دوره دیده اند زمانی که با اپراتور صحبت می کنید شما را با متخصص در همان زمینه وصل می کند و شما می توانید سئوالات خود را از متخصصین ما بپرسید

و در صورت لزوم آن ها به شما کتاب و یا کارگاه های آموزشی برای آرام سازی روان و کنترل بر خشم و عصبانیت به شما معرفی می کنند هرچقدر هم که از داروهای شیمیایی استفاده کنید

اما اگر نتوانید بر میزان خشم ، اضطراب خود غلبه کنید و یا بدبینی خاصی به بیماری خود داشته باشید قطعا بیماری شما روز به روز پیشرفت خواهد کرد .

 

مقالات مشابه

2 پاسخ

    1. پاسخ متخصص و مشاوره بيماري هاي خاص خانم دکتر راحله فلاح به شما دوست عزيز:
      با سلام. تجربه ابتلا و زیستن همراه با یک بیماری مزمن (از جمله بیماری ام.اس)، در واقع تجربه یک رویارویی دائمی با یکی از موقعیتهای پیچیده در زندگی است و طبیعتا کنار آمدن با آن نیز مسیر سخت و پرفراز و نشیبی است.
      بخش مهمی از پیچیدگی و دشواری موقعیتهایی مثل شرایط فعلی شما، به نمود پیدا کردنِ بیشترِ موضوع رابطه جسم و روان بر می گردد. به عبارت دیگر، وقتی که ما به یک بیماری جسمی بخصوص بیماری مزمن مبتلا می شویم، بیشتر به این موضوع پی می بریم که تشدید علائم و یا عوارض جسمانی بیماری مان چطور روی خلق و حال و هوای درونی مان اثر می گذارد و نیز از طرف دیگر به شکل واضح تری متوجه می شویم که وقتی حال دلمان خوب نیست، چطور به سرعت سر و کله علائم جسمانی بیماری مان نیز پیدا میشود.
      بنابراین، برای مدیریت شرایط خود لازم است که بطور همزمان هم به جنبه جسمی و هم به جنبه روانشناختی و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *