اختلالات جنسی و ازدواج ناموفق

 

چقدر با اختلالات جنسی و انحرافات جنسی آشنا هستید ؟ یکی از سوالات رایج از مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده این است آیا با فردی که اختلالات جنسی دارد می توانیم ازدواج کنیم ؟ آگاهی  مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند که عواقب داشتن رابطه ی های ناسالم و ازدواج ناموفق را بهتر درک کنید و بدانید آیا حاظرید با فردی که وِیژگی های زیر را دارد زندگی کنید یا خیر ؟

 

قصد داریم در این مقاله برای شما عزیزان چند اختلال جنسی از نگاه مشاوره جنسی  بازگو کنیم :

 

اختلال مبدل پوشی چیست؟

 

فردی را تصور کنید که علاقمند است لباس های جنس مخالف خودش را به صورت مستمر و مکرر برای تحریک جنسی بپوشد این فرد در عملکرد اجتماعی و بین فردیش آسیب هایی وارد می شود .

این های نشانه های فردی است که به اختلال مبدل پوشی دچار است ، از عوامل خطر برای ایجاد این اختلال می توان گفت تجربه های جنسی با افراد همجنس ، به آسانی تحریک جنسی شدن ، استفاده فراوان از پورنوگرافی و فراوانی خود ارضایی است .

 

 

ازدواج ناموفق
مشاوره اختلالات جنسی ازدواج ناموفق فقط باید توسط یک سکستراپ انجام شود

 

اختلال بی قراری جنسیتی را با اختلال مبدل پوشی اشتباه نگیرید

 

نکته ی مهم در زمینه ی شناخت مبدل پوشی این است که اختلال بی قراری جنسیتی را نباید با اختلال مبدل پوشی یکی دانست اکثر مردان مبتلا به اختلال مبدل پوشی سالیان زیادی را با پوشیدن لباس جنس مخالف لذت جنسی می برند معمولا این کار را از کودکی و نوجوانی شروع می کنند .

در مردان اولین نشانه ی اختلال مبدل پوشی ممکن است از دوران کودکی به شکل شگفتی شدید نسبت به یک مورد خاص از تن پوش زنانه خودش را نشان بدهد قبل از بلوغ مبدل پوشی احساس منتشر هیجانی لذت بخشی را در آن فرد ایجاد می کند اما بعد از بلوغ به تدریج پوشیدن لباس های زنانه نعوظ را برمی انگیزد و در برخی موارد مستقیما به اولین انتزال ختم می شود .

 

اختلال آزارخواهی جنسی یا آزارگری جنسی

 

اختلال جنسی بعدی : اختلال آزارخواهی جنسی یا اختلال آزارگری جنسی است ، اگر کسی از تحقیر شدن ، کتک خوردن ، بسته شدن دست و پا یا از هر شیوه ی رنج آور دیگری تحریک و ارضای جنسی شود و این تمایلات عملکردهای اجتماعی و شغلی فرد را مختل کند رسما می توانیم بگوییم که فرد به اختلال آزار جنسی مبتلا شده است

در مقابل چنین فردی یک فرد آزارگر وجود دارد که به آن اختلال آزارگری جنسی می گوییم این زمانی است که فرد از رنج روانی و جسمی دیگران تحریک و ارضای جنسی می شود و این واکنش ها باعث می شود که عملکرد اجتماعی و شغلی این فرد به خطر بیفتد اگر این کارها را با فرد ناراضی انجام دهد فرد مبتلا به اختلال سادیسم جنسی است .

 

 

ازدواج ناموفق
مشاوره جنسی و سکستراپی ازدواج ناموفق در خانه مهر با تیمی مجرب در خدمت شما عزیزان می باشد

 

 

سادیسم و مازوخیسم جنسی چیست

 

 

طبق گفته ی مشاوره جنسی و سکس تراپ معمولا این اعمال بین دوطرفی انجام می شود که یکی از آن ها با اعمال آزارخواهی جنسی و دیگری با اعمال آزار گری جنسی تحریک می شود و لذت می برند . اعمال آزارگری جنسی مثالش می شود : کتک زدن ، شلاق زدن ، تجاوز کردن ، شکنجه کردن ، بریدن اعضای بدن و سوزاندن آن فرد .

در افرادی که سادیسم دارند در اعمالی آزارگری جنسی تسلط و کنترل دیده می شود آن ها به شکل زیر مثلا فرد را مجبور می کنند که روی زمین بخزد یا فرد را در قفس نگه می دارند این ها از رفتارهایی است که این افراد از خود نشان می دهند

 

سادیسم به چه عواملی بستگی دارد؟

 

می توانیم بگوییم طبق پژوهش ها سن متوسط شروع آزارهای جنسی 19 سالگی است البته خیال پردازی های به این شکل در سن های پایین تر در دوران کودکی و بلوغ هم گزارش شده است . آیا می دانستید اختلال آزارخواهی جنسی به وجود چند عامل نیازمند است ، یکی ناراحتی فردی است

یعنی فرد احساس گناه ، شرمساری ، ناکامی شدید جنسی ، تنهایی ، بیماری روانپزشکی ، افزایش میل جنسی و تکانشگری جنسی و اختلالات روانی – اجتماعی می تواند باشد

یکی از موارد مهم در زمینه ی شناخت اختلالات جنسی این است که فقط شما می توانید از طریق مشاور جنسی ، مشاور ازدواج و یا یک مشاور خانواده تشخیص دهید که آیا فرد مقابل دچار اختلالات هست یا نه و به طور کلی زندگی کردن یا افرادی که اختلالات شخصیتی و جنسی دارند ممنوع است

مگر طبق گفته  مشاوره شما در طیف بسیار پایینی از اختلال شخصیت باشد که آن هم باز به طور کلی ازدواج با چنین افرادی با خطرهای زیادی همراه است .

 

ازدواج ناموفق
مشاوره جنسی و سکستراپی ازدواج ناموفق در خانه مهر با تیمی مجرب در خدمت شما عزیزان می باشد

 

 

اختلال نمایشگری یا عورت نمایی

 

اختلال نمایشگری یا عورت نمایی نیز یکی دیگر از اختلالات جنسی است این اختلال یعنی تمایلات جنسی و تفکر درباره ی نشان دادن آلت خود به بیگانگان . این تمایلات گاهی آنقدر شدید و مکرر می شود که فرد احساس می کند که باید آلت خود را به دیگران نشان دهد و این فشار و اجبار باعث می شود که فرد مشکلات اجتماعی و قانونی زیادی را به وجود آورد .

آغاز این اختلال نیز معمولا قبل از 18 سالگی اتفاق می افتد و اغلب در افرادی دیده می شود که روابط با جنس مقابل خودشان مشکل دارند آن ها به طور کلی از مشکلات بین فردی رنج می برند آن ها فقط از فکر نشان دادن Penis به دیگران لذت می برند و از طریق واکنش های دیگران مثل ترس ، جیغ کشیدن ، شوکه شدن و حتی بد و بیراه گفتن فردی که او را دیده ، لذت در این افراد تقویت شده و حتی رفتار او را نیز تقویت می کنند

 

 

ازدواج ناموفق
مشاوره تلفنی و روانشناسی ازدواج ناموفق خانه مهر با تیمی مجرب و متخصص

 

تشخیص اختلالات جنسی فقط باید توسط سکستراپ انجام شود

 

آن ها با فکر اینکه چه اتفاقی افتاده است یعنی صحنه ی جیغ کشیدن و فریاد زدن فردی که صحنه را دیده در خیالات و تصورات خود به خود ارضایی مشغول می شوند آن ها گاهی با تماس های تلفنی با اهداف جنسی نیز برای ارضای خود اقدام می کنند آن ها از طریق تلفنی هم وقتی قربانیان خود را وحشت زده و شوکه می بینند از لحاظ جنسی برانگیخته می شوند که در طول تماس تلفنی یا بعد از تماس خود ارضایی می کنند .

در این مقاله توانستیم چند اختلالات جنسی را برای شما عنوان کنیم شما عزیزان می توانید در ادامه ی مقالات با عنواع اختلالات جنسی را می شناسید ادامه اختلالات و مشکلات جنسی را دنبال کنید توجه داشته باشید.

 

برای آگاهی بیشتر در زمینه ی درمان و تشخیص می توانید با مرکز مشاوره ی خانه مهر تماس بگیرید 

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *