ازدواج با ادم اشتباه: 9 دلیل برای این که چرا با آدم عوضی ازدواج میکنیم

قبل از بررسی دلایل ازدواج با ادم اشتباه باید بگوییم، افرادی که قرار عاشقانه با دیگران می‌گذارند در دو دسته قرار می‌گیرند: کسانی که می‌خواهند ازدواج کنند و کسانی که «می‌گویند» تصمیم به آن دارند.

کسانی که می‌خواهند ازدواج کنند برای این‌که تصمیم بگیرند با طرف مقابل خود ازدواج کنند یا نکنند، مشکلاتی را که باید رفع شوند بررسی می‌کنند. آن‌ها در آن واحد تنها با یک نفر قرار گذاشته و تمرکز خود را روی او می‌گذارند.

اما کسانی که می‌گویند می‌خواهند ازدواج کنند، صبر می‌کنند تا عاشق شوند و سپس در مورد احتمال ازدواج فکر می‌کنند. با این‌حال گاهی پیش می‌آید که ما آدم اشتباهی را برای ازدواج انتخاب می‌کنیم. تا انتهای این مطلب ما همراه باشید تا علت آن را بدانید.

9 دلیل ازدواج با ادم اشتباه

در ادامه به سوال چرا با آدم عوضی ازدواج میکنیم؟ پاسخ می‌دهیم.

1) بیشتر به حس خود به او توجه دهید تا شخصیتش

به‌عنوان یک قانون باید بدانید هرگز چون عاشق فردی شدید، با او ازدواج نکنید. عاشق شدن یک حالت روانی موقت است. مشخص کنید همسر شما باید چه خصوصیاتی داشته باشید و دقیقا بدانید چطور به یکدیگر می‌آیید. مهم است از گذشته او آگاه شوید و به‌ویژه خانواده‌اش را بشناسید.

افرادی که محیط خانوادگی گرم و عاشقانه‌ای دارد، از نظر عاطفی بیشتر از سایرین سالم هستند. به چهره او نگاه کنید، به چشمان او خیره شوید و از خود بپرسید: در این فرد چه چیزی را می‌بینم؟ لذت؟ درد؟ آشفتگی؟ ناراحتی؟ خشم؟

کشش به فرد دیگری یعنی از نظر جنسی و فیزیکی جذب او شدید. شما نمی‌توانید با فردی که از نظرتان خوشایند نیست ازدواج کنید. یعنی حتی یک رابطه فیزیکی ناخوشایند مهم است و نباید آن را نادیده گرفت. آیا می‌توانید با این موضوع کنار آیید؟

به‌جای ازدواج با ادم اشتباه، با فردی ازدواج کنید که گذشته، فرهنگ، زبان، علایق و دیدگاه‌های مشابهی با او دارید.

ازدواج با ادم اشتباه

2) انتظار دارید او پس از ازدواج تغییر کند

باید از خود بپرسید آیا می‌توانید با این فرد به همین شکلی که است ازدواج کنید و مشکلی با او ندارید؟ هرگز برپایه فرضیه‌ها و پتانسیلی یک فرد با او ازدواج نکنید. اگر او اضافه وزن دارد و می‌گوید به خاطر شما وزن خود را کم خواهد کرد، این موضوع یک پتانسیل بد را نشان می‌دهد.

چون اگر او تغییر نکند، از او دلخور و حتی متنفر خواهید شد. برای جلوگیری از ازدواج با ادم اشتباه، انتظارهای خود را مطرح کنید یعنی فرزندآوری، مسائل مالی، عقاید دینی، سبک زندگی و هر چیز دیگری. چون نمی‌خواهید در زندگی خود بعدا غافل‌گیر شوید.

3) نیازهای اساسی زنان و مردان را درک نمی‌کنید

ازدواج یعنی مطمئن شوید انرژی زن و مرد در هارمونی و هماهنگی با یکدیگر قرار دارند. هر مرد و زنی یک نیاز احساسی اصلی دارد. مردان دوست دارند به آن‌ها احترام گذاشته شود و زنان می‌خواهند مورد قدردانی قرار گیرند، یعنی دوست دارند مورد حمایت و راهنمایی قرار گیرند.

پیش شرط مهم برای ازدواج کردن یک مرد این است که آماده قبول مسئولیت باشد. او باید برای «مرد بودن» آمادگی داشته باشد.

4) شما نمی‌دانید از زندگی چه می‌خواهید

یعنی جایگاه خود در زندگی، ارزش‌ها، اولویت‌ها و اهداف خود را نمی‌دانید. در حالت ایده‌آل تا زمانی که به مهم‌ترین سوال زندگی یعنی: برای چه زندگی می‌کنم؟ پاسخ ندادید، نباید به فکر ازدواج باشید.

دو فردی که در زندگی اهداف مشترکی دارند، شانس موفقیت و رشد آن‌ها در کنار یکدیگر و حفظ پیوند مشترکشان بیشتر خواهد بود. هرچه شفاف‌تر و دقیق‌تر بتوانیم خودمان را تعریف کنیم، شانس ما برای پیدا کردن فرد مناسب بیشتر خواهد بود.

قبل از تصمیم به ازدواج با ادم اشتباه باید بپرسید:

  • در کنار یکدیگر چه چیزی را می‌سازیم؟
  • تعهدهای این فرد به زندگی چه چیزهایی است؟
  • این فرد چه کسی است و نسبت به چه چیزهایی در زندگی اشتیاق دارد؟

5) بیش از حد زود وارد رابطه جنسی می‌شوید

اگر بیش از حد زود با کسی صمیمی شوید، به‌نوعی به خود آسیب زدید چون آشفتگی به‌وجود می‌آورد. همچنین ممکن است به اشتباه حس تعهد را شکل دهد و جلوی شما را در درک صحیح احساساتتان بگیرد.

از طرفی ممکن است منجر به نادیده گرفتن مشکلاتی شود که نباید آن‌ها را نادیده بگیرید.

ازدواج با ادم اشتباه

6) شما فردی را انتخاب می‌کنید که سوء استفاده‌گر است

تعریف یک رابطه سوء استفاده‌گرانه رابطه‌ای است که در آن از بیان احساسات و نظرهای خود بترسید. سایر علائم آن و ازدواج با ادم اشتباه عبارت هستند از:

  • از نظر عاطفی احساس امنیت نمی‌کنید.
  • باید حواستان به چیزهایی که می‌خواهید بگویید باشد.
  • زمان بودن با فرد مورد نظر باید فوق‌العاده محتاط رفتار و گفتار خود باشید.
  • احساس آرامش نمی‌کنید و حس می‌کنید نمی‌توانید خودتان باشید.
  • این فرد زیاده‌خواه، کنترل‌کننده است یا با انتقاد و خشم ارتباط برقرار می‌کند.

7) یک ارتباط عاطفی پیوسته و مثبت با یکدیگر ندارید

یک ارتباط عاطفی مثبت به این معنا نیست که عاشق هستید. اگر می‌خواهید بدانید رابطه عاطفی شما مثبت است، سوال‌های زیر را بپرسید:

  • آیا این فرد را مورد تحسین قرار می‌دهم و به او احترام می‌گذارم؟
  • به هر طریقی به این فرد اعتماد دارم و احساس می‌کنم می‌توانم به قضاوت او اعتماد کنم؟
  • آیا در کنار این فرد کاملا امن هستم (انگاری بهترین دوست من است)؟
  • آیا واقعا برای این فرد اهمیت قائل می‌شوم و دوست دارم برای او فداکاری و بخشندگی کنم؟
  • آیا به‌راحتی و صادقانه احساسات و نظرهای خود را برای یکدیگر بیان می‌کنیم؟

بزرگترین ابزار شما برای سنجش کیفیت رابطه‌، احساساتتان است. هرگز چیزی که شما را آزار می‌دهد، نادیده نگیرید و خوب به آن فکر کنید.

8) به‌خوبی ارتباط برقرار نمی‌کنید

باید قبل از ازدواج مطمئن شوید که به‌خوبی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنید. ارتباط خوب یعنی:

  • صادقانه و بدون ترس بتوانیم در مورد احساسات خود صحبت کنیم.
  • به یکدیگر گوش کنیم و فضای امنی را به‌وجود آوریم که در آن خودمان را راحت ابراز کنیم.
  • حالت دفاعی نمی‌گیریم.
  • اعتماد داریم به همراه هم می‌توانیم مشکلات را رفع کنیم.
  • به خودمان اعتماد داریم که می‌توانیم از هم پاشیدگی‌مان را برطرف کنیم.
  • ما به‌خوبی با یکدیگر کار می‌کنیم، تیم خوبی هستیم.

قبل از تصمیم به ازدواج با ادم اشتباه فرصتی را پیدا کنید که به طرف مقابلتان به حالت انتقاد بازخورد دهید. مهم است نوع واکنش او را بررسی کنید: تهاجمی و با حالت دفاعی بوده است یا با پذیرش و تواضع؟

همچنین بخوانید: مشکلات ازدواج با افراد دو قطبی و نحوه مقابله با آن‌ها

9) مشکل عاطفی دارید که هنوز رفع نشده است

زمانی که کودکی در دوران رشد و توسعه خود آسیبی را تجربه می‌کند، به احتمال خیلی زیاد منجر به محدودیت‌های عاطفی خواهد شد که تاثیر منفی روی توانایی او برای ایجاد روابط عاطفی رضایت‌بخش، خواهد گذاشت.

یکی از بزرگترین اشتباه افراد این است که اعتقاد دارند ازدواج دردهای درونی آن‌ها را التیام خواهد بخشید. اما ازدواج در بسیاری از موارد درد را بزرگتر و غیرقابل تحمل‌تر می‌کند.

ازدواج با ادم اشتباه

استفاده از مشاوره پیش از ازدواج در غرب تهران برای جلوگیری از ازدواج با ادم اشتباه

چرا با آدم اشتباهی ازدواج می کنید؟ این سوالی است که بسیاری از افراد با نگاه به زندگی سایرین دارند. اما گاهی اغلب آن‌ها نیز به دلایلی که در بالا گفتیم، خودشان در دام ازدواج با ادم اشتباه می‌افتند.

برای جلوگیری از این امر و برای این‌که مهم‌ترین تصمیم زندگی خود را با اطمینان بیشتری بگیرید، توصیه می‌کنیم از خدمات مشاوره قبل از ازدواج در ستارخان خانه مهر استفاده کنید. مشاوران این مرکز به شما کمک می‌کنند تا نامزد خود را بیشتر بشناسید و بدانید مناسب شما است یا خیر.

مقالات مشابه

تگ‌های پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *