مزایا و معایب ازدواج با مرد مطلقه

شروع دوباره رابطه جدید بعد از تجربه شکست در ازدواج اصلا کار آسانی نیست. به‌خصوص به دلیل بار عاطفی و مشکلات روحی که ممکن است وارد رابطه جدید شود، ازدواج با مرد مطلقه با چالش‌های زیادی همراه است.

آمارها حاکی از این است که ۵۰ درصد ازدواج‌‌ها به طلاق ختم می‌شود. از آنجایی که سن ازدواج دختران نیز بالا رفته، دور از انتظار نیست که در طول زندگی خود حداقل با یک مرد مطلقه آشنا شوند.

درست است که آمارهای طلاق بالا رفته و افزایش ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد ولی به همان میزان یا شاید کمتر، شاهد ازدواج مردان و زنان مطلقه هستیم. پس بد نیست مروری بر مزایا و معایب ازدواج با مرد مطلقه داشته باشیم. با مشاوران خانه مهر همراه باشید.

مزایای ازدواج با مرد مطلقه

ابتدا لازم است این موضوع را در نظر بگیرید که هیچکس دوست ندارد طلاق بگیرد و خاطرات زیبای خود را نابود کند. دلایل زیادی باعث طلاق می‌شوند که شاید تمام آن‌ها مربوط به نالایقی و بی‌کفایتی مرد یا حتی زن نباشد.

بنابراین می‌توان به یک مرد مطلقه به عنوان گزینه خوبی برای ازدواج فکر کرد و فرصت آشنایی را به او و خود داد. پس چند مورد از مزایای ازدواج با مرد مطلقه را ببینید.

ازدواج با مرد مطلقه

درک بهتر تعهد

اشتیاق به حمایت عاطفی، میل به راضی نگه داشتن همسر فعلی، تمایل به یک خانه امن و آرام بدون استرس با حضور یک زن یا در بعضی موارد انتقام از همسر سابق، دلایلی هستند که باعث ازدواج مجدد یک مرد مطلقه می‌شوند. شاید بتوانیم از این موارد برای تایید تعهد مرد مطلقه استفاده کنیم ولی بهتر است بگوییم تجربه تلخ او از زندگی قبلی و درک عمیق‌تری که پیدا کرده است، میل به تعهد را در او بیشتر می‌کند.

پس اگر از آشنایی با پسرهایی که قبلا ازدواج نکرده‌اید می‌ترسید و از تعهدشان اطمینان ندارید، به مرد مطلقه اعتماد داشته باشید. فرق او با سایر افراد این است که معنی زندگی مشترک را درک کرده و از یک رابطه واقعی طولانی مدت بیرون آمده است.

دانستن نحوه ارتباط با یک خانم

یکی از بزرگترین هدایایی که طلاق به مرد می‌دهد، قدردانی و قدردان بودن است‌. مردی که تجربه شکست در زندگی سابق خود را دارد، بیشتر از سایر مردها قدردان همسر فعلی خود است. زیرا دقیقا می‌داند طعم از دست دادن چیست.

شناخت خود

طلاق این قدرت را دارد که یک فرد را به سمت بهتر یا بدتر شدن تغییر دهد. و اگر بهتر باشد، مرد با مواجهه با سختی‌ها و زیان‌ها تکامل یافته‌تر می‌شود.

در واقع مرد مطلقه به درجه‌ای از شناخت از خود می‌رسد که مربی روابط و مالک احساس و منطق درونی خود است.

دیدگاه عمیق‌تر نسبت به مسائل

یک مرد مطلقه دیدگاه گسترده‌تری نسبت به مسائل دارد و مشکلات کوچک زندگی هرگز به چشم او نمی‌آیند. اگر یک مشکل کوچک و پیش‌پا افتاده بتواند دلیلی برای جدایی زوج‌های بی تجربه باشد، مرد مطلقه بهترین کسی است که می‌تواند آن‌ها را در زندگی مجدد خود مدیریت کند و جلوی اختلافات را بگیرد.

ازدواج با مرد مطلقه

شریک جنسی بهتر

در بین مزایای ازدواج با مرد مطلقه از تجربه زیاد حرف زدیم. تجربه فقط محدود به مدیریت روابط و درک عمیق از مسائل نمی‌شود و مردان مطلقه در روابط زناشویی نیز بهتر از سایرین عمل می‌کنند.

این جمله که مردان مطلقه عاشقان بهتری هستند، کاملا درست است زیرا در اکثر مواقع می‌خواهند شما را راضی نگه دارند و در پی تلاش برای یادگیری این هستند که چگونه این کار را انجام دهند.

آن‌ها رابطه جنسی و نیازهای شما را بهتر از هر مرد دیگری بلد هستند و آن را امری بدیهی نمی‌دانند‌.

معایب ازدواج با مرد مطلقه

مرد مطلقه موجودی ماوراء‌الطبیعه نیست که از او دوری شود‌ یا هرگز برای ازدواج در نظر گرفته نشود. با این وجود، چند مشکل در ازدواج با یک مرد مطلقه وجود دارد که باید قبل از شروع یک رابطه در نظر گرفته شود.

پرداخت‌های ماهانه

علاوه‌بر مخارج زندگی روزمره، یک مرد مطلقه پرداخت‌های ماهانه بابت نفقه همسر و فرزند یا مهریه دارد. همین موارد هم مشکلات مالی زیادی را برای او به وجود می‌آورند. امیدوارم با تنگدستی او مشکلی نداشته باشید و تا حد ممکن از همسر خود حمایت کنید.

بچه داشتن

اولویت زندگی مردان مطلقه‌ای که فرزندانشان با آن‌ها زندگی می‌کنند، بچه است. بهرحال او یک پدر است و فرزند طلاق دارد و باید وقت بیشتری با آن‌ها بگذراند.

پیش از اینکه به فکر ازدواج با مرد مطلقه باشید، اطمینان پیدا کنید که با اولویت‌های او یعنی فرزندانش مشکلی ندارید.

ازدواج با مرد مطلقه

آسیب‌های روحی او بعد از جدایی

طلاق یکی از آسیب‌زاترین اتفاقاتی است که مرد را برای مدت‌های طولانی درگیر تنش‌ها می‌کند.

شریک شما ممکن است استرس عاطفی زیادی داشته باشد. شاید نیازی به یک مشاور ازدواج نباشد تا بفهمید مردان پس از طلاق چقدر احساس بی‌ثباتی عاطفی دارند چون این موضوع کاملا واضح است.

بهترین کاری که یک زن می‌تواند انجام دهد این است که به شریک زندگی خود کمی زمان دهد تا تکه‌های زندگی خود را جمع کند و ببیند که چگونه پیش می‌رود.

عمیق نبودن احساسات او نسبت به شریک جدید

یک مرد می تواند از گذراندن وقت با دختر جدید لذت ببرد، اما احساسات او نسبت به او آنقدر عمیق نیست که بتواند از او خواستگاری کند.

عمق احساسات در مردان برخلاف چیزی که از خود بروز می‌دهند، بیشتر از زنان است. بنابراین واضح است که پس از طلاق نتوانند احساس عمیقی نسبت به شریک جدید زندگی خود پیدا کنند. همین موضوع که زن هم متوجه احساس قلبی مرد نسبت به همسر سابقش می‌شود، آزاردهنده است.

ازدواج با مرد مطلقه

سخن نهایی

وقتی صحبت از مردان مطلقه و ازدواج مجدد می‌شود، به یاد داشته باشید که همه مردان نمی‌توانند بلافاصله پس از طلاق دوباره ازدواج کنند.

همان‌طور که خواندید، ازدواج با مرد مطلقه مزایای زیادی دارد. البته درصورتی که با مشاوره پیش از ازدواج سعی در برطرف کردن آسیب‌های ازدواج سابق داشته باشید.

با توجه به این موضوع و مطالعه موارد بالا، به نظر شما چه زمانی برای ازدواج با مرد مطلقه مناسب‌تر است؟

برای تعیین نوبت مشاوره پیش از ازدواج در غرب تهران، با مرکز مشاوره خانه مهر تماس بگیرید.

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *