چطور بر ترس از ازدواج مجدد غلبه کنید و از فصل دوم زندگی خود لذت ببرید

ترس از ازدواج مجدد جلوی شما را برای اقدام به آن گرفته است؟ توصیه می‌کنیم جمله نمایشنامه‌نویس و شاعر ایرلندی «اسکار وایلد» را به یاد آورید «ازدواج پیروزی تخیل بر هوش است. ازدواج دوم پیروزی امید بر تجربه است.»

اگر به‌عنوان یک زن یا مرد در دهه چهل، پنجاه یا بیشتر زندگی خود هستید و ازدواج ناموفقی داشتید، احساسات مختلفی را تجربه می‌کنید. از جمله ممکن است احساس خستگی، ناامیدی و درماندگی کرده و حتی گاهی فکر کنید بیشتر در انتهای مسیر زندگی خود قرار دارید تا شروع یک فصل جدید. در چنین شرایطی ترس از ازدواج مجدد طبیعی است.

ترس از این‌که وارد رابطه صمیمانه‌ جدیدی شوید و همان مشکلات را تجربه کنید، بنابراین احتمال ازدواج دوم شما کمتر می‌شود. اما الزاما این ترس نباید به حقیقت بپیوندد.

قبول داریم جدایی حتی اگر بهترین تصمیم شما باشد، در دراز مدت اندوه شدیدی را به جا می‌گذارد و کنار آمدن با آن زمان می‌برد. اما مانند اکثر تغییرهای مهم زندگی مهم است با خودتان صبوری کنید و قلب و ذهن خود را پذیرا نگه دارید.

فراموش نکنید همیشه احتمال دارد با فرد جدیدی آشنا شوید که ارتباط شما را معنا و عمق بیشتری ببخشد و بتوانید به ترس از ازدواج دوم خود غلبه کنید. همیشه یادتان باشد آیدا زن سوم شاملو بود و چنان برای او عزیز بود که شاملو می‌گفت «من پیش از آیدا زن دیگری را نمی‌شناختم.» در ادامه با ما همراه ما باشید تا بگوییم چطور بر ترس از ازدواج دوم غلبه کنید.

ترس از ازدواج مجدد

4 راهکار برای غلبه به ترس از ازدواج مجدد و افزایش احتمال موفقیت آن

با وجود افکاری مانند «واقعا من دیوانه‌ام که مجددا ازدواج کنم؟» (دلیل آن آمار طلاق ازدواج‌های دوم بوده که اندکی در مقایسه با ازدواج‌های اول بدتر است.) باید بگوییم فرد دوم می‌تواند فرصت یک شروع جدید و هیجان‌انگیز را به شما پیشنهاد دهد.

بنابراین به جای ترس از ازدواج مجدد، با برداشتن گام‌هایی که اعتماد، شفافیت رفتاری و گفتاری و احترام را جلب کند، تصمیم به مقابله با این احساس منفی را بگیرید. اگر می‌ترسید ازدواج دوم شما هم با شکست روبرو شود، با 4 راهکار زیر آن را در مسیر موفقیت قرار دهید:

1) احساسات خود را خفه نکنید

واقعا از خفه کردن احساسات خود، هیچ چیزی نصیبتان نمی‌شود. برای هر رابطه‌ای ارتباط آزاد و استقبال‌کننده الزامی است اما این موضوع زمانی که تصمیم دارید زندگی خود را با فرد دیگری گره بزنید، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

از آن‌جایی که سن شما این دفعه برای ازدواج بیشتر است، عادات، الگوهای فکری و تمایل‌های زیادی وجود دارند که در ابتدا ماجراجویانه و جذاب هستند، اما در نهایت می‌توانند ترسناک و آسیب‌زننده باشند.

اگر چیزی را حس می‌کنید، آن را بیان کنید و این کار را به شکلی محترمانه و مهربانانه انجام دهید. اگر چیزی را در دلتان از ترس ناراحت کردن پارتنر خود نگه دارید، خشم می‌تواند درونتان جمع شود و در نهایت مجبور به ابراز آن شوید.

در حالی‌که بیان هر سوء برداشت و ناراحتی می‌تواند محیطی امن و همراه با عشق متقابل، احترام و درک را به‌وجود آورد.

ترس از ازدواج مجدد

2) با دقت وقایع و شرایط مختلف را مدیریت کنید

ترس از ازدواج مجدد گاهی به این دلیل است که فرزندان خود را باید با فرد جدیدی آشنا کنید. این موضوع اگر هر دو نفر فرزند داشته باشند، حساس‌تر می‌شود و مانند آشوب کردن آشیانه‌ای از احساسات است. اما شرایط را باید با صبر و دقت مدیریت کنید.

توصیه نمی‌کنیم در انجام کاری عجله کنید، چون حتما به احساسات افراد لطمه می‌زنید، خشم به‌وجود می‌آورید و در دراز مدت پویایی خانواده را خدشه‌دار می‌کنید. البته منظورمان این نیست که باید صبر کنید تا فرزندانتان از تصمیم شما به ازدواج دوم راضی باشند، چون ممکن است هرگز این اتفاق رخ ندهد.

اما اگر این جنبه از ترس از ازدواج مجدد خود را با دقت مدیریت کنید، خطر آشفتگی و ایجاد مشکل را به حداقل می‌رسانید و بنیاد محکمی را برای آینده شکل می‌دهید. بنابراین بدون توجه به سن فرزندان خود، زمانی که تصمیم به ازدواج با فردی را دارید که او نیز بچه دارد، از یک مشاور خانواده یا ازدواج در خانه مهر در غرب تهران کمک بگیرید. مطمئن باشید نتیجه مثبت آن را در آینده خواهید دید.

3) از گذشته درس بگیرید

هر فرد در ایجاد روابط نیمی از نقش لازم را ایفا می‌کند و ازدواج هم از این موضوع مستثنی نیست. اگر ترس از ازدواج مجدد دارید، شاید به این خاطر است که فکر می‌کنید ممکن است اشتباهات گذشته را تکرار کنید.

در واقع اگر جدا شدید، معمولا به خاطر اشتباه‌هایی است که هر دو طرف داشتید. بنابراین قبل از اقدام به ازدواج دوم از خودتان بپرسید آیا از گذشته درس گرفتید و اشتباه‌های ازدواج قبلی خود را تکرار نمی‌کنید؟ گرچه توصیه می‌کنیم زمان بررسی این مسائل خودتان را مورد قضاوت شدید قرار ندهید و نگذارید در احساسات منفی غرق شوید.

به گفته «لیندا چارنز» یکی از مشاوران ازدواج نیویورک «شما باید مشکلات داخلی خود را رفع کنید، چون احتمال دارد در ازدواج دوم یا سوم شما نیز رخ دهند.»

ترس از ازدواج مجدد

4) برنامه داشته باشید

با نامزد خود در مورد ترس از ازدواج مجدد صحبت کنید. گفتگوهای شما باید صادقانه و حول مسائلی مانند نوع روابطی باشد که می‌خواهید و موضوعات مهمی را در بر گیرد. از جمله نحوه مدیریت مسائل مالی، سرگرمی‌های مشترک و رفتن به سفر در تعطیلات، برنامه‌ریزی برای خرید خانه، برنامه‌ریزی برای زمان بازنشستگی یا نحوه برخورد با بیماری‌ها و حتی رفتار با خانواده‌های یکدیگر.

با بررسی جواب‌های یکدیگر می‌توانید به ترس از ازدواج دوم خود غلبه کنید. اما اگر این مسائل حل‌نشده باقی بمانند در ادامه مسیر به مشکل بر می‌خورید و حتی ممکن است مجددا کارتان به جدایی بکشد. توصیه می‌کنیم از مشاوره ازدواج در ستارخان کمک بگیرید.

سخن نهایی

با آن‌که عاقلانه است از خطرات بالقوه ازدواج مجدد آگاه باشید، اما اجازه ندهید جلوی شما را برای در آغوش گرفتن فصل جدیدی از زندگی‌تان بگیرد. پیدا کردن عشق جدید در زندگی می‌تواند یک غافل‌گیری خوشایند باشد و شما را به‌نحوی خشنود کند و به سمت رشد سوق دهد که هرگز خودتان نیز فکر آن را نمی‌کردید.

ترس از ازدواج مجدد

«Mark Banschick» روانشناس و نویسنده سری کتاب‌های «طلاق هوشمندانه» می‌گوید «از بعضی نظرها، ازدواج دوم ساده‌تر است. چون بالغ‌تر هستید و از اشتباهات خود درس گرفتید.»

در مطلب بالا گفتیم چطور بر ترس از ازدواج مجدد خود غلبه کنید و چطور شانس موفقیتتان را در فصل جدید زندگی خود افزایش دهید. توصیه می‌کنیم به کمک مشاوره ازدواج خانه مهر در صادقیه، همسر دوم خود را بهتر انتخاب کنید.

مقالات مشابه

تگ‌های پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *