6 نکته‌‌‌ای که زمان ورود به رابطه با مرد طلاق گرفته باید در نظر بگیریم

بسیاری از مردم بعد از پایان یک رابطه ترجیح ‌می‌دهند وارد رابطه جدیدی بشوند تا اتفاقات تلخ گذشته را فراموش کرده و به نوعی غمی را که دارند کم کنند. بنابراین رابطه جدیدی که به‌وجود ‌می‌آید ممکن است تنها جایگزینی برای تجربه تلخ افراد باشد. از طرفی ممکن است رابطه با مرد طلاق گرفته فصل جدیدی از زندگی را برای آن‌ها رقم بزند. بدون شک افراد پس از طلاق برای ادامه تامین نیازهای روحی و جنسی خود پس از مدتی تصمیم می‌گیرند وارد یک رابطه شوند. اما به‌عنوان شخصی که طرف مقابل او طلاق گرفته و به ما پیشنهاد رابطه داده است، باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ چون به گفته بسیاری از روانشناسان رابطه با مرد طلاق گرفته ممکن است نسبت به رابطه با افراد مجرد متفاوت بوده و چالش‌هایی داشته باشد. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با مطالعه نکاتی که ذکر می‌کنیم، بتوانید بهترین تصمیم را در مورد رابطه خود بگیرید.

نکاتی درباره رابطه با مرد طلاق گرفته

اولین چیزی که زمان برقراری رابطه با مرد طلاق گرفته باید به آن دقت کنید، احتیاط است. سپس می‌توانید از یک مشاور ازدواج کمک بگیرید. جدا از آن توضیحات زیر نیز مفید هستند و کمک می‌کنند جوانب رابطه با چنین افرادی را بهتر بشناسید. رابطه با مرد طلاق گرفته  

1. اجازه ندهید مسئله طلاق مرد نگرانتان کند

ازدواج نسبت به سایر روابط، جدی‌تر و پیچیده‌‌تر است. به ‌مین دلیل ممکن است آشنایی و رابطه با فردی که قبلا ازدواج کرده است، برای شما نگران‌کننده باشد. این رابطه در مقایسه با رابطه با افراد مجرد ممکن است چالش‌هایی داشته باشد. اما این نکته را نیز در نظر بگیرید که ازدواج نیز نوعی از رابطه است و از دیدگاه‌های متعددی به سایر روابط شباهت دارد. در نتیجه چیزی برای نگرانی وجود ندارد.

2. ازدواج برای افراد مختلفی، معنی‌های متفاوتی دارد

افراد ممکن است بنا بر دلایل زیادی به اشتباه ازدواج کنند. برخی افراد در جوانی و زمانی که حال و هوای عاشقی دارند، با عجله تصمیم ‌می‌گیرند که ازدواج کنند. اما آن‌ها بعد از مدتی متوجه ‌می‌شوند از زندگی چیزهای متفاوتی ‌را می‌خواهند و تصمیمشان اشتباه بوده است. گاهی نیز زوج‌ها برای مدت زیادی زندگی خوبی را تجربه ‌می‌کنند، اما اتفاق‌هایی در زندگیشان رخ ‌می‌دهد که مجبور به جدایی ‌می‌شوند. باید این نکته را در نظر بگیرید که طلاق به این معنی نیست که فرد نمی‌داند چه چیزی از رابطه خود و زندگی‌اش ‌می‌خواهد. جدایی را نیز باید به چشم سایر رویدادهای زندگی و تغییرات آن ببینید. هیچ کس زمانی که ازدواج ‌می‌کند دلش نمی‌خواهد جدا شود اما موضوعات گوناگون ممکن است این اتفاق را رقم بزند. رابطه با مرد طلاق گرفته در نهایت رابطه با مرد طلاق گرفته تفاوت چندانی با افرادی که روابط غیر رسمی عمیقی داشتند ندارد، به‌خصوص زمانی که پای فرزند در میان نباشد. اگر هدفتان داشتن رابطه چنین مردی است، باید دیدگاه خودتان و او را درباره ازدواج بررسی کنید. تجربه برخی از این مردان تا حدی تلخ بوده است که دوست ندارند هرگز دوباره ازدواج کنند. در چنین مواقعی اگر می‌خواهید با این دسته از افراد ازدواج کنید، به مشکل بر‌می‌خورید. برخی دیگر به راحتی با طلاقشان کنار ‌می‌آیند و آمادگی ازدواج مجدد را دارند و در نتیجه از این نظر مشکلی پیش نخواهد آمد.  

3. رابطه با مردی که طلاق گرفته و فرزند دارد

رابطه با مرد طلاق گرفته و صاحب فرزند کمی پیچیده‌‌تر از رابطه با کسی است که بچه ندارد. این افراد معمولا قسمتی از زمان آزاد، پول و احساساتشان را صرف رابطه با فرزندشان ‌می‌کنند و ممکن است کمتر بتوانند با شما وقت بگذرانند. این امکان وجود دارد که شریکتان نخواهد سریعا شما را به فرزندش معرفی کند و شما باید به این تصمیم احترام بگذارید. توجه داشته باشید فرزند شریک شما ممکن است با ورود شما به زندگی پدرش راحت نباشد و باید او را درک کنید. موضوعی دیگری که در این مورد وجود دارد این است که والدینی که از هم جدا شدند، روی افرادی که وارد زندگی فرزندشان ‌می‌شوند حساسیت زیادی دارند. پس ممکن است همسر سابق شریک شما بخواهد با شما ملاقات داشته باشد تا از امنیت جسمی و روحی فرزند خود مطمئن شود.

4. نفقه و مسائل مالی را در نظر بگیرید

یکی از نکاتی که باید درباره رابطه با مرد طلاق گرفته در نظر بگیرید این است که مرد شاید بعد از جدایی موظف به پرداخت نفقه یا مهریه باشد. توجه داشته باشید درآمد او هرچه که باشد باید قسمتی از آن را به این مسائل اختصاص دهد. اگر قصد رابطه جدی و طولانی مدتی را دارید، باید انتظارهای مالی خود را با توجه به این موضوع مدیریت کنید. رابطه با مرد طلاق گرفته

5. آیا شخص موردنظرتان برای رابطه جدید آماده است

مردی که از همسرش جدا شده، در شرایطی برای ورود به رابطه‌ای جدید آماده است که کاملا طلاقش را پذیرفته باشد و هدفش از رابطه جدید فراموش کردن همسر سابقش نباشد. در این شرایط مرد از نظر احساسی و ذهنی آمادگی کامل برای تعهد را خواهد داشت. اگر از مردی با این شرایط خوشتان آمده است، باید در نظر داشته باشید که او ممکن است کاملا از احساسات واقعیش آگاه نباشد. بنابراین نداند احساساتی که دارد صرفا برای فراموش کردن طلاقش است یا واقعا شما را دوست دارد.

6. آینده رابطه با مردی که طلاق گرفته است

هیچ محدودیتی برای داشتن رابطه با مرد طلاق گرفته وجود ندارد. افراد مطلقه نیز می توانند رابطه‌ای سالم و کامل را بعد از جداییشان تجربه کنند. در این رابطه باید درباره نگرانی‌ها و مسائلی که ممکن است اتفاق بیافتد صادقانه صحبت کنید تا در آینده مشکلی پیش نیاید.

سخن نهایی

اگر ‌می‌خواهید با مرد مطلقه وارد رابطه بشوید باید قبل از شروع همه جوانب را در نظر بگیرید. راز موفقیت در رابطه با مرد طلاق گرفته این است که هیچ ابهامی را باقی نگذارید و راجع‌ به همه مسائل شفاف صحبت کنید. توجه داشته باشید شریکتان نمی‌تواند گذشته‌‌‌ای را که داشته پاک کند و اگر صاحب فرزند است باید به رابطه‌‌‌ای که با او دارد احترام بگذارید. اگر از یکدیگر حمایت کنید، ‌می‌توانید رابطه‌‌‌ای سالم و شاد را بدون هیچ محدودیتی تجربه کنید. در پایان بهترین راهکار قبل از تصمیم‌گیری کمک از یک مشاور ازدواج است تا انتخاب شما از روی احساسات نباشد و چالش‌های چنین رابطه‌ای را از دیدگاه او نیز بدانید.

مقالات مشابه

تگ‌های پست
دسته‌بندی‌‌ پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *