سردی جنسی در زنان و مردان درمان می شود

سردی جنسی در زنان و مردان درمان می شود به شرط این که زوجین در زمینه ی مشکلات جنسی خود به یک متخصص و سکستراپ مراجعه کنند قطعا یک مشاوره تلفنی زناشویی و جنسی می تواند به شما در وهله ی اول آگاهی دهد که آیا مشکلات جنسی خود را می توانید در پروسه ی مشاوره طی کنید یا نیاز است از یک پزشک کمک  بگیرید

مقالات اموزنده و کاربردی مشابه  در زمینه مشکلات جنسی را مطالعه بفرمایید:

مشکلات جنسی زنان را چگونه درمان کنیم ؟

مشاوره جنسی چه کمکی به مشکلات زناشویی میکند

چرا روابط جنسی سرد را تجربه می کنیم ؟

 

آگاهی جنسی لازمه رابطه سالم است

 

همانطور که می دانید آمار بسیار بالایی از خیانت ، طلاق و طلاق عاطفی به علت مشکلات جنسی است شما باید مراحل درست یک رابطه ی جنسی را بشناسید ، تفاوت های جنسی زن ومرد را بشناسید تا بتوانید از رابطه ی جنسی خود لذت ببرید قصد داریم در این مقاله در مورد اختلالات اوج لذت جنسی برای شما عزیزان صحبت کنیم .

 

سردی جنسی در زنان و مردان
مشاوره جنسی و مشاوره خانواده در خانه مهر چگونه می تواند به شما کمک کند؟

 

 

رابطه جنسی موفق در زندگی مشترک

 

اوج لذت جنسی همان طور که می دانید سومین مرحله ی یک رابطه ی جنسی است و زمانی می گوییم فرد به اوج لذت جنسی رسیده که برانگیختگی جنسی به قدر کافی باشد و اجازه دهد که فرد از رابطه ی جنسی خودش لذت ببرد هم  در زنان و هم در مردان اوج لذت جنسی از انقباض ریتمیک ماهیچه های اندام تناسلی که باعث آزاد شدن تنش جنس می شود و در مردان با انزال منی همراه است صورت می گیرد .

3 اختلال شایع در زمینه ی اختلالات اوج لذت جنسی وجود دارد :

1- اختلال اوج لذت جنسی زنانه ، 2. اختلال انزال دیرهنگام و 3. اختلال انزال زود هنگام .

 

 

اختلال اوج لذت جنسی زنانه به چه معناست ؟

 

طبق پژوهش ها 10 درصد زنان هرگز اوج لذت جنسی را تجربه نمی کنند در اختلال اوج لذت جنسی زنانه تاخیر مستمر یا مکرر اوج لذت جنسی یا حتی نبودن کامل آن دیده می شود و متاسفانه تظاهر به رسیدن به اوج لذت جنسی باعث می شود که زنان نتوانند به اوج لذت جنسی دست پیدا کنند

در زمینه ی بررسی عوامل روحی روانی اختلال اوج لذت جنسی زنانه متخصصین و سکستراپ با سوالاتی متوجه می شود که پروسه ی درمانی را به چه شکل باید شروع کند

به طور مثال چند نمونه از سوالات را برای شما مطرح می کنیم آیا هیچ وقت سعی کرده اید به ارگاسم برسید ؟ به چه نحوی ؟ آیا تا بحال از ویبراتورها استفاده کرده اید ؟ آیا از تخیلات و تصورات جنسی استفاده می کنید ؟ در چه حدی از ادامه ی تحریک خودداری می کنید ؟ فکر می کنید که ارگاسم چطور حسی است ؟ آیا از به ارگاسم رسیدن می ترسید ؟

 

 

سردی جنسی در زنان و مردان
سردی جنسی در زنان و مردان و مشاوره جنسی چقدر مهم است؟ قبل از طلاق و جدایی مشاوره جنسی بگیرید

 

 

بی میلی جنسی یا سردی جنسی

 

طبق تجربه اغلب کسانی که دچار بی میلی جنسی یا سردی جنسی می شوند دچار تعارضات درونی قابل توجهی نیستند یعنی بیشتر مشکلاتشان مربوط به تشویش ها و اضطراب های اخیر زندگی آن ها می شود

اما در این حین هم مواردی دیده می شود که تعارضات دوران کودکی و اختلافات زناشویی فعلی در به ارگاسم رسیدن و لذت بردن آن ها نقش اساسی دارد .

انزال دیرهنگام اختلال اوج لذت جنسی مردانه نامیده می شود می توانیم بگوییم فردی که اختلال انزال دیرهنگام دارد یک تاخیر مداوم و مکرر در به رسیدن اوج لذت جنسی دارد و حتی ممکن است فقدان کامل لذت جنسی در او دیده شود.

 

اختلال انزال دیر هنگام در مردان

 

طبق پژوهش های مشاوران جنسی و سکس تراپ 8 درصد مردان این اختلال انزال دیر هنگام را دارند و در اکثر موارد علت این مسئله عوامل فیزیکی است که در واکنش دستگاه عصبی سمپاتیک تاثیر می گذارد مثلا کمبود تستسترون ، مصرف الکل ، داروهایی مثل داروهای ضد افسردگی و ضد اضطراب .

به همین دلیل است که بررسی های یک مشاوره جنسی به شما کمک می کند که علت مشکل خود را به درستی تشخیص دهید و اما بعد از بررسی جسمی ، بررسی عوامل روحی – روانی در اختلال انزال زود هنگام توسط متخصص سکس تراپ که صورت می گیرد سوالاتی پرسیده می شود.

 

سردی جنسی در زنان و مردان
مشاوره ازدواج و مشاوره سردی جنسی در زنان و مردان خانه مهر همراه همیشگی شما عزیزان

 

مشکلات جنسی در مردان و زنان قابل درمان است

 

چند نمونه از این سوالات را برای شما مطرح می کنیم : آیا شما زیاد نگران آن هستید که نکند از عهده ی آن برنیایید ؟ آیا هنگام خود ارضایی می توانید به راحتی به انزال برسید ؟

آیا زمانی که در کنار همسر خود هستید از بکار بردن تخیلات جنسی خودداری می کنید ؟ و اما در این زمینه از اختلالات سوالاتی نیز از همسر او پرسیده می شود به دلیل اینکه مبتلایان اغلب به واکنش جفت خود بسیار حساس اند

به طور مثال ممکن است اگر همسرشان عصبانی باشد دیرتر به ارگاسم برسند و یا ممکن است به او بی اعتنایی کند در مقابل این مشکل جنسی ، اختلال انزال زود هنگام هم وجود دارد در اختلال انزال زود هنگام هم ، هم عوامل تعارضات درونی هم اختلافات زناشویی می تواند عامل مهمی محسوب شود.

فردی که تقریبا در عرض 1 دقیقه بعد از دخول واژنی یا قبل از آنکه فرد خودش بخواهد انزال برای او اتفاق می افتد و این مسئله 6 ماه ادامه پیدا می کند و این اختلال با یک اختلال روانی غیر جنسی همایند نیست را می توانیم بگوییم فرد دچار انزال زود هنگام شده است .

 

واژینیسم و دیس پارونیا چیست؟

 

و اما اختلالات مربوط به درد جنسی ، اختلالات دردهای جنسی را به 2 گروه تقسیم می کنیم : واژینیسم و دیس پارونیا

در بررسی عوامل روحی روانی مقاربت دردناک می توان گفت اغلب ریشه ی روانی دارند و توسط مکانیسم های روحی روانی متعددی به وجود می آیند عقده های جنسی ، احساس گناه ، تردیدها و دغدغه ها به صورت درد نمایان می شوند و گاهی نسبت به ریشه های این مسئله باعث برطرف شدن آن می شود گاهی افسردگی باعث بروز دردهای مقاربتی شدید می شود.

واژینیسموس ناشی از واکنش غیر ارادی عضلات واژن به یک عامل تهدید کننده واقعی و خیالی است علت های روانی حتما توسط یک سکستراپ بررسی می شود اما طبق تجربه گاهی در سابقه ی این مبتلایان یک اتفاقات دردناکی هم وجود دارد مثل :

تجاوز ، فشار شدید برای دخول ناگهانی هنگام بخصوص اولین نزدیکی ، سابقه ی یک معاینه ی شتابزده و بی ملاحظه ی دردناک و گاهی افراد به دلیل احساس گناه و تعارض در مورد رابطه ی جنسی با این مشکل روبرو می شوند .

 

بعضی در مورد ازدواج و یا حاملگی و مادر شدن دچار تردید و دودلی هستند و همین دیگاه روانی می تواند درد جنسی را ایجاد کند

 

سردی جنسی در زنان و مردان
مشاوره تلفنی سردی جنسی در زنان و مردان با تیمی مجرب و متخصص در خانه مهر

 

تبیه و خشم در رابطه جنسی ممنوع است

 

بعضی ها به این وسیله به صورت ناخودآگاه از همسرشان عصبانی هستند و او را تنبیه می کنند و بعضی از آن ها نیز مبتلا به نوعی اختلال پانیک هستند توجه داشته باشید درد جنسی ممکن است قبل ، در طول یا بعد از رفتار جنسی روی دهد و روی یک پیوستدار درد خفیف یا درد شدید قرار بگیرد

درد شدید می تواند رفتار جنسی و حتی دخول را دشوار یا غیر ممکن بکند موضوع مهم این است که مشکلات پزشکی مثل عفونت مهبل یا مثانه یا رحم آثار فیزیکی یائسگی یا بیماری های زنانه نیز باعث این اختلال می شود

اما دانش کم در مورد رابطه ی جنسی و آموزش ندیدن های کافی در مورد مسائل جنسی چون اضطراب آفرین است باعث می شود که انقباض غیر ارادی در عضله ی لگن شکل بگیرد و همچنین سوء استفاده ی جنسی ، تجاوز در کودکی یا بزرگسالی ممکن است انقباض های ماهیچه ای را به صورت بخشی از یک ترس شرطی شده ایجاد کند.

 

پس بررسی و علل یابی مشکلات جنسی مثل سردی جنسی در زنان و مردان و یا اختلالات دیگر فقط باید از طریق یک مشاوره جنسی و سکس تراپ صورت بگیرد به همین منظور ما در مرکز مشاوره ی  خانه ی مهر در این زمینه توانسته ایم با تیمی مجرب و دوره دیده در خدمت شما عزیزان باشیم

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *