شناخت همسر قبل از ازدواج: این 15 سوال را از او بپرسید

یکی از مهم‌ترین موارد برای انتخاب شریک زندگی بدون شک شناخت و درک طرف مقابل است. این موضوع می‌تواند مسیر آینده شما را برای همیشه تغییر دهد، پس نباید آن را دست کم بگیرید. برای تجربه یک ازدواج موفق باید رابطه‌ای عمیق و دوستانه را با شریک خود تشکیل دهید و این کار فقط با شناخت همسر قبل از ازدواج امکان‌پذیر است. در این زمینه روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از بهترین‌های آن‌ها پرسیدن سوالات هدفمند است. پس با تا انتها با ما همراه باشید تا بدانید از همسر آینده خود قبل از ازدواج چه چیزهایی را بپرسید.

15 سوال مهم برای شناخت همسر قبل از ازدواج

اگر فکر می‌کنید هنوز به اندازه کافی نامزد خود را نمی‌شناسید، از 15 سوال زیر استفاده کنید که برای شناخت همسر قبل از ازدواج مفید هستند.

1. همسرتان چه مکانی را در جهان بیشتر از همه دوست دارد؟

پاسخ این سوال می‌تواند جنبه‌های مختلفی از روحیات همسر شما را آشکار کند. برای مثال اگر شهرهای شلوغ را دوست دارد، از فعالیت زیاد لذت می‌برد و برعکس اگر شهرهای آرام را دوست دارد، احتمالا به استراحت کردن بیشتر علاقه دارد.

2. بهترین خاطره دوران کودکی همسرتان چیست؟

پاسخ این سوال برای شناخت همسر قبل از ازدواج نشان می‌دهد چه چیزی همسرتان را عمیقا خوشحال می‌کند. برای مثال این خاطره می‌تواند حمایت خانواده در روز فارغ‌التحصیلی یا پیروزی تیم ورزشی او در دبیرستان باشد. مهم این است که پر رنگ‌ترین خاطره شریکتان را بشناسید تا متوجه شوید چه چیزهایی در ذهن او ماندگار می‌شوند.

شناخت همسر قبل از ازدواج

3. آیا همسرتان عادت بد خاصی دارد؟

هر آدمی حداقل یک عادت بد دارد. غذا خوردن با صدا، زباله ریختن در خیابان و بد صحبت کردن با پیشخدمت‌ها از جمله این عادت‌ها هستند. اما باید آن‌ها را بشناسیم. اگر بتوانید به شریکتان کمک کنید عادت‌های بدش را ترک دهد، رابطه عمیق‌تری را با او خواهید ساخت.

4. بهترین دوست همسرتان در کنار شما کیست؟

همسرتان باید بهترین دوست شما باشد اما قطعا در کنار شما، فرد دیگری نیز دوست صمیمی او هست. توجه داشته باشید که این فرد از مهم‌ترین قسمت‌های زندگی همسر شما است، پس با آشنایی با او تا حد زیادی همسرتان را نیز خواهید شناخت.

5. بزرگترین رویای همسرتان چیست؟

شناخت رویای شریکتان کمک می‌کند اهداف نهایی او را بشناسید و او را در مسیر رسیدن به این رویا تشویق کنید. توجه داشته باشید مستقل بودن همسرتان باعث نمی‌شود که او به حمایت و تشویق شما نیاز نداشته باشد.

6. بزرگترین ترس همسرتان چیست؟

شناخت بزرگترین ترس همسرتان به شما کمک می‌کند در شرایطی که می‌ترسد درک بهتری داشته باشید و به او کمک کنید. با شناخت این ترس‌ها می‌توانید به شریکتان کمک کنید راحت‌تر بر آن‌ها غلبه کند.

7. چه چیزی را درباره همسرتان می‌دانید که بقیه آدم‌ها از آن بی‌خبرند؟

همه انسان‌ها رازهای کوچک و بزرگی را دارند. شما به‌عنوان همسر شریکتان احتمالا تمامی رازها و علایق او را که نمی‌خواهد فرد دیگری از آن مطلع باشد، می‌دانید. این موضوع به شریکتان احساس اهمیت و امنیت را می‌دهد.

شناخت همسر قبل از ازدواج

8. چه چیزی باعث نگرانی همسرتان می‌شود؟

اگر بدانید چه شرایطی همسرتان را نگران می‌کند، می‌توانید در آن مواقع خاص به او کمک کنید یا حتی جلوی اتفاقی را که نگرانش می‌کند، بگیرید. این موضوع تاثیری زیادی بر کیفیت رابطه شما می‌گذارد. پس موضوع مهم شناخت همسر قبل از ازدواج را دست کم نگیرید.

9. زبان عشق شریکتان چیست؟

افراد راه‌های متفاوتی را برای بیان احساساتشان انتخاب می‌کنند. این راه‌ها به‌شکل کلی به 5 دسته تقسیم می‌شوند: ابراز محبت، زمان کافی، لمس فیزیکی، ارائه خدمات، دریافت هدیه.

شناخت زبان عشق برای رابطه عاطفی شما مفید است و کمک می‌کند به‌درستی حسی را که دارید، نشان دهید یا احساسات همسرتان را بپذیرید.

10. بیشترین بحث‌های شما درباره چه موضوعی هستند؟

درگیری و بحث در همه روابط پیش می‌آید اما چیزی که اهمیت دارد، مدیریت چنین اتفاق‌هایی است. دلایلی را که از همه بیشتر باعث بحثتان می‌شود، پیدا کنید.

اگر به‌تنهایی توانایی مدیریت آن‌ها را ندارید می‌توانید از یک مشاور یا روانشناس کمک بگیرید. همچنین به کمک او به درک بهتری از موضوع شناخت همسر قبل از ازدواج برسید.

11. همسرتان چه چیزی را درباره شما بیشتر از همه دوست دارد؟

اگر بدانید شریکتان کدام اخلاق شما را بیشتر از همه دوست دارد می‌توانید از آن برای بهبود رابطه‌ای که دارید استفاده کنید. شما نیز می‌توانید نظرتان را درباره اخلاق خوب همسرتان بیان کرده و او را برای تکرار رفتارش تشویق کنید.

12. بزرگترین دستاورد شریک زندگیتان چیست؟

در کنار ازدواج با شما یا صاحب فرزند شدن چه موفقیتی برای همسرتان از همه مهم‌تر است؟ پاسخ به این سوال برای شناخت همسر قبل از ازدواج، کمک می‌کند تا او را در مسیر موفقیت‌های بیشتر همراهی کرده و از او حمایت کنید.

13. خاطره‌انگیزترین لحظه رابطه شما چیست؟

اگر پاسخ این سوال را بدانید، می‌توانید با تکرار کردن آن خاطره در زندگی رابطه عمیق‌تری با همسرتان بسازید. فرقی نمی‌کند چه مدت در رابطه بودید، ساختن لحظات شاد همیشه در رابطه تاثیرگذار است.

14. چه کسی در رابطه‌ای که دارید حسابگرتر است؟

مسائل مالی معمولا یکی از دلایل اختلافات پیش آمده بین زوج‌ها هستند. اگر فرهنگ مالی 2 طرف رابطه مثل هم نباشد، این اختلاف‌ها بیشتر نیز می‌شود. معمولا در رابطه یکی از زوج‌ها بیشتر از دیگری خرج می‌کند و در نظر گرفتن این موضوع اصطکاک‌های رابطه را کاهش می‌دهد.

15. در زمان عصبانیت چه چیزی شریکتان را آرام می‌کند؟

اگر توانایی مدیریت عصبانیت را نداشته باشید، چالش‌های جزئی می‌توانند به مشکلات بزرگی تبدیل شوند. هر کسی روشی برای آرام کردن خود دارد. سعی کنید روش آرام شدن همسرتان را بشناسید تا او را در زمان عصبانیت به آرامش دعوت کنید و جلوی اختلاف‌های بزرگتر را بگیرید.

شناخت همسر قبل از ازدواج

سخن نهایی

هرچه بیشتر شریکتان را بشناسید، می‌توانید کیفیت رابطه خود را از جهات مختلف بالا ببرید. در نتیجه همسرتان را بیشتر درک می‌کنید، امکان اختلاف به حداقل می‌رسد و زندگی شادتر و آرام‌تری را تجربه خواهید کرد.

پس این موضوع را دست کم نگیرید و با پاسخ به سوال‌های شناخت همسر قبل از ازدواج که در بالا مطرح کردیم، شریکتان را بیشتر بشناسید.

مقالات مشابه

تگ‌های پست
دسته‌بندی‌‌ پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *