مرکز مشاوره فردی در غرب تهران

مرکز مشاوره فردی در غرب تهران و مشاوره بالینی یکی از تخصصی های مرکز مشاوره خانه مهر است ما در زمینه مشاوره فردی با تیمی متخصص و مجرب در زمینه درمان وسواس ، درمان فوبیا ، درمان اضطراب ، درمان مشکلات بین فردی و حل تعارضات فردی به شما عزیزان کمک می کنیم تا در ابعاد مختلف زندگی خود سالم تر قدم بردارید

مقالات مرتبط در زمينه مشاوره فردي به شما کمک ميکند در زمينه درمان و پيشگيري اطلاعات بيشتري به دست آوريد:

مشاوره فردی در درمان ترس و اضطراب

مشاوره فردي و رفتارهاي مخرب ارتباطي

مشاوره فردی بالینی و رسیدن به اهداف

درمان وسواس و درمان اضطراب با مشاوره فردی

بهترین مشاوره فردی را از مرکزخانه مهر بخواهید

 

مشاوره تلفنی فردی رایگان در بهترین مرکز مشاوره
مشاوره تلفنی فردی رایگان در بهترین مرکز مشاوره

 

مرکز مشاوره فردی در غرب تهران

 

همانطور که می دانید مفتخر هستیم که جزء چند مرکز مشاوره فردی برتر در تهران هستیم زیرا سعی کرده ایم که در هر حوزه ای از مشاوره به شکل تخصصی و دپارتمانی فعالیت کنیم شما عزیزان در هر زمینه از مسائل روانشناسی که بخواهید مشاوره دریافت کنید ، می توانید با اپراتور مرکز مشاوره خانه مهر تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهند و همچنین مشاوره رایگانی را برای شما در سرتاسر ایران و خارج از ایران در نظر گرفته ایم تا به شکل ارزیابی و مصاحبه بالینی اولیه بتوانید به مسئله خود بیشتر آگاه شوید و راه حل هایی که می توانید برای حل آن ، بکار ببرید را بشناسید .

 

باورهاي مرکز و مشکلات بين فردي

 

همانطور که گفتیم در مقاله قبلی با عنوان در مورد باورهای مرکزی صحبت کردیم یکی از مهم ترین مسائلی که در مشاوره فردی به آن می پردازیم زیرا باورهای مرکزی شما را به سمت انتخاب شغل ، انتخاب همسر و نحوه ارتباط تان با خودتان ، اطرافیان و دنیا می کشاند باورهای مرکزی جزء مهم ترین و عمیق ترین مسائلی است که در زمینه مشاوره عمیق و تحلیلی مورد بررسی قرار می گیرد .اما شناسایی باورهای مرکزی به چه صورت اتفاق می افتد و بطور کلی باورهای مرکزی چطور شکل می گیرد ؟

 

درمان مشکلات فردي و درمان وسواس
درمان مشکلات فردي و درمان وسواس

 

باورهاي مرکز چطور شکل ميگيرند؟

 

باورهای مرکزی به شکل تجربی در طی زندگی از بدو تولد شکل می گیرند متناسب با موقعیت ها و زمانی که ما واکنش های متفاوت نشان می دهیم و یا اطرافیانمان واکنش های متفاوت نشان می دهند ، باورهای مرکزی ما شکل می گیرد که این باورهای مرکزی می تواند هم در مورد خودتان و هم در مورد اطرافیان و هم در مورد دنیا باشد اما ژنتیک بی تاثیر نیست توجه داشته باشید که ژنتیک ما این بستر را آماده می کند که چطور با محیط روبه رو شویم ، چطور با واکنش های محیطی عکس العمل نشان دهیم پس قاعدتا تنها محیط تاثیرگذار و بعد ژنتیک هم موثر است .

و اما شناسایی باورهای مرکزی با مشاوره فردي ..

 

ممکن است شما در حال حاظر نسبت به باورهای مرکزی خود آگاه باشید یا نباشید به احتمال زیاد فقط با یک یا دو مورد از آنها در تماس هستید و این در حالی است که حوزه وسیعی از باورهای نامشخص باقی مانده اند . البته توجه داشته باشید ما ابعاد مختلف ابتدایی باورهای مرکزی را در مقاله قبلی توضیح داده ایم برای اطلاعات بیشتر باید به مقاله با عنوان مراجعه کنید

و اما در ادامه برای اینکه بتوانید باورهای مرکزی خود را بشناسید 2 روش وجود دارد . روش اول انجام پرسشنامه باورهای مرکزی است که در جلسات درمان به آن پرداخته می شود که شما را در 10 حوزه زندگی مورد ارزیابی قرار می دهد و درجه بندی می کند.

 

خودگويي هاي خود را ثبت کنيد

 

دومین روش روش ثبت خودگویی ها در زمانی است که اثری از احساسات ناراحت کننده در خود می یابید یا در موقعیت هایی قرار می گیرید که در آنها هیجانات شما برانگیخته می شود و خودگویی های درونی باعث می شود که احساس بدی پیدا کنید یا تجزیه و تحلیل کردن موقعیت ها و خودگویی ها می تواند باورهای مرکزی زیربنایی شما را آشکار کند .

پرسشنامه باورهای مرکزی جزء پرسشنامه های بسیار ارزشمند است که با 100 سوال در حوزه های مختلف شما را ارزیابی می کند این پرسشنامه در صورت نیاز در جلسات درمان به شما عزیزان ارائه می شود . به چند سوال در زمینه پرسش های باورهای مرکزی توجه کنید :

 

مشاوره بالینی و فردی
بهترین مشاوره تلفنی فردی
در خانه مهر

 

تست هاي مشاوره فردي و بررسي مشکلات فردي

 

من ارزش آن را دارم که دوستم بدارند و به من احترام بگذارند .

دنیای من دنیایی زیبا و امن است .

من وظایف بسیاری را به خوبی انجام می دهم .

من کنترل زندگی خودم را در دست دارم .

احساس می کنم دیگران دوستم دارند و به من اهمیت می دهند .

می توانم به خودم متکی باشم .

دنیا نه عادل است ، نه بی عدالت .

احساس تعلق شدیدی به خانواده و جامعه دارم .

بیشتر مردم قابل اعتماد هستند .

معیارهای معقول خودم را دارم .

اغلب احساس کمبود و نقص می کنم .

 

ارزيابي تست ها فقط بايد با مشاوره فردي باشد

 

این نمونه ای از سوالاتی بود که در پرسشنامه باورهای مرکزی مطرح می شود که شما با جوابی به شکل تقریبا درست یا تقریبا غلط می توانید در ابعاد مختلف خود را مورد سنجش قرار دهید نکته مهم این است که این پرسشنامه در کنار مصاحبه بالینی می تواند به شما کمک کند تا ابعاد مختلف خود را بسنجید و به آن پی ببرید . این پرسشنامه 10 موضوع مهم فهرست شده را مورد ارزیابی قرار می دهد که بسیاری از آنها باورهای ناهشیارانه در شما هستند:

1 – ارزش ها

2 – امنیت

3 – عملکرد

4 – تسلط

5 – عشق

6 – استقلال

7 – عدالت

8 – تعلق

9 – دیگران

10 – معیارها

 

اختلال شخصیت اجتنابی و تشخیص و درمان افراد اجتنابی
آیا شما حاضر هستید با فردی که اختلال شخصیت اجتنابی دارد ازدواج کنید؟

 

 

حوزه هاي مهم زندگي شما کدام است؟

 

پس همانطور که دیدید 10 حوزه مهم در زندگی شما را مورد ارزیابی قرار می دهد . این روش به شکل تست انجام می شود اما ثبت روزانه خودگویی ها هم می تواند به شما کمک کند که نقطه شروعی برای کشف باورهای ناکارآمد و باورهای مرکزی خود داشته باشید.

توجه داشته باشید که باورهای مرکزی جزء اصلی ترین مسائلی است که در مشاوره فردی مورد بررسی قرار می گیرد چون باورهای مرکزی به شما قدرت قدم برداشتن می دهد و در باورهای مرکزی ترس ها ، نگرانی ها و تجارب ناکارآمد ما می تواند باعث شود که در ابعاد مختلف زندگی دچار تعارض شویم و اما در کنار باورهای مرکزی به شما فکرهای کارآمد و ناکارآمد را آموزش می دهند . تفاوت فکر کارآمد و ناکارآمد را می دانید ؟

 

فکرهاي خود را تحليل کنيد

 

از نگاه روانشناسی عمیق در زمینه ارزیابی موقعیت ها به این موضوع می پردازیم که آیا فکر شما کارآمد است یا خیر . فکر کارآمد به خودتان و دیگران آسیبی وارد نمی کند اما فکر ناکارآمد می تواند به خودتان و دیگران آسیب وارد کند و زیربنای فکرهای ناکارآمد تحریف های شناختی وجود دارد که می تواند شما را از پیشبرد زندگی دور کند و یا در روابطی قرار بگیرید که آن روابط پر از تعارض و مشکلات بین فردی باشد.

پس شناخت فکرهای کارآمد و ناکارآمد در کنار باورهای مرکزی دومین قدم برای رسیدن به خودشناسی است و البته توجه داشته باشید که این مسائل به شکلی دقیق و اصولی در جلسات مشاوره مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد . پیدا کردن فکر کارآمد و ناکارآمد به شما کمک می کند که احساس و رفتار متفاوتی را تجربه کنید و زیربنای ترس ها و نگرانی های ناخواسته خود را هم ، ارزیابی و کشف کنید .

 

مشاوره فردي و تصميم براي تغيير

 

اگر قصد دارید که از طریق ثبت خودگویی ، باورهای مرکزی خود را بدست آورید باید 1 هفته به خود زمان دهید ، در طول این 1 هفته توجه خاصی به هرگونه هیجان ناراحت کننده ای مثل اضطراب ، احساس گناه ، افسردگی و شرم یا خشم داشته باشید سعی کنید تا حد ممکن بعد از توجه به هیجان ناراحت کننده و درست قبل از اینکه احساس بدی پیدا کنید احساس خود ، موقعیت و چیزی را که در غالب خودگویی درونی به خودتان می گویید ، بنویسید و ثبت کنید .

شما می توانید یک فرم 3 ستونی رسم کنید و در آن خودگویی های خود را ثبت کنید که در این 3 ستون ، احساس ، موقعیت و خودگویی وجود دارد . اما توجه داشته باشید نکته بسیار مهم بعد از کشف خودگویی ، روش تحلیل موقعیت است که پیشنهاد ما به شما این است که از طریق مشاوره فردی ، مشاوره بالینی در زمینه تحلیل باورهای مرکزی خود و فکرهای کارآمد و ناکارآمد کمک بگیرید .

 

مرکز مشاوره فردی در غرب تهران خانه مهر

 

جهت اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره فردی ، مشاوره بالینی ، درمان وسواس ، درمان فوبیا ، درمان افسردگی و اضطراب و حل تعارضات و مشکلات بین فردی می توانید با اپراتور مرکز مشاوره خانه مهر تماس بگیرید تا شما عزیزان را بیشتر راهنمایی کنند و البته می توانید با مشاوره تلفنی رایگان 10 دقیقه ای مرکز مشاوره خانه مهر تماس گرفته و سوالات خود را بپرسید .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *