مرکز مشاور کودک و نوجوان در فلکه دوم صادقیه

مرکز مشاور کودک و نوجوان در فلکه دوم صادقیه می تواند به شما کمک کند که در ابعاد مختلف مشکلات کودکان خود اقدام کنید و بتوانید در سنین کودکی مشکلات و اختلالات کودکان خود را برطرف کنید .

توجه داشته باشید که مشاوره کودک و نوجوان در خانه مهر در ابعاد مختلف و به شکل هایی مختلفی برگزار می شود و آماده ارائه خدمات تخصصی به شما عزیزان در سرتاسر ایران خارج از ایران می باشد .

 

بهترین مرکز مشاوره کودک و نوجوان را بشناسيم

مشاوره کودک و روانشناس کودک در غرب تهران

بهترين مشاوره کودک در مرکز تخصصی روانشناسی کودک

مرکز مشاوره کودک و نوجوان در غرب تهران و درمان لجبازی

 

درمان مشکلات رفتاري کودکان با روانشناس کودک
درمان مشکلات رفتاري کودکان با روانشناس کودک

 

مرکز مشاور کودک و نوجوان در فلکه دوم صادقیه

 

ما هم به شکل کارگاه ها و همایش ها و هم به شکل دوره های آموزشی و پکیج های والد – فرزندی و هم به شکل مشاوره حضوری ، مشاوره آنلاین در کنار شما عزیزان هستیم . جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چگونگی ارتباط با متخصصین و مشاورین مرکز مشاوره کودک و نوجوان در فلکه دوم صادقیه می توانید با اپراتور مرکز مشاوره خانه مهر تماس بگیرید تا شما عزیزان را راهنمایی کنند .

 

اضطراب های کودکان را ميشناسيد؟

 

در این مقاله قصد داریم در مورد اضطراب های کودکان با شما عزیزان صحبت کنیم . شما چگونه متوجه هیجانات و اضطراب های کودک خود می شوید و برای آنها راه حل انتخاب می کنید و چگونه از روش های کسب آرامش استفاده می کنید تا کودک شادتر و آرام تری را داشته باشید ؟

افراد بالغ دوران کودکی را به عنوان یک دوره خالی از تشویش یاد می کنند اما در دنیای واقعی کودکان اصلا همچین چیزی وجود ندارد دوره خالی از مسئولیت ، نگرانی یا مشکل فقط باور ما بزرگسالان است در صورتیکه کودکان ، خصوصا کودکان امروزه از جهات گوناگونی تحت فشارهای روانی قرار دارند .

 

درمان اضطراب و استرس با مشاوره کودک
درمان اضطراب و استرس با مشاور کودک و نوجوان

 

کودکان شايد به زبان نياورند اما اضطراب را به شکل خودشان تجربه مي کنند

 

آنها در مورد جنگ ها ، دزدیدن کودکان ، اشتغال والدین که یکی از مهم ترین مسائلی است که این روزها باعث می شود که کودکان ساعت های زیادی را از پدر و مادر خود دور بمانند ، تنش هایی مثل طلاق که متاسفانه آمار طلاق روز به روز در حال افزایش است همه این ها باعث می شود که کودکان شما تنش های زیادی را تجربه کنند و البته یکی از مهم ترین تنش هایی که کودکان تجربه می کنند تعارضات و مشکلات هیجانی زن و شوهرها است

زمانی که والدین بی ثباتی هیجانی و فکری دارند باعث می شوند که کودکان احساس ناامنی در خود احساس کنند و همین احساس ناامنی باعث می شود که دنیای تاریک تری برای کودکان رقم بخورد .

 

تنش و دعواهای والدين مستقیم روی باورهای کودک در حال تاثیرگذاری است

 

توجه داشته باشید که تنش و دعواهای شما مستقیم روی طرحواره ها و باورهای کودک شما در حال تاثیرگذاری است شما باید نشانه های تنش های دنیای کودکان را بشناسید یکی از این نشانه ها ، نشانه های فیزیکی مثل بی خوابی ، سردردهای ناشی از فشار عصبی ، خیس کردن رختخواب در شب و ناراحتی های گوارشی است .

این ها نشان می دهد که کودک شما در حال تجربه اضطراب هایی می باشد یا ممکن است به صورت تظاهرات احساسی مثل عصبانیت ، پس زدن و ترس خودش را نشان دهد . اولین قدم این است که شما باید واکنش های تنش را تشخیص دهید البته تاکید می کنیم که تشخیص و ارزیابی فقط باید توسط یک مشاور کودک و متخصص انجام شود .

 

درمان اضطراب و استرس با مشاوره کودک
درمان اضطراب و استرس در مرکز مشاور کودک و نوجوان

 

مشاور کودک و نوجوان به شما ياد ميدهد دنياي کودکان را بيشتر کشف کنيد

 

اما ما در این مقاله به شما نشانه هایی را می دهیم که نشان می دهد کودک شما در حال تجربه تعارضات و اضطراب های درونی است . برای تشخیص واکنش های تنش باید به مثال های زیر توجه کنید ممکن است کودک شما بعد از مدرسه دچار سردرد شود یا ممکن است به خاطر مسائل بی اهمیت سریع عصبانی شود یا ممکن است با دل درد یا تهوع از خواب بیدار شود . همه این ها نشانه های اضطراب و شرایط تنش زا هست که باید آنها را مد نظر قرار دهید لطفا توجه داشته باشید ممکن است این ها مشکلات جسمی باشند به همین خاطر اول مشاور کودک ارزیابی های فیزیولوژی را انجام می دهد

و بعد به نشانه هایی استرس و مشکلات تعارضات روانی می پردازد نشانه های استرس در کودکان می تواند به شکل های بیشتری خودش را نشان دهد علاوه بر سردرد ، دل درد و مشکلات معده و حالت تهوع و استفراغ ، نفس نفس زدن ، تنگی نفس در کودکان ، ضربان قلب نامنظم ، عرق کردن دست ها و عادت عصبی مثل ناخن جویدن ، کشیدن پوست یا مو ، فشار دادن دندان ها روی هم ، بی خوابی و ترس های بی مورد و اضطراب هایی که خود کودک عنوان می کند ، خجالتی بودن ، اجتناب از موقعیت های اجتماعی ، از کوره در رفتن ، حساس بودن بیش از حد در برابر انتقاد و سرزنش ، کاهش قدرت تحمل در برابر ناتوانی ها ، آشفتگی و عدم تمرکز فکر به علت تشویش .

 

مرکز مشاوره کودک و نوجوان در فلکه دوم صادقيه
مرکز مشاوره کودک و نوجوان در فلکه دوم صادقيه

 

شناخت اضطراب هاي کودک قدم اول است…

 

همه این ها می تواند نشانه هایی از تنش ها در کودکان باشد پس اگر شما هم این نشانه ها را در کودک خود می بینید لطفا از یک مشاوره کودک برای کاهش اضطراب کودک خود کمک بگیرید .

اختلالات اضطرابی ریشه ژنتیکی هم دارند اما بطور کلی بهتر است محیط زندگی کودک ارزیابی شود . در مرحله بعدی می توانید با یک متخصص شروع به گفتگو کنید با فرزند خود و به او یاد دهید که احساسات و تنش های خود را تشخیص دهد به مرور زمان از طریق قصه درمانی و بازی درمانی متخصص به شما کمک می کند که کودک شما با روحیات و درونیات خود آشنا شود

و احساس آرامش کند کودک با صحبت کردن راجع به مشکل خود کم کم احساس آرامش می کند شما به او بگویید که در کنارش هستید و قرار است روش های مهمی را در جهت کسب آرامش به او یاد دهید و بعد منشاء تنش را برای کودک پیدا می کنید و در پروتکل درمانی قرار می گیرد .

ما در مرکز مشاور کودک و نوجوان خانه مهر توسط تیمی متخصص و مجرب در کنار شما هستیم تا در زمینه مشاوره کودک و نوجوان در کنار شما عزیزان باشیم .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *