مزایای مشاوره قبل از ازدواج

بدون شک یکی از بزرگترین و مهم‌ترین تصمیم‌های زندگی هر شخصی ازدواج است. شما باید در میان کارهای قبل از ازدواج مثل پیدا کردن تالار عروسی و هماهنگی مراسم‌ها، موضوع مهم‌تری را نیز در نظر بگیرید و این موضوع مشاوره قبل از ازدواج است. این کار می‌تواند از بسیاری از مشکلاتی که ممکن است در زندگی پیش بیاید، جلوگیری کند و به بسیاری از سوال‌های شما قبلا از این‌که دیر شود، پاسخ بدهد. پس اگر می‌خواهید بیشتر درباره اهمیت و مزایای مشاوره قبل از ازدواج و فواید آن اطلاعات باشید، در ادامه مطلب همراه ما باشید.

مزایای مشاوره قبل از ازدواج

بسیاری از زوج‌ها از اهمیت این موضوع آگاه نیستند و به آن فقط به چشم یکی از کارهایی که باید قبل از ازدواج انجام داد، نگاه می‌کنند. واقعیت این است که این موضوع از چیزی که فکر می‌کنید، مهم‌تر است. برای این‌که بیشتر اهمیت آن را درک کنید به تعدادی از مهم‌ترین مزایای مشاوره پیش از ازدواج آن اشاره می‌کنیم.

فواید مشاوره قبل از ازدواج

1. می‌توانید از بیرون به رابطه خود نگاه کنید

وقتی در رابطه هستید، ممکن است به دلیل عواطف و احساسات خود بسیاری از واقعیت‌ها را نبینید یا از آن‌ها چشم‌پوشی کنید. برای مثال نداشتن سرمایه کافی برای تشکیل زندگی را در نظر بگیرید. احتمالا شما نیز شنیده‌اید که برخی از زوج‌هایی که در این شرایط قرار دارند معتقد هستند که عشق و علاقه‌ای که به هم دارند برای آن‌ها کافی است. از نظر آن‌ها بی پولی نباید مشکل خاصی باشد.

در حالی که در این شرایط بهتر است زوج‌ها قبل از ازدواج صبر کنند، با هم سرمایه کافی جمع کرده و سپس ازدواج کنند. مشاور موضوعات مختلفی شبیه به این را در نظر می‌گیرد و سعی می‌کند واقعیت را همان‌طور که است به شما نشان بدهد تا بتوانید قضاوت درستی داشته باشید.

2. به شما فرصت می‌دهد تا به احساسات گذشته و آینده خود فکر کنید

زوج‌ها بیشتر دوست دارند روی زمان حال تمرکز کنند اما این کار برای تصمیم بزرگی مثل ازدواج کافی نیست. مشاوره پیش از ازدواج به شما نگاهی جامع‌تر از همه چیز می‌دهد. مشاور علاوه بر نظر گرفتن احساسات و خواسته‌های قبل از ازدواج، شما را مجاب می‌کند که به آینده نیز فکر کنید.

برای مثال آیا هر دوی شما درباره فرزند دار شدن تصمیم مشترکی دارید؟ آیا سرمایه‌ای را که جمع کردید یا در نظر گرفتید، برای هر دوی شما کافی است؟ کارهای خانه را چه کسی قرار است انجام دهد؟ آیا طرز بیان احساساتان برای یکدیگر مناسب است؟

فواید مشاوره قبل از ازدواج

3. مشاور دلیل ازدواجتان را بررسی می‌کند

یکی از مهم‌ترین سوال‌هایی که احتمالا مشاور از شما می‌پرسد این است که چرا می‌خواهید ازدواج کنید. باید بدانید که جواب «چون عاشق هم هستیم» اصلا کافی نیست. عاشق بودن در زندگی خیلی اهمیت دارد اما برای یک عمر زندگی در کنار شریکتان کافی نیست.

علاوه بر عشق، شما به دوستی، احترام، امنیت و سازش نیاز دارید. باید برای زندگی خود برنامه و هدف داشته باشید و اگر به‌تنهایی نمی‌توانید این موارد را بررسی کنید، بهتر است از مشاور کمک بگیرید.

توجه داشته باشید که هیچ رابطه با عشقی با فرض تمام شدن، شروع نمی شود اما بسیاری از آن‌ها به دلیل توجه نکردن به موضوعات مختلف به جدایی ختم می‌شوند.

اگر می‌خواهید از بسیاری از مشکلات احتمالی و اختلافات در زندگی مشترک پیشگیری کنید، سعی کنید تمامی اهداف و مسائلی را که برای شما مهم است، با همسرتان در میان بگذارید و درباره آن صحبت کنید.

4. مشاور کمک می‌کند درباره موضوعاتی که بیانشان برای شما راحت نیست، صحبت کنید

بعد از ازدواج شما باید همه چیز خود را مثل فضای خانه و وقت و هر چیزی را که به آن فکر کنید، با همسر خود در میان بگذارید. پس باید با در نظر گرفتن این موضوع درباره عادت‌هایی که در زندگی دارید با همسر خود صحبت کنید و مشاور این امکان را به شما می‌دهد.

مشاوره قبل از ازدواج از رازها و موضوعاتی که با بیان کردن آن راحت نیستید پرده‌برداری کرده و درباره آن‌ها صحبت می‌کند تا بعدها مشکلی برای شما پیش نیاید. برای مثال او ممکن است این سوال‌ها را از شما بپرسد: چه عادت‌های بدی دارید؟ بزرگترین آسیب‌ها یا ترس‌های شما چه چیزهایی هستند؟ از چه رفتاری نفرت دارید؟

فواید مشاوره قبل از ازدواج

5. مشاور کمک می‌کند یکدیگر را بهتر بشناسید

شاید تصور کنید وقتی که تصمیم به ازدواج گرفتید، حتما شریک خود را می‌شناسید. این موضوع تا حدودی درست است اما با کمک یک مشاور با تجربه می‌توانید این شناخت را عمیق‌تر کنید و به رابطه خود کمک کنید.

6. از طلاق تا حدودی پیشگیری می‌کنید

زوج‌ها تلاش می‌کنند تا بتوانند با مشکلاتی که پیش می‌آید مقابله کنند و کار آن‌ها در نهایت به طلاق نکشد. مشاوره قبل از ازدواج شما را برای این کار آماده کرده و تعهدتان را تقویت می‌کند.

آمار نیز این موضوع را تایید می‌کند. زوج‌هایی که قبل از ازدواج به مشاور مراجعه کردند و جلسات آن را گذراندند، کمتر از زوج‌هایی که مشاوره نرفتند از هم جدا می‌شوند.

7. می‌توانید با خیال راحت به مشاور اعتماد کنید

بعد از اتمام جلسات مشاوره قبل از ازدواج، زمان آن می‌رسد که مشاور نظر خود را برایتا مطرح کند. باید توجه داشته باشید در نهایت فردی که تصمیم می‌گیرد، شما هستید.

اما برای مثال می‌تواند به شما پیشنهاد کند که کمی بیشتر درباره تصمیمتان فکر کنید، صبر کرده یا ازدواج کنید. نظر او هرچه که باشد، می‌توانید به آن اعتماد کنید. چون مشاور بدون هیچ قضاوتی و کاملا بی طرفانه و با توجه به دانش و سوادی که دارد، نظر خود را درباره رابطه شما می‌دهد.

فواید مشاوره قبل از ازدواج

سخن نهایی

فراموش نکنید ازدواج تصمیمی نیست که به‌راحتی از کنار آن بگذرید. این تصمیم بزرگ به اقدامات زیادی نیاز دارد و یکی از مهم‌ترین موارد آن، استفاده از خدمات و مزایای مشاوره قبل از ازدواج است. انجام این کار به شما امکان می‌دهد خودتان را بهتر بشناسید و بتوانید همسر بهتری برای شریک زندگیتان باشید.

این جلسات به شناخت همسرتان نیز کمک می‌کند و از این طریق می‌توانید او را بیشتر درک کنید. در نتیجه احتمال اختلافات احتمالی را کاهش می‌دهد. چون همان‌طور که می‌دانید، پیشگیری بهتر از درمان است.

مقالات مشابه

تگ‌های پست
دسته‌بندی‌‌ پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *