مشاوره ازدواج خوب و متخصص را از ما بخواهید

مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند که مراحل ازدواج را به درست ترین شکل ممکن رقم بزنید ما در مرکز مشاوره قبل از ازدواج خانه مهر توانسته ایم یکی از بهترین مراکز مشاوره قبل از ازدواج باشیم

مشاوره قبل از ازدواج و بررسی انتظارات زوجین

مشاوره قبل از ازدواج و تنفر بعد از ازدواج

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی چقدر مهم؟

مشاوره قبل از ازدواج و عشق قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج و رضایت روابط زوجین

 

مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده بهترین انتخاب برای حل مشکلات زوجین است
مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده بهترین انتخاب برای حل مشکلات زوجین است

 

مشاوره ازدواج خوب و متخصص را از ما بخواهید

 

برای ازدواج پکیجی تخصصی را به شما زوجین عزیزان ارائه می دهیم که شامل جلسات مشاوره با متخصص ، کارگاه های آموزشی در زمینه مهارت آموزی ، اجرای تست و ارزیابی است که در همه این مراحل قدم به قدم در کنار شما هستیم.

با ما باشید تا در این مقاله در مورد مراحل ازدواج کمی با هم گفتگو کنیم

 

زوج در جوامع مختلف متفاوت است

 

همانطور که می دانید واژه زوج به نوع خاصی از روابط در جامعه اطلاق می شود یعنی هر فرهنگی ، هر جامعه ای رابطه زوجین را به شکل خودش تعریف می کند به طور مثال در جامعه دینی ما روابط زوج در نهاد ازدواج است که معنا پیدا می کند.

به طور کلی واژه زوج 3 شاخه اصلی دارد :

تعهد ، صمیمیت ، عشق . تمام ازدواج های سالم تغییر و گذر را تجربه خواهند کرد این تغییرات اتفاقا ضامن حیات و رشد زوج در ازدواج است .

 

مرحله هیجان و هوس

 

بیایید نگاهی به چند گام ازدواج بیندازیم ، مرحله اول هیجان و هوس است در دوره ماه عسل دقیقا هیجان و هوس را تجربه می کنید زمانی علاقه ، عشق ، جذابیت شدید زوج را به هم وابسته می کند و آن ها را به تعهد در قبال یکدیگر سوق می دهد.

می توان گفت در این مرحله موجی از احساسات و ترشحات مغزی مفید برای بقای دو نفر در کنار هم ایجاد می شود شما در هر سنی که ازدواج کنید این موج و ترشحات نوروترانسمیترهای مغزی باعث می شود که شما به هم نزدیکتر شوید.

 

روانشناس ازدواج و زوج درمانی در خانه مهر همراه و هم قدم شما عزیزان است
روانشناس ازدواج و زوج درمانی در خانه مهر همراه و هم قدم شما عزیزان است

 

بهار ازدواج را گذراندید؟

 

به این مرحله بهار ازدواج یا ماه عسل ازدواج می گویند که می توان گفت زمان تقریبی که برای آن در نظر می گیرند مدت 2 سال است در این دوره عشق ، تعهد ، احترام ، صمیمیت روانی رشد می کند و باعث می شود که خمیر مایه استحکام روابط زناشویی شما شکل بگیرد

اما خیلی از زوجین همین مرحله آغازین را هم از دست می دهند زیرا زمانی که شما مهارت های درستی برای ارتباط را بلد نباشید ، زمانی که شما ندانید با طرف مقابل خود چطور باید برخورد کنید ، چطور باید چالش ها را حل کنید قاعدتا همین مرحله هم از دست می دهید و تنش ها و اضطراب ها و چالش ها آنقدر زیاد می شود.

که به مراحل بعدی نمی رسد گاهی روابط در همین مرحله پایان پیدا می کند اما در نظر داشته باشید که نقش یک مشاوره قبل از ازدواج در این مرحله چیست؟

به شما کمک می کند که فقط بر مدار هیجان حرکت نکنید و بتوانید مدار فکر را هم تقویت کنید تا بتوانید ارتباط مفید تری داشته باشید ما در هر مقاله یک مرحله را با شما آنالیز می کنیم

 

نیاز جنسی در مرحله اول زیاد است

 

در این مقاله قصد داریم همین مرحله هیجان و هوس را با هم ارزیابی کنیم در این مرحله نیازهای جنسی توی سطح بالا قرار می گیرد ، در این مرحله افراد نقاب ها و ماسک هایی به صورت دارند که می توان گفت خود واقعی را به نمایش نمی گذارند.

توجه داشته باشید که این مسائل خود خواسته نیست به خاطر هیجان و شوقی که در رابطه وجود دارد شما نیازها و خواسته های خود را خاموش می کنید و فقط در حال برطرف کردن نیازها و خواسته های طرف مقابل هستید.

کسی پیدا می شود که اگر فقط خواسته ها ی خودش براورده شود رابطه را بهم بزند؟ چه کسی پیدا می شود که ناراضی باشد از اینکه فقط نیازها و توقعات او براورده شود ؟

 

 

اشتباهات رایج زوجین
اشتباهات رایج زوجین را می شناسید؟

 

دیدگاه فانتزی کم کم کمرنگ میشود

 

قطعا هیچ کس از همچین اتفاقی ناراضی نیست اما به مرور زمان شما بعد از گذراندن این دوره که مرحله دوم ، مرحله درک و تشخیص است. یعنی پایان دوره ماه عسل و باز شدن چشم بصیرت باعث می شود که نگاه واقع بینانه ای به ازدواج داشته باشید نه نگاه فانتزی و رویایی .

در همین مرحله اگر زوجین بتوانند با یک مشاوره قبل از ازدواج و زوج درمانگر هیجانات خود را مدیریت کنند و میزان درک و شناخت را به رابطه خود تزریق کنند صد در صد ارتباط پایدارتر و زیباتری را رقم خواهند زد .

ما در مرکز مشاوره قبل از ازدواج خانه مهر در کنار شما عزیزان هستیم تا بتوانید از 7 گام ازدواج موفق به بهترین شکل عبور کنید و بتوانید یک ارتباط کافی و سالم داشته باشید ما هیچ ارتباط کاملی نداریم بلکه همه ارتباط ها نقص ها ، نقاط ضعف و قسمت های تاریکی دارند که زوجین وقتی به آن آگاه می شوند و می توانند مهارت های حل مسئله را یاد بگیرند.

پذیرش و صمیمیت بیشتری را در رابطه خود تجربه خواهند کرد پس می توانید به متخصصین ما اعتماد کنید تا شما را در همه این مراحل همراهی کنند ، در مقاله بعدی در مورد گام های بعدی ازدواج با شما عزیزان گفتگو خواهیم کرد .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *