مشاوره ازدواج و اعتقادهای مذهبی برای ازدواج

خوشحالیم که باز هم با یکی دیگر از مقالات تخصصی در زمینه مشاوره ازدواج و اعتقادهای مذهبی برای ازدواج در کنار شما عزیزان هستیم همانطور که می دانید مرکز مشاوره خانه مهر در زمینه مشاوره قبل از ازدواج ، مشاوره خانواده ، زوج درمانی ، مشاوره فردی ، مشاوره کودک و نوجوان به شکل تخصصی و دپارتمانی فعالیت می کند .

مشاوره قبل از ازدواج و ارزيابی دقيق ارتباط شما

 

در ادامه دو مقاله قبلی با عنوان های ”  مشاوره قبل از ازدواج و بررسي بچه دارشدن ، مشاوره قبل از ازدواج و تست های ازدواج مهم ” در مورد فرزند آوری صحبت کردیم اینکه شما در مشاوره قبل از ازدواج یا اگر در شرف بچه دار شدن هستید ، باید در مورد یک سری مسائل آگاهی پیدا کنید و علاوه بر آگاهی باید با همسر خود به نقطه ای از توافق برسید .

اعتقادهای مذهبی برای ازدواج
مشاوره خيانت و مشاوره زوج را از مشاوران ما بخواهيد

 

مشاوره ازدواج و روش هاي داشتن زندگي موفق

مشاوره ازدواج و مشاوره فردي را از خانه مهر بخواهيد

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی در مرکز خانه مهر

مشاوره قبل از ازدواج و برد و باخت در رابطه

 

مفتخر هستيم که در کنار شما عزیزان هستیم تا بتوانیم در زمینه پیشگیری قدم های مثبتی را در کنار شما عزیزان برداریم در سری مقالات مشاوره قبل از ازدواج با شما عزیزان در مورد ابعادی که در مشاوره قبل از ازدواج نیاز است در مورد آن گفتگو کنیم ، با شما ارزیابی و بررسی انجام دادیم .

در ادامه چند مقاله قبل که در زمینه به دنیا آوردن فرزند و اختلاف نظرها و شباهت های شما با نامزدتان صحبت کردیم . در ادامه قصد داریم در مورد دیدگاه ها و باورهای شما در مورد مسائل معنوی و نگرش مذهبی گفتگو کنیم .

یکی از جملات معروف جان فیدز جرال کندی این است : اگر نتوانیم به تفاوت هایمان پایان دهیم ، دستکم می توانیم بکوشیم تا جهان را به محیطی امن برای چیزهای متنوع تبدیل نماییم .

 

مشاوره ازدواج و اعتقادهای مذهبی براي ازدواج

 

برخوردها و باورهایی که داریم هویت حقیقی ما را بیشتر از محل تولد یا کاری که برای امرار معاش انجام می دهیم آشکار می کند لزومی ندارد که در گذشته های دور کند و کاو کنیم تا متوجه بشویم که نگرش هایمان پویا و متغیرند و حتما دیده اید که آنچه زمانی باور داشتید ، درست یا بسیار مهم بوده است با گذشت زمان کمرنگ یا حتی تقویت شده است افراد بسیاری شاهد آن بوده اند که اعتقادات مذهبی شان با افزایش سن یا تشکیل خانواده تغییر کرده است .

عده ای هستند که به شدت می خواهند باورها و اعتقادات مذهبی خود را به فرزندانشان انتقال دهند ، برخی فقط در سختی ها و مشکلات به امور معنوی روی می آورند و برخی دیگر به طور کلی آن را طرد می کنند در زمانی که می خواهید در مورد دیدگاه های مذهبی خود با نامزدتان گفتگو کنید.

 

اعتقادهای مذهبی برای ازدواج
مشاوره خيانت را از متخصصين ما بخواهيد

 

مشاوره ازدواج و بررسي اعتقادهای مذهبی برای ازدواج

 

از خودتان بپرسید که آیا اگر محیط شما تغییر کند ، نگرش هایتان پابرجا باقی می ماند یا خیر؟

و البته چگونه به این نگرش ها و باورها رسیده اید ، چقدر شما به افکار و باور و اعتقادات خود آگاه هستید ؟

چقدر در مورد تفاوت های هیجان و فکر اطلاعات دارید ؟

معمولا نژاد به اندازه هویت فرهنگی شخص اهمیت ندارد فرزند یک زن و شوهر ژاپنی که در لندن به دنیا آمده و در همانجا بزرگ شده و تحصیل کرده است احتمالا با فرهنگ انگلیسی بیشتر همخوانی دارد تا فرهنگ ژاپنی . و امروزه ارتباط های گسترده و مسافرت ها باعث شده است که مردم جهان را بیشتر از پیش کنکاش و جستجو کنند.

تقریبا هیچ فرد یا مکانی در جهان وجود ندارد که تحت تاثیر درآمیختن آداب و رسوم قرار نگرفته باشد دیدگاه های شما مسیر آینده دوستان و شیوه برخورد شما با همکاران و الگویی برای فرزندانتان خواهد بود و زوج هایی که نمای مشترکی از آینده دارند پیوندی را شکل می دهند که با حرکت در مسیر هدف مستحکم تر باشد و البته احترام به عقاید و پذیرش طرف مقابل هم جز موارد بسیار مهم است که قطعا در بلوغ شخصیت خودش را نشان می دهد .

زوج هایی که دارای اعتقادات مذهبی مشابهی هستند…

 

احتمالا به علت پیوند معنوی عمیقی که دارند و زندگی کردن بر طبق آموزش های مذهبی شان مشکلات کمتری خواهند داشت توجه داشته باشید که در مشاوره قبل از ازدواج یا زوج درمانی یا بطور کلی اگر شما ازدواج کرده اید و حال بعد از سالها زندگی دچار مشکلاتی در رابطه شده اید فقط یک متخصص در زمینه خانواده درمانی و زوج درمانی است که می تواند ابعاد مختلف ارتباط شما را ارزیابی و بررسی کند و به نقطه مشترکی از درمان برسد.

البته توجه داشته باشید که ما فقط در سطح آگاهی این اطلاعات را عنوان می کنیم برای اطلاعات بیشتر یا باید از مرجع های مذهبی خود درباره مسائل دینی سوال کنید و یا در مورد تفاوت ها و رسیدن به یک نگرش مشترک می توانید با یک متخصص و مشاوره خانواده یا زوج گفتگو کنید . اعتقادات مذهبی بخش بسیار خصوصی هویت هر فردی را تشکیل می دهد و راه های بیشماری برای بیان این اعتقادات وجود دارد . مثل مقالات قبل ، هر کدام جداگانه به پرسش های زیر پاسخ دهید و در پایان پاسخ های خود را با هم مقایسه کنید و درباره اختلافات و زمینه های نگران کننده بحث و گفتگو کنید :

 

مشاوره خيانت و مشاوره زوج را از مشاوران ما بخواهيد
مشاوره خيانت و مشاوره زوج را از مشاوران ما بخواهيد

 

در مورد اختلاف نظر و تفاوت هاي نگرش باهم گفت و گو کنيد

 

1 – آیا شما و نامزدتان پیرو یک مذهب هستید

2 – آیا برای شما مهم است که مراسم ازدواج شما به شکل سنتی و یا مذهبی برگزار شود ؟

3 – نقش دین در زندگی شما تا چه حدی مهم است

4- به طور کلی درباره دین چه نظری دارید

5 – قصد دارید چه اندازه در مراسم مذهبی شرکت کنید

6 – دوست دارید با همسرتان در مراسم مذهبی شرکت کنید یا به تنهایی

7 – آیا عضو فعال مسجد یا مرکز مذهبی محلتان خواهید بود

8 – آیا نمادهای مذهبی را در خانه تان می گذارید مثل تصاویر ، آیات کتاب دینی

9 – آیا شما و نامزدتان دارای دو مذهب متفاوت هستید

10 – چه مشکلاتی را برای این تفاوت پیش بینی می کنید

 

در مشاوره قبل از ازدواج تمام سوالات اعتقادهای مذهبی برای ازدواج ارزيابي ميشود

 

و اگر در ادامه شما و همسرتان و یا نامزدتان دو مذهب متفاوت دارید ، قصد دارید فرزندتان را طبق کدام دین بزرگ کنید

11 – آیا به طور کلی نسبت به دین خاص یا ادیان نظر نامساعد دارید

12 – آیا دین فقط در ایام خاصی در زندگی شما نقش برجسته ای دارد

13 – اگر با دیدگاه های مذهبی همسرتان و یا نامزدتان موافق نباشید ، آیا او را از انجام فرایض دینی بازمی دارید

14 – فکر می کنید چقدر نسبت به تفاوت همسرتان در مسائل دینی و نگرش ، پذیرش دارید

15 – آیا به طالع بینی معتقد هستید و به آن عمل می کنید

16 – آیا درباره برخی از باورهای دینی با همسرتان اختلاف عقیده دارید

17 – اگر پس از ازدواج اعتقادات دینی همسرتان تغییر یابد یا به مسیر دیگری کشیده شود ، چه خواهید کرد

18 – آیا به اعتقاد شما دین منبع آسایش است یا تشویش

19 – قصد دارید بعد از ازدواج به دین همسرتان درآیید

20 – آیا به اعتقاد شما ازدواج بیشتر یک پیوند قانونی است یا یک پیوند مقدس

21 – تا چه حد به تقدیر و سرنوشت اعتقاد دارید

22 – آیا بر طبق اعتقادات مذهبی تان ، بین زن و مرد تفاوت قائل هستید

23 – آیا معتقد هستید که خدا برای شما سرنوشتی را مقدر کرده است که باید از آن پیروی کنید

 

اعتقادهای مذهبی برای ازدواج
بهترین مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره قبل از ازدواج را از ما بخواهید

 

مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک ميکند با ابعاد مختلف شخصيت خود آشنا شويد

 

همانطور که دیدید ما قسمتی از سوالاتی که در زمینه اعتقادهای مذهبی برای ازدواج مطرح می شود را برای شما عزیزان عنوان کردیم اما به طور کلی برای ارزیابی تفاوت های دینی و حل تعارضات حتما باید در مشاوره قبل از ازدواج از مشاوره زوج و مشاوره خانواده کمک بخواهید .

مسئله دینی یکی از آن مسائل بسیار مهم در زندگی زوجین است که باعث می شود در آینده نسبت به همدیگر دیدگاه های منفی داشته باشند اگر نتوانید در مورد ابعاد مختلف زندگی مثل سیاست ، نژاد ، فرهنگ ، دین به راحتی با همسر خود گفتگو کنید کم کم صمیمیت های بین شما کمرنگ تر می شود.

به همین خاطر پیشنهاد ما همیشه این است که شما در زمینه ازدواج ، به دنیا آوردن فرزند ، رشد شخصی از مشاورین و متخصصین کمک بگیرید تا بتوانید زندگی آسوده تری را تجربه کنید ما هم در مرکز مشاوره خانه مهر با تیمی متخصص و مجرب در کنار شما ایستاده ایم تا بتوانید در زمینه مشاوره قبل از ازدواج رابطه عمیقی را تجربه کنید.

 

تفاوت های نژاد و فرهنگ در مشاوره ازدواج

 

در ادامه اعتقادهای مذهبی برای ازدواج در مورد تفاوت های نژاد و فرهنگ و دیدگاه های سیاسی با شما عزیزان در زمینه مشاوره قبل از ازدواج گفتگو می کنیم. قطعا مهم است که دیدگاه ها و باورهای شما در مسیری باشد که تنش و تعارضات جدی به وجود نیاورد . قرار است قبل از ازدواج با چالش های عمیق خود روبرو شوید ، نباید بگذارید که ناامنی و ناامیدی در رابطه  شما ریشه بگیرد . برای اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره قبل از ازدواج ، مشاوره خانواده ، مشاوره زوج ، مشاوره کودک و نوجوان ، مشاوره فردی می توانید به اپراتور مرکز مشاوره خانه مهر تماس بگیرید و اطلاعات بیشتری کسب کنید .

 

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *