مشاوره خيانت زناشویی و مشاور خانواده و زوج

و اما در ادامه مبحث مشاوره خيانت زناشویی یا روابط فرا زناشویی در خدمت شما عزیزان هستیم . همانطور که می دانید ما در مرکز مشاوره خیانت خانه مهر در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره زوج ، مشاوره قبل از ازدواج ، مشاوره طلاق ، سکس تراپی و مشاوره خیانت به شکل تخصصی و دپارتمانی فعالیت می کنیم

 

مشاوره خانواده درمانی در خانه مهر

مشاوره خانواده تلفنی با بهترین مشاوران خانواده تهران

آیا مشاوره خانواده زناشویی طلاق و خیانت را تایید می کند؟

مشاوره خانواده طلاق را ممنوع نمی کند

 

مشاوره خيانت زناشویی
مشاوره خيانت زناشویی و مشاوره زوج را از مشاوران ما بخواهيد

 

مشاوره خيانت زناشویی و مشاور خانواده و زوج

 

همانطور که در مقاله قبلی با عنوان ( مشاوره خيانت و زناشويي با مشاوران خانه مهر )برای شما توضیح دادیم که در اولین مراحلی که خیانت اتفاق می افتد چه واکنش هایی را داریم در این مقاله در کنار شما هستیم که باز هم در مورد مقوله مشاوره خیانت با شما عزیزان بیشتر گفتگو کنیم .

همانطور که می دانید تعریف کلی که می توانیم در مورد خیانت زناشویی عنوان کنیم این است که اگر فکر ، رفتار و احساسی که باید با همسر عنوان بشود ، اما با فرد دیگری عنوان شود و پنهانی باشد و چنانچه اگر همسر متوجه بشود طیفی از واکنش ها را نشان بدهد ، می تواند مقوله خیانت را در بربگیرد .

 

خيانت ، روابط فرزناشويي و يا کنجکاوي ….

 

خیانت چه به شکل کلامی ، چه به شکل جسمی ، چه جنسی فرقی ندارد ، بطور کلی اگر باعث آزردگی طرف مقابل شود ، باعث می شود که همسر آسیب دیده ضربه روانی را تجربه کند . اما اینکه خیانت از نگاه افراد متفاوت است و اسم های متفاوتی هم می گیرد از ضربه روانی و آسیبی که به رابطه وارد می کند ، چیزی کسر نمی کند مثل بیوفایی ، شیطنت ، کنجکاوی ، تجربه جدید ، همه اینها اسم هایی است که گاهی زوجین بر روی مقوله خیانت و روابط فرازناشویی می گذارند اما ماهیت آن این است که می دانیم خود خیانت زنجیره ای از رفتارهای ناکارآمد و هیجان ها را تولید می کند .

 

مشاوره خيانت زناشویی
مشاوره خيانت زناشویی و مشاوره زوج را از مشاوران ما بخواهيد

 

عواملي که ميتواند خيانت را شکل دهد

 

در مورد شکل گیری خیانت ما زمینه سازهای قوی داریم که همراه ما باشید تا در این مقاله بیشتر در مورد عوامل زمینه ساز در خیانت با شما گفتگو کنیم

1 – مثل طی نکردن دوران دلدادگی قبل از ازدواج

2 – عیاشی زیاد قبل از ازدواج

3 – اضطراب پنهان که باعث میل زیاد به رابطه جنسی می شود

4 – مشکلات فردی

5 – مشکلات مربوط به خانواده و گذشته فرد

6 – نیازهای هیجانی حل نشده است و البته عوامل بیشتری در این زمینه مثل ترس ها و نگرانی ها ، انتظارات و توقعات ، طرز فکرهای ما در زمینه خیانت تاثیرگذاراند.

 

باورهاي اشتباه ما در شکل گيري خيانت

 

بیایید با چند طرز فکر نادرست که باعث می شود روابط به سمت خطر بیشتری سوق پیدا کنند گفتگو کنیم به جملات زیر دقت کنید :

” کی گفته باید تا آخر عمر با یکی باشم ، من چقدر باید آبگوشت بخورم ، آدم نمی تونه همیشه نون خونگی بخوره ، کی گفته باید پایبند باشم . اینها مجوز یک رابطه فرازناشویی را صادر می کند این جملات از زوج هایی شنیده می شود که بعد از مقوله خیانت در جلسه مشاوره حضور پیدا می کنند .

توجه داشته باشید که بعضی از باورهای ما به مرور زمان آسیب بسیار زیادی به خودمان و طرف مقابلمان وارد می کند اگر این باورها در ذهن ما وجود دارد ، نباید به سمت ازدواج برویم اول باید به شکل فردی روی باورها ، ترس ها و هیجانات حل نشده مان کار کنیم و بعد به سمت ازدواج سوق پیدا کنیم .

 

نيازهاي مهم زناشويي شما در رابطه حل شده است؟

 

2 – و اما یکی از مسائل بسیار مهم در تجربه خیانت ، نیازهای حل نشده در رابطه است یکی از نیازهای بنیادینی که در روابط عاطفی باید تامین شود ، نیاز به امنیت است .

نیاز به امنیت یعنی اینکه شما احساس طرد شدگی ، تحقیر شدن ، زورگویی ، مقایسه در رابطه نداشته باشید یعنی اینکه من مجبور نباشم از قوانینی اطاعت کنم که آن قوانین از نظر من ارزشی نداشته باشد یا از نظر امنیت روانی با طرف مقابل مدام در تنش و هیجانهای ناپخته باشم یکی از سلاح های بزرگ برای نابودی رابطه تهدید ، سرزنش و تحقیر کردن است وقتی شما مدام طرف مقابل را با اطرافیان مقایسه می کنید و باعث می شوید که از لحاظ روانی آسیب بخورد قاعدتا تنش هایی را در روابط عاطفی و صمیمیت روانی شما ایجاد می کند .

 

مشاوره خيانت زناشویی
مشاوره ازدواج میتواند به شما کمک کند روابط پرخطر را شناسایی کنید

 

صميميت عاطفي در ارتباط شما کم شده است؟

 

وقتی که صمیمیت روانی کم شود پس احتمال آسیب به رابطه مثل خیانت ، طلاق ، پرخاشگری ، خشونت های بین زوجین افزایش پیدا می کند . دومین نیاز ، نیاز به محبت است ، آیا شما احساس می کنید که از نگاه طرف مقابل آدم دوست داشتنی هستید یا اینکه طرف مقابل شما این احساس را دارد که از نگاه شما دوست داشتنی است ؟

البته گاهی ما از نظر تامین نیاز محبت به شکل افراطی عمل می کنیم و مدام نیازمند آن هستیم که اطرافیان ما را تایید کنند ، ما را ببینند و ما را حمایت روانی و عاطفی کنند که این مسئله کمی ریشه ای و عمیق است و باید در مورد این موضوع با یک مشاور فردی یا مشاور زوج صحبت کنید

تا شما را در مورد طرحواره ها و باورهای شما در گذشته راهنمایی کنند اگر ما در گذشته محبت کمی را تجربه کرده باشیم که به شکل افراطی محبت دیده باشیم باعث می شود که در مورد نیاز به محبت آسیب خورده باشید و حالا در رابطه عاطفی هم یا خودمان از نظر نیاز محبت به طرف مقابل آسیب وارد می کنیم یا افرادی را انتخاب می کنیم که از لحاظ هیجانی بی محبت و بی تفاوت هستند پس قسمت تحلیل و ارزیابی عمیق آن قطعا باید با یک زوج درمانگر یا خانواده درمانگر باشد به همین خاطر تاکید ما همیشه به زوجین این است که در هر مرحله ای از زندگی خود هستید ، اجازه ندهید که آسیب بیشتری به رابطه شما وارد شود.

لطفا از یک متخصص کمک بگیرید تا شما را در مورد توقعات و انتظارات واقع بینانه همراهی و در مورد انتظاراتی که واقع بینانه نیست ، کمک کنند تا بتوانید آنها را در مورد روابط فردی خودتان حل کنید .

 

نياز به استقلال در ارتباط

 

3- نیاز به توانمندی و استقلال : چقدر این نیاز را در رابطه خود به شکل کلامی و رفتاری تامین می کنید ؟ آیا احساس می کنید که از نگاه طرف مقابل آدم توانمند و مستقلی هستید ؟ از نگاه خودتان چطور ؟

آیا خود را فردی توانمند و مستقل می دانید ؟ قطعا نیاز به توانمندی و استقلال باعث می شود که شما به فردی تبدیل شوید که توانمندی های خود را بشناسید و آن را به جامه عمل برسانید و در مقابل هم به طرف مقابل این اجازه و جسارت را بدهید که در مورد توانمندی و استقلالش تلاش بکند .

اگر شما فرد کنترلگری هستید و زیر لایه حمایت افراطی پنهان شده اید این باور را داشته باشید که دیر یا زود هم از لحاظ هیجانی خودتان آسیب می خورید و هم طرف مقابل .

افرادی که کنترلگر هستند باعث می شوند که اطرافیانشان مدام در تنش و اضطراب باشند کنترلگری گاهی با لباس مهربانی خودش را نشان می دهد اینکه شما با حمایت افراطی هیجانی و عاطفی و احساسی ، طرف مقابل را زیر دین خود قرار می دهید اما این باعث می شود که نیاز به توانمندی و استقلال طرف مقابل کور شود و در جایگاه درست خودش رشد پیدا نکند .

 

نياز به تفريح در زوجين بسيار مهم است

 

4 – و اما نیاز به تفریح : یکی دیگر از نیازهای مهم در رابطه زوجین که می تواند آسیب های عمیقی را از لحاظ هیجانی و لذت بردن به آنها وارد کند ، نیاز به تفریح است .

گاهی بعضی از افراد تفریح را هدر دادن وقت می دانند به طور کلی افراط و تفریط در هر کدام از نیازها آسیب های احتمالی خودشان را دارند اما اگر تفریح در زندگی شما هیچ جایگاهی نداشته باشد به مرور رابطه سرد و بی تفاوتی را تجربه خواهید کرد و این باعث می شود که شما نتوانید لحظات شاد و خوشگذرانی را با همسر خود تجربه کنید

پیشنهاد ما به شما این است که برای بالانس همه این نیازها از یک متخصص کمک بگیرید .

 

مشاوره خيانت زناشویی
بهترین مشاوره خيانت زناشویی و مشاوره قبل از ازدواج را از ما بخواهید

 

حدو مرزهاي ارتباط عاطفي در زوجين

 

5 – یکی دیگر از نیازهای بسیار مهم در روابط عاطفی که می تواند باعث شود که شما حد و مرزهای یک ارتباط عاطفی را نتوانید رعایت کنید ، پذیرش محدودیت واقع بینانه است اگر نیاز به پذیرش محدودیت واقع بینانه در کودکی شما درست تامین نشده باشد ، شما به فردی تبدیل می شوید که بین آنچیزی که می خواهید و آنچیزی که هست فاصله زیادی را احساس می کنید و حاظر نیستید که محدودیت های یک رابطه را بپذیرید .

پذیرش ناکافی یعنی تاب آوری اگر در شخصیت شما کم باشد شما به فردی تبدیل می شوید که تاخیر در رضایتمندی را یاد نگرفته اید ، باید نیازهای شما همان لحظه برآورده شود و الا شما را دچار تنش و عصبانیت و اضطراب می کند ، قاعدتا همچین افرادی در کنترل هیجان و شناخت هیجاناتشان به مشکل برمی خورند به همین خاطر است زیربنای بررسی مسائلی مثل خیانت باید با یک متخصص و مشاور ارزیابی شود .

 

مشاوره خيانت زناشویی
مشاوره خيانت زناشویی و مشاوره طلاق

 

مشاوره خيانت زناشویی و مشاور خانواده و زوج

 

ما هم در مرکز مشاوره خانه مهر در زمینه مشاوره طلاق ، مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده ، مشاوره فردی هدفمان این است که بتوانیم به زوجین کمک کنیم تا نیازهای برآوره نشده خود را بشناسند ، ناکامی ها و هیجانات تلخی را که در گذشته داشته اند را ارزیابی و بررسی کنند و بتوانند رابطه عاطفی خود را در سطح سلامتی پیش ببرند .

وقتی نیازها و هیجانات ما در کودکی آسیب می خورد قطعا ترس ها و انتظارات و طرز فکرهایی برای ما ایجاد می شود که هم در زمینه ازدواج ، هم در زمینه شغل و هم در مورد رضایت درونی ما تاثیرگذارند . در ادامه در مورد مشاوره خیانت با شما عزیزان بیشتر گفتگو خواهیم کرد.

جهت اطلاعات بیشتر می توانید با اپراتور مرکز مشاوره خانه مهر تماس بگیرید و در زمینه مشاوره های رایگان خیانت ، مشاوره های حضوری خیانت ، مشاوره های آنلاین خیانت اطلاعات بیشتری کسب کنید .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *