مشاوره فردی بالینی و رسیدن به اهداف

مشاوره فردی و مشاوره بالینی یکی از آن تخصص هایی است که ما در مرکز مشاوره فردی خانه مهر توانسته ایم با تیمی متخصص و مجرب در کنار شما عزیزان باشیم

مشاوره تلفنی رایگان تهران و کاهش مشکلات فردی

بهترین مشاوره تلفنی فردی و طرحواره درمانی در تهران

مشاوره تلفنی رایگان فردی در بهترین مرکز مشاوره

 

طرحواره درمانی و مشاوره فردی
طرحواره درمانی و مشاوره فردی

 

مشاوره فردی و بالینی در خانه مهر

 

این روزها مراجعه برای مشکلات فردی یکی از آن مسائلی است که در جامعه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و افراد در زمینه مشکلات فردی خود پیش قدم شده اند تا چه در زمینه پیشگیری و چه در زمینه درمان اقدام های اثر گذاری را انجام دهند به طور مثال مشکلاتی مثل افسردگی ، وسواس ، فوبیا ، اضطراب ، استرس ، مشکلات بین فردی در زمینه ارتباط های عاطفی ، هیجانی جز مسائلی است که می توانید قبل از آن که به مرحله بحرانی و مشکل ساز برسد برای آن اقدام هایی انجام دهید .

 

مشاوره فردی بالینی و رسیدن به اهداف

 

همانطور که می دانید بخش اعظمی از مشاوره فردی در زمینه مهارت های بین فردی است در این مقاله قصد داریم به شما عزیزانی که در پی مشاوره فردی ، مهارت های بین فردی و مشاوره بالینی هستید مهارت مدیریت زمان را آموزش دهیم .

مدیریت زمان به زبان ساده و خودمانی به این معناست که بتوانیم خودمان اهدافمان و زمانمان را مدیریت کنیم ، منظور از مدیریت خودمان چیست ؟

 

منظور این است که شما بتوانید اهداف ارزشهای زندگی خود را پایه گذاری کنید قطعا مدیریت زمان یعنی مدیریت زندگی .

 

مرکز مشاوره فردی
مرکز مشاوره فردی خانه مهر در تمام زمینه ها آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است

 

هدفمند زندگی کردن را بلد هستید؟

 

بسیار مبحث مهمی است که شما بتوانید هدفمند زندگی کنید اما مسئله مهم این است چرا ما با اینکه اهدافی در ذهنمان داریم اما دست یافتن به آنها گاهی هم سخت است و هم احساسمان این است که به اهدافمان نمی رسیم چه اتفاقی می افتد که نمی توانیم به اهدافمان برسیم مسئله مهم این است که باید بدانید هدف ها از ارزش ها ، باورها ، تفکر و احساسات ما نشات می گیرند و متاسفانه هر وقت حرف از مدیریت زمان می شود نگاه همه به سمت مدیریت زمان برای درس و تحصیل می رود.

 

مدیریت زمان از مهم ترین مهارت های بین فردی است

 

اما مدیریت زمان و هدفگذاری یعنی کسی که بلد است چطور در زمان حال و آینده زندگی کند و همه ابعاد شخصیت و نیازهای روانی خودش را در سطح تعادل نگه دارد.

مدیریت زمان نیازمند آن است که شما در مرحله اول بتوانید ارزش های زندگی خود را ارزیابی کنید و مواردی که باعث می شود شما به اهدافتان نرسید را شناسایی کنید.

مثل اهمال کاری مثل وسواس و افسردگی مثل اضطراب مثل بلد نبودن ارزش گذاری در زندگی و یکی از مهم ترین پایه های آن عزت نفس .

 

چه احساسی نسبت به خودتان دارید؟

 

وقتی که شما باور ندارید آدم توانمندی هستید ، فرد ارزشمندی هستید ، دوست داشتنی هستید و یا نسبت به خودتان احساس های مثبتی ندارید چطور می توانید ارزش هایی را پایه گذاری کنید و برای آن ها هدف تعیین کنید.

پس یکی از مسائل بسیار مهم این است که گاهی ما حتی به خودمان ایمان نداریم عزت نفس پایین باعث می شود که ما نتوانیم هدف گذاری درستی داشته باشیم ، اهدافتان باید واضح ، مشخص و عینی باشد ، هدف باید مثبت باشد شما نمی توانید از کلمات منفی برای اهدافتان استفاده کنید

به طور مثال ” من نباید فلان کار را انجام دهم ” این هدف نیست ، هدف باید عینی ، مشخص ، واضح و مثبت باشد.

 

درمان وسواس با مشاوره بالینی و فردی
درمان وسواس با مشاوره بالینی و فردی

 

آیا اهداف شما باهم همخوانی دارد؟

 

و یکی از مهم ترین مسائلی که در مدیریت زمان و زندگی بکار می رود این است که اهداف شما باید با هم همخوانی داشته باشد اگر شما قصد دارید که در رشته سخت دکترا بگیرید ، اگر قصد دارید که در کنار آن به فعالیت کار بپردازید شاید بچه دار شدن در کنار این اهداف دچار تنش شود

قطعا بچه دار شدن جز مسئولیت هایی است که حداقل تا 2 سال اول زندگی کودکتان باید در کنار او باشید ، باید بتوانید دلبستگی او را ایمن کنید و یک نفر که در زمینه دکترا در حال فعالیت است و تایم زیادی را سر کار می رود چطور می تواند همه این مسائل را با هم داشته باشد ما می توانیم اولویت بندی کنیم و اهدافمان را به اهداف خوردتری تبدیل کنیم تا قابل دسترس بشود .

 

مانیتور کردن خود به چه معناست؟

 

لطفا حال خود را مانیتور کنید ، یعنی چی ؟ یعنی اینکه به مدت یک هفته تمام رفتارهای خود از زمان بیداری تا زمان خواب یادداشت کنید ببینید رفتار شما در حال حاظر چقدر در مسیر رسیدن به اهدافتان هست این به شما نشان می دهد که گاهی فعالیت شما هیچ سنخیتی با آینده و اهداف شما ندارد و این باعث می شود که احساس سرخوردگی و ناتوانی بیشتری بکنید.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر می خواهید در زمینه مدیریت زندگی و زمان خود قدم های محکمی را بردارید به متخصصین در زمینه مشاوره فردی اعتماد کنید تا بتوانند شما را در ابعاد زیرساختی رسیدن به اهداف هدایت کنند.

ما در مرکز مشاوره خانه مهر در این زمینه در کنار شما عزیزان هستیم جهت اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره فردی با اپراتور مرکز مشاوره خانه مهر تماس بگیرید .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *