مشاوره فردی و درمان مشکلات عاطفی

روانشناس فردی یا مشاوره فردی چگونه می تواند به درمان مشکلات عاطفی شما کمک کند ؟ همانطور که می دانید ما در مرکز مشاوره خانه مهر در زمینه های مختلف روانشناسی ، خدمات تخصصی به شما عزیزان ارائه می کنیم ، خدمات ما به شرح زیر می باشد:

مشاوره فردي و رفتارهاي مخرب ارتباطي

مشاوره فردی بالینی و رسیدن به اهداف

درمان وسواس و درمان اضطراب با مشاوره فردی

بهترین مشاوره فردی را از مرکزخانه مهر بخواهید

 

درمان مشکلات عاطفی
آیا میدانید مشاوره ازدواج و مشاوره فردی چه کمکی به درمان مشکلات عاطفی شما می کنند؟

 

مشاوره فردی و بالینی، مشاوره وسواس، مشاوره فوبیا ، مشاوره مشکلات عاطفی، مشاوره خانواده ، مشاوره زوج ، مشاوره ازدواج ، مشاوره کودک و نوجوان و مشاوره بیماری های خاص.

در این مقاله همراه ما باشید تا از نگاه مشاوره فردی و روانشناس فردی در زمینه خود شناسی همراه شما عزیزان باشیم .

 

خودتان را تجزیه و تحلیل کنید

 

دراینجا تمرینی داریم که به صورت تکمیل کردن جمله باید آن را انجام دهید با استفاده از آن می توانید درون خودتان را بهتر بشناسید هر یک از جملات زیر را تکمیل کنید همانطور که می دانید در روانشناسی تحلیلی و عمیق نیاز است که شما بر روی افکار ، احساس و رفتار خود  مدیریتی پیدا کنید و بتوانید خودتان ، اطرافیان و دنیا را بهتر بشناسید و بدانید که باورهای مرکزی ذهن شما باعث می شوند که چه رفتارهایی داشته باشید . این جمله را کامل کنید :

 

 من ……………. هستم

 

اگر بخواهیم از شما سوال کنیم که شما کی هستید ، شما چه جوابی به ما می دهید ؟ از چه کلماتی استفاده می کنید تا خودتان را توصیف کنید ؟ آیا شما خودتان را بر اساس کارتان ، کیفیتی که به عنوان یک فرد دارید ، امیدها ، رویاها و آرزوهایتان تعریف می کنید ؟ عبارت ناتمام بالا را با 3 تا 5 جمله تکمیل کنید البته می توانید جملات بیشتری هم بنویسید .

و اگر قرار باشد با اشخاصی که در پیرامون شما هستند یعنی افرادی که با آنها زندگی می کنید یا در محل کار یا دوستان شما هستند گفتگو کنید و از آن ها همین سوال را درباره خودتان بپرسید ، آنها چه جوابی به شما می دهند ؟

دیگران با توجه به ارزش هایتان شما را چگونه توصیف می کنند با توجه به طرز رفتار شما با دیگران آنها درباره شما به چه نتیجه ای می رسند و درون شما را به چه صورتی توصیف می کنند .

 

درمان مشکلات عاطفی
درمان مشکلات عاطفی

 

مردم ……………. هستند

 

درباره مردم به طور کلی فکر کنید مردمی که در این دنیا در اطراف شما زندگی می کنند چگونه نژاد انسانی را تفسیر می کنند شما نگاهتان به مردم به چه صورت است آیا مردم را گرم ، خوب و مهربان می بینید یا افراد اطرافتان را تنبل و بی ارزش و بی کفایت می بینید ؟

دقیقا جواب شما که از باورهای مرکزی شما می آید روی رفتارهای شما با اطرافیانتان تاثیر می گذارد ، روی روابط شما با خانواده و دوستانتان تاثیر می گذارد به همین خاطر است که در تحلیل و روانشناسی فردی شما به مرور زمان با خودتان و اطرافیانتان به یک صلح و پذیرش می رسید هدف ما در مشاوره فردی این است که شما بتوانید به درون خودتان بیشتر دست پیدا کنید .

 

 زندگی ………..  است

 

پاسخ شما در این جا ممکن است ساده به نظر برسد اما باور و هویت ما خارج از این 3 حیطه نیست . تفسیر ما از خودمان ، تفسیر ما از دیگران و تفسیر ما از دنیا و حتی می توان گفت انتظارات ما از خود ما ، از دیگران و دنیا ، اما همین جواب ساده نشان دهنده فلسفه شما در زندگی است.

اشخاص مثبت ، سالم و شاد زندگی را تجربه حیرت انگیز و عالی می بینند که پر از فراز و نشیب است اما روی هم رفته بسیار پر ماجرا و شگفت انگیز است اما افرادی که قسمتی از هویت و شناختشان دچار مشکل شده است دنیا را به سمت پوچی ، تباهی ، تاریکی و منفی می بینند از خودتان بپرسید:

 

درمان مشکلات عاطفی
درمان مشکلات عاطفی چه کمکی به شما میکند؟

 

زندگی برای شما چگونه تعریف می شود ؟

 

بزرگترین هدف من در زندگی این است که …..

 

اگر بتوانید چوب جادویی را در زندگی خود داشته باشید ، یکی از بزرگترین هدف های خود در زندگی که با ارزشهای شما تطابق دارد و می تواند بیشترین تاثیر مثبت را در زندگی شما بگذارد ، چیست ؟ به طور مثال بزرگترین هدف شغلی من این است که ….

بزرگترین هدف من برای خانواده ام این است که …

اینها برخی از مهم ترین سوالاتی هستند که می توانید از خود بپرسید و به آنها جواب دهید .

در مرحله بعد وقتی که پاسخ ها را پیدا کردید باید از خودتان بپرسید چه تغییراتی باید در زندگی شما ایجاد شود که هدف های شما با هم همخوان تر شود ؟

بزرگترین هدف شما در زندگی چیست ؟

یکی از مسائل مهم این است که شما وقتی که رفتارها و فکر و احساس خود را در لحظه آنالیز می کنید ، همسو با اهداف و ارزش های زندگیتان باشد این به شما کمک می کند که سلامت روان بیشتری را تجربه کنید .

ما در مرکز مشاوره خانه مهر در زمینه مشاوره فردی ، مشاوره بالینی ، حل مشکلات ، شکست عاطفی و تعارضات بین فردی در کنار شما عزیزان هستیم جهت اطلاعات بیشتر می توانید با اپراتور مرکز مشاوره خانه مهر تماس بگیرید .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *