مشاوره و روانشناسی سرطان تلفنی و بهبود بیمار

مشاوره و روانشناسی سرطان تلفنی چگونه می تواند به افرادی که مبتلا به سرطان هستند کمک کند ؟ همان طور که می دانید میزان تاثیرگذاری عوامل محیطی ازعوامل ارثی برای شکل گیری سرطان مهم تر هستند . در زمینه ی مشاوره تلفنی بیماری های خاص می توانید مقالات زیر را مطالعه بفرمایید تا با خدمات تخصصی خانه مهر بیشتر آشنا شوید:

بیماران مبتلا به سرطان مراقب هیولای افسردگی باشند

 

 مشاوره و روانشناسی تلفنی ام اس و بهبود بیماری

 

مشاوره ام اس و بررسی روانشناختی ام اس

 

مشاوره سرطان تلفنی و بررسی روانشناختی سرطان

 

مشاوره سرطان از مثبت نگری یا فرار از رنج می گوید

 

 

مشاوره و روانشناسی سرطان تلفنی و بهبود بیمار

 

عوامل محیطی یعنی سبک زندگی من و شما یعنی نوع تغذیه ی ما ، عوامل استرس زایی که با آن روبرو می شویم و نمی توانیم آن ها کنترل کنیم ، افکار مزاحمی که مداوم در روز ما را درگیر خود می کند ، آلودگی ، تحرک نداشتن ، انجام ندادن ورزش و استفاده از غذاهای کنسروی سرخ کرده.

متاسفانه گاهی افراد آن قدر از غذاهای فست فود و کنسروی استفاده می کنند و سبزیجات و میوه را به فراموشی می سپارند که خود می تواند در سبک زندگی و تغذیه ی شما به مرور زمان علاوه بر سرطان بیماری دیگری مثل بیماری های قلبی و عروقی را برای شما رقم بزند.

 

اما نقش مشاوره و روانشناسی سرطان تلفنی چیست؟

 

 

زمانی که عوامل تاثیرگذار محیطی پر رنگ تر از عوامل ارثی می شوند مشاورین در زمینه ی پیشگیری و یا دوره ی درمان و عود نکردن بیماری دست بکار می شوند همان طور که می دانید افراد وقتی دچار افسردگی می شوند از انجام ورزش خودداری می کنند، زودرنج تر می شوند و اضطراب و استرس بیشتر آن ها را تخریب می کند.

زمانی که شما با چالش ها و تخریب های زندگی روبرو می شوید اگر مدیریت اضطراب و خشم را بلد نباشید ممکن است دچار دخانیات و مصرف الکل شوید.

پس مهم است که از لحاظ روانشناختی چه در مرحله ی پیشگیری و چه در مرحله ی درمان عوامل تاثیرگذار را بشناسید و بتوانید به بهترین شکل شرایط را مدیریت کنید .

 

مشاوره و روانشناسی سرطان تلفنی از اطرافیان بیمار می گوید

 

 

جدا از خود فردی که دچار سرطان است به گفته ی مشاوره و روانشناسی سرطان تلفنی بحث ما با والدین است با اطرافیان آن شخص است اطرافیان یعنی افراد درجه یک زندگی که گاهی به دلیل نگرانی هایی که دارند اما این نگرانی بدون آگاهی است باعث می شوند که بیماری فرد دوباره عود کند.

پس لازم است از لحاظ روانشناختی اعضای خانواده نیز تحت درمان و دوره های گروه درمانی و روان درمانی قرار بگیرند هیجانات غلو شده اطرافیان ، دلسوزی ها و حس ترحمی که به فرد دچار سرطان می دهند باعث می شد که شرایط روانی او را تخریب کنند.

 

 

مشاوره و روانشناسی سرطان تلفنی و بهبود بیمار
مشاوره و روانشناسی سرطان تلفنی و بهبود بیمار

 

 

اواین مرحله در پذیرش بیماری

 

 

مرحله ی اول در زمینه ی جلوگیری و یا بهتر شدن دوره ی درمان این است که فرد بیمار بتواند به پذیرشی از مشکل خود برسد به گفته ی مشاوره و روانشناسی سرطان تلفنی متاسفانه بسیاری از افراد نه تنها بیماری خود را نمی پذیرند بلکه دچار افسردگی و یا اختلالات دیگر روانشناختی نیز می شوند

 

زمانی که ذهن و هورمون های استرس در بدن شما بیشتر تولید می شود قطعا روند درمانی را کند تر می کند

مبحث مهم دیگر در زمینه ی مشاوره و روانشناسی سرطان تلفنی این است که شما باید سرطان را بشناسید و با عنواع و میزان پیشرفت آن آشنا باشید گاهی ممکن است مریضی شما در طیف اولیه ی بیماری باشد و شما با مراقبت های فردی بتوانید به میزان چشمگیری مشکل خود را کاهش دهید.

 

یکی از مهم ترین علل ایجاد سرطان فرسوده شدن سیستم ایمنی بدن افراد است

 

 

زمانی که شما به مدت طولانی خودتان را درگیر کار می کنید ، زمانی که شما بعد روانی وجود خود را انکار می کنید ، تفریحات و تمام عواملی که باعث می شوند برون ریزی روانی داشته باشید را فراموش می کنید قطعا سیستم ایمنی بدن شما به مرور زمان آسیب می بیند

هدف ما این است که بتوانیم از طریق کارگاه های آموزشی افراد را به سمت و سویی برای داشتن یک سبک زندگی سالم هدایت کنیم ، ورزش کردن ، کنترل خشم ، توجه به نیاز تفریح ، استفاده از سبزیجات و میوه می تواند در سبد زندگی شما قرار بگیرد تا بتوانید از بیماری های دیگر نیز جلوگیری کنید .
و اما موضوع مهم دیگر در زمینه ی سوگ ، گاهی ممکن است به هر دلیلی در بیماری های خاص شما عزیزتان را ازدست بدهید در آن زمان هم تیم حمایتی مشاوره خانه ی مهر سعی می کند تا بتوانند همراه و همگام اعضای خانواده باشند تا شرایط سوگ و اضطراب خانواده کاهش یابد .

 

 

آیا می توان از سرطان در اعضای دیگر خانواده جلوگیری کرد؟

 

 

دغدغه ی دیگری که در بین اعضای خانواده ای که دچار سرطان هستند این است که آیا اعضای خانواده نیز به آن مبتلا می شوند یا نه ؟ چگونه می توانند از آن پیشگیری و جلوگیری کنند ؟

بی شک برای به وجود آمدن هر بیماری که بعد روانشناختی یا جسمی داشته باشد باید به صورت ژنتیک آن مشکل در شما وجود داشته باشد اما آن چیز که ژنتیک را فعال می کند محیط است

پس محیط می تواند در بروز بیماری نقش اساسی داشته باشد. هدف مشاوره و روانشناسی سرطان تلفنی همین است که بتواند در زمینه ی پیشگیری و یا دوره های اولیه ی درمان و پایان دوره های پزشکی همراه شما و اعضای خانواده باشد تا بتواند از طریق تکنیک های روانشناختی برای آرام سازی ، پذیرش نیز به شما کمک کند.

 

 

گروه درمانی بیماری های خاص در خانه مهر

 

 

به طور مثال در زمینه ی بیماری های خاص گروه درمانی یکی است مواردی است که به بیماران در درصد بالایی کمک کرده است و به صورت چشمگیری در میزان بازگشت بیماری و یا دوره ی درمان نیز توانسته ایم موفقیت هایی را داشته باشیم

به گفته ی مشاورین و متخصصین خانه ی مهر زمانی که شما دچار یک تنش و اضطراب مضاعفی مثل سرطان و یا بیماری های خاص دیگر می شوید ممکن است اختلالات و مشکلات شما شدت پیدا کند.

اگر مشکلات روانی و یا اضطراب های شما عمیق شوند باعث می شود که پیشرفت بیماری سرعت پیدا کند علاوه برآن که نتوانید عملکرد موثری را داشته باشید بلکه خودتان باعث پیشرفت بیماری نیز بشوید

پس مشاوره و روانشناسی سرطان تلفنی در مرکز مشاوره خانه ی مهر به شما کمک می کند تا بتوانید در مرحله ی اول به پذیرش و بعد تکنیک های کنترل بیماری را داشته باشد . همراه و همگام همیشگی شما هستیم.

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *