مشاوره کودک و روانشناس کودک در غرب تهران

یکی از مهم ترین دغدغه هایی که در والدین در مورد ارتباط با کودکانشان وجود دارد چگونگی صحبت با کودکان است . همراه ما باشید تا در این زمینه از نگاه روانشناس کودک و به شکل تخصصی در کنار شما عزیزان باشیم

مرکز مشاوره کودک و نوجوان در غرب تهران و صادقیه می تواند به شما کمک کند که روابط عاطفی و هیجانی بهتری را با فرزندان خود تجربه کنید .  همانطور که می دانید ما هم در مرکز مشاوره کودک و نوجوان غرب تهران و خانه مهر در کنار شما عزیزان هستیم تا بتوانید رفتارهای کودک خود را اصلاح کنید و قبل از اصلاح رفتار کودک خود در مورد فرزند پروری و مدل های تربیتی اطلاعاتی را کسب کنید .

مرکز مشاوره کودک در غرب تهران و تربيت کودکان

مشاوره کودک و کودکان کنجکاو

مشاوره کودک با ترس بیرون رفتن در کودکان

مشاوره کودک و ترس از آب در کودکان

بهترين مشاوره کودک و نوجوان در صادقيه

 

روانشناس کودک
مرکز مشاوره کودک در غرب تهران

 

مشاوره کودک و روانشناس کودک در غرب تهران

 

ما در مرکز مشاوره کودک و روانشناس کودک در غرب تهران در کنار شما هستیم تا بتوانیم در ابعاد مختلف مشکلات کودکان و نوجوانان بهترین راهکارها را به شما عزیزان ارائه دهیم و همانطور که می دانید چه از طریق مشاوره حضوری ، چه از طریق کارگاه ها و همایش ها و از طریق مشاوره آنلاین می توانید با مشاورین کودک و متخصصین ما در ارتباط باشید پس جهت اطلاعات بیشتر می توانید با اپراتور مرکز مشاوره کودک و روانشناس کودک در غرب تهران تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید .

 

چگونه با کودک خود صحبت کنیم ؟

 

یکی از شکایت های شایع والدین این است که کودکان ما انگار درخواست ما را نمی شنوند یا اینکه بطور کلی ممکن است مشکلات شنوایی داشته باشند .

اینطور نیست ، قطعا وقتی کودکی پاسخ نمی دهد ، می تواند دلیل های مختلفی داشته باشد ، ما مسئله فیزیولوژی و جسمی را کنار گذاشته ایم و الان فقط در زمینه روانشناختی در حال بررسی هستیم قاعدتا میزان شنوایی و توجه و مشکلات عدم توجه و تمرکز در کودک شما باید توسط یک متخصص ارزیابی شود بطور کلی کودکانی که دچار بیش فعالی هستند ، قاعدتا بسیار زیاد سخت تر ارتباط برقرار می کنند و توجه و تمرکز پایین تری دارند.

 

ارزيابي دقيق بايد با مشاوره کودک و روانشناس کودک باشد

 

اما در زمینه تکنیک ها و مهارت ها برای کودکان به شکل کلی می توان گفت نشانه بی توجهی کودکان به شما گاهی به دلیل عملکردها و نحوه برخورد ناسالم شما است برای رفع این مشکل دو جزء ضروری را باید بدانید :

اینکه والدین باید چیزی را بگویند که هدفی از آن دارند و سپس آن مطلب را جدی بگیرند پس کلمات خود رابا دقت انتخاب کنید بعد آنها را با صداقت و محکم به کودک خود انتقال بدهید کودک شما به زودی یاد می گیرد که در اولین لحظه ای که شروع به صحبت می کند ، به شما گوش دهد . توجه داشته باشید ما در این مقاله از نگاه مشاور کودک و روانشناس کودک در غرب تهران به شما عزیزان چند تکنیک را خواهیم آموخت .

 

روانشناس کودک
روانشناس کودک و درمان مشکلات رفتاري کودکان

 

از کودک بخواهید که به چشم هایتان نگاه کند :

 

از آنجایی که حواس کودکان به آسانی پرت می شود باید مطمعن شوید که کودک در حال گوش دادن به صحبت های شما است ، به شما نگاه می کند ، که این مهم ترین عامل در پیروی از حرف ها و دستورات شما است . نشان دهید که منظور شما از تلاقی نگاه چیست می توانید این روش را از طریق یک بازی به کودک خود آموزش دهید ، چند متر دورتر از هم بنشینید و به چشم های هم نگاه کنید هر کس زودتر به اطراف نگاه کند بازنده است .

اگر کودکتان از نگاه کردن به چشمان شما می ترسد یا احساس راحتی نمی کند به او بیاموزید به دهان یا صورت شما نگاه کند البته مهم است که چرا کودک شما این احساس امنیت را نمی کند و یا این ترس را از نگاه کردن به شما دارد شاید شما رفتارهای پرخاشگرانه زیادی دارید که باعث می شود که کودک شما از شما دوری کند .

 

تکنيک ها بايد زير نظر مشاوره کودک باشد

 

گاهی برای جلب توجه کودک لازم است تماس چشمی با او داشته باشید ، به آرامی دستتان را روی شانه هایش بگذارید یا در صورت لزوم دوتا دستتان را روی شانه هایش قرار دهید و با ملایمت صورتش را به سمت خود نگه دارید البته توجه داشته باشید که باید گاهی از این روش استفاده کنید برای کودکان بزرگتر هر چیزی بیش از یک اشاره کوچک با دست بر شانه اش به جای جلب توجه به یک رویارویی بدون ثمر برسد و حتی اضطراب کودک را بیشتر کند .وقتی که کودک شما شروع به نگاه کردن به چشمان شما کرد او را تشویق کنید و بگذارید بداند که از او راضی هستید بعدها در صورتیکه علاوه بر نگاه کردن به شما ، از دستورات هم پیروی کرد او را تحسین کنید .

 

روانشناس کودک
ترس در کودکان باید توسط یک روانشناس کودک یا متخصص درمان شود

 

آرام ولی محکم صحبت کنید :

 

اگر معمولا وقتی که کاری از کودکتان می خواهید صدایتان را بلند می کند کودک می آموزد تا هنگامی که صدایتان را به حداکثر نرسانده اید به شما توجهی نکند وقتی شما متوجه می شوید که صدایتان هر لحظه دارد بیشتر می شود صبر کنید ، یک نفس عمیق بکشید به چشم های کودک خیره شوید ، با آهستگی و بسیار شمرده سخن بگویید قطعا بالا رفتن صدای شما و هیجانات منفی باعث می شود که روز به روز ترس و اضطراب کودک بیشتر شود و در این زمینه هم احساس کند که روش گفتگو همین است و تا نقطه جوشی وجود نداشته باشد نمی تواند به حرف های شما گوش دهد .

 

از جمله های پرسشی اجتناب کنید چون….

 

از جمله های پرسشی اجتناب کنید ، وقتی به کودک خود می گویید که ” حالا می آیی ظرف ها را تمیز کنیم ؟ ” این فرصت را به او می دهید که بگوید ” نمی آیم ” پس قاعدتا وقتی که پاسخ منفی به شما می دهد نباید از او نارحت شوید . شما باید در بعضی از مواقع از جملات قاطع استفاده کنید تا دقیقا بداند چه کار باید بکند و بعلاوه آن را چه موقع ، کجا ، چگونه انجام دهد البته تشریح کامل مسئله برای کودکان بسیار لازم است باید به شخصیت و هویت کودک خود احترام بگذارید

توجه داشته باشید که 90 درصد شخصیت کودکان تا 4 سالگی شکل می گیرد و ما تا 17 سالگی زمانی را داریم که بتوانیم در زمینه تفکر و شناخت کودکمان قدم های محکمی برداریم به همین خاطر پیشنهاد ما به شما این است که این موضوع را در نظر داشته باشید که کودک هر لحظه احساسات ، فکر و رفتار شما را کاملا ضبط می کند و در ناخودآگاه و خودآگاهش تبدیل به عادت های رفتاری می کند .

 

روانشناس کودک :با جمله های ساده صحبت کنید

 

با جمله های ساده صحبت کنید ، از کلمه هایی که کودکتان آنها را نمی فهمد دوری کنید ، ساده و روشن حرف بزنید ، پرچانگی نکنید ، دستورات و توضیحات طولانی ممکن است باعث فراموش شدن بخش های اصلی صحبت های شما شود . گفتگوی کوتاه و ساده همراه با یک عکس العمل طبیعی بهتر از یک سخنرانی طولانی درک و به خاطر سپرده می شود پس به جای گفتگو در مورد مسئولیت ، ارزش و اصول اخلاقی ، وضعیت را برای کودک روشن کنید .

با این حال گاهی والدینی هستند که یکی از مهم ترین وظایف خود را پند و اندرز دادن به کودکان و نوجوان خودشان می دانند قاعدتا نوجوان از این واکنش ها متنفر هستند کودکان هم به همین شکل به مرور زمان احساس می کنند که شما درکی از دنیای آنها ندارید پس بیشتر از هرچیزی باید سعی کنید احساسات کودک را مد نظر خود قرار دهید .

 

روانشناس کودک
مشاوره تلفنی کودک و نوجوان با تیمی مجرب و متخصص در خانه مهر

 

احساساتتان را به کودک بگویید :

 

بدون اینکه به طور مستقیم از کودک انتقاد کنید ، به کودک بگویید که در مورد اعمال و رفتارش چه احساسی دارید بطور مثال ” به خاطر اینکه خودت اتاقت را تمیز نمی کنی واقعا ناراحتم ” ، ” وقتی به موقع خونه نمی یای واقعا نگران می شم ” اگر از این جملات استفاده کنید به جای اینکه به خود کودک و هویتش اشاره کنید و او را زیر بار انتقاد و سرزنش و حمله ببرید ، با صراحت و بدون نقد و توهین صحبت کنید ، باید شما احساستان را به طور واضح به کودک بگویید و بلد باشید که رفتار را از هویتش تفکیک کنید .

 

مشاوره کودک و روانشناس کودک در غرب تهران بهترين ارزيابي را به شما ميدهد

 

همانطور که دیدید روش های زیادی برای ارزیابی و به ثمر رساندن حرف های شما وجود دارد البته باز هم تاکید می کنیم کودکانی که دچار اختلالات یادگیری ، بیش فعالی ، اوتیسم یا خیلی از مسائل دیگری که ممکن است شما به آنها واقف نشده باشید را داشته باشند ، نمی توانند به شکل عادی به حرف ها و دستورات شما گوش دهند و عمل کنند

بهر حال هر کودکی با ژنتیک و تفاوت های فردی خودش و منحصر بفرد بودنش به دنیا می آید شما باید کودک خود را از طریق آگاهی از یک درمانگر و متخصص با دنیای بیرون کم کم آشنا کنید و به او اجازه دهید که در این زمینه فرصت های بیشتری را برای رشد پیدا کند .

 

مشاوره کودک : در کودکي پيشگيري کنيد

 

توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین دستاوردها در رابطه والد- فرزند این است که شما مشکلا ژنتیکی و اختلالاتی که ممکن است که کودک شما گرفتار آن باشد را بشناسید اگر فرزند مضطرب ، فرزند وسواسی دارید قاعدتا از شما یا همسرتان به ارث برده است و ممکن است رفتارهای وسواسی و اضطراب آور شما باعث شود که ژنتیک کودکتان فعال شود مهم ترین دستاورد این است که به کودک یاد دهید که چطور در همین سنین کودکی اش اضطراب و هیجانات منفی اش را کنترل کند

و شما در زمینه کنترل وسواس و اضطراب های خودتان تکنیک هایی را آموزش ببینید که آنها را بر هویت و تربیت فرزندتان استفراغ نکنید .

 

ما در مرکز مشاوره روانشناسی کودک در غرب تهران در این زمینه در کنار شما هستیم تا بتوانیم به شما عزیزان در سرتاسر ایران و خارج از ایران کمک کنیم که رابطه عاطفی و هیجانی سالم تری را با فرزندان خود تجربه کنید . جهت اطلاعات بیشتر با اپراتور مرکز مشاوره خانه مهر تماس بگیرید .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *