چه چیزهایی را پیش از ازدواج باید بدانیم – قسمت آخر

ازدواج تصمیم خطیری است که نباید بدون منطق و ناآگاهانه گرفته شود. در این مطلب تا انتها همراه ما باشید تا بگوییم پیش از ازدواج  باید چه چیزهایی را بدانید.

نکاتی که پیش از ازدواج باید بدانید

در مطلب قبل پرسش چه چیزهایی را قبل از ازدواج باید بدانیم، بررسی کردیم. این مطلب را به ادامه آن‌ها اختصاص دادیم.

12) نظرتان در مورد فرزندآوری را بدانید

با آن‌که افراد زیادی آرزوی ازدواج و بچه‌دار شدن را دارند، اما برخی هم ممکن است تصمیمی مخالف با آن را بگیرند. پارتنر شما ممکن است یکی از آن‌ها باشد و تا زمانی که پیش از ازدواج این موضوع را مطرح نکنید، متوجه آن نخواهید شد.

گفتگو در مورد فرزندآوری یکی از اولین چیزهایی است که زوجین پیش از ازدواج باید انجام دهند. این موضوع در آینده می‌تواند بسیار جدی شود. بنابراین اگر فکر می‌کنید طرف مقابلتان در نهایت نظر خود را عوض خواهد کرد، نباید با او ازدواج کنید.

پیش از ازدواج

13) بدانید زمانی که با عشق خود تنها هستید، چه احساسی دارید

پیش از ازدواج فوق‌العاده مهم است که بدانید پس از آن فقط با پارتنر خود هستید و چه حسی در مورد آن دارید. سفر با یکدیگر، اقامت در یک مکان تفریحی و گذراندن وقت با یکدیگر به‌ویژه پیش از ازدواج یا نامزد کردن کمک خواهد کرد بهتر یکدیگر با بشناسید.

14) مشاوره پیش از ازدواج

استفاده از خدمات مشاوره پیش از ازدواج در صادقیه یکی از جدی‌ترین مسائلی است که باید در نظر بگیرید و اکثر افراد به آن توجه نمی‌کنند. مشاوره پیش از ازدواج کمک می‌کند قبل از تصمیم به زندگی مشترک یکدیگر را بسیار عمیق‌تر و بهتر بشناسید و از حق و حقوق خود نیز بیشتر مطلع شوید.

شرکت در جلسات مشاوره به افراد کمک می‌کند برای ازدواج و تمام چالش‌های پس از آن آماده شود. صحبت با مشاوران ازدواج باعث خواهد شد نظر یکدیگر را در مورد مسائلی مانند مدیریت پول و رفع مشکلات و بحث بدانید.

یک فرد متخصص کمک خواهد کرد انتظارها و خواسته‌های یکدیگر را درک کنید و بهترین و منطقی‌ترین تصمیم ممکن را بگیرید.

15) به‌عنوان یک فرد، باید بهتر از قبل باشید

ازدواج زمانی باید رخ دهد که دو نفر تصمیم بگیرند به یک نفر تبدیل شوند. یعنی آن‌ها می‌خواهند تمام طول عمرشان کنار هم زندگی کنند، همه چیز را با یکدیگر سهیم شوند و نیمه بهتر دیگری باشند. بنابراین اگر نتوانید بهتر از قبل باشید، رابطه‌تان نمی‌تواند سرانجام خوبی داشته باشد.

پیش از حتی فکر به ازدواج، به مشکلات خود فکر کرده و سعی کنید آن‌ها را حل نشده باقی نگذارید. پیش از ازدواج یکی از چیزهایی که باید در نظر بگیرید، کنار گذاشتن عادت‌های بدتان است و باید برای مراقبت از خودتان وقت بگذارید.

16) مهارت‌های زندگی را یاد بگیرید

ازدواج کردن به این معنا است که پس از مدتی با شریک زندگی خود زیر یک سقف خواهید رفت و باید روی پاهایتان بایستید. به‌همین دلیل باید یاد بگیرید که چطور بعضی مسائل و کارها را به‌طور منطقی پیش ببرید.

ازدواج فقط به معنای در آغوش کشیدن یکدیگر در اوقات بیکاری و تماشای فیلم با هم نیست. بلکه باید بتوانید در کنار همدیگر کارهای خانه را انجام دهید و به مشکلات رسیدگی کنید. بنابراین پیش از ازدواج باید هدفتان را روی یادگیری مهارت‌های زندگی بگذارید تا پس از آن کمتر با مشکل روبرو شوید.

17) شریک زندگی‌تان شما را کامل نمی‌کند

یکی از مهم‌ترین چیزها در ازدواج این است که بدانید پارتنرتان شما را کامل نمی‌کند. با آ‌ن‌که ممکن است از بودن در کنار او لذت ببرید و عاشقش باشید، اما باید قبل از هر چیزی آدم خود باشید. اگر نتوانید با خود ارتباط برقرار کنید و به خودتان عشق بورزید، پیش از ازدواج باید روی این مسائل کار کنید.

پیش از ازدواج

18) حواستان به انتظارها باشد

ازدواج با هر رابطه‌ دیگری می‌تواند فرق داشته باشد. زمانی که در یک رابطه متعهدانه قرار دارید، می‌دانید از دیگری چه انتظاری دارید و او نیز از شما چه چیزی می‌خواهند. پیش از ازدواج باید انتظارهایتان از یکدیگر را مشخص کنید.

او چطور با خانواده شما برخورد خواهد کرد، می‌خواهید رفتارش با خانواده شما چطور باشد و چقدر انتظار دارید وقت با یکدیگر بگذرانید، از جمله انتظارهایی هستند که قبل از ازدواج باید مشخص شوند.

19) بحث کنید شرایط مختلف برای هر دو شما چه معنایی دارند

اگر یکی از شما خیانت کند، دیگری چه کار خواهد کرد؟ چه تصمیمی می‌گیرید اگر همسرتان فکر کند ازدواجتان تمام شده است؟ صحبت در مورد چنین مسائل حساسی پیش از ازدواج کمک خواهد کرد تصمیمی بهتر و آگاهانه‌تر در مورد ازدواجتان بگیرید و با وقوع شرایط سخت، بتوانید بهتر با آن‌ها مقابله کنید.

20) براساس پتانسیل فرد با او ازدواج نکنید

شما می‌دانید طرف مقابلتان فرد خوبی است اما دقیقا آن شخصی نیست که بخواهید باقی عمر خود را با او بگذرانید. ممکن است عاشق او باشید اما مطمئن نیستید انتظارهای شما را بتواند برآورده کند.

بنابراین پیش از ازدواج باید به این مسائل فکر کنید. تصمیم شما نباید برپایه پتانسیلی باشد که طرف مقابل دارد، بلکه خود فعلی او را بررسی کنید. اگر تصمیمتان را براساس پتانسیل‌های او بگیرید، نه تنها زمینه ناامیدی خود را فراهم کردید بلکه انتظارهای غیرواقع‌گرایانه‌ای از او خواهید داشت که ممکن است نتواند برآورده کند.

پیش از ازدواج

الزام به مشاوره قبل از ازدواج در غرب تهران برای افزایش شانس موفقیت ازدواج

ازدواج تعهدی طولانی‌ مدت است که نمی‌توانید بدون آمادگی وارد آن شوید. پیش از ازدواج مطمئن شوید پارتنر خود را می‌شناسید و در نهایت تصمیم به پیوند مشترک با او بگیرید. صحبت در مورد مسائل مهم و اطمینان از این موضوع که شباهت‌های زیادی دارید، به ازدواجی سالم و شاد ختم خواهد شد.

اما با توجه به این‌که اکثر افراد نمی‌دانند چه چیزهایی را از یکدیگر بپرسند، بهترین راهکار استفاده از خدمات مشاوره پیش از ازدواج در صادقیه خانه مهر است تا مشاوران این مرکز کمک کنند دو نفر به شناختی عمیق از یکدیگر و علایقشان برسند.

بنابراین هرگز قبل از آگاهی کامل از شریک زندگی آینده خود و شنیدن نظرهای یک مشاور، برای ازدواج غیرمنطقی اقدام نکنید.

مقالات مشابه

تگ‌های پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *