بهترین مشاوره فردی و مشاوره زوج درمانی با طرحواره درمانی

بهترین مشاوره فردی و مشاوره زوج درمانی با طرحواره درمانی در خانه مهر توسط متخصصین و مشاورین مجرب انجام می شود.شما عزیزان می توانید در زمینه ی مشاوره فردی و مشاوره زوج درمانی از تیم متخصصین ازدواج کمک بگیرید. فعالیت های مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده خانه مهر:

مشاوره طلاق

مشاوره خیانت

مشاوره زناشویی

مشاوره پیش از ازدواج

مشاوره اختلافات زناشویی…..

 

بهترین مشاوره فردی و مشاوره زوج درمانی با طرحواره درمانی

 

گزیده ای از سخنان مربی بین الملل طرحواره درمانی ،آزاده رحیمی آشتیانی:

 

آیا از زندگی مشترکتان رنج می برید آیا تا بحال حس قربانی بودن رو تجربه کردید؟ یا اینکه شده بار مسئولیت های زیاد خانواده را روی شونه هاتون احساس کنید ؟ یا شاید این تجربه رو داشته باشید که زیاد از حد زیر ذره بین همسرتون هستید یا بالعکس شما همسرتان را بیش از حد زیر نظر دارید و او از این رفتار شما در عذاب است .

گاهی زوج ها شکایاتی دارند که قبول آن برای همسرشان سخت و نشدنی است. چرا یکی احساس می کند که زیاد از حد زیر سلطه همسرش هست ولی همسر وی این گفته را تایید نمی کند و رفتارش را عادی می داند.

در صورت تمایل برای اطلاعات بیشتر مقالات مشابه در زمینه ی مشاوره فردی و طرحواره درمانی را مطالعه بفرمایید:

 

بهترین مشاوره تلفنی فردی و طرحواره درمانی در تهران

 

آیا طرحواره درمانی برصمیمیت روابط زناشویی اثر می گذارد ؟

 

با طرح واره درمانی از روابط مخرب تکراری نجات پیدا کنید

 

 

بهترین مشاوره فردی و سبک های فرزندپروری

 

 

لازم است در این ابتدا یاد آور نکته مهمی شویم که ازدواج یعنی پیوند دو نفر با فرهنگ،عقاید و…… متفاوت که یکی از این تفاوت های اساسی به والدین هر دوطرف بر میگردد که چه نوع سبک فرزند پروری داشته اند،مرد با یک سبک فرزند پروری و زن با یک سبک فرزند پروری بزرگ شده است

و معموال افراد برای ازدواج کسانی رو انتخاب می کنند که دقیقا مثل والدینشون هستند و رفتاری که والد در کودکی با او داشته است حال همسر همان رفتار را با وی دارد.

به نظر شما چرا این اتفاق می افتد؟ بهتره جوره دیگری این سوال را بپرسم، در زندگی مشترکتان چه مواقعی یاد دوران کودکی و خاطرات تلخ و ناگوار می افتید؟ چه شباهتهایی بین رفتاری که در کودکی با شما شده و رفتاری که از سمت همسترتان رخ میدهد وجود دارد.

 

مشاوره فردی و طرحواره
مشاوره فردی و طرحواره درمانی در خانه مهر

 

 

آیا گاهی همسرتان را شبیه والدی که در کودکی با او بودید احساس می کنید؟

 

 

تا اینجا سعی بر آن بود که با نگاهی دقیق تر به روابطتان نگاه کنید. اشاره شد که دوران کودکی و سبک فرزند پروری که برای شما و همسرتان استفاده شده نیز نقش مهمی در مشکالات زمان حال)بزرگسالی(شما دارد.

به گفته بهترین مشاوره فردی شما می توانید زندگی مشترکتان را به درختی تشبیه کنید درخت زندگی مشترک شما از طریق ریشه هایی تغذیه می شود که در کودکی هر دوی شما ایجاد شده،این ریشه ها بسته به نوع تغذیه ای که به درخت زندگیتان می رسانند رشد،تجلی،افول،پژمردگی ،طراوت و در کل ماهیت این درخت را تعیین می کند.

ما در این مطالب سعی بر شناخت و آگاهی پیدا کردن از ریشه های زندگیتان داریم.یکی از تقویت کننده های ناگوار مسائل و مشکالت زوجین به نیازی بر می گردد که جزو نیازهای هیجانی اساسی هر فرد در طول زندگی اش می باشد.

 

 

نیاز به”دلبستگی ایمن” آیا با این نیاز خود آشنایی دارید؟

 

 

بهتر است بدانید نیاز شما به توجه از سوی همسر،نیاز به دیده شدن،نیاز به محبت (کلامی،نوازش) نیاز به حمایت و همدلی همه ی این نیازها جزو نیاز دلبستگی ایمن شماست.

برای چند لحظه اکنون و زندگی مشترک و در کل دوره بزرگسالی خود را فراموش کنید. چشمان خود را بسته و چند نفس عمیق بکشید حال دوران کودکی خود را مجسم کنید،نیاز به دلبستگی در دوران کودکیتان چگونه و به چه شکل تامین می شده؟

چه کسی در دوران کودکی شما را مورد توجه قرار میداده؟

کدام یک از والدینتان آنگونه که نیاز داشتید به شما محبت می کرده؟

آیا از دوران کودکیتان خاطرات تلخی به ذهنتان آمده؟

تمام موارد گفته شده توسط بهترین مشاوره فردی و زوج درمان بررسی می شود

 

مشاوره فردی و طرحواره درمانی
مشاوره فردی و طرحواره درمانی توسط متخصصین مجرب خانه مهر

 

 

آیا پدر و مادرتان شما را نادیده گرفته اند؟

 

مثال:جایی که نیاز به توجه داشتید،والدینتان از شما غافل شده اند،جایی که نیاز به حمایت داشتید بی تفاوت از کنارتون رد شده باشند،جایی که خواهان آغوش گرم و محبت بوده  اید از شما دریغ شده باشد.

پاسخهای صادقانه شما کمک بزرگی به درک ریشه مشکالت امروزتان می کند. اگر امروز از بی مهری و بی توجهی همسرتان رنج می برید قطعا این رنج را به شدت بیشتری در دوران کوکیتان تجربه کرده اید.

اگر از نبود یا دیر آمدن و یا از شغل همسرتان که او را از شما دور می کند و در کل از فاصله ای که بینتان ایجاد می شود حس ناایمنی و رهاشدن را تجربه می کنید.

با نگاهی به دوران کودکی خود متوجه می شید روزهایی که نیاز به مادر و پدر و حضورشان داشته اید و آنها به هر دلیلی در کنارتان نبوده اند و شما اون حمایتی که الزم داشته اید را در یافت نکرده اید از والدین خود و همین امر باعث شکل گیری طرحواره ها تله های زندگی در شما شده است.

 

بهترین مشاوره فردی و طرحواره درمانی

 

 

بحث اصلی این است که همه ی ما در بزرگسالی هنوز بر اساس دیدگاه دوران کودکی خود رفتار می کنیم و به ظاهر بزرگسال دانایی هستیم ولی از درون تمام رنج و درد و ترس های کودکیمان مارا در مسیر زندگی به راهی که به نا کجا میرود هدایت می کند.

یکی از راههای درمان طرحواره ها شناخت و آگاهی از این طرحواره ها یا تله های زندگیتون هست که توسط بهترین مشاوره فردی انجام می شود

. در قسمت های بعدی در مورد طرحواره و یا تله های زندگی بیشتر توضیح می دهم. چنانجه در گیر این تله ها هستید میتوانید برای رهایی از این تله های زندگی از مشاوره نیز بهره مند شوید تا زندگی بهتری داشته باشید.

 

مربی بین الملل طرحواره درمانی ،آزاده رحیمی آشتیانی

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *