مرکز مشاوره طلاق تخصصی و درمان مشکلات زناشويي

مشاوره طلاق تخصصی یا مشاوره مشکلات زناشویی می توانند به شما کمک کنند که رابطه بهتری را تجربه کنید یا از تصمیم های آنی و لحظه ای برای جدا شدن جلوگیری کنند

زمینه های تخصص در خانه ی مهر به صورت تفکیک شده و بسیار گسترده است مشاوره ازدواج ، مشاوره خانواده ( مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت ، مشاوره سکس تراپی ) مشاوره کودک نوجوان ، مشاوره اعتیاد، مشاوره امید به زندگی سالمندان ، مشاوره بیماری های خاص مثل ایدز ، ام اس ، سرطان در تمام زمینه های نامبرده شده می توانید از طریق اپراتور به متخصص در همان زمینه وصل شوید  همان طور که می دانید ما در خانه مهر توانسته ایم تمام خدمات روانشناختی را به صورت تفکیک شده در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .

 

مشاوره طلاق تخصصی

 

مرکز مشاوره طلاق تخصصی و درمان مشکلات زناشويي

 

همانطور که می دانید رابطه عاطفی نیازمند ترمیم است نیازمند مهارت است ، نیاز است که شما در زمینه پذیرش و تعهد ، مهارت هایی را کسب کنید.

همانطور که می دانید یکی از مولفه های رضایت درونی در زوجین ، پذیرش است . پذیرش یعنی تغییر دیدگاه و تفاوت ها ، پذیرش یعنی اینکه ما بتوانیم دنیا را از نگاه طرف مقابل ببینیم ، بتوانیم باید نبایدها ، انتظارات و ترس های خود را ترمیم کنیم و آن ها را به رابطه ورود ندهیم ، بتوانیم نسبت به دیدگاه ، طرز فکر و باورهای طرف مقابل انعطاف به خرج دهیم .

 

زندگي رويايي نبايد زندگي فعلي شما را خراب کند….

 

نا اميدي و سرخوردگی در هر رابطه ای وجود دارد و زن یا شوهری نیست که براي يکبار هم که شده با احساس ناامیدی در زندگي روبه رو نشده باشد  این احساس یعنی که چیزها متفاوت با آنی هستند که دوست می داشتید باشند همه ما زندگی و رویایی ایده الی داریم که با فعلیت ما متفاوت است اما مبنایش این نیست که ما آدم خوشبختی نیستیم ، مبنایش این نیست که رابطه و زندگی و فرصت خود را از دست داده ایم.

قطعا ایده آل در زندگی وجود دارد اما شما با هدف گذاری و زندگی سلامت ، کم کم به ایده آل های خود نزدیک می شوید و باید این را بپذیرید که در زندگی واقع بینانه با زندگی که بر مبنای ایده آل و رویا است تفاوت هایی وجود دارد اما گاهی این احساس یاس و سرخوردگی در رابطه شما را به این سمت سوق می دهد که به سمت تغییر دادن همسرتان یا خودتان دست بکار شوید.

 

رابطه ما ترميم نميشود…

 

اما گاهی با توجه به  تمام تلاشی که می کنید اقداماتی که در گذشته یا بر اساس آموخته های خود از مطالب روانشناسی انجام می دهید رابطه به شکل دردناک و ناامید کننده به همان صورت سابق باقی می ماند .

چگونه با این قضیه سر می کنید ؟ چگونه می توانید دست از تغییر خود و طرف مقابل بردارید وقتی قادر نیستید همسرتان را تغییر دهید و دلایل محکمی هم برای ترک نکردن او دارید تنها راهی که باقی می ماند پذیرش است یعنی به جای اینکه تلاش کنید که همسرتان را عوض کنید ، انرژی خود را صرف تغییر دادن کسی کنید که در کنترل شما است یعنی خودتان .

نمی خواهیم شما را به انفعال یا تسلیم شدن سوق دهیم پذیرش در واقع فرایندی فعال است که می تواند رنج را تبدیل به یک زندگی عمیقا با معنا کند پذیرش پنج مرحله کلیدی دارد که در این مقاله با چند مرحله آن آشنا می شویم .

 

مشاوره طلاق تخصصی

 

همسرتان را تغيير ندهيد

 

اولین قدم تهیه فهرستی از تلاش ها برای تغییر دادن رابطه است در این مرحله تمرکز خود را روی اقداماتی موثر می گذاریم باید هر تلاشی را که تا کنون در جهت سوق دادن همسرتان به رفتاری متفاوت داشته اید شجاعانه مورد ارزیابی قرار دهید .

ما فهرستی از روش ها را برای شما می آوریم و شما می توانید به این فهرست مطالب و عنوان هایی را اضافه کنید و یا از این فهرست روش رفتاری خود را انتخاب کنید و دور آن خط بکشید :

 شکایت کردن ، سرزنش کردن ، تهدید کردن ، التماس کردن ، قول دادن ، مذاکره کردن ، با عصبانیت حمله کردن ، تسلیم شدن ، دچار احساس گناه کردن ، متهم کردن ، کناره گرفتن ، تحقیر کردن ، اجتناب کردن ، مضایقه کردن . نتایجی که از این مرحله حاصل می شود به شما کمک می کند که با رفتارهای که تا الان برای تغییر ارتباط خود داشتید آشنا شوید .

 

 

دست از تغيير همديگر برداريد

 

در مرحله بعد باید به این سمت بروید که جدولی برای خود ترسیم کنید که 3 ستون داشته باشد : 1 – روش ایجاد تغییر ، 2 – مثال ، 3 – نتیجه

زیر عنوان ایجاد تغییر اولین روشی را که در مرحله قبل دور آن خط کشیده اید وارد کنید . زیر عنوان مثال ها یک یا چند موقعیتی را نام ببرید که در این روش در برخورد با همسرتان استفاده کرده اید و سرانجام نتیجه ای که از انجام این روش داشتید را در این قسمت یادداشت کنید ، چه این نتایج کوتاه مدت و چه بلند مدت باشند.

شما باید این نتایج را یادداشت کنید و از خودتان سوال کنید که چه تاثیری بر میزان صمیمیت شما داشته است ؟

 

مشاوره طلاق تخصصی

 

بپذیرید که قادر به تغییر دادن برخی از جنبه های رابطه نیستید

 

روش های مختلف تان را به همین شکل انجام دهید بعد از این روش از خودتان این سوال را بپرسید که آیا این روش ها کارایی دارند ، حتی یکی از آن ها ؟ اگر جواب منفی است یعنی تغییرات مورد نظر شما انجام نمی شود .

انتخاب مهمی پیش روی شماست ، به کارهایی که می دانید موثر نیستند ادامه بدهید یا بپذیرید که قادر به تغییر دادن برخی از جنبه های رابطه نیستید . قاعدتا کنترل کردن رابطه و تغییر طرف مقابل ساده ترین راهی است که همه ما می توانیم آن را انتخاب کنیم

اما وقتی در رابطه ای علت های محکمی برای رفتن ندارید و در زمینه خواسته ها و انتظارات خود نمی توانید به نقطه ای از پذیرش برسید ، خودتان در یک برزخ ارتباط قرار می گیرید و آن وقت به جدایی و طلاق سوق پیدا می کنید و یا ممکن است به سمت خیانت سوق پیدا کنید.

اما مسئله این است که پذیرش و تعهد از ضلع های مهم یک رابطه است قاعدتا پذیرش تفاوت ها می تواند به ما کمک کند که انرژی روانی را به سمت خودمان خرج کنیم و البته ما در جلسات درمان به شما کمک می کنیم که 5 مرحله را به شکل درست و صحیح و کاملی ادامه دهید

ما در مرکز مشاوره خانه مهر در زمینه مشاوره طلاق تخصصی ، مشاوره زوج درمانی ، مشاوره پیش از ازدواج همراه شما عزیزان هستیم جهت اطلاعات بیشتر می توانید با اپراتور مرکز مشاوره خانه مهر تماس بگیرید .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *