مشاوره استرس و اضطراب با مشاوره تلفنی تخصصی

مشاوره استرس و اضطراب تلفنی با مشاوره تلفنی تخصصی یکی دیگر از خدمات مهم در زمینه ی آسیب شناسی و بالینی خانه ی مهر قرار می گیرد.

همان طور که می دانید ما در مرکز مشاوره تلفنی خانه مهر تمامی ابعاد روانشناختی را به صورت تلفنی و حضوری برای شما عزیزان ارائه می دهیم در تمام حیطه ها می توانید از طریق مشاوره تلفنی با ما در ارتباط باشید.

به طور مثال در زمینه ی مشاوره روانشناس کودک و نوجوان ، مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره خیانت و مشاوره طلاق می توانید از طریق تلفن و یا نرم افزارهایی مثل واتساپ و ایمو با ما در ارتباط باشید .

چرا دچار اضطراب و استرس میشویم؟

درمان ترس توسط بهترین مشاوره تلفنی و آنلاین

مشاوره انواع ترس و وحشت تلفنی توسط مشاوره بالینی

 

مشاوره استرس و اضطراب تلفنی با مشاوره تلفنی تخصصی

 

 

یکی از مواردیست که به دلیل آن که یکی از مهم ترین عوامل بیماری های جسمی محسوب می شود این روزها مورد توجه مشاورین و دانشمندان قرار گرفته است استرس و اضطراب مستقیما بر روی عملکرد جسمی و روانی شما تاثیر می گذارد.

طبق پژوهش های به دست آمده استرس در بروز بیماری هایی مثل سرطان و بیماری های قلبی از فشار خون و چربی نیز تاثیر بیشتری می گذارد.

با توجه به چالش های شغلی که این روزها مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند استرس شغلی نیز می تواند باعث کاهش عملکرد بالا بردن بیماری های روانی نا توانی های جنسی و یا غیبت کارمندان و حذف آن ها در حیطه ی کاری شود.

 

 

مشاوره استرس و اضطراب تلفنی در خانه مهر

 

 

طبق پژوهش های مشاوره استرس و اضطراب تلفنی یکی از عوامل تاثیر گذار بر میزان مهاجرت ، مصرف سیگار ، مصرف الکل و یا طلاق استرس و اضطراب و فشار عصبی این روزهای زنان و مردان است.

متاسفانه به دلیل بالا بودن میزان فشار عصبی و روانی بسیاری از تنش ها بین افراد دیده می شود به طور کلی در تعریف استرس می توان گفت به واکنش های فیزیکی و ذهنی و عاطفی گفته می شود

که به دلیل تغییرات و نیازهای زندگی افراد به وجود می آید این تغییرات می تواند بسیاربزرگ و یا حتی کوچک باشد بستگی به میزان تحمل و یا خلق و خوی افراد دارد.

 

 

مشاوره استرس و اضطراب با مشاوره تلفنی تخصصی
مشاوره استرس و اضطراب با مشاوره تلفنی تخصصی در خانه مهر

 

استرس و اضطراب و مشاوره بالینی

 

 

حال چرا مشاوره استرس و اضطراب تلفنی در زمینه ی بالینی یک شاخه ی جدا و متخصصین خودش را خانه ی مهر تشکیل داده است زیرا گام اول در روبرو شدن با چالش ها این است که شما چند ساعت یا چند روز برای مقابله با چالش و اضطراب مقاومت می کنید

اما گام دوم گام افسردگی و فرسودگی است در این مرحله انرژی جسمی وروانی بدن شما تحلیل می رود و سیستم ایمنی شما ضعیف شده و در مقابل بیماری های جسمی واکنش نشان می دهد.

ممکن است با یک سرماخوردگی کوچک شروع شود کنترل استرس و اضطراب به این دلیل مهم است که باعث می شود عملکرد شغلی ، روابط زناشویی و یا چالش های اجتماعی را تحت تاثیر خودش قرار دهد.

پس نیاز است شما مدیریت اضطراب و استرس یاد بگیرید و کارگاه های جلوگیری از خشم و پرخاشگری و جرات ورزی را بگذرانید قطعا این کارگاه ها در هر حیطه به صورت جداگانه در مرکز مشاوره خانه ی مهر برگزار می شود.

 

 

 کنترل اضطراب و استرس توسط مشاوره استرس و اضطراب تلفنی

 

 

اما نکته ی مهم در زمینه ی کنترل اضطراب و استرس که باید توسط مشاوره استرس و اضطراب تلفنی ارزیابی شود این است که علائم استرس ، دلایل استرس و درمان آن در هر فردی متفاوت است.

به طور مثال علائم استرس می تواند سردرد ، تغییر ضربان قلب ، خستگی های جسمی و روانی خشم و پرخاشگری در رفتار بی خوابی یا پرخوابی ، اختلالات گوارشی ، مشکلات معده ، کم حوصلگی ، لرزش بدن ، میل به استفاده از سیگار و الکل ، احساس سرگیجه و یا ناتوانی در تنفس باشد.

اما تمامی این نشانه ها باید توسط یک متخصص ارزیابی شود قبل از آن که بیماری های روانی تبدیل به بیماری جسمی سایکوسوماتیک شود حتما از یک مشاوره کمک بگیرید.

 

 

آیا می دانستید بیماری های زیر رابطه ی مستقیمی با اضطراب و استرس دارند :

 

 

بیماری هایی مثل گوارش، بیماری های عضلانی و مفاصل مثل دردهای عضلات پشت و شانه ، کتف ، کمر، رماتیسم ، بیماری های قلبی و عروقی ، بیماری های ریوی و پوستی ، بیماری های تناسلی ، اختلالات روانی و یا بیماری خاص مثل سرطان و ام اس.
متاسفانه امروزه آنقدر درگیری مسائل مالی و کاری در افراد پر رنگ شده است که عوامل استرس و نشانه ها را نادیده می گیرند و به مرور زمان مشکلات جسمی آن ها خودش را نشان می دهد

قبل از آن که شغل خود را از دست بدهید و یا به علت بیماری های گفته شده در صدد درمان آن باشید ریشه های اضطراب و استرس و کنترل و مهارت های لازم در این زمینه را یاد بگیرید.

به گفته ی مشاوره ی استرس و اضطراب تلفنی مواد غذایی بر میزان اضطراب و استرس تاثیر گذار است .

 

فست فود و خوراکی های کنسروی و سرخ کرده بر میزان تنش های بدنی و اضطراب شما تاثیرگذار است زمانی

که دچار پرخاشگری و اضطراب هستید مواد غذایی ناسالم می تواند واکنش جسمی و روانی شما را بدتر کند

 

 

مواد غذایی مفید را می شناسید

 

 

اما بعضی از مواد غذایی مثل بادام ، ماهی ، گل کلم ،برنج ، سوشی ، شیر ، طالبی ، گوشت گاو ، ذغال اخته می تواند در میزان استرس و اضطراب شما تاثیر مثبت بگذارد .

غذاهای سرخ کردنی و چرب را فراموش کنید و از چای و قهوه و نوشیدنی های کافئین دار به حد محدود استفاده کنید . جهت اطلاع از علل و تشخیص و درمان با مشاوره استرس و اضطراب تلفنی مرکز مشاوره خانه ی مهر در ارتباط باشید.

 

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *