مشاوره اضطراب و استرس در خانه مهر

 

مشاوره اضطراب و استرس زیرشاخه ای از مشاوره بالینی و روانپزشکی محسوب می شود

تشخیص و درمان افسردگی و اضطراب را جدی بگیرید

 

درمان اضطراب و استرس در خانه مهر

 

خوشبختانه مرکز مشاوره خانه مهر توسط تیم متخصصش توانسته است در زمینه ی مشاوره اضطراب و درمان استرس هم به شکل مشاوره حضوری هم مشاوره تلفنی ، گروه درمانی ، همایش ها ، کارگاه ها به مراجعین کمک کند تا در شرایط مختلف بتوانند اضطراب مفید را نگه داشته و اضطرابی که باعث شود عملکرد فرد مختل شود را کنترل کنند

پس همان طور که می دانید اضطراب و استرس زمینه ی بسیاری از اختلالات و مشکلات دیگر است اما مهم است که بتوانیم میزان اضطراب و استرس تولید شده را کنترل کنیم و تشخیص دهیم که آیا الان اضطراب تولید شده باعث حرکت من می شود یا اینکه باعث می شود عملکردم  افت کند.

مشاوره استرس و اضطراب با مشاوره تلفنی تخصصی در خانه مهر انجام می شود همراه ما باشید

 

مشاوره استرس و اضطراب در خانه مهر
مشاوره استرس و اضطراب در خانه مهر

 

 

آیا شما تا بحال اضطراب را تجربه کرده اید ؟

 

حتما با خود می گویید که چه سوال احمقانه ای چون همه ی ما هر روز مقداری استرس و اضطراب را تجربه می کنیم به طور مثال پیش آمده برای امتحان مدرسه یا دانشگاه خود آمادگی کامل نداشته باشید آیا پیش آمده با فردی که تازه با او آشنا شده اید قرار گذاشته باشید ؟ مصاحبه شغلی چطور ؟ همه ی این موارد می توانند برای شما اضطراب آفرین باشند.

 

اضطراب یک حالت خلقی منفی است که…

 

مشخصه های اصلی آن نشانه های بدنی مثل تنش های فیزیکی و هیجانی است که از بعد رفتاری و روانشناختیش نگران به نظر رسیدن ، مضطرب بودن ، بی قرار بودن ، از بعد پاسخ های فیزیولوژی در مغز مثل ضربان قلب ، تنش های عضلانی ، عرق کردن دست و پا ، عدم توجه و تمرکز همه ی این ها می تواند نشانه هایی از اضطراب باشند .

اضطراب به طور کلی خوشایند نیست پس چرا طوری برنامه ریزی شده ایم که تقریبا هر بار می خواهیم عمل مهمی را انجام دهیم آن را تجربه  می کنیم این را بدانید که موضوع مهم در زمینه ی اضطراب این است که متوسط آن خوب است چون قدری اضطراب باعث می شود که عملکرد بهتری داشته باشیم.

 

اگر اضطراب نداشته باشیم چه می شود؟

 

اگر اضطراب نداشته باشید در امتحان رد می شوید اگر اضطراب نداشته باشید در مصاحبه ی شغلی آن طور که باید عمل نمی کنید اما اگر اضطراب مضاعف داشته باشید ممکن است دستپاچگی شما و عملکرد ضعیفتان در مصاحبه شغلی باعث رد شدن شما بشود پس میزان متوسط وکم اضطراب به شما کمک می کند که در عملکردهای زندگی خود بهتر عمل کنید.

 

درمان استرس و اضطراب در مرکز مشاوره خانه مهر
درمان استرس و اضطراب در مرکز مشاوره خانه مهر

 

 

ارزیابی اضطراب مهم است

 

اما متخصصین در زمینه ی مشاوره اضطراب و استرس چگونه به شما کمک می کنند : در وهله ی اول شناخت اضطراب یعنی میزان اضطراب و ترس ها و احساس استرس باید شناسایی شود که علت آن چیست ، زمینه ی فیزیولوژی و ژنتیکی و یا محیطی که شما در آن در حال زندگی هستید ارزیابی می شود.

گاهی اطرافیان باعث می شوند که شما اضطراب بیشتری را تجربه کنید . پدر مادرهای همیشه نگران اضطراب بیشتری را به فرزندان خود منتقل می کنند .

بعد از ارزیابی و تشخیص میزان اضطراب و استرس در زمینه ی درمان آن اقدام می کنند در بسیاری از موارد به دلیل اینکه هزینه ی کمتری را مراجعین پرداخت می کنند گروه درمانی را متخصصین به آن ها پیشنهاد می کنند.

 

اضطراب را می توان کنترل کرد اگر..

 

شما تکنیک هایی را برای مهار اضطراب و استرس خود آموزش می بینید به طور مثال از طریق هیپنوتیزم بسیاری از مشکلات اضطرابی و ترس هایی مثل وحشتزدگی ، فوبیاها را می توان درمان کرد

پس به همین منظور در وهله ی اول مهم است که علت شناسایی شود و بعد پورتوکل درمانی برای شما نوشته می شود اما به یاد داشته باشید اضطراب اگر فراگیر باشد و تبدیل به یک مشکل شده باشد می تواند خودش را به شکل حملات وحشتزدگی یا پنیک نشان دهد.

.پنیک یعنی ترس شدید یا ناراحتی شدید ناگهانی که ظرف چند دقیقه به اوج خودش می رسد

 

درمان استرس را جدی بگیرید
درمان استرس را جدی بگیرید

 

 

اضطراب توانایی مرا  کم کرده است

 

بسیاری از مراجعین در زمینه ی شکایت های خود در زمینه ی اضطراب و استرس عنوان می کنند که در خانه نوازنده بسیار قهاری هستند اما زمانی که روی سن قرار می گیرند انگار که هیچ گاه آن ساز را دست نگرفته اند به نظر می رسد در تمام فعالیت ها به این شکل می تواند خودش را نشان دهد

افرادی که علم بسیار خوبی دارند اما به علت اضطراب های اجتماعی و عدم کنترل اضطراب در سخنرانی باعث می شود که نتوانند مقالات خود ، مطالب خود را آنجور که باید انتقال و ارائه دهند

پس می بینید که زمانی که اضطراب و استرس را به حال خودش رها کنیم باعث می شود که یکی یکی موفقیت های شغلی ، اجتماعی و حتی روابط بین فردی شما را بگیرد

 

به همین منظور شما باید فرق یک اضطراب معمولی با یک اضطرابی که باعث می شود شما عملکرد منفی داشته باشید را بدانید

 

نشانه های حملات پنیک و اضطراب

 

به طور مثال همین حمله ی وحشتزدگی از این مواردی که در زیر آمده است باید چند مورد را داشته باشند تا بتوانیم آن را جزء پنیک محسوب کنیم که آن وقت نیاز به بعد روانشناختی و دارو درمانی دارد مثل:

تپش قلب ، افزایش ضربان قلب ، تعریق ، لرزش ، احساس تنگی نفس ، احساس خفگی ، درد قفسه ی سینه ، تهوع ، ناراحتی در ناحیه شکم ، سرگیجه ، بی حالی ، احساس داغی و گرگرفتگی ، نابهنجاری لامسه ای مثل کرخی یا سوزش ، مسخ واقعیت ، ترس از از دست دادن کنترل یا دیوانه شدن ، ترس از مردن همه ی این ها می تواند نشانه هایی از حملات وحشتزدگی باشد .

 

نمی توانم عادی رفتار کنم چون…

 

حملات پنیک باعث می شود که شما نتوانید در موقعیت های اجتماعی یا موقعیت هایی که دچار اضطراب و استرس می شوید عادی رفتار کنید اما ماجرای اضطراب و استرس به همین جا ختم نمی شود مشاوره اضطراب و مشاوره استرس در زمینه ی درمان همیشه می گویند که اختلالات فیزیکی و خودکشی گاهی با اختلالات اضطراب واسترس همایند می شود

اختلالات اضطرابی را باید جدی گرفت مثل اختلال اضطراب تعمیم یافته ، اختلال وحشتزدگی و بازهراسی یعنی از مکان های باز ، وحشتزدگی شبانه ، هراس های خاص همه ی این ها می توانن با مشکلات اضطرابی واختلالات اضطرابی همایند شوند.

 

راه های ارتباطی مشاوره بالینی ما با شما

 

پس ما به شما توصیه می کنیم که برای داشتن عملکرد بهتر ، برای داشتن زندگی آرام تر و سالم تر حتما از مشاوران بالینی و فردی کمک بگیرید تا در این زمینه شما عزیزان را همراهی کنند تیم متخصص خانه مهر هم در این زمینه از طریق مشاوره تلفنی ، ایمو ، اسکایپ ، واتساپ در هر جای ایران یا خارج از ایران که قرار دارید می توانید با متخصصین ما در ارتباط باشید

در این زمینه هم اگر مایل باشید می توانید از گروه درمانی های آنلاین ما بهرمند شوید به همین منظور برای عزیزانی که در تهران نیز نیستند خدمات تخصصی را در سرتاسر ایران و کشورهای دیگر در نظر گرفته ایم که پکیج های آموزشی ، اجرای تست ها ، گروه درمانی ، مشاوره های فردی را به صورت آنلاین دریافت می کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با اپراتور مرکز مشاوره خانه مهر در ارتباط باشید 

مقالات مشابه

2 پاسخ

  1. سلام
    سوال من خیلی عجیبه . من گاها دچار اضطراب میشم . آن هم فقط در موقعیت ازدواج !!
    و این مانع تصمیم گیری من برای آینده ام میشه . من نمی دونستم سوالم را کجا مطرح کنم . امکان آمدن به تهران را هم ندارم .
    لطفا اگر امکانش هست از طریق ایمیل پاسخم را بدهید .
    با تشکر

    1. پاسخ متخصص و مشاوره فردي خانم دکتر نسيم درايش به شما دوست عزيز:
      با سلام و وقت بخير در زمينه مشاوره قبل از ازدواج دقيقا ترس ها اضطراب ها و مشکلات دو طرف ارزيابي ميشود و البته کمي اضطراب در ازدواج طبيعي است به شرطي که علت استرس و اضطراب را پيدا کنيد. اگر انقدر زياد باشد که باعث شود نتوانيد براي آينده درست تصميم بگيريد بايد ريشه يابي کنيد تا اين اضطراب باعث نشود موقعيت هاي خوب خود را از دست بدهيد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *