مشاوره روانکاوی در خانه مهر

 

روانکاوی یکی دیگر از متدهای مهم در زمینه ی مشاوره فردی است که توسط متخصصین و مشاورین مجرب و دوره دیده ی خانه مهر برگزار می شود

در زمینه مشاوره فردی رویکردهایی مثل ( طرحواره درمانی ، هیپنوتیزم ، روانکاوی ) به کار میرود

 

روانکاوی چیست ؟

 

 

روانکاوی یا روان تحیلگری چگونه می تواند به شما در درمان مشکلات بین فردی و شغلی کمک کند ؟ روانکاوی عملکرد ذهن  و اختلال های روانی را بر این مبنا درمان می کند که بیشتر فعالیت پردازش ذهنی  آدم ها در ناخودآگاه آن هاست.

روانکاوی یعنی درمان مشکلات روانشناسی ریشه دار ، یعنی مشکلاتی که محرک های آن در ناخودآگاه فرد وجود دارد

 

 

روانکاو می تواند با شناسایی این مشکلات در ناخودآگاه ، رفتارها و تفکرات فعلی افراد را تغییر دهد. دلایلی که افراد برای روانکاوی مراجعه می کنند در پروسه ی مشاوره فردی قرار دارد شکایت هایی که برای آن مراجعه می کنند مشکلات بین فردی ، افسردگی ، اضطراب ، اختلالات شخصیت ، مشکلات هویتی و جنسیتی است و یا ممکن است افراد به دلایلی دچارptsd  یا از دست دادن شخص خاصی در زندگی شده باشند که به کمک روانکاو می توانند این مشکلات و تروماها را درمان کنند.

 

 

روانکاوی و مشاوره فردی
روانکاوی و مشاوره فردی در خانه مهر

 

 

روانکاوی و مشاوره فردی در خانه مهر

 

موضوع مهم در زمینه ی روانکاوی این است که یکی از بهترین درمان ها برای درمان مشکلات در کودکی و نوجوانی محسوب می شود

که مشاورین دوره دیده از طریق تکنیک های روانکاوی می توانند در تحلیل گذشته  و بازسازی گذشته قدم های محکمی را بردارند در جلسات روانکاوی مراجع می تواند برون ریزی بسیار خوبی داشته باشد

به کمک روانکاو که ذهن او را هدایت می کند می تواند افکار ، احساسات ، خاطره ها ، رویاهایش را بیرون بریزد  . برون ریزی رویاها و رفتارهای ناخواسته محتویات ناخودآگاه را برملا می کنند

به همین منظور رهایی از اثرات منفی ناخودآگاه با بالا آوردن ناخودآگاه و بخش خودآگاه ذهن از طریق روانکاوی به شما کمک می کند که مکانیزم های دفاعی شما مشخص شود و بتوانید از این به بعد مشکلات خود را ریشه ای و عمیق تر بررسی کنید .

 

تکنیک های روانکاوی

 

تداعی آزاد و تفسیر و تکنیک های روانکاوی ، تحلیل خواب چگونه انجام می شود آیا در مشاوره فردی خود متخصص تصمیم می گیرد که از متد روانکاوی استفاده کند ؟

بله در پروسه ی فردی خود متخصص تصمیم می گیرد که از کدام روش های درمانی و حتی روش های تلفیقی درمانی برای شما استفاده کند به طور مثال تداعی آزاد یکی از تکنیک های روانکاوی محسوب می شود .

روانکاو از شما نمی خواهد درباره ی موضوع خاص صحبت کنید بلکه از مراجع می خواهد که هر چه به ذهنش می رسد بدون آن که آن را سانسور کند آن را بیان کند حتی اگر افراد شما نامرتبط و محتوای آن مناسب نباشد و تناسبی از لحاظ ذهن شما با مسئله و مشکل مورد نظر نداشته باشد

شما فقط بدون سانسور صحبت می کنید اما بعد از هدایت شما توسط روانکاو به مرور زمان همه ی آن برون ریزی هایی که باید صورت بگیرد به شما کمک می کند که بدانید در ناخودآگاه و در گذشته چه مسائلی باعث شده اند که رفتارهای فعلی را انجام دهید.

 

روانکاوی توسط مشاورین مجرب در خانه مهر
روانکاوی توسط مشاورین مجرب در خانه مهر

 

 

تحلیل خواب و تداعی آزاد

 

تحلیل خواب هم یکی دیگر از مواردی است که در روانکاوی مورد بررسی قرار می گیرد یعنی مراجع در مورد آن رویاها و خواب هایی که دیده است صحبت می کند .

روانکاوان معتقد هستند که در خواب و حتی تداعی آزاد ما در مورد تفکرات ، ترس ها ، غرایض و هیجانات سرکوب شده ی خود صحبت می کنیم یا در خواب می بینیم به همین منظور تحلیل خواب توسط روانکاوی هم روش خودش را دارد که باید توسط متخصص در همین زمینه صورت بگیرد

اما به طور کلی به یاد داشته باشید ساختار ذهن از نگاه روانکاوی در 3 سطح دسته بندی می شود :

اید 

ایگو

و سوپر ایگو 

 

بررسی شخصیت از نگاه روانکاوی

 

این 3 سطح در کل پروسه ی درمانی بررسی و ارزیابی می شود اید در واقع پایین ترین بخش روان هر فردی محسوب می شود این بخش با واقعیت در ارتباط نیست و رفتارهای تکانه ای و رفتارهایی که بر مبنای غریضه هستند در همین مرحله قرار دارند .

دقیقا مثل یک کودکی که بدون در نظر گرفتن شرایط موجود طلب ارضای نیازهایی مثل گرسنگی و تشنگی و دفع است دقیقا می توان اید را به همین کودک نوزاد تشبیه کرد .

ایگو در جریان رشد روانی به وجود می آید ، ایگو وظیفه ی مدیریت کردن غرایض و در نظر گرفتن واقعیت موجود را دارد در واقع برعکس اید است که غیر اخلاقی است و با واقعیت در ارتباط نیست

اما ایگو قسمتی از شخصیت است که با واقعیت در ارتباط است و می تواند اخلاقی یا غیر اخلاقی باشد . سوپر ایگو بیشتر به صورت یک قاضی والد است که اخلاقیات برایش بسیار مهم است و در حال قضاوت کردن است و از نظر اخلاقی افراد را کنترل می کند .

 

روانکاوی چیست و چه موقع نیاز به روانکاوی است ؟
روانکاوی چیست و چه موقع نیاز به روانکاوی است ؟

 

 

تعادل در این ساختارها توسط یک روانکاو صورت می گیرد

 

زمانی که حرف از تحلیل شخصیت از نگاه روانکاوی می شود در این 3 سطح بررسی ها صورت می گیرد . آشنایی با رویکردهای روانی به شما کمک می کند که بدانید در پروسه ی مشاوره ی فردی چگونه می توانید بهترین عملکرد را داشته باشید

به دلیل تخصصی و حرفه ای فعالیت کردن در مرکز مشاوره ی خانه مهر ما حتی در پروسه ی جلسات مشاوره ی فردی هم رویکردهای مختلف را در نظر گرفته ایم که متخصصین و مشاورینی که در این زمینه دوره دیده اند فعالیت می کنند

شما می توانید قبل از شروع پروسه ی مشاوره خودتان تصمیم بگیرید که با یک روانکاو در ارتباط باشید یا نه ، رویکرد دیگری را در زمینه های هیپنوتیزم ، طرحواره درمانی انتخاب کنید به همین منظور ما در مرکز مشاوره ی خانه مهر در دپارتمان های مختلف به صورت تفکیک شده فعالیت می کنیم.

 

راه های ارتباطی ما با شما از طریق مشاوره حضوری ، مشاوره ی تلفنی ، کارگاه ها و همایش ها می باشد . جهت اطلاعات بیشتر در زمینه ی مشاوره و خدمات روانشناختی خانه ی مهر با اپراتور خانه ی مهر تماس بگیرید و اطلاعات بیشتری کسب کنید .

 

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *