مشاوره زناشویی و بررسی چرخه جنسی ازدواج

چرخه جنسی ازدواج را می شناسید؟ چرخه صمیمیت جنسی یعنی توانایی فرد برای نزدیکی روانی و ذهنی به همسر و پذیرش او از نظر روحی و روانی 

 

مشاوره زناشویی و بررسی چرخه جنسی ازدواج

 

همان طور که می دانید در مشاوره زناشویی و مشاوره جنسی مشکلات ارتباطی شما را به شکل زیربنایی پیدا می کنند و به شما راهکارهایی در زمینه بهتر شدن ارتباطتان به شما ارائه می کنند ما در مرکز مشاوره زناشویی خانه مهر توانسته ایم با تیمی متخصص و مجرب در این زمینه فعالیت کنیم.

همان طور که می دانید رابطه جنسی جز بسیار مهمی از ارتباط عاطفی ، صمیمی و تعهد یک رابطه است پس باید بتوانیم در این زمینه اطلاعات خود را بیشتر کنیم در مقالات قبلی در زمینه مشاوره زناشویی و جنسی در مورد چرخه رفتارهای جنسی و نوع ارتباط صحبت کردیم که می توانید برای اطلاعات بیشتر مقاله های زیر را مطالعه بفرمایید :

بهترین مشاوره زناشویی و جنسی برای زوجین

مشاوره قبل از ازدواج و برد و باخت در رابطه

مشاوره قبل از ازدواج و بررسی عشق خیالی

هدف از مشاوره قبل از ازدواج چیست؟

 

مشاوره تلفنی خیانت و زناشویی
مشاوره تلفنی خیانت و زناشویی در خانه مهر چرخه جنسی ازدواج

 

ابعاد چرخه صمیمیت جنسی چه هستند ؟

 

1 – مشارکت : مشارکت یعنی داشتن شریک زناشویی و جنسی خوب به قرابت روحی روانی زوج منجر می شود .

2 – توجه : یعنی احساس و درک لذت و ناراحتی همسر ، توجه به شرایط روحی همسر این بعد از مهم ترین بعدهای چرخه صمیمیت جنسی است چون شما اگر نتوانید احساس و درک بجایی از ناراحتی و وضعیت روحی همسر خود داشته باشید قاعدتا ارتباط شما دچار آسیب می شود .

3 – دوست داشتن همسر یا عشق به او

4 – خطر پذیری عاطفی – روانی : در صمیمیت واقعی بهتر است احساسات نسبت به همسر بیان شود.

اگر چه ابراز و اظهار احساسات در رابطه بسیارتوصیه می شود ،اما گاهی اوقات عوارضی نیز به همراه دارد و این زمانی است که طرف مقابل شما احساس مشابهی نداشته باشد به طور مثال (من عاشقانه تو را دوست دارم و جدا ماندن از تو برایم قابل تحمل نیست در حالی که همسر این احساس را ندارد ).  (من تو را دوست دارم اما اگر لازم باشد به راحتی می توانم جدایی از تو را بپذیرم)

همان طور که می بینید ابعاد مختلف رابطه نیاز به دانش و مهارت دارند  اما نگران نباشید ما در مرکز مشاوره زناشویی خانه مهر از طریق کارگاه ها ، همایش ها و جلسات مشاوره به این مسائل می پردازیم

 

آسیب پذیری در ارتباط عاطفی

 

5 – آسیب پذیری :

صمیمیت همواره به دلیل درمیان گذاشتن احساسات ، وابستگی روحی روانی ، توجه ، دقت و خطرپذیری عاطفی فرد را از نظر روانی آسیب پذیر می کند به ویژه اگر همسر شما در مسیر مشابه نباشد یعنی در طرف مقابل احساس مشابهی وجود نداشته باشد  به همین خاطر قبل از صمیمیت عمیق نیاز است مطمئن شوید که طرف مقابل شما هم احساس مشابهی از دوست داشتن و نوع ارتباط دارد

 

مشاوره تلفنی جنسی و زناشویی
مشاوره تلفنی جنسی و زناشویی در مرکز مشاوره خانه مهر چرخه جنسی ازدواج

6 – چرخه هویت جنسی :

یعنی درک انسان از هویت زن یا مرد ، به این معناست که شما در قالب جنسیت به زنانگی یا مردانگی چطور نگاه می کنید همان طور که می دانید در بسیاری از مواقع اگر ما ساختار شخصیت خود را از دست بدهیم در قالب زنانگی یا مردانگی خود دچار مشکل می شویم.

ساختار شخصیت شامل : کودک ، والد ، بالغ است زمانی که شما مدام در حال والد بودن،  امر و نهی کردن ، باید نباید هستید قاعدتا از نگاه یک مرد شما زنانگی خود را از دست می دهید ، تبدیل می شوید به زنی غرغرو که استقلال روانی و هیجانی خودش را قالب می داند.

و بالعکس اگر مردی فقط در قالب کودک باشد قاعدتا نگاه معقول و اقتدارمندی که یک زن می تواند به او داشته باشد را از دست می دهد چون در قالب کودک شما نمی توانید بالغانه و والدانه رفتار کنید.

 

چرخه جنسی ازدواج
روابط زناشویی سرد ارتباط شما را بهم میزند مراقب چرخه جنسی ازدواج باشید

 

ساختار شخصیت شما نرمال است؟

 

برای داشتن سلامت روان و یک زندگی سالم نیاز است که ما ساختار شخصیت را به شکل نرمال داشته باشیم و هر کدام از این ساختار یعنی والد ، بالغ ، کودک باید به میزان مساواتی در رفتار ، فکر و احساس ما وجود داشته باشد .

لازم به ذکر است که عاطفه و اعتماد از مهم ترین ابعاد ارتباطات جنسی معقول و خوب هستند ارتباط روشن و صادقانه کلید صمیمیت است.

پس باید در مورد روابط جنسی خود با همسرتان گفتگو کنید چون گاهی ما درباره عقاید طرف مقابل فرضیه های آزمون نشده ای داریم که باعث می شود چرخه معیوب ارتباطی شکل بگیرد و این باعث می شود که شما مدام در زمینه رابطه جنسی احساس سرخوردگی بکنید.

توانایی گفتگوی روشن و صادقانه زوجین در مورد مسائل جنسی در حل مشکلات آن ها بسیار اهمیت دارد که این مهارت را در مشاوره های قبل از ازدواج ، مشاوره زناشویی و مشاوره جنسی به طور کامل به شما آموزش داده می شود .

 

پیشنهاد ما به شما این است که در زمینه مشاوره جنسی و زناشویی اگر مشکلات رابطه شما ایجاد شده است حتما از متخصصین کمک بگیرید اجازه ندهید که مشکلات مدام تلنبار شود و باعث شود که روابط عاطفی و صمیمی شما هم تحت تاثیر رابطه جنسی قرار بگیرد .

 

 

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *