مشاوره سرطان دیابت ام اس

 

خوشحالیم که توانسته ایم در زمینه ی بیماری های خاص مشاوره سرطان دیابت ام اس هم توسط متخصصین و مشاورین مجرب دوره دیده همراه و همگام شما عزیزان باشیم

 

مشاوره سرطان دیابت ام اس

 

خانه مهر توانسته است در زمینه ی مشاوره حضوری ، مشاوره تلفنی ، گروه درمانی و همایش و کارگاه های مرتبط در این زمینه همراه شما عزیزان باشد در زمینه ی مشاوره بیماری های خاص در زمینه ی سرطان ، ام اس ، ایدز ، دیابت هم برای افرادی که به این مسائل مبتلا هستند گروه درمانی و مشاوره انجام می دهند و از همه مهمتر برای اطرافیان مبتلایان هم برگزار می شود .

مقالات زیر در زمینه ی بیماری های خاص نوشته شده است در صورت تمایل مطالعه بفرمایید تا با ابعاد مختلف این بیماری ها بیشتر آشنا شوید :

 

 مشاوره و روانشناسی تلفنی ام اس و بهبود بیماری

 

مشاوره ام اس و بررسی روانشناختی ام اس

 

مشاوره و روانشناسی سرطان تلفنی و بهبود بیمار

 

مشاوره سرطان تلفنی و بررسی روانشناختی سرطان

 

 

مشاوره-سرطان-از-مثبت-نگری-یا-فرار-از-رنج-می-گوید
مشاوره-سرطان-از-مثبت-نگری-یا-فرار-از-رنج-می-گوید

 

هیجان ابراز شده و بازگشت بیماری

 

همانطور که می دانید گاهی هیجان های ابراز شده ی نامتناسب باعث می شود که هم بهبود بیماری عقب بیفتد و هم باعث بازگشت بیماری به صورت ناخواسته شود به همین منظور شما باید دنیای افرادی که کمی در روند زندگی آن ها اخلال ایجاد می شود را بشناسید باید بتوانید به اندازه کافی هیجانات و احساسات آن ها را درک کنید و با تغییراتی که در زندگی آن ها ایجاد شده است آن ها را همراهی کنید .

 

مشاوره سرطان در خانه مهر

 

پژوهش ها و تحقیقات نشان می دهد که امروزه برای بسیاری از سرطان های شایع مثل معده ، روده در مردان ، زنان سرطان سینه روش های تشخیص زود هنگام بیماری وجود دارد و در صورت تشخیص در مراحل اولیه درمان بسیار موثر خواهد بود یکی از موارد بسیار مهم این است که اگر بیماری در مراحل اولیه باشد اگر فرد بتواند از لحاظ روحی روانی خودش را ساپورت کند می تواند با مشکل به وجود آمده بیشتر بجنگد و مقابله کند.

اما ناامیدی اطرافیان و خود بیمار باعث می شود که روز به روز سیستم ایمنی بیمار ضعیف تر شده و شرایط بیماری برای او بدتر شود و حتی به مرور زمان فرد ، شرایط شغلی اجتماعی کاری خودش را هم از دست بدهد .

 

مشاوره-سرطان
مشاوره-سرطان در خانه مهر

 

 

انواع سرطان را می شناسید ؟

 

بسیاری از مشکلات جسمی آدم ها به دلیل اخلال و مشکلات روانی و اضطراب شکل می گیرد . سبک زندگی شما بسیار مهم است که بتوانید از مشکلاتی مثل سرطان ، دیابت و حتی ام اس جلوگیری کنید علت هم این است که یک بعد مهم همه ی این بیماری ها روانشناختی است.

به طور مثال دیابت نوع 2 در کل جهان  در حال افزایش است  اما موضوع این است که علت شکل گیری آن بی تحرکی ، اضطراب و استرس است قطعا فردی که دچار افسردگی و خلق و خوی پایین می شود نمی تواند ورزش کند ، نمی تواند شرایط شادی را برای خودش فراهم کند  به همین منظور ممکن است حتی به سمت الکل و مواد مخدر هم روی آورد .

 

افسردگی و شروع بیماری ها…

 

همه ی این موارد دست به دست هم می دهند تا پرخوری عصبی شکل بگیرد ، بد غذایی در افراد عادت شود و به مرور زمان حتی محیط شغلی و اجتماعی آنها در خطر باشد که این خودش یکی از عوامل زمینه ساز در افزایش اضطراب و استرس است

حال تصور کنید افرادی که با یک بیماری جدید در زندگی خود مواجه شدند و محدودیت هایی از لحاظ جسمی و حتی رفتاری و نوع زندگی باید رعایت کنند اگر این تغییرات به نقطه ی پذیرش نرسد باعث می شود که هم روابط بین فردی آن ها دچار اخلال شود و هم در محیط اجتماعی احساس طرد شدگی بکنند .

نکته ی مهم این است که بعضی از بیماران از عوارض بیماری بیشتر از خود بیماری وحشت دارند

 

روش های درمان متعددی برای سرطان وجود دارد مثل جراحی ، شیمی درمانی ، پرتو درمانی که یک روش یا ترکیبی از این روش ها می تواند کمک کند که متناسب با مشکل به وجود آمده محل انتشار ، سن بیمار و وضعیت عمومی او صورت بگیرد .

 

بیماران-مبتلا-به-سرطان-مراقب-هیولای-افسردگی-باشند
بیماران-مبتلا-به-سرطان-مراقب-هیولای-افسردگی-باشند

 

نقش روان درمانی چیست؟

 

ام اس ، دیابت و یا سرطان از بیماری هایی هستند که اگر به تنهایی توسط پزشک معالج اتفاق بیفتد ممکن است از لحاظ روحی فرد آسیب بیشتری ببیند

متاسفانه گاهی شاهد بودیم افرادی که دچار این بیماری ها شدند بعد از آن به سمت مصرف سیگار و یا انواع دخانیات روی آورده اند آیا می دانید که برای آن که بتوانید از مشکلات مجدد این بیماری ها دوری کنید و یا از آن ها پیشگیری کمی هرگز نباید سمت سیگار یا انواع دخانیات بروید ، غذاهای پرچرب و نمک دارد ، استفاده از ترکیب گوشت قرمز به طور مداوم باعث سرطان های گوارشی و معده می شود.

 

استعداد ژنتیکی و فامیلی در سرطان

 

استفاده از مواد مخدر تریاک سرطان زا هستند و از همه مهمتر استعداد ژنتیکی و فامیلی را به خاطر بسپارید و بدانید اگر ژنتیک همچین مسائلی را دارید باید سبک زندگی خود را مطمعن تر انتخاب کنید برخی عفونت های ویروسی و باکتری ها نیز باعث به وجود آمدن سرطان می شوند

چاقی زیاد کمی تحرکات ، استفاده از الکل ، استفاده از غذاهای کنسروی ، تابش زیاد و مستقیم اشعه ی خورشید به بدن ، تماس زیاد با ترکیبات نفتی و بنزین همه ی این ها از مواردی است که باعث می شود شما به سمت بیماری سوق پیدا کنید.

 

امید به زندگی و جلوگیری از افسردگی در سرطان

 

 

امید به زندگی مهم است؟

 

خوشبختانه ما در مرکز مشاوره خانه مهر برای بیمارانی که دچار افسردگی ، اضطراب و یا نسبت به آینده ی خود دچار ناامیدی شده اند از طریق گروه درمانی ، کارگاه ، همایش و مشاوره های فردی و تلفنی آماده ی ارائه خدمات روانشناختی هستیم

این نوید را به شما می دهیم که طی چند سالی که در این زمینه در حال فعالیت هستیم بسیاری از مراجعینی که در کمال ناامیدی و افسردگی به ما مراجعه کرده اند بعد از گذشت مدتی که نحوه ی زندگی خود را تغییر داده اند به پذیرش و آگاهی رسیده اند توانسته اند هم بر بیماری خود غلبه کنند و هم فرصت را غنیمت بشمارند و در همان شرایط کارهای بزرگ و ارزشمندی انجام داده اند

جدا از آن که روابط بین فردی و شغلی خود را از دست نداده اند توانسته اند نسبت به قبل نیز رفتارهای مثبت و در راستای موفقیت بیشتری داشته باشند.

 

پس اگر در این زمینه دچار بیماری خاصی شده اید به ما اعتماد کنید مشاورین و متخصصین دوره دیده ی ما را همراهی می کنند تا در این زمینه در کنار کادر پزشکی خود کار روانشناسی و روانشناختی را نیز انجام دهید .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *