مشاوره قبل از ازدواج و بررسي بچه دار شدن

در مشاوره زوج درمانی و مشاوره خانواده هدف ما این است که بتوانیم تعارضات بین فردی زوجین را کمتر کنیم . مرکز مشاوره خانه مهر با تیمی متخصص و مجرب در زمینه مشاوره خانواده ، مشاوره زوج ، مشاوره قبل از ازدواج ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت ، مشاوره سکس تراپی ، مشاوره فردی و بالینی ، مشاوره کودک و نوجوان به شکل تخصصی و دپارتمانی فعالیت می کند.

 

مشاوره ازدواج و مشاوره فردي را از خانه مهر بخواهيد

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی در مرکز خانه مهر

مرکز مشاوره طلاق تخصصي و درمان مشکلات زناشويي

مرکز مشاوره باليني و روانشناس فردي در مرکز تخصصي

مرکز مشاوره رایگان و ویزیت در منزل خانه مهر

مرکز مشاوره ازدواج و طلاق

 

بچه دار شدن
مشاوره خانواده و حل مشکلات زناشویی در خانه مهر برای بچه دار شدن

 

ما در مجموعه مرکز مشاوره خانواده خانه مهر توانسته ایم در زمینه پیشگیری و حتی درمان در زمینه زوج درمانی قدم های موثری را برداریم شما عزیزان می توانید خدمات تخصصی روانشناسی مرکز مشاوره خانه مهر را هم به شکل مشاوره تلفنی رایگان ، مشاوره تلفنی و آنلاین ، مشاوره حضوری ، کارگاه ها و همایش های تخصصی و آموزشی دریافت کنید .

 

مشاوره قبل از ازدواج و بررسي بچه دار شدن

 

در این مقاله قصد داریم که در مورد یکی از مهم ترین تصمیم هایی که هر فرد در زندگیش می تواند بگیرد گفتگو کنیم . داشتن یا نداشتن فرزند ، هیچ چیزی به اندازه پدر یا مادر شدن بر زندگیتان تاثیر نمی گذارد .

اگرچه بسیاری بر این باورند که پس از ازدواج داشتن فرزند ، خواهی نخواهی پیش می آید ، امروزه تعداد بیشتری به این باور رسیده اند که داشتن فرزند یک انتخاب است قصد داریم در این مقاله در این زمینه با شما گفتگو کنیم چه در زمینه مشاوره قبل از ازدواج و چه در زمینه مشاوره خانواده و مشاوره زوج همراه ما باشید تا در زمینه اینکه دیدگاه شما درباره ” آوردن فرزند چیست ” گفتگو کنیم .

داشتن فرزند انتخاب است؟

 

همانطور که گفتیم امروزه باورهایی وجود دارد که داشتن فرزند یک انتخاب است و همین باعث شده است که افراد زیادی ازدواج را یک مشارکت دو نفره ببینند و زوج های بدون فرزند بر این باورند که بهتر می توانند استعدادها و انرژی هایشان را در راه های دیگری به غیر از بزرگ کردن فرزند ، صرف کنند .

انتخاب نداشتن فرزند خواه دلیل پزشکی داشته باشد یا اعتقادی ، بهرحال اقدام خودخواهانه ای نیست و شاید ناشی از فداکاری باشد . زن و شوهری که به این نتیجه می رسند که برای آنها بهتر است فرزندی به دنیا نیاورند و بر طبق تصمیمشان عمل می کنند ، از خودگذشتگی نشان می دهند اما اگر انتخاب شما این است که صاحب فرزند بشوید کمتر لذتی را همپای لذت بزرگ کردن فرزند در کنار همسری پرمهر تجربه خواهید کرد .

 

بچه دار شدن
مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده در مرکز مشاوره خانه مهر همراه برای بچه دار شدن شما هستند

 

اهداف شما براي بچه دار شدن چيست؟

 

می توان گفت کودکان خانه را با صدای خنده و شادی پر می کنند ولی با این حال تضمینی به شما داده نمی شود داشتن فرزند تضمین آن نیست که در سنین پیری از شما پرستاری و مراقبت شود بسیاری از پدر و مادرهای سالخورده در خانه های سالمندان بسر می برند و فرزندانشان با آنها رسیدگی نمی کنند

داشتن فرزند تضمین آن نیست که هیچ گاه تنها نخواهید ماند به طور کلی اگر نگاهمان این باشد که فرزند باید تنهایی های ما را پر کند ، به فرزندانمان آسیب می زنیم . داشتن فرزند تضمین آن نیست که همه مهر و محبتی را که احساس می کنید نثارشان کرده اید ، پس خواهید گرفت .

 

کودکان ثمره عشق هستند

 

و پدر و مادرها بی هیچ قید و شرطی به آنها عشق می ورزند  آرزوی ما باید این باشد که آنها هم همین رفتار را با فرزندان خود داشته باشند یکی از جملات قشنگی که در فرزندپروری توسط جیمز بالد ( James Bald Wayne ) گفته شده است فرزندان هیچ وقت به گوش دادن به بزرگترها تلاش به خرج نمی دهند اما همواره از آنها تقلید کرده اند پس مراقبت از رفتار و لایف استایل و الگوی رفتاری ما در فرزندپروری بسیار مهم است .

همانطور که می دانید موضوع داشتن یا نداشتن فرزند باید در مشاوره قبل از ازدواج به وضوح ارزیابی و بررسی شود و شما باید به این نقطه برسید که فرزند در زندگی شما چه جایگاهی دارد و چه دیدگاهی در مورد آن دارید

به همین خاطر سوالاتی را طراحی کرده ایم که شما می توانید با همسرتان به آنها پاسخ دهید و این به شما کمک می کند که دیدگاه های شما به هم نزدیکتر شود به یاد داشته باشید که هر چقدر در مورد مسائل مختلف با همسرتان گفتگو کنید ، به نقطه های مشترک بیشتری می رسید و این باعث می شود که شما روز به روز شناخت بیشتری نسبت به هم پیدا کنید.

 

مرکز مشاوره قبل از ازدواج در خانه مهر

 

به همین خاطر توصیه ما همیشه به زوجین این است که بتوانند با گفتگو اختلاف نظرهای همدیگر را حل کنند ما در مرکز مشاوره قبل از ازدواج خانه مهر در زمینه انواع گفتگو ، مهارت ها و مسائلی که ممکن است شما در آینده با آن روبرو شوید از طریق مصاحبه بالینی و ارزیابی و تست ، شما را به هم نزدیکتر می کنیم و معایب و مزایای رابطه را به شکل دورنما نشان می دهیم آنوقت ، وقت انتخاب است که آیا شما با این شرایط و با این نگاه باز ، بازهم قادر هستید که کنار هم بمانید یا خیر .

زوج های خوشبخت می توانند در مورد مسائل مختلفی اختلاف سلیقه داشته باشند و با همان اختلاف سلیقه کنار همدیگر لذت ببرند اما تولد و تربیت کودک جز این اختلاف سلیقه ها نیست تربیت صحیح کودک ، یکسانی فکر و عمل را می خواهد وقتی پدر و مادر نمی توانند تصمیم مشترک بگیرند برای کودک حرف شنوی از آنها مشکل است دقت کنید که شما و نامزدتان درباره پاسخ هایتان و پرسش های زیر گفتگو و توافق کنید.

 

بچه دار شدن
مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره قبل از ازدواج در خانه مهر برای بچه دار شدن

 

به سوالات زير با دقت پاسخ دهيد

 

آیا شما و نامزدتان می خواهید بچه دار شوید اگر چنین است ، چه زمانی ؟

قصد دارید چند فرزند داشته باشید ؟

فاصله تولد بین فرزندانتان چقدر باشد ؟

 

بچه دار شدن
مشاوره قبل از ازدواج و زوج درمانی می تواند به ما در بچه دار شدن کمک کند انتخاب بهتری داشته باشیم

 

اگر متوجه شوید که شما و همسرتان نمی توانید بچه دار شوید چه عملی انجام می دهید ، درمان باروری می کنید ، سرپرستی فرزند خویشاوند یا دوستی را به عهده می گیرید ، کودکی را به فرزندی می پذیرید ، بدون فرزند باقی می مانید یا آنقدر برای شما مهم است که دست به جدایی می زنید ؟

داشتن دختر یا پسر برایتان چقدر اهمیت دارد ؟ آیا آنقدر بچه به دنیا می آورید تا صاحب دختر یا پسر بشوید ؟

اگر هر دوی شما تصمیم گرفته اید که بچه دار نشوید ، آیا مطمعن هستید که هیچ کدام بعدها تغییر عقیده نخواهید داد ؟ اگر یکی از شما تصمیم خود را تغییر داد چه می شود ؟

بعنوان یک زن آیا بدون موافقت همسرتان حامله می شوید ؟

اگر نمی خواهید بچه دار شوید ، کدامتان مسئولیت پیشگیری را می پذیرد ؟

هردوی شما در رعایت مداوم و صحیح روش پیشگیری تا چه اندازه جدی و منظم هستید ؟

اگر همسر شما نابارور باشد ، آیا از او جدا می شوید ؟

بعد از به دنیا آمدن فرزندتان ، شما و همسرتان قصد دارید چه مدت از کار مرخصی بگیرید ؟

آیا داشتن فرزند مهم ترین رویداد زندگی شما است ؟

همانطور که دیدید این مرحله اول برای بررسی اینکه آیا شما بطور کلی مایل به بچه دار شدن هستید یا نه ؟

آیا اگر حاملگی ناخواسته ای پیش بیاید ، واکنش شما پر از هیجان و خشم است یا نه ؟

اگر پزشک تشخیص دهد که جنین شما به یک بیماری مهلک یا نقص عضوی مبتلا است آیا باز هم به حاملگی ادامه می دهید ؟

 

مشاوره قبل از ازدواج و بررسي بچه دار شدن

 

همه این سوالات باعث می شود که شما دیدگاه ها و باور طرف مقابلتان را بهتر و بیشتر بشناسید . گاهی بچه دار شدن یکی از ارزش ها و خط قرمزهای زوجین و حتی خانواده های آنها است  که این باعث می شود شما قبل از ازدواج اگر تنش و ناراحتی هست تجربه کنید و اجازه ندهید که در ادامه زندگی بعد از گذشت مدت ها به نقطه کوری با یکدیگر برسید به همین خاطر است تاکید ما همیشه این است که در مشاوره قبل از ازدواج در زمینه های مختلفی با شما گفتگو می شود و به شما این مسیر را نشان می دهیم که آیا در مسیر درستی قرار گرفته اید ؟

نقطه های کوری که ممکن است در آینده شما را به رنج برساند را بشناسید . در ادامه این مقاله با شما در زمینه دلایل بچه دار شدن و پرورش کودک و سوالاتی که باعث می شود شما به همسرتان باز هم نزدیکتر شوید ، گفتگو می کنیم . همراه ما باشید تا در ادامه مقاله در زمینه فرزندآوری در مشاوره قبل از ازدواج با شما عزیزان گفتگو کنیم

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *