مشاوره قبل از ازدواج و بررسی انتظارات زوجین

باز هم با یکی دیگر از مقالات در زمینه مشاوره قبل از ازدواج و زوج درمانی در خدمت شما عزیزان هستیم همانطور که می دانید ما در مرکز مشاوره ازدواج خانه مهر در زمینه مشاوره قبل از ازدواج ، زوج درمانی ، مشاوره زناشویی ،مشاوره خانواده درمانی ، مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت و مشاوره زوج درمانی با تیمی مجرب و متخصص فعالیت می کنیم

 

بهترین مشاوره ازدواج و زناشویی را از مابخواهید

مشاوره قبل از ازدواج و عشق در غرب تهران

 

در این مقاله قصد داریم در زمینه مشاوره قبل از ازدواج و مشکلاتی که ممکن است شما با آن روبرو شوید صحبت کنیم گاهی زوجین به دنبال آن هستند که کوتاه ترین مدت زمان تغییرات عجیب و غریبی در رابطه خود به وجود آورند و سریع تر نتیجه بگیرند و همین باعث می شود که از مسیر درست مشاوره قبل از ازدواج خارج شوید

 

مشاوره قبل از ازدواج و بررسی انتظارات زوجین

 

به همین دلیل توصیه متخصصین ما این است که در این مقطع که از مهم ترین زمان های تصمیم گیری است کمی تامل کنید و اجازه دهید که پروتکلی در زمینه ارزیابی ، اجرای تست و کارگاه ها در زمینه مهارت ها برای شما عزیزان اعمال شود یکی از مهم ترین مسائلی در مشاوره قبل از ازدواج به آن پرداخته می شود

بررسی خط قرمزها ، مهارت ها و انتظاراتی است که در جلسات مشترک از زوجین خواسته می شود شما چه خط قرمزهایی در زندگی خود دارید ؟ آیا مهارت های بین فردی کافی برای یک رابطه سلامت را دارید ؟

 

مشاوره ازدواج و مشاوره طلاق
مشاوره ازدواج و مشاوره طلاق

 

شما چه انتظاراتی از طرف مقابل خود دارید ؟

 

گاهی وقتی در زمینه انتظارات از زوجین سوال می شود که از خودتان چه انتظاراتی دارید پاسخ می دهند که انتظارات ما این است که ما می خواهیم فردی صبور ، باگذشت ، مهربان ، مقتدر در کنارمان باشد دوست داریم که همسر ما ، ما را درک کند ، به ما عشق بورزد و ما را دوست داشته باشد.

اما نکته بسیار مهم که می تواند تغییرات عظیمی در رابطه شما ایجاد کند این است که آیا شما در وهله اول خودتان نیازها و انتظارات و اهداف زندگیتان را می شناسید ؟ مطمعن هستید که این انتظارات و نیازهای شما ، نیازهای گمشده دوران کودکی شما نیست ؟

اول بهتر است با خودتان صادق باشید بعد از آن زمانی که شما می گویید که من همسری می خواهم که دلسوز باشد باید معنای دلسوز بودن را مطرح کنید.

 

تعریف شما از عشق چیست؟

 

از نگاه هر کسی بار معنایی کلمات متفاوت است ممکن است از نگاه شما دلسوزی ، عشق و دوست داشتن تعریفی داشته باشد که برای همسر شما کاملا متفاوت باشد آن وقت در زندگی احساس می کنید که نیازهای شما نادیده گرفته شده است و طرف مقابل نمی تواند آن ها را برآورده کند

پس لزوم مشاوره قبل از ازدواج علاوه بر بررسی سلامت روان ، سنجش اختلالات محور یک و دو ، بررسی تطابق طرحواره ها به این موضوع می پردازد که آیا شما در اولین قدم های یک ازدواج موفق و سالم ملاک های معقول و سنجیده شده ای را دارید ؟

 

مشاوره ازدواج و مشاوره طلاق
مشاوره ازدواج و مشاوره طلاق

 

آیا تفاوت نیاز و انتظار و خواسته را می دانید ؟

 

گاهی انتظارات ما بسیار زیاد است و حتی این انتظارات در زندگی زناشویی شبیه یک رویاست و باید آن ها را تعدیل کنیم به همین خاطر ما در زمینه مشاوره قبل از ازدواج تلاش می کنیم که به زوجین آگاهی بسیار زیادی در زمینه خودشناسی خودشان و طرف مقابلشان بدهیم.

سعی ما در مرکز مشاوره خانه مهر این است که شما را در یک زندگی سلامت و پر از لذت ببینیم و دوست نداریم که در زمینه مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت شما جوانان عزیز کشورمان را درگیر و آشفته ببینیم.

ترجیحمان این است که قدم های محکمی را در پیشگیری ازدواج هایی که گاهی فقط بر مبنای عقل هیجانی اتفاق می افتد آگاهی به شما عزیزان بدهیم برای کسب اطلاعات بیشتر و ارزیابی رابطه سلامت و کارآمد می توانید به متخصصین ما در مرکز مشاوره خانه مهر اعتماد کنید.

ما همراه و همگام شما هستیم جهت اطلاعات بیشتر لطفا با اپراتور مرکز مشاوره خانه مهر تماس بگیرید

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *