مشاوره قبل از ازدواج و بررسی عشق خیالی

در مشاوره قبل از ازدواج و زوج درمانی یکی از مسایل بسیار مهم که در جلسات مشاوره قبل از ازدواج بررسی می شود زبان عشق و تعریف عشق از نگاه زوجین است .

مشاوره قبل از ازدواج و بررسی انتظارات زوجین

مشاوره قبل از ازدواج و تنفر بعد از ازدواج

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی چقدر مهم؟

مشاوره قبل از ازدواج و عشق قبل از ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج و رضایت روابط زوجین

 

مشاوره قبل از ازدواج و بررسی عشق خیالی

 

تا بحال شده است با این موضوع روبرو شوید که دو نفر همدیگر را دوست داشته باشند اما به مرور زمان احساس کنند که رابطه آن ها به سمت سردی و بی تفاوتی می رود ؟

تا بحال شده است زوجی را ببینید که ادعا کنند که همدیگر را دوست دارند اما در خفا احساس کنند که نیاز هیجانی و عاطفی آنها براورده نمی شود؟ که این برآورده نشدن هیجان باعث سرخوردگی و نقص در ارتباط هیجانی زوجین می شود.

 

زبان عشق یعنی ورود به دنیای عاطفی آدمها

 

چطور می توانیم تعادلی ایجاد کنیم تا به زبان عشق همدیگر تسلط پیدا کنیم ؟ چطور می توانیم زبان عشق همدیگر را پیدا کنیم و بتوانیم همانطور که طرف مقابل می خواهد به او محبت کنیم

ما در مرکز مشاوره قبل از ازدواج خانه مهر یکی از مهم ترین مهارت هایی که به زوجین آموزش می دهیم ابراز احساسات و هیجانات و شناخت نیازهای عاطفی طرف مقابل است در این مقاله هم قصد داریم که یکی از راه های بیان و ابراز عشق را به شما آموزش دهیم پس همراه ما باشید تا بتوانیم از نگاه متخصصین و مشاورین قبل از ازدواجمان با شما در زمینه زبان اول عشق گفتگو کنیم.

 

جادوی کلمات در روابط عاطفی

 

یکی از راه های بیان و ابراز عشق استفاده از واژه های دلگرم کننده و تشویق آمیز است تشویق طرف مقابل می تواند معجزه عجیب و غریبی در مخزن عاطفی فرد ایجاد کند.

زبان قدرت آفرینش زندگی و مرگ را دارد پس بسیار مهم است که زوجین فراموش نکنند که می توانند از طریق کلام و واژه ها طرف مقابل خود را از لحاظ عاطفی تامین کنند وارتباط خود را عمیق تر کنند.

بسیاری از زوج ها هرگز قدرت خارق العاده تایید یکدیگر با زبان را یاد نگرفته اند بیایید با هم بررسی کنیم و ببینیم تعریف شفاهی یا قدردانی با استفاده از کلمات به چه صورت است؟

ساده ترین راه ابراز احساسات کلام است

 

مثل همین جمله ساده ” این لباس خیلی بهت می یاد ” ، ” چقدر توی این لباس قشنگ شدی ” ، ” تو بهترین آشپز دنیا هستی ” ، ” من عاشق سیب زمینی های تو هستم ” ، ” امشب واقعا توی جمع می درخشیدی ”

دقیقا وقتی از مخزن عشق و عاطفه کلام صحبت می کنیم منظورمان همین جمله های پیش پا افتاده و ساده است که می تواند معجزه زندگی شما شود و وقتی آنها را به مرور زمان خاموش می کنید می تواند زهری در وجود طرف مقابل شود زمانی که درگیر قسط و قرض و قبض آب و برق می شوید فراموش می کنید که فردی که الان با او در حال زندگی کردن هستید یک روزی رفتارهایش ، نگاهش ، حرف زدنش برای شما جذاب بوده است و حالا هیچ گونه نوازش عاطفی در رابطه شما وجود ندارد و در مقابل انتظار دارید مثل روزهای اول رابطه شما پرشور باشد.

 

عشق با خودخواهی فرق میکند

 

هدف عشق بدست آوردن چیزی که شما می خواهید نیست بلکه انجام دادن کاری برای سعادت کسی است که دوستش دارید اگر ما واقعیت عشق را متوجه شویم قطعا دست از پرتوقعی و دیدگاه خودخواهانه خود برمی داریم

واقعیت این است وقتی ما کلام تایید آمیز دریافت می کنیم به احتمال قوی ترغیب می شویم که متقابلا  کاری برای بهتر شدن رابطه عاطفی انجام دهیم و یا انرژی بگیریم برای بهتر کردن شرایط ارتباطمان قدمی برداریم.

 

شهامت را در همسر خود تقویت کنید

 

اجازه دهید در این زمینه کمی بیشتر با هم گفتگو کنیم کلمات تشویق آمیز یعنی ایجاد شهامت و دیده شدن ، ایجاد شهامت یعنی چه ؟ یعنی اینکه شما بتوانید این توانمندی و قدرت را با کلامتان وقتی همسرتان کاری می خواهد انجام دهد او را تشویق کنید شما به او قدرت دهید تا بتواند فعالیت مورد نظرش را انجام دهد

قاعدتا هیچ کس به اندازه همسر نمی تواند با تشویق کردن و حمایت های عاطفی و کلامی طرف مقابلش را به سمت هدف سوق دهد جدا از ایجاد شهامت شما باید بتوانید طرف مقابل را با کلامتان نوازش کنید

معجزه کلام و نوازش کلامی را در جدال و چالش های زندگی خود هم می توانیم احساس کنیم ، به چه منظور ؟ تصور کنید بر سر یک مسئله ای با همسر خود مشکل دارید و شروع به گفتگو می کنید وقتی که می خواهید نظر مخالفی را اعلام کنید چگونه آن را بیان می کنید ؟

آیا حمله و پرخاشگری می کنید؟

آیا سرزنش می کنید؟

آیا تحقیر می کنید؟

آیا به طور کلی دیدگاه و فکر طرف مقابل را رد می کنید ؟

اگر این کارها را انجام می دهید به مرور زمان از نگاه مخزن عاطفی کلامی همسر شما به جای عشق در مخزنش زهر می ریزد و این باعث می شود که به مرور زمان رابطه شما به سمت طلاق عاطفی و مشکلات عاطفی برود

اما زمانی که شما نقطه نظرهای طرف مقابل را در نظر می گیرید ، نقاط قوت او را در نظر می گیرید و به او اجازه می دهید که فکر کند و رفتارش را به شکل بالغانه ارزیابی کند نسبت به شما احساس امنیت و حمایت پیدا می کند

 

مشاوره فردی و مشاوره ازدواج نقش مهمی در زندگی ما دارند…

 

پس توجه داشته باشید که ما به راحتی می توانیم اگر مهارت های بین فردی را بلد نباشیم رابطه خود را نابود کنیم به همین منظور ما همیشه به زوجین ، جوانان پیشنهاد می کنیم که قبل از شروع زندگی یا در زندگی حتما از متخصصین فردی و بالینی و مشاورین زوج درمانگر کمک بگیرند تا بتوانند آن ها در زمینه مهارت آموزی و حل مشکلات عمیق فردی کمک کنند

ما در خانه مهر توسط متخصصین و مشاورین مجرب در این زمینه در کنار شما عزیزان هستیم

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *