مشاوره وسواس در خانه مهر

 

مشاوره وسواس یکی دیگر از خدمات تخصصی تیم روانپزشکی و بالینی خانه مهر محسوب می شود درمان وسواس ، تشخیص وسواس حتما باید توسط یک متخصص صورت بگیرد

 

مشاوره وسواس در خانه مهر

 

می توان گفت اوج اختلالات اضطرابی، وسواس فکری عملی (ocd) است و یکی از موارد بسیار مهم و حساس در مشاوره وسواس این است که خیلی از موارد پیش می آید شخصی که مبتلا به اختلال وسواس فکری عملی است یک اضطراب تعمیم یافته ی شدید ، حملات وحشتزدگی تکرار شونده و افسردگی ماژور هم همزمان با نشانه های اختلال او سی دی را نشان می دهد.

 

مقالات زیر در زمینه وسواس به شما کمک می کند ابعاد مختلف وسواس را بشناسید:

 

مشاوره انواع ترس و وحشت تلفنی توسط مشاوره بالینی

مشاوره وسواس فکری و وسواس عملی و تاثیر در رابطه زناشویی

درمان وسواس فکری و عملی توسط بهترین مشاوره بالینی

 

مرکز مشاوره وسواس و روانپزشکی در خانه مهر
مرکز مشاوره وسواس و روانپزشکی در خانه مهر

 

 

توصیف بالینی وسواس چیست؟

 

اگر بخواهیم توصیف بالینی در مورد اختلال وسواس داشته باشیم این است که در سایر اختلالات اضطرابی یک وضعیت بیرونی یا حداقل خاطره ی یک شی یا وضعیت بیرونی است که فرد را اذیت می کند.

مثل افرادی که هراس و فوبیا دارند ، مثل فردی که دچار پی تی اس دی است  یعنی یک حادثه باعث می شود که خاطره ی آن اتفاق او را مدام اذیت کند

اما در وسواس فکری و عملی یک فکر تصویر و تکانه است که برای فرد آسیب زا است ، برای فرد خطرناک به نظر می رسد و او به مراکز مشاوره مراجعه می کند برای آن که مشکلات افرادی که با اختلال وسواس دست و پنجه نرم می کنند را بیشتر بشناسید یک مثال برای شما می زنیم :

 

لطفا به یک فیل صورتی فکر نکنید

 

از الان سعی کنید که به یک فیل صورتی فکر نکنید به هیچ عنوان به فیل صورتی فکر نکنید ، شما اجازه ندارید که یک فیل صورتی را تصویر سازی کنید همانطور که دیدید در ذهن شما یک فیل صورتی نقش گرفت و هر چقدر اصرار بر نقش نگرفتن او بیشتر می شد ذهن شما آمادگی بیشتری برای تصویر سازی پیدا می کرد

زیرا سرکوب کردن یک فکر یا یک تصویر القاء شده بسیار کار سختی است مبتلایان به اختلال وسواس فکری عملی هر روز و حتی بعضی وقت ها یک عمر درگیر این نبرد هستند و معمولا به طرز غم انگیزی شکست می خورند.

 

درمان وسواس در خانه مهر

 

پسocd یکی از آن اختلالات اضطرابی است که باید توسط یک مشاوربالینی متخصص در این زمینه ارزیابی شود همان طور که شما عزیزان می دانید. در مرکز مشاوره خانه مهر حتی در زمینه ی مشاوره بالینی و روانپزشکی هم تفکیک شده فعالیت می کنیم یعنی گاهی متخصصینی که تخصصی بر روی اضطراب و وسواس کار می کنند با افرادی که در زمینه ی فوبیا و سایر اختلالات کار می کنند متفاوت هستند.

 

مشاوره وسواس در خانه مهر با متخصصین مجرب
مشاوره وسواس در خانه مهر با متخصصین مجرب

 

 

نشانه های وسواس فکری و عملی

 

بیایید چند نوع از وسواس فکری و اجبارهای عملی را با هم مرور کنیم : اولین مورد تقارن ، دقیق بودن ، درست بودن است در وسواس فکری یک ضرورت متقارن بودن هم ردیف بودن چیزها ، انجام مکرر کارها تا وقتی که احساس می کنند الان درست است ادامه پیدا می کند

در اجبار عملی منظم کردن چیزهای که برای فرد مهم است و مناسک تکراری که برای آن انجام می دهد همانطور که می دانید وسواس فکری یک افکار و تصاویر و امیال ذهنی است که شخص دنبال مقاومت در مقابل آن ها یعنی همان سرکوب کردن که گفتیم و یا حذفش است در اجبار عملی همان فکر و عمل که شخص با انجام آن ها می خواهد وسواس فکری را سرکوب کند و خودش را آرام کند.

 

ترس فکر کردن به افکار ممنوعه

 

دومین مورد افکار یا اعمال ممنوعه ، پرخاشگرانه ، جنسی یا دینی است یعنی فرد ترس ، تمایل به آسیب رساندن به خود یا دیگران ، ترس از اهانت به خدا در وسواس فکری قرار می گیرد در اجبار عملی وارسی ، اجتناب ، تقاضای مکرر با هدف و مطمعن شدن است

سومین مورد نظافت و نجاست است وسواس فکری در مورد میکروب ها ، ترس از نجس و آلوده شدن است . اجبارش هم شستن مکرر و افراطی پوشیدن دستکش ، ماسک زدن موقع انجام کارهای روزمره است

و آخرین مورد احتکار است احتکار هم نوعی  از وسواس های فکری و عملی محسوب می شود در زمینه ی وسواس فکری ترس از دور ریختن چیزهای و در اجبار عملی ، جمع کردن ، نگه داشتن اشیا ، بسته بندی غذاهایی که ارزش واقعی یا حتی شی هایی که ارزش عاطفی خاصی ندارند.

 

درمان وسواس و اضطراب در خانه مهر با تیمی مجرب
درمان وسواس و اضطراب در خانه مهر با تیمی مجرب

 

داردو درمانی ؟ مشاوره ؟ نوروفیدبک؟

 

پس در زمینه ی وسواس فکری عملی متخصص به شما کمک می کند که با توجه به نشانه ها نوع وسواس را مشخص کنید بعد از آن ملاک های تشخیصی گذاشته می شود که بر مبنای آن ملاک های تشخیصی پروسه ی درمانی شروع می شود خوشبختانه در زمینه ی وسواس و مشکلات اضطرابی خدمات جانبی دیگری وجود دارد که به علت پایین آوردن سطح اضطراب فرد می تواند پروسه ی درمان و دارو درمانی را راحت تر طی کند.

خدمات جانبی برای وسواس نوروفیدبک ، تی دی سی اس هستند که متناسب با تشخیص درمانگر اتفاق می افتد

 

 

در مرکز مشاوره خانه ی مهر شما می توانید به چند روش با متخصصین در زمینه ی مشاوره وسواس و درمان وسواس ارتباط برقرار کنید :

 

1- مشاوره وسواس به شکل حضوری است

2- مشاوره وسواس به شکل تلفنی است

 

مشاوره وسواس به شکل حضوری و تلفنی

 

 

در مشاوره وسواس به شکل حضوری با قسمت اپراتور می توانید ارتباط برقرار کنید و با توجه به شرح مشکل خود به متخصص بالینی و فردی یا روانپزشک زمان مشاوره بگیرید .

در زمینه ی مشاوره تلفنی هم  می توانید با اپراتور های متخصص روانشناس ما در ارتباط باشید و بعد به روانشناس و مشاوره مورد نظر هم از طریق ایمو و واتساپ و اسکایپ و هم از طریق مشاوره تلفنی ارتباط برقرار کنید .

خوشبختانه توانسته ایم در این زمینه هم کارگاه ها و همایش هایی برگذار کنیم تا افراد در زمینه ی کاهش اضطراب و تنش ها در کارگاه ها و گروه درمانی به مشکلات خود کمک کنند و بتوانند به مرور زمان خودشان هدایتگر مشکلات و مسائلشان باشند .

 

اضطراب را سرکوب نکنید

 

به یاد داشته باشید که نمی توانید مشکلات و اضطراب ها را به کل سرکوب و انکار کنید چون به مرور زمان او سی دی با اختلالات دیگر اضطرابی مثل افسردگی همایند می شود و این باعث می شود که شما شغل خود ، روابط خود و دوستان خود را از دست بدهید

و حتی موفقیت های شغلی و کاری خود را نیز به مرور زمان از دست می دهید پس نیاز است در این زمینه حتما با یک متخصص و روانشناس بالینی در ارتباط باشید تا بتوانید زندگی روزمره ای را بدون تنش ها و آسیب های فکری و رفتاری داشته باشید .

ما تیم متخصص خانه مهر در همه ی زمینه ها در کنار شما عزیزان خواهیم بود

 

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *