هدف از مشاوره قبل از ازدواج چیست؟

هدف از مشاوره قبل از ازدواج این است که متخصصین شما را در مسیر رابطه عاطفی و سلامت هدایت کنند ما در مرکز مشاوره قبل از ازدواج خانه مهر توانسته ایم با تیمی متخصص و مجرب در زمینه جلسات تخصصی درمان ، کارگاه های مهارت آموزی ،  پکیج های آموزشی آنلاین در کنار شما عزیزان باشیم.

مشاوره قبل از ازدواج و بررسی انتظارات زوجین

مشاوره قبل از ازدواج و تنفر بعد از ازدواج

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی چقدر مهم؟

مشاوره قبل از ازدواج و عشق قبل از ازدواج

 

مشاوره تلفنی خانواده و ازدواج
مشاوره تلفنی خانواده و ازدواج در خانه مهر

 

رابطه سالم هدف مشاوره قبل از ازدواج است

 

همانطور که می دانید داشتن یک رابطه سالم و انتخاب یک رابطه سالم نیازمند مهارت و بررسی فردی است شما اگر بهترین ارتباط هم انتخاب کنید اما مهارت نگه داشتن ارتباط را بلد نباشید به مرور زمان در رابطه عاطفی و جنسی خود دچار مشکل می شوید.

یکی از آن مسائلی که در مشاوره قبل از ازدواج بررسی می شود سلامت روانی و بلوغ روانی زوجین است اما در کنار آن در حیطه مهارت آموزی و کشف زبان عشق، مهارت های ارتباطی ، کنترل خشم ، حل مسئله و مدیریت زندگی هم می پردازند.

 

چند زبان عشق دارم؟

 

کشف زبان اصلی عشق همسرتان برای اینکه بتوانید نیازهای هیجانی او را درک کنید بسیار اساسی است اما ابتدا باید مطمعن شوید که شما زبان عشق خودتان را می دانید . ما در رابطه عاطفی در روابط بین فردی 5 زبان عشق داریم :

کلام تایید آمیز ، وقت گذاشتن برای یکدیگر ، دریافت هدایا ، خدمت به یکدیگر و تماس فیزیکی

 

امنیت عاطفی و روانی در ارتباط شما وجود دارد؟

 

تا بحال فکر کرده اید که شما از طریق کدامیک از این 5 زبان عشق از لحاظ عاطفی و هیجانی احساس  امنیت بیشتری می کنید ؟ تا بحال به این فکر کرده اید که آیا هدیه همسر شما را خوشحال تر می کند یا وقت گذاشتن برای او ؟

نکته قابل توجه این است که اکثر مشکلات جنسی زندگی زناشویی ربطی به فن و مهارت ندارند بلکه به رفع نیازهای عاطفی مربوط اند زمانی که شما مخزن روابط عاطفی خود را خالی می کنید ، زمانی که هیچ هیجان درستی در رابطه شما وجود نداشته باشد قاعدتا رابطه جنسی شما ، گفتگوی صمیمانه شما و حتی تعهد شما دچار مشکل می شود.

ما به شما حق می دهیم که به سادگی نتوانید زبان عشق خود را پیدا کنید گاهی به دلیل فکر نکردن به نیازهای هیجانی خودمان باعث می شویم که به مرور زمان ندانیم چه چیزهایی ما را خوشحال می کند و یا چه چیزهایی ما را به وجد می آورد به همین منظور ما به شما پیشنهاد می دهیم که برای کشف زبان اصلی عشق خودتان سوالات زیر را از خود بپرسید.

 

مشاوره قبل از ازدواج و پیشگیری از تنش و طلاق
مشاوره قبل از ازدواج و پیشگیری از تنش و طلاق

 

سوالات زیر را از خودتان بپرسید:

 

چه چیزی همسرتان می گوید یا نمی گوید که عمیقا باعث رنجش شما می شود؟عکس آنچه که شما را آزار می دهد احتمالا زبان اصلی عشق شما است چون اگر زبان اصلی عشق شما کلام تایید آمیز باشد وقتی که همسر شما نه تنها شما را تایید نکند بلکه شما را تحقیر و سرزنش هم بکند شما رنجش و ناراحتی بیشتری را تجربه خواهید کرد.

اگر زبان عشق شما تماس فیزیکی است و همسر شما از این تماس فیزیکی جلوگیری کند قطعا رنجش و حس منفی که در شما ایجاد می شود بیشتر است .

سوال دوم : شما اغلب چه چیزی را از همسر خود درخواست کرده اید ؟ چیزی که بیش از همه درخواست کرده اید احتمالا همان چیزی است که باعث می شود که احساس کنید مورد مهر و محبت هستید

سوال سوم : معمولا خود شما چگونه به همسرتان ابراز عشق می کنید ؟ شیوه ابراز عشق شما می تواند نشانه همان چیزی باشد که در شما احساس مورد محبت بودن را به وجود می آورد.

 

مشاوره فردی و مشاوره قبل از ازدواج مهم است

 

همانطور که می بینید مهارت رابطه یا نگه داشتن رابطه نیازمند نکته های بسیار مهم و ریزی است که باعث می شود شما هیجان مثبتی را تجربه کنید باعث می شود که شما رابطه سلامت تری را داشته باشید.

اما این را در نظر بگیرید که مهارت آموزی بعد از ارزیابی اولیه اتفاق می افتد یعنی در مرحله اول بلوغ روانی و ملاک های یک رابطه عاطفی سالم قرار است چک بشود.

شما در وهله اول چه ملاک هایی برای ازدواج دارید؟

آیا ملاک های شما با فردی که انتخاب کرده اید همخوانی دارد ؟

فرد مقابلتان چه ملاک هایی دارد آیا شما با ملاک های فرد مقابلتان همخوانی دارید ؟

آیا شما به طور کلی می دانید که از رابطه خود چه می خواهید یا به دنبال گمشده ای از زندگی خود رابطه عاطفی را قرار است شروع کنید؟

 

مشاوره ازدواج تلفنی و آنلاین
مشاوره ازدواج تلفنی و آنلاین

 

آیا طرف مقابل شما از نظر اختلالات روانی دچار مشکل نیست ؟

 

آیا با یک فرد بسیار شکاک ، آیا با یک فرد بسیار وسواس ، با یک فرد بسیار افسرده طرف نیستید ؟

مطمعن باشید که شما قرار نیست نقش یک نجات دهنده را در رابطه داشته باشید شما قرار است نقش همسر داشته باشید گاهی ما حتی در روابط خود نقش پدر و مادر را برای طرف مقابل ایفا می کنیم در آن شرایط شما خودتان را از نیازهای هیجانی همسر بودن محروم می کنید و مسئولیتی را به دوش می گیرید که در آینده مقصر اصلیش خود شما هستید .

ما در مرکز مشاوره خانه مهر از طریق تست های ارزیابی ، مصاحبه بالینی ، طرحواره درمانی ، پکیج های آموزشی به زوجین کمک می کنیم که انتخاب سلامت تری را داشته باشند .

 

 

مقالات مشابه

6 پاسخ

    1. پاسخ متخصص و مشاوره خانم دکتر نسیم درایش به شما دوست عزیز
      سلام وقتتون بخیر دوست عزیز کتاب پنج زبان عشق در این زمینه میتونه به شما خیلی کمک کنه

  1. سلام. وقت بخیر . در رابطه با مشاوره جنسی سوال داشتم، منو همسرم به یکنواختی رسیدیم ، و دیگه جذابیت گذشته رو نداره رابطمون . چطور میتونیم مشاوره جنسی بگیریم و ایا واقعا تاثیر گذار هستش
    با تشکر از مرکز مشاوره خانه مهر. منتظر دریافت پاسختون هستم

    1. پاسخ متخصص و مشاوره خانواده خانم دکتر سولماز عبداله زاده به شما دوست عزیز:
      سلام بر شما
      برای تازه نگه داشتن هر رابطه نیاز به کسب مهارت و تلاش دو نفره هست. بی شک رابطه جنسی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
      با گرفتن مشاوره جنسی و شرکت در کارگاههای آموزشی می توانید یکنواختی ایجاد شده در رابطه را از بین ببرید. فراموش نکنید خواست دو طرف برای بهبود رابطه، در کنار کمک یک متخصص مهمترین فاکتورها هستند.

  2. کتابی در این زمینه میشه معرفی کنید؟عشق و مشاوره قبل از از ازدواج مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *