کارگاه روانشناسی سرطان توسط مشاوره خانه مهر

یازدهمین دورهمی مرکز مشاوره خانه مهر برگزار می کند

عنوان کارگاه روانشناسی سرطان

مدرس : خانم راحله فلاح

 

 

گزیده ای از مطالب کارگاه روانشناسی سرطان

 

آیا می توان سرطان را روان شناسی کرد؟
– شایع ترین مسائل روانشناختی همراه با سرطان کدامند؟
– اصول روان درمانی سرطان چیست ؟
– انواع مداخلات روانشناسی برای بیماران چیست ؟
– مداخلات روانشناسی برای خانواده این بیماران را بشناسید.

 

در این سری دورهمی مرکز مشاوره خانه مهر میزبان بهترین روانشناسان و مشاوران خانه مهر بوده ایم تمام مطالب زیر به صورت تخصصی و جامع توسط خانم راحله فلاح عنوان شده است

 

روانشناسی سرطان چیست ؟

 

روانشناسی سرطان، یک حوزه بین رشته ای است که می تواند از زمان مشکوک شدن به توده سرطانی، تشخیص، دوره های درمان، و عود، تا مراحل انتهایی بیماری و دوره های پس از فوت احتمالی بیمار، با ارائه خدمات حمایتی (فردی و گروهی)، مشاوره روانشناختی (فردی و گروهی)، روان درمانی (فردی و گروهی) و مشاوره سوگ همراه بیماران و خانواده- مراقبین آنها باشد.

 

 

گروه های حمایتی مشاورین چه کمکی می کنند ؟

 

گروه های حمایتی شامل جلسات گروهی منظم با بیماران مبتلا به سرطان (برای بیمارانی که به تازگی خبر تشخیص بیماریشان را دریافت کرده اند، بیمارانی که به تازگی دوره درمان پزشکی شان را به پایان رسانده اند و بیمارانی که با خبر عود بیماری مواجه شده اند) و یا اعضای خانواده آنها است که به دلیل ابتلای عزیزشان به این بیماری با مسائل روانشناختی و عاطفی جدیدی روبرو شده اند.

 

کارگاه روانشناسی سرطان
کارگاه روانشناسی سرطان به شناخت و درمان سرطان کمک می کند

 

مشاوره و روانشناسی سرطان توسط متخصصین خانه مهر

در مشاوره روانشناختی به بیماران مبتلا به سرطان و خانواده های آنها کمک می شود تا با راهکارهایی برای کنار آمدن با مسائل فردی و خانوادگی مرتبط با بیماری آشنا شوند.

روان درمانی شامل راهکارهایی برای کنار آمدن با مسائل و احساسات عمیق تر و چالش برانگیزتر بیماران مبتلا به سرطان (از زمان تشخیص تا مراحل انتهایی بیماری) و خانواده های آنها است.

 

سرطان قابل درمان است

امروزه به لطف پیشرفت علم، بسیاری از انواع سرطان ها برای مدت طولانی تری قابل مدیریت هستند با این حال چنانچه بیمار فوت کند، خانواده او با مسائل مربوط به سوگ مواجه خواهند شد. مشاوره سوگ به خانواده های این عزیزان کمک می کند تا بتوانند به سلامت دوباره به زندگی بازگردند.

به طور خلاصه روانشناسی سرطان، بهره مندی از کیفیت زندگی مناسب را حق هر بیمار مبتلا به سرطان و هر خانواده ای می داند که با این بیماری درگیر است.

 

 

خوش حالیم که توانسته ایم به کمک تیم متخصصین مرکز مشاوره خانه مهر که از بهترین مشاوره و روانشناسان

تشکیل شده است در تمام ابعاد درمانی و مشاوره خدمات تخصصی به شما بزرگواران ارائه دهیم

بهزیستی و سلامت روان شما اولیت ماست

25 تیر 1398

 

 

 

مقالات مشابه

3 پاسخ

    1. سلام
      برای کسب اطلاعات بیشتر میتونید با دفتر تماس بگیرید تا دوستان برنامه زمانبدی رو به اطلاع شما برسونند

      02144238915

    2. سلام. وقت بخیر.
      کارگاه ها در حوزه روان- سرطان-شناسی، از برنامه های مداوم خانه مهر است که عنوان برنامه و زمانبندی آن از طریق سایت و پیج اینستاگرام:
      @homeok_ir
      @fallah_rahele
      اعلام خواهد شد.
      همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کلینیک خانه مهر با شماره 44232116 تماس بگیرید و تمایل خود برای شرکت در دوره های ویژه همکاران روانشناس (اگر از همکاران هستید) و یا دوره های ویژه بیماران مبتلا و مراقبین آنها را به طور مشخص، اعلام بفرمایید. بدیهی است که در این صورت، به محض آغاز به ثبت نام کارگاه های متناسب با شرایطتان، از طرف کلینیک با شما تماس گرفته خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *