بهترین مراکز مشاوره تلفنی کودک و شناخت احساسات کودک

خانه مهر یکی از بهترین مراکز مشاوره تلفنی کودک محسوب می شود زیرا در زمینه ی کودک توانسته ایم به صورت تخصصی و حرفه ای خدماتمان را ارائه کنیم . علاوه بر کودک در تیم نوجوان هم به صورت تخصصی و حرفه ای فعالیت می کنیم .

در زمینه مشاوره کودک می توانید هم به صورت آنلاین و تلفنی و هم به صورت حضوری از متخصصین کمک بخواهید جدا از آن در زمینه ی مهارت آگاهی و کسب اطلاعات در زمینه ی اختلالات رفتاری کودکان می توانید به صورت آنلاین در کارگاه های ما شرکت کنید.

 

شماره تماس با مرکز مشاوره خانه مهر

 

بهترین مراکز مشاوره تلفنی کودک چگونه فعالیت می کنند؟

 

 

زمینه های تخصص در خانه ی مهر به صورت تفکیک شده و بسیار گسترده است مشاوره ازدواج ، مشاوره خانواده ( مشاوره طلاق ، مشاوره خیانت ، مشاوره سکس تراپی ) مشاوره کودک نوجوان ، مشاوره اعتیاد، مشاوره امید به زندگی سالمندان ، مشاوره بیماری های خاص مثل ایدز ، ام اس ، سرطان در تمام زمینه های نامبرده شده می توانید از طریق اپراتور به متخصص در همان زمینه وصل شوید  همان طور که می دانید ما در خانه مهر توانسته ایم تمام خدمات روانشناختی را به صورت تفکیک شده در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .

هر کدام به صورت جداگانه از طریق متخصصین و مشاوران دوره دیده و مجرب آماده ارائه خدمات روانشناختی می باشند .

همان طور که می دانید اگر قرار است جزء بهترین مشاوره تلفنی کودک قرار بگیریم باید بتوانیم متخصصین را به صورت تفکیک شده در هر زمینه ای به صورت جداگانه داشته باشیم

به طور مثال بعضی از متخصصین کودک در زمینه ی اختلالاتی مثل اوتیسم ، تشخیص عقب افتادگی ذهنی و بقیه در زمینه ی فرزند پروری و رابطه ی والد – کودک و یا روانسنجی مستقر در آن تیم مشاوره کودک قرار دارند.

در زمینه ی مشاوره کودک در صورت تمایل مقالات زیر را مطالعه بفرمایید:

 

درمان پرخاشگری در کودکان ۵ ساله توسط روانشناس کودک

 

درمان پرخاشگری در کودکان ۷ ساله با مشاوره کودک

 

بهترین مشاوره کودک از دزدی و آتش بازی کودکان می گوید

 

مرکز مشاوره کودک از علاقه کودکان به آتش بازی می گوید

 

شب ادراری در کودکان چه علت هایی دارد ؟

 

 

بهترین مراکز مشاوره تلفنی کودک به صورت آنلاین فعالیت می کنند

 

 

از خدمات جانبی که در تیم مشاوره کودک خانه ی مهر قراردارند علاوه بر مشاوران و روانسنج افرادی که به صورت تخصصی روی TDCS و نوروفیدبک فعالیت می کنند هم حضور دارند .

اما این نوید را به شما می دهیم که در هر کجای ایران که هستید و یا خارج از ایران می توانید از طریق مشاوره تلفنی یا واتساپ ، ایمو با ما در ارتباط باشید .

قصد داریم در این مقاله به یکی از مسائل مهمی که این مراکز مشاوره تلفنی کودک به آن می پردازند را شرح دهیم .

 

چگونه به حرف های کودکان گوش دهیم و با آن ها صحبت کنیم ؟

 

 

اولین قدم در زمینه ی ارتباطات گوش دادن فعال است یعنی باز نگه داشتن پل ارتباطی که بین والدین و کودکان باید شکل بگیرد زمانی که از کودک خود انتظار دارید تا افکار و احساساتش را با شما درمیان بگذارد تا بتوانید آن ها را درک کنید

و در شرایط بحرانی زندگی همراه او باشید باید به او یاد دهید که چطور می تواند افکار و احساساتش را به شما انتقال دهد اما نه ازطریق واکنش های منفی در مقابل هم باید بتوانید بدون تنش به حرف های فرزندانمان گوش دهیم و افکار و احساساتشان را درک کنیم .

متاسفانه به گفته ی بهترین مراکز مشاوره تلفنی کودک در زمینه ی ارتباط والد و فرزند مهارت های ارتباط از مهم ترین مسائلی است که باعث چالش در بین خانواده ها می شود .

 

 

بهترین مراکز مشاوره تلفنی کودک
خانه مهر یکی از بهترین مراکز مشاوره تلفنی کودک در تهران است

 

 توجه داشته باشید اگر در زمینه ی مشکلات تربیتی کودک به دنبال را حل هستید می توانید مقالات زیر را مطالعه بفرمایید :

 

فرزندپروری موفق درتربیت کودکان نقش اساسی دارد

 

بهترین مشاوره کودک ۸ نکته طلایی تربیتی را بازگو می کند

 

روش های تربیت کودک را از زبان مشاوره کودک بشنوید

 

 

لطفا با کودک خود واضح صحبت کنید

 

 

بعضی ها همه ی مشکلات رفتاری را فقط با گفتگو می خواهند حل کنند در صورتی که شما علاوه بر آن که شنونده ی خوبی باید باشید ، باید بتوانید واضح صحبت کنید و نظر خود را به درستی به کودک انتقال دهید با بالا بردن صدای خود کودک را متوجه خود نمی کنید قطعا باید رویه ی خود را با میزان سن و میزان بلوغ کودک متناسب کنید .

یکی از اشتباهات بزرگی که والدین به آن مرتکب می شود این است که در مورد مشکل زیاد صحبت می کنند . آن ها روش های ارتباطی خود را زودتر از موعد نسبت به سن کودک به کار می برند و گاهی از کلماتی استفاده می کند که حتی کودک معنای آن را نمی داند .

 

چگونه می توانید به حرف های کودک گوش دهید ؟

 

 

یکی از موارد مهم تر در کنار گفتگو زبان رفتار است شما باید زبان رفتار کودک خود را بشناسید . زمانی که کودکان شروع به پرخاشگری ، شکستن وسیله ها و یا رفتارهای عجیب و غریب می کنند

گاهی به دلیل اعتراض ناخودآگاهی است که از شرایط محیطی دارند اما نمی توانند به زبان بیاورند قطعا با تنبیه کردن و تحقیر کردن شما اوضاع بدتر می شود احساسات فرو خورده در آن ها شکل می گیرد

اما اگر بتوانید منطقی تر علت رفتار آنها را جویا شوید هم مشکل حل می شود و هم این رفتار اشتباه در کودک شرطی نمی شود . اعتراض کودکان را در رفتارهایشان نادیده نگیرید کودکان موجوداتی باهوش و بسیار ظریف هستند

 

کمبود توجه در کودکان دوم باید درمان شود

 

 

به گفته ی بهترین مراکز مشاوره تلفنی کودک بسیاری از کودکانی که پشت سرهم به دنیا می آیند گاهی دچار کمبود توجه می شوند به دلیل به دنیا آمدن کودک جدید فرزند اول کم کم احساس طرد شدگی می کند

ممکن است به مرور زمان رفتارهایی را ازخودش نشان دهد که معنایش این است : مرا کمی بیشتر دوست داشته باشید و یا مرا بیشتر از او ببینید .

باید بدانید که رفتارهای کودک شما بر مبنای سن اوست و یا به دلیل مشکلات ناخودآگاه و درونی که در محیط خانواده وجود دارد برای او اتفاق می افتد .

 

شماره تماس با مرکز مشاوره خانه مهر

 

 

بهترین مراکز مشاوره تلفنی کودک از پرخاشگری کودک می گویند

 

 

کودک تا 4 – 5 سالگی آن قدر در بطن خانواده است که بیشتر مشکلاتی که برای او پیش می آید از رفتارهای خود والدین شکل می گیرد . اگر کودک شما عصبانی می شود و یا وسیله ای از اسباب بازی هایش را پرت می کند

 

به او یاد دهید که احساساتش را برچسب زند و از دیگران کمک بگیرد اگر احساس ناتوانی می کند به او یاد دهید که می تواند چند بار دیگر تلاش کند و یا از فردی که از او بزرگ تر است کمک بگیرد .

برچسب زدن به احساسات به کودک کمک می کند به مرور زمان هم احساسات خودشان را بیشتر بشناسند و هم از رفتارهای پرخاشگرانه جلوگیری شود اما اگر رفتارهای پرخاشگرانه ادامه پیدا کند.

به او بگویید که در برابر هر رفتار پرخاشگرانه تا 2 روز حق بازی کرد با آن اسباب بازی را ندارد . بهترین مراکز مشاوره تلفنی کودک قصد دارند از طریق تلفن به والدینی که نمی توانند به صورت حضوری به مراکز مشاوره مراجعه کنند در زمینه ی ارتباط بهتر والد – فرزند کمک کند.

 

مرکز مشاوره خانه مهر در تمام زمینه های روانشناختی در خدمت شما عزیزان است

 

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *