مزایای ازدواج با دختر بزرگتر از خود

مزایای ازدواج با دختر بزرگتر از خود چیست؟ چون زمانی که به زوج‌های سنتی فکر می‌کنید، احتمالا افراد خاصی به ذهنتان می‌آید. مردان و زنانی که به احتمال زیاد سنی نزدیک به یکدیگر یا مشابه دارند و مرد حتی ممکن است از زن بزرگتر باشد.

از نظر جامعه چنین روابطی طبیعی و رایج محسوب می‌شود. اما در دنیای فعلی، ازدواج یک مرد جوان با زن یا دختری که از او بزرگتر باشد، رایج شده است. بدون تردید مانند هر رابطه دیگری، چنین ازدواجی نیز مزایا و معایب خاص خود را دارد.

شاید در این فکر باشید که فواید ازدواج با زن بزرگتر چیست. ما در این مطلب به این سوال پاسخ خواهیم داد، پس تا انتها همراه ما بمانید.

مزایای ازدواج با دختر بزرگتر از خود

در مطلب قبلی از معایب ازدواج با زن بزرگتر از خود گفتیم و حالا نوبت مزایای چنین انتخابی می‌رسد.

1) او بالغ‌تر و بی‌افاده‌تر است

اگر با زنی بزرگتر از خود ازدواج کنید، اغلب او زندگی را بهتر از شما می‌شناسد. گرچه این موضوع تا حد زیادی به اختلاف سن بستگی دارد. اگر سن او به ‌اندازه‌ای باشد که مادر یا خواهر بزرگتر شما محسوب شود، ممکن است در مقایسه با زنان و دختران جوانی که هنوز تجربه زیادی در زندگی ندارند، بالغ‌تر بوده و طبیعت پخته‌تری داشته باشد.

معمولا زنان به این علت تصمیم به ازدواج با فردی جوان‌تر از خود می‌گیرند که به رضایت جنسی یا فیزیکی نیاز دارند که به نظرشان نمی‌توانند در بین همتایان خود پیدا کنند. اکثر اوقات اگر آن‌ها ثروتمند باشند، در عوض به شوهر جوان خود ثروتشان را پیشنهاد می‌کنند.

یکی دیگر از مزایای ازدواج با دختر بزرگتر از خود این است که چنین فردی بسیار بی‌افاده‌تر و سازگارتر است. از طرفی با آن‌که به علت اختلاف سنی شاید همسرش جای فرزند او باشد، اما برایش احترام قائل می‌شود.

مزایای ازدواج با دختر بزرگتر از خود

2) او بیشتر به خودش متکی است

یکی دیگر از فواید ازدواج با زن بزرگتر از خود با وجود تعصب‌های اجتماعی که در این زمینه وجود دارد، شخصیت آن زن است. چنین زنانی که دوست دارند رابطه‌ای با دوام با شوهر جوان خود شکل دهند، از نظر مالی وضعیت پایداری دارند و در جامعه موفق محسوب می‌شوند.

به‎ عبارت دیگر آن‌ها می‌توانند بدون کمک یک مرد یا با کمک او، از خود به‌خوبی نگهداری کنند. اغلب این زنان تنها از مرد جوان خود مهربانی و رابطه جنسی می‌خواهند و خودشان از عهده نیازهای مالی‌شان بر می‌آیند.

شاید این موضوع از مزایای ازدواج با دختر بزرگتر از خود نباشد، چون مردان زمانی شادتر هستند که بتوانند رفاه خانواده خود را فراهم کنند. بنابراین نادیده گرفتن این موضوع می‌تواند غرور مرد و شخصیت او را در جامعه خدشه‌دار کند.

با این‌حال، بسیاری از مردان به دلیل رفاه مالی زن یا دختر بزرگتر از خود، چشمان خود را روی این احساسات می‌بندند. توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از احساسات منفی که ممکن است در آینده گریبان شما را بگیرند، به مرکز مهر برای استفاده از خدمات مشاوره پیش از ازدواج در صادقیه مراجعه کنید.

3) او زندگی را واقعا می‌شناسد

بسیاری از مشکلات ازدواج ریشه در بالغ نبودن یک یا هر دو زوج دارند. زمانی که زنی را پیدا کنید که زندگی خانوادگی را بسیار خوب درک می‌کند، می‌داند چطور یک مرد را راضی نگه دارد، رابطه جنسی و اهمیت آن را می‌داند، اکثر این مشکلات تا بیشتر از 50 درصد کاهش پیدا خواهند کرد.

یکی از مزایای ازدواج با دختر بزرگتر از خود این است که با فردی خواهید بود که به دلیل تجربه و سن خود جوانب مختلف زندگی را درک می‌کند. او ممکن است قبل از شما چندین رابطه داشته باشد و حتی اگر این چنین نباشد، فرصت‌های زیادی برای یادگیری از تجربه‌های سایرین داشته است.

بنابراین مایل است از دروسی که یاد گرفته است در رابطه با شما استفاده کند. در حالی‌که زنان جوان زندگی را مانند بستری از گل رز می‌بینند و انتظار دارند همه چیز طبق روال آن‌ها باشد و همه به ساز آن‌ها برقصند، زنان جاافتاده‌تر اهمیت ایفای نقش خود را برای پایداری ازدواجشان می‌دانند.

از طرفی آن‌ها قصد ندارند پس از مدتی شما را ترک کنند و وارد رابطه دیگری شوند، بنابراین سعی می‌کنند نیازهای همسر جوان خود را درک کرده و آن‌ها را برآورده کنند.

مزایای ازدواج با دختر بزرگتر از خود

4) او نقص‌های شما به‌عنوان یک مرد را می‌پذیرد

یکی دیگر از مزایای ازدواج با دختر بزرگتر از خود این است که او دیدگاه کامل‌تری نسبت به مردان دارد. برخلاف دختران جوان که همیشه می‌گوید «مردان عوضی و خیانتکار هستند». او می‌داند مردان نیز ممکن است اشتباه کنند و مرد بی‌عیب و خطایی وجود ندارد. بنابراین اگر در رابطه با همسر جوان خود خطایی ببینند، کمتر آسیب می‌بینند و سعی می‌کنند اشتباه رخ داده را درک کنند.

5) او رابطه جنسی را بهتر درک می‌کند

بدون تردید ازدواجی که در آن رابطه جنسی وجود نداشته باشد، برای اکثر افراد محکوم به شکست است. سایت Today.com در نظرسنجی از 9 مرد در رابطه با تجربه جنسی آن‌ها با یک زن مسن‌تر پرسیده است. جواب‌ها به این شکل بود:

  • زاک 26 ساله: سکس با زن بزرگتر از خود مانند یک ماراتون سخت است.
  • گری 39 ساله: زنی که از شما بزرگتر باشد دقیقا می‌داند چه چیزی می‌خواهد و چطور آن را به شما بگوید.
  • راس 29 ساله: یک زن مسن‌تر نه تنها نیازهای خود را به‌درستی به شما می‌گوید، بلکه او می‌داند چطور در بهترین و بیشترین شکل ممکن شما را ارضاء کند.

بنابراین یکی از مزایای ازدواج با دختر بزرگتر از خود برای برخی افراد می‌تواند رضایت جنسی بیشتر باشد.

مزایای ازدواج با دختر بزرگتر از خود

مشاوره قبل از ازدواج در ستارخان

با وجود فواید ازدواج با زن بزرگتر که در مطلب بالا توضیح دادیم، آن روی سکه هم معایبی است که چنین تصمیمی می‌تواند به همراه داشته باشد. هیچ ازدواجی بی‌عیب نیست، تنها باید با دید کامل برای آن اقدام کرد و بهترین تصمیم ممکن را گرفت. به‌ویژه با توجه به فرهنگ کشور ما و دیدگاهی که افراد نسبت به معایب و مزایای ازدواج با دختر بزرگتر از خود دارند.

بنابراین توصیه می‌کنیم برای مشاوره قبل از ازدواج در غرب تهران به خانه مهر مراجعه کنید و به کمک مشاوران این مجموعه منطقی‌ترین انتخاب را داشته باشید.

مقالات مشابه

تگ‌های پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *