مشاوره قبل از ازدواج با تست ازدواج رایگان

مشاوره قبل از ازدواج با تست ازدواج رایگان در مرکز مشاوره پیش از ازدواج خانه مهر اجرا می شود. به دلیل آنکه مردم با نگاه های متفاوتی به جهان نگاه می کنند پس اهداف متفاوتی هم دارند تعارض ، تنش در روابط انسانی گریز ناپذیر است می توان گفت در حقیقت هر چه روابط افراد صمیمی تر باشد احتمال ایجاد تعارضات بین فردی بیشتر می شود. ما در این پست سعی داریم که نکات موفق در زمینه مشاوره پیش از ازدواج را با هم بررسی کنیم، در ضمن در پستی جداگانه توصیه هایی به جوانان پیش از ازدواج داریم که بررسی و مطالعه آن را به تمامی جوانان توصیه می کنیم.

علت اصلی طلاق ازدواج است

  در صورت تمایل می توانید مقالات زیر را در مورد خیانت و طلاق مطالعه بفرمایید :   مشاوره تلفنی خیانت همسر و آسیب شناسی رابطه بهترین مشاوره تلفنی خیانت و جلوگیری از طلاق از طریق بهترین مشاوره زوج درمانگر خیانت زناشویی را کاهش دهید   می توانیم با قاطعیت بگوییم که علت اصلی طلاق ازدواج است اگر رابطه ی خود را بعد از گذشت مدتی به امان خدا رها کنید و یا ارتباط اشتباهی را انتخاب کنید. شاید این جمله برای شما عجیب باشد اما زندگی با یکدیگر به عنوان یک زوج می تواند یکی از چالش برانگیزترین مسائلی باشد که افراد در زندگی خودشان با آن مواجه می شوند یکی از بزرگترین تصمیم هایی که گاهی افراد را دچار اضطراب و تنش فردی نیز می کند هر چه آدم ها درباره ی یکدیگر بیشتر بدانند با احتمال بیشتری بین آن ها اختلاف نظر و تعارض پیش می آید پس همه  این مسائل گواه این است که مشاوره قبل از ازدواج می تواند به شما کمک کند که  یک ازدواج سالم داشته باشید تا از مسائلی مثل خیانت ، طلاق ، طلاق عاطفی ، طلاق رسمی و تنش های آسیب زایی که به مرور زمان زوجین را به سمت افسردگی و اختلالات روانی می کشاند جلوگیری کنید.  

مشاوره قبل از ازدواج و تست ازدواج رایگان

  شاید دنبال مشاوره قبل از ازدواج رایگان هستید ولی ما تست ازدواج رایگان را در ابتدا مطرح می کنیم. چرا تست ازدواج رایگان را مطرح کرده ایم؟ به این علت که مشاور ازدواج می تواند به شما کمک کند که از طریق تست و مصاحبه ی بالینی در وهله ی اول به خودشناسی و ارزیابی خودتان دست پیدا کنید. این تست ازدواج به شما کمک می کند که در کنار جلسات مشاوره ی قبل از ازدواج بتوانید نیازها ، تعارضات شخصی و مشکلات شخصی خود و همسرتان را شناسایی کنید به همین منظور ما در مرکز مشاوره قبل از ازدواج خانه ی مهر تصمیم گرفته ایم که با تست ازدواج رایگان و مصاحبه ی بالینی شما را ترغیب کنیم که در راستای زندگی و یک ازدواج سالم قدم بردارید.

تست ازدواج رایگان
مشاوره قبل از ازدواج رایگان

چطور می توانیم از تعارضات و مشکلات بین فردی جلوگیری کنیم ؟

  وقتی همسر شما از تعارضات و احساسات همراه با خشم ، حسادت و تنفر برای توجه به جنبه هایی از رابطه اش که نیاز به تامل و کار دارد استفاده می کند این تعارض ها پشتیبان آن می شود این ها روش های سازنده ای برای مقابله با تعارض نیست که کم کم باعث جدا شدن شما می شود این را به یاد داشته باشید :

 سناریوی طلاق ، خیانت یک معرکه ی ناگهانی نیست بلکه یک اشکال تدریجی در فقدان صمیمیت و نزدیکی اتفاق می افتد

  اگر زوجین نتوانند مسائلشان را به طور باز و صریح بازگو کنند اگر مهارت های گفتگو ، حل مسائل و اضطراب و استرس را یاد نگیرند ارتباطشان به مرور زمان به سمت جدایی و تنش کشیده می شود متاسفانه زوجین امروزه توجیهاتی برای گفتگونکردن و ندیدن همدیگر دارند آن ها مدام می گویند که سر کار ، دانشگاه هستم و نمی توانم توجه کاملی به زندگی خود داشته باشم.  

حال همسرم برای من مهم است

  اما همین مبادله ی وقایع روزانه به شما کمک می کند که نسبت به احوالات هم بیشتر آگاه شوید این که چطور امروز گذشته است ، از سر کار چه خبر ، با بچه ها چکار کردی ، راستی از مامان و بابا خبر نداری ، همه ی این ها بخش مهمی از اطلاعات مورد نیاز همسران را تامین می کند این گفتگو زمانی آشکار می شود که به علت سردی روابط ، دوری یکی از همسران و یا مشغله ی زیاد یکی از آنها یا هر علت دیگری این گفتگو کم می شود .  

احساسات خود را بیان کنید

  دومین مسئله بیان احساسات است شناخت احساسات و بیان احساسات و درک احساسات به طور مثال شما به همسرتان می گویید مدتی است احساس می کنید که او سرحال نیست یا خودتان احساس می کنید که زندگی یکنواخت کسالت آوری را دارید می توانید برنامه ریزی کنید که چند روزی به سفر بروید و احساس بهتری را در کنار هم تجربه کنید بیان احساسات بسیار مهم است به شما کمک می کند از بسیاری از تنش ها جلوگیری کنید اما نکته ی مهم این است اگر در بیان احساسات فرد مقابل او را انکار و سرکوب کنید به مرور زمان ذهن و تفکر او یاد می گیرد که با فرد دیگری احساساتش را در میان بگذارد زیرا احساس می کند که از سمت شما تحقیر و مورد سرزنش قرار می گیرد متاسفانه در ایران مردم زمانی به مشاوره مراجعه می کنند که اقدام به طلاق کرده اند یا روابط موازی در زندگی آن ها شکل گرفته است

اما ما به شما پیشنهاد می کنیم که در هر مرحله از رابطه ی خود که هستید از متخصصین کمک بگیرید

 
تست ازدواج رایگان
مشاوره و روانشناسی ازدواج
   

با زخم های خود وارد روابط نشوید

    مشاوره قبل از ازدواج رایگان و مشاوره خانواده می توانند بهترین گزینه باشند برای آنکه شما در زمینه ی زندگی مشترک مهارت هایی را کسب کنید مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند که تنش های فردی خود را بشناسید آسیب های فردی خود را بشناسید و با آن زخم ها وارد روابط بین فردی نشوید متاسفانه بسیاری از طرحواره ها شما را به سمت انتخاب های اشتباه می کشاند جدا از آن تحریفات شناختی که از گذشته به ما رسیده است یکی از مسائلی است که ما را به سمت از بین بردن یک رابطه می برد به طور مثال افرادی که نگاه صفر و صدی به روابط خود دارند با کوچکترین اشتباه همسرشان احساس می کنند که رابطه ی آن ها پایان یافته است

افردای که مهر طلب هستند مدام در حال اضطراب جدایی به سر می برند آن ها با وابستگی بیش از حد باعث می شوند که طرف مقابل احساس کند که دایره ی شخصی آن ها به خطر افتاده است

 

اختلال شخصیت را چگونه شناسایی کنیم؟

  نکته ی بسیار مهم در مشاوره قبل از ازدواج این است که شما می توانید اختلال شخصیت را هم شناسایی کنید قطعا با فردی که اختلال شخصیت دارد نمی توانید به شکل نرمالی رابطه ی عاطفی خوبی داشته باشید فقط یک مشاوره خانواده مشاوره بالینی می تواند به شما کمک کند که در زمینه ی شناخت اختلالات شخصیت پیش قدم شوید و اما نکته ی بسیار مهم در زمینه ی مسائل جنسی است قبل از آنکه ارتباط سرد جنسی را تجربه کنید این فرصت را به خودتان و همسرتان بدهید که روابط جنسی لذت بخشی را تجربه کنید متخصین به شما کمک می کنند که در زمینه ی مسائل جنسی هم سرد کننده ها را بشناسید و به تفاوت های زن و مرد آگاه شوید افزایش آمار طلاق در جامعه ای که روبه صنعتی شدن حرکت می کند نیاز روز افزون به آشنایی با مقوله ای به نام رابطه ی جنسی به شما کمک می کند که با مهارت های ویژه ی ارتباط جنسی آشنا شوید.  
تست ازدواج رایگان
مرکز مشاوره قبل از ازدواج و تست ازدواج
 

رابطه جنسی سالم و عاشقانه یک انتخاب است

    یکی از شکایت های بارز زوجین این است که یکی رابطه ی جنسی و سکس می خواهد و دیگری عشق در زندگی های زناشویی گاهی اوقات به نظر می رسد که زوجین از دو سیاره ی متفاوت در کنار هم قرار گرفته اند اما درک ، شناخت و پذیرش این تفاوت ها می تواند به صمیمیت عمیق تری در رابطه ی شما کمک کند چرا رابطه ی جنسی تا این حد مهم است ؟ به این دلیل که آگاهی افراد در این زمینه کم است ، آگاهی علمی و روانشناسی برای داشتن یک رابطه ی سالم و لذت بخش . مشاوره قبل از ازدواج در این زمینه هم به شما کمک می کنیم قبل از پایان دادن به ارتباط خود و مشکلات بین فردی بتوانید اختلالات و مشکلات را ارزیابی کنید .

مرکز مشاوره ی خانه ی مهر در زمینه ی مشاوره قبل از ازدواج و مشاوره ی سکس تراپی و خانواده درمانی به شما کمک می کند که از طریق تست ازدواج رایگان و مصاحبه ی بالینی به این سنجش ها و ارزیابی ها دست پیدا کنید

  جهت ارتباط با مرکز مشاوره ی ازدواج خانه ی مهر می توانید با بخش پذیرش تماس بگیرید تا شما را به متخصص و روانشناس در همان حوزه معرفی کند جهت اطلاعات بیشتر در زمینه ی کارگاه های آموزشی زوجین مشاوره حضوری ، مشاوره ی تلفنی با ما در ارتباط باشید این نوید را به شما می دهیم که در هر کجای ایران که هستید می توانید از طریق مشاوره آنلاین و مشاوره تلفنی هم از کارگاه های ما بهرمند شوید و هم با متخصصین در ارتباط باشید.  

مقالات مشابه

21 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید من یک بار یک ازدواج نا موفق داشتم دوباره برام یک خواستگار اومده یک یک پسر بچه ۵ ساله داره و اطرافیان من میگن ازدواج کن ولی من ب شدت استدس دارم میشه راهنماییم کنید

  2. سلام خسته نباشید خواستم بدونم نگرفتن مراسم ازدواج و تشریفات اون در اینده باعث اختلاف و کشمکش خواهد شد؟

  3. من جوان 29 ساله هستم و فوق ليسانس الان درامد كمي دارم كار تحقيقاتي انجام ميدم نياز شديد به ازدواج دارم ولي ميترسم ازدواج باعث بشه كه از آرزوهام دست بكشم و مشغول زندگي عادي بشم فوق ليسانس حقوق دارم و ميخوام در مقطع دكترا وارد بشم و هم زمان ازمون وكالت بدم ولي نياز به ازدواج و اين كه سنم داره ميره بالا نگرانم ميكنه واز طرفي ميترسم ازدواج باعث بشه به ارزوهام نرسم

    1. پاسخ متخصص و مشاوره زوج خانم آزاده رحيمي به شما دوست عزيز:
      درود بر شما
      در مراحل مختلف زندگی همواره در معرض انتخاب هستیم و بالطبع هر کدوم از این انتخابها میتونن پیامدهای مثبت و منفی خودشون رو داشته باشند. اولویت بندی کردن نیازها و خواسته ها و نوشتن معادله سود و زیان در این شرایط کمک زیادی به فرد میکنه…برای شروع یک زندگی نیاز به حداقل های مادی هست که نمیشه نادیده گرفته بشوند.
      و در صورت ازدواج در شرایط مساعد و انتخاب یار مناسب ازدواج مانعی برای پیشرفتهای شغلی و تحصیلی نخواهد بود

    2. سلام بستگی داره شما چه فردی رو برای ازدواجت انتخاب میکنی دوست عزیز .چه بسا همسرانی هستند که باعث رشد شخصی و پیشرفت شغلی و تحصیلی همسرانشان نیز میاشند

  4. سلام
    من پسری ۳۰ ساله هستم
    از لحاظ روحی برونگرا و از لحاظ دین و مذهب در حد نماز و روزه و نون حلال دراوردن هستم ولی چیزای دیگه رو زیاد رعایت نمیکنم و خونوادمم مذهبیه.
    تحصیلاتم فوق لیسانس و ۴ ساله کارمندم و میتونم زندگی در حد متوسط فراهم کنم.
    اشتباهاتی در زندگی داشتم و دارم
    تقریبا از ۲۰ سالگی دوست دختر داشتم
    فک کنم تا الان ۱۰ تایی دوست دختر داشتمو ارتباط جنسی هم داشتم متاسفانه.
    یکسال پیش در گروه تلگرام با یک دختری آشنا شدم و روز بعد باهم رفتیم بیرون.
    تا دیدمش ازش خوشم اومد.
    بکارت نداشت و ما از همون هفته اول وارد رابطه جنسی هم شدیم
    بعد از سه چهار ماه باهاش کات کردم چون معیارای ازدواجمو نداشت و بعده کات کردن هم ایشون خیلی اذیت شدن ولی دو سه ماهی هست که دوباره من زنگ زدم و جویای حالش شدم و یهو به خودم اومدم دیدم دوباره ارتباطمون شروع شده.
    میگه قبله من با یه پسری دو سه سالی دوست بوده و قصد ازدواج داشتن و پسره اومده خواستگاری ولی خونواده دختر مخالفت کردنو ب ازدواج ختم نشده و بکارتشم با اون پسره از دست داده. حتی اوایل رابطه ب دختره زنگ میزد و اونم از من پنهون میکرد ولی بعد از اینکه من ناراحت شدم و در حد کات رفتیم جلو ارتباطشو کلا باهاش قط کرد.
    من اول رابطه به ازدواج فکر نمیکردم
    چون معیارام فرق داشتن
    ولی رفته رفته هم ایشون علاقمند شدن و هم من.
    با علاقمند شدن ب من ، کم کم ایشون هم نماز خوندنو شروع کردن و یه مقدار مذهبی تر شدن.
    خیلی از معیارایی که برا ازدواج داشتم در ایشون نیست.
    از لحاظ ظاهری هفتاد تا هشتاد درصد خوبن از لحاظ اخلاق و رفتار هم قبلا خوب نبودنو به دلیل مشکلات خونوادگی اکثرا عصبی بودن ولی الان بهتر شدن و خوبن.
    همزبان هستیم و هردومون ترکیم که خوبه
    دوسال از من بزرگتره ک خوب نیس
    سه خواهر و یه برادر هستن
    پدر مادرش طلاق نگرفتن ولی پدر کم میاد خونه و مشکل داره ولی مادرش ادم خوبیه که برا من خونواده مهمه.
    از ۱۸ سالگی خودش کار کرده و نشون میده دختر با جربزه ای هست ولی کارش الان توو یه کارخونس و باب میل من نیست.
    تحصیلاتش خوب نیس ولی دو ترم دیگه میخواد لیسانسشو بگیره.
    سطح مالیشون از ما پایینتره و خونشون اطراف ملارد هست.
    توو ارتباطات جنسیمونم بعضی وقتا اذیت میشم.
    حالا از یه طرف دلم و از یه طرف هم عقل و منطقم تعارض دارن باهم.
    نمیدونم ازدواج کنم باهاشون یا نه.
    لطفا راهنماییم کنین

    1. پاسخ متخصص و مشاوره زوج خانم دکتر سولماز عبداله زاده به شما دوست عزيز:
      درود بر شما
      هیچ وقت نباید انتظار داشت که در مشاوره پیش از ازدواج حرفه ای به ما به صراحت گفته بشه که ازدواج بکنید یا نه…در طول جلسات پیش از ازدواج به کمک روانشناس متخصص
      فاکتورهای ریسک و خطر به هردو نفر شناسانده میشه و افراد با دید روشنتری به مسائل نگاه میکنند. در فاکتور سن بیشتر از بزرگتر یا کوچکتر بودن رسیدن به انواع بلوغ فکری، عاطفی، مالی و …برای ازدواج اهمیت دارد که باید بررسی شود.
      معیارهایی که متفاوت هستند نیاز به بررسی دارند که این تفاوتها تا چه حد در واقعیت و برای شما دو نفر به طور خاص، معنادار هستند.

  5. سلام من ۱۸ سال دارم و با دختری ۱۴ ساله در ارتباطم خانواده من راضی هستن ولی اون به دلیل این که سنش کم هست می‌ترسه به خانواده بگه و منم ترس از دست دادن شو دارم به نطر شما چیکار کنم ممنون

    1. پاسخ متخصص و مشاوره زوج خانم دکتر سولماز عبداله زاده به شما دوست عزيز:
      درود بر شما
      سن شما عزیزان به هیچ عنوان مناسب وارد شدن به یک رابطه عاطفی و تصمیم برای ازدواج نیست. زیرا هیچ کدام از لحاظ عاطفی و شناختی و ….به مرحله بلوغ و ثبات نرسیده اید، هر تصمیمی می تواند آینده شما عزیزان را تحت تاثیر قرار دهد. نیاز است در جلسات مشاوره فردی روی این ترس از دست دادن کار شود.

  6. سلام خواستگاری داشتم که خانواده مذهبی و خشکی دارند ‏ ولی ما با این که به حجاب و دین اهمیت می‌دیم ولی مثل آنها خشک نیستیم مثلاً عروسی هامون اهنگ می‌گذاریم و میرقصیم ولی آنها مولودی می گذارند و دست می زنند ضمن اینکه ما زن و مرد جدا هستند بیشتر مسائل حاشیه‌ای مثل دین و مذهب مهم است ولی برای من شوهرداری و زندگی داری خوب که رضایت دو طرف رو جلب کنه مهم است ممکنه برای این که جو خانواده شان اینطوریه و تربیتش به این شکل بوده و این هم بگویم که رابطه صمیمی هم با خانواده اش ندارد برای نظرخواهی هم می‌گوید بیشتر از دوستان و مشاوره ها نظرخواهی می کند کمتر از خانواده‌اش نظر می خواهد و و خانه ای که برای زندگی انتخاب کرده ایم جداست، میترسم قولی الان بدهد و بعد از ازدواج بزنه زیرش مثلاً وقتی باهاش حرف میزنم و براش از ترسها میگم میگه من حالا اول ازدواج شاید روی این مسائل تاکید داشته باشم برای اینکه طرف مقابل را محک بزنم وگرنه اینا بعد از ازدواج برام مهم نیست

    1. با سلام و وقت بخير پاسخ متخصص و مشاوره زوج خانم دکتر سولماز عبداله زاده به شما دوست عزيز:
      درود بر شما
      از آنجایی که افراد تا حدود زیادی تحت تاثیر فضای تربیتی و اعتقادی خانواده خود قرار دارند ابتدا باید دقت کنید که آیا این تفاوت در نگاه مذهبی تنها بین شما و خانواده ایشان است و خودشان عقاید نزدیکتری به شما دارند و یا خیر؟ در صورت داشتن تفاوت اساسی نمی توان به این مسائل به عنوان مسائل حاشیه ای نگاه کرد زیرا تا حدودی در زمینه های دیگر زندگی به خصوص تربیت فرزند در آینده مشکل ساز خواهند شد.
      تعارضات مربوط به باورها و اعتقادات مذهبی و دینی گاهی تا حدود زیادی غیر قابل حل می باشند، زیرا بسیار ریشه ای هستند. از آنجا که در فرهنگهای شرقی خانواده در میزان رضایت زناشویی زوج نقش دارد، خیلی نمی توان به تفاوتهای اساسی موجود بی اعتنا بود. با گرفتن کمک حرفه ای میتوانید به این نتیجه برسید که آیا به این تفاوت می توان به عنوان یک ریسک فاکتور نگاه کرد یا خیر.

  7. با سلام.8سال پیش تحت تاثیر حرفای خانواده و با معیارهای عقلانی خودم با پسر خاله ام ازدواج کردم و تصمیم به ازدواج با ایشون خیلی عجولانه بود .یک سال بعد به دلیل عدم اجازه به تحصیل از ایشون جدا شدم و روزهای اول جدایی عین خیالمم نبود ولی بعد از گذشت چند وقت بعد تموم فکرم پیش ایشون بود و مدام ایشون رو در صفحات مجازیشون پیگیری میکردم.ایشون هم طی این سالها به اصرار خانواده به خواستگاری هایی رفتن ولی راضی به ازدواج نشدن و علاقه به بنده رو بیان کردن و از طریق فرستادن واسطه هایی سعی به ازدواج با من دارند ولی هر بار با شنیدن درخواست ازدواج ایشون دچار تردید شدیدی میشم و نمی تونم به ایشون جواب قاطعانه بدم .از علاقه به ایشون مطمئن نیستم چون یه حس دو گانه ای رو نسبت به ایشون دارم گاهی از ایشون بدم نمیاد و گاهی بدم میاد.
    نمیدونم این فکر بیش از حد به ایشون بخاطر عذاب وجدانه یا علاقه ؟؟
    لازمه بگم ایشون در مشهد زندگی میکنن و من ساکن تهرانم و جدایی از خانواده و محل زندگیم برایم خیلی سخته.قبل از ازدواج با ایشون با هیچ جنس مخالفی رابطه نداشتم و حتی صحبت کردن با جنس مخالف برایم عذاب آوره (خجالت و عدم اعتماد به نفس)
    در مدت کوتاه ازدواج با ایشون خیلی صحبت نکردم و به دلیل خجالت بیش از حد صحبت با ایشون در جمع برایم عذاب آور بود .همه این عوامل باعث شد که نتونم بفهمم ایشون رو دوست دارم یا نه؟؟
    سردرگمیم توی این رابطه کل زندگیم نابود کرد و از بلاتکلیفی رنج می برم نمیدونم چکار کنم؟؟؟

    1. پاسخ متخصص و مشاوره زوج خانم دکتر سولماز عبداله زاده به شما دوست عزيز:
      درود بر شما،
      با توجه به پیام ارسالی شما به نظر میرسد در ازدواج قبلی تمرکز شما بیشتر بر روی معیارهای منطقی و عقلانی بوده، در صورتی که داشتن علاقه و جذابیت قبل از ازدواج بسیار اهمیت دارد.
      منظور داشتن عشق آتشین در ابتدای رابطه نیست بلکه باید بدانیم که در صورتیکه که در ابتدای رابطه هیچ علاقه و جذابیتی وجود نداشته باشد
      با گذشت زمان هم بوجود نخواهد آمد. نیاز است به حس دوگانه ای که تجربه می کنید اهمیت داده و بیشتر بررسی نمایید.
      گاهی بعد از جدایی به دلایل متفاوتی از جمله ترس از تنهایی، نداشتن انتخاب بهتر و … افراد با گذشت زمان احساس پشیمانی پیدا کرده و به برگشت به رابطه فکر میکنند در این موارد نیاز هست دلایل اصلی جدایی را مرور کرده و به این نکته فکر کنند که آیا در طول مدت جدایی تغییراتی در خودشان، همسرشان و رابطه بوجود آمده یا نه؟؟؟
      مشاوره پیش از ازدواج به شما کمک می کند بتوانید تا حدودی زیادی به سوالات، دوگانگیها و ابهامات خود پاسخ دهید.

  8. سلام خسته نباشی یه ماهه با یه پسری اشنا شدم اهل شیرازه تو گروه تلگرام چندسالی بودیم ولی زیاد در تماس نبودیم در حد چت و گاهی من بدای مسافرت رفتم شیراز و همدیگه رو دیدین بعد ایشون ازم خواستگاری کرده و قراره بیاد ولی تو این ماه من یه شوخی‌های کوچیک کردم اون خیلی شدیدتر شوخی کرده در حدی که منو از لحاظ احساسی داغون کرده چند بارم بهشون گفتم اینجور شوخی نکن ولی باز ادامه داده،،من قبل ایشون چندسال با یکی دوست بودم که موضوع صادقانه به این اقا گفتم و قبول کردن اما تو این یه ماه چند بار پرسید چکارا کردین و چجور بودین در صورتی که همه چیزو بهش گفته بودم ،یبار میگه گذشته به من ربطی نداره بعد یبار میاد زیر و رو میکنه
    پریشب دوباره یه شوخی بدی کرد در حد اینکه من خیلی بهم بر خورد توجیهشم اینه خودتو قوی کن
    بعد نوع نوشتاریش عوض شد شروع کرد به گفتن اینکه من اختلال مانیا دارم و دارو میخورم الانم تو فاز پریشونیم مدام گفتم شوخی نکن گفت جدی میگم من روز بعد بهشون پیام دادم که نمیتونم باهاتون ازدواج کنم بعدش اوند گفت همه اونا شوخی بوده که میخواستم تستت کنم ببینم تو شرایط سخت چجوری میشی من خودم روانشناسی خوندم به اضافه حقوق و حسابداری
    الانم مدام میگه به من فرصت بده جبران کنم واقعا من خودم از رفتاری که کرد میترسم ازش بهشم گفتم ولی اصرار به فرصت داره چون تو چت یه عباراتی نباید گفته بشه مثل اینکه کتک میخوری یا مثلا گفته من بالاخره باهات بهم میزنم چه الان چه یه سال دیگه یا من اینم ازدواج نکن
    نمیدونم چکار کنم

    1. پاسخ متخصص و مشاوره ازدواج خانم دکتر آزاده رحیمی به شما دوست عزیز:
      سلام دوست عزیز در روابطمون باید حرمت رو نگه داریم وگرنه طرف مقابل از حریم ما تجاوز می کنه و ممکنه رفتاری داشته باشه که برای ما خوشایند نباشه
      و نکنه بعدی اینکه از روابط گذشتتون نباید توضیحی بدید
      در مورد رفتارشون اگر رفتار رو چند بار تکرار کردند که خوب جای سوال داره
      چون ممکنه عادت رفتاریشون باشه در مورد رفتار هاشون بیشتر باید صحبت بشه
      برای ازدواج عجله نکنید و از یک روانشناس کمک بگیرید

  9. سلام خسته نباشید
    من یه ماهه با یه پسری اشنا شدم و ایشون ازم خواستگاری کردن ولی هنوز رسما نیومدن ولی خانواده ها درجریانن
    ایشون شهر شیراز هستن و من تهران
    گاهی شوخی میکنن بی حد داخل چت که منو واقعا شوکه میکنه حتی چندباریم بهش گفتم شوخی احساسی نکن ولی گوش نمیدن تا یه شب دیگه خیلی حدشو گذروند به من گفت دارو افسرگی میخوره و پرونده داره هرچیم بهش گفتم شوخی بسه میگفت جدی دارم میگم اصلا نوع نوشتاریشم عوض شده بود حرف از اختلال مانیا گفت فرداش من پیام دادم نمیتونم باهات ازدواج کنم و تمام که در پاسخ گفت همش دروغ بوده و میتونه ثابت کنه چون روانشناسی خونده ولی من اعتمادمو بهش از دست دادم الان دو روزه مدام میگه اشتباه کردم و یه فرصت میخوام ولی من میترسم ازینکه اختلال رفتاری داشته باشه نه روانی که یوقت در اینده خوب باشه یه وقت نه با توجه به اینکه زندگی و کارشون شیرازه من باید برم اونجا زندگی کنم میگه تضمین میدم اونم شرافتم راستش نمیدونم باید چکار کنم بهش فرصت بدم یا نه ویا چه تضمینی ازش بگیرم که نتونه کاری بکنه
    مسیله بعدی این هست من قبل ایشون با پسری دوست بودم ولی مسایلو به ایشون گفتم و اونو گذاشتم کنار تو این یک ماه چند بار ازم پرسیده روابطتون درچه حد بوده در صورتی که من همه چیزو بهش گفتم
    یکبار میگه گذشته تو برام مهم نیس مهم الانه که با منی بعد یبار سوال میپرسه مدامم میخواد بدونه ایا تونسته جای اونو بگیره و حضورش پررنگ بوده
    خواهش میکنم جواب بدین واقعا بلاتکلیفم

  10. سلام روزبخیر من23سالم هست و تقریبا6سال هست ک با پسری بصورت مجازی دوست شدم و چون تو دوشهر مختلف هستیم ارتباطمون ازراه دور وتلفنی هست وتموم این مدت فقط یکبار همو دیدیم و رابطه خوبی داریم و تنها مشکلی ک دارم این فاصله هست و داره اذیتم میکنه و من هرسری ک ازاین فاصله گلایه میکنم ایشون میگن ک فعلا شرایط اومدن ندارن چون داخل شهرما کسیو ندارن نمیتونن بیان بمونن و دوس ندارن بیان دوساعت منو ببینن و برن و نیاز به تایم بیشتری واسه کنارمن بودن دارن و فعلا تموم وقتشونو گذاشتن روی کار ک در آینده بهم برسیم ولی من قانع نمیشم چون حداقل6ماه یکبارم که شده باید شرایط پیدا میکردن و منم نیاز ب شناخت فیزیکی و رفتو آمد دارم حالا بنظر شما امیدی به این رابطه هست و ارزش صبرکردن بیشتر داره؟

    1. پاسخ متخصص و مشاوره ازدواج خانم دکتر سولماز عبداله زاده به شما دوست عزیز:
      سلام بر شما
      شناخت درست و کامل نمی تواند تنها از راه ارتباط مجازی صورت پذیرد. وقتی صحبت از آشنایی قبل از ازدواج می کنیم حتما لازم است که در کنار ارتباط تلفنی و مجازی، بخش زیادی از این ارتباطات به صورت حضوری و رو در رو باشد.
      تنها یکبار دیدار در طول شش سال
      کافی نیست و تنها طولانی بودن مدت آشنایی نمی تواند تضمین کننده شناخت کامل از طرف مقابل باشد.
      نیاز است خواسته به جای خود را به صورت قاطع، شفاف و محترمانه بیان کرده و با توجه به شرایط منطقی ترین تصمیم را بگیرید.

  11. سلام خسته نباشین
    1سوال داشتم ازتون که من 1سالی میشه که با یه دختر آشنا شدم وخیلی دوسش دارم حالا از رو خامی یا نادونی وارد رابطه شدیم و من متوجه شدم که ممکنه این دختر پرده نداشته باشه وبخاطر همین دیگه باهاش وارد رابطه صمیمی نشدم ولی من قصدم باهاش ازدواجه ودوسش دارم وشک دارم به پردش وبهم میگه که من پردم سالمه….ومن موندم چیکار کنم خیلی دوسش دارم 1ماهه که داغونم بخاطر این قضیه ممنون میشم راهنمایی کنید که چطوری میتونم بفهمم که دخترانگیش ازدست نرفته وسالمه…

    1. پاسخ متخصص و مشاوره خانواده و مشاوره ازدواج خانم دکتر سولماز عبداله زاده به شما دوست عزیز:
      سلام بر شما
      باید به این نکته توجه کنیم که حفظ بکارت به عنوان یک پدیده اجتماعی در بسیاری از جوامع ارزش و اهمیت داشته و با وجود گذشت زمان از حالت تابو خارج شده اما نمیتوان گفت که به طور کامل اهمیت خود را از دست داده. باید توجه داشت که از لحاظ فیزیولوژیکی گاهی افرادی بدون داشتن تجربه رابطه جنسی فاقد پرده بکارت هستند و گاهی استفاده از تامپون و یا مواردی دیگر باعث از بین رفتن آن می شود، پس لزوما نداشتن پرده بکارت به معنای داشتن رابطه جنسی کامل نیست.
      نکته مهم دیگر اینکه مهمتر از بکارت جسمی افراد، بکارت روحی آنهاست و چه بسا افرادی که با حفظ بکارت تجربه رابطه جنسی را داشته اند
      از طرفی بکارت جسمی و روحی فقط در مورد خانمها نباید اهمیت داشته باشد و مردان نیز از این قاعده مستثنی نیستند حتی اگر از نظر جسمی نتوان آن را ثابت کرد.
      اما مهمترین مساله در اینجا نوع باور و نگاه شما دوست عزیز به این مساله می باشد که در جای خود قابل احترام است و چه بسا نیاز به تجدید نظر داشته باشد. به نظر می رسد داشتن بکارت نباید به عنوان معیاری برای قضاوت افراد و تنها عامل تعیین کننده در امر ازدواج مطرح باشد.
      لازم است به صورت بالغانه قضیه را با ایشان مطرح نموده و با کمک یک فرد متخصص این دغدغه را مدیریت نمایید تا به بهترین تصمیم برسید.

      1. ممنون از پاسختون خوودشون رفتن دکتر و دکتر گفته که پرده نداره و گفته که با رابطه با من پردش رفتهبه گفته خودش دکتر گفته ککه پرده از نوع حلقوی هستش که خون نمیاد موقع دخولدر هر ححال دکترش گفته که من باعث از بین رفتن پردش هستم ولی قبل این هم شکک داشتم که نداره چون با از اصرار خودش وارد رابطه شدم و قبللا هم شک کرده بودم …من مهمترین چیز برام صادق بودنه … ومشکل من اینه که چیزی ازم مخفی نکنه و روراست باشه و بهم دروغ نگه.. چطوری میتونم بفهمم که دروغ نمیگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *