درمان افسردگی و اضطراب در مشاوره فردي خانه مهر

مشاوره فردي در زمينه درمان افسردگی و اضطراب به مراجعين کمک مي کند تا بتوانند زندگي سالم تر و با رضايت دروني بيشتري را تجربه کنند ما در مرکز مشاوره خانه مهر توانسته ايم در زمينه مشاوره فردي با تيمي متخصص و مجرب در زمينه هاي درمان اضطراب ، درمان افسردگي ، درمان استرس ، درمان فوبيا ، درمان وسواس و انواع اختلالات و مشکلات شخصيتي در کنار شما عزيزان باشيم

مقالات زیر در زمینه افسردگی به شما کمک میکند اطلاعات بیشتری در زمینه افسردگی و اضطراب کسب کنید:

مشاوره ازدواج و افسردگی در زوجین

مشاوره افسردگی خانه مهر

مشاوره افسردگی سالمندان در خانه مهر

بیماران مبتلا به سرطان مراقب هیولای افسردگی باشند

 

درمان افسردگي و اضطراب در مشاوره فردي خانه مهر

 

قصد داريم در اين مقاله در مورد افسردگي با شما گفتگو کنيم و اين نويد را به شما بدهيم که ما در مرکز مشاوره خانه مهر هم از طريق مشاوره حضوري و هم از طريق مشاوره غير حضوري ، کارگاه ها و همايش ها در کنار شما عزيزان هستيم پس شما از هر کجاي ايران يا خارج از ايران مي توانيد از طريق راه هاي ارتباطي مختلف با ما در ارتباط باشيد .

 

مرکز مشاوره افسردگی خانه مهر
مرکز مشاوره افسردگی خانه مهر

 

افسردگي جدي است اما قابل درمان است..

 

افسردگي و اضطراب از مسائلي است که اين روزها در جوامع مختلف به علت مشکلات اجتماعي ، اقتصادي ، مشکلات بين فردي بيشتر از پيش مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفته است.

به طور کلي انسان موجودي چهاربعدي است : زيستي ، رواني ، اجتماعي و معنوي .  مسئله اين است که گاهي انسان مجبور است براي سلامت کردن يک بخش خودش يک بخش ديگر را ناسالم کند به همين دليل تعادل بين اين بعدها بهم مي ريزد

اما مسئله اين است که روانشناسي سلامت و مشاوره فردي به شما کمک مي کند که چطور مي توانيد اين 4 بخش را در يک سطح تعادل در زندگي خود نگه داريد.

 

دقيقا افسردگي از جايي شروع مي شود که….

 

ما بعدهاي مختلف زندگي خود را دچار تنش و يا فراموشي مي کنيم مثلا بخش بيولوژيک يا همان زيستي ، بخشي است که در سيستم لذت و درد فعاليت دارد مثل خوردن ، خوابيدن که لذت بخش است گرما ، سرما ، رابطه جنسي همه اين ها در بعد بيولوژيک ما قرار دارند .

در اين بعد مي توان گفت انسان وقتي سالم است که خوب غذا بخورد ، خوب بخوابد ، انگيزه داشته باشد و بتواند متناسب با موقعيت واکنش کارآمدي نشان دهد ، از رابطه جنسي لذت ببرد و در شرايط سخت بتواند از قسمت بيولوژيک خودش حمايت کند در اين مواقع مي گوييم اين فرد سالم است.

 

مشاوره افسردگی در خانه مهر
مشاوره افسردگی در خانه مهر

 

من افسرده هستم چون…

 

حالا وقتي مي خواهيم بگوييم که چه کسي از نظر بيولوژيک افسرده است مي توان گفت وقتي فرد دچار بي خوابي يا پرخوابي مي شود ، دچار عدم تحرک مي شود ، دچار بي ميلي ، دچار بي ميلي جنسي مي شود ممکن است دچار افسردگي شده باشد البته بايد ارزيابي دقيق انجام شود.

اگر فردي در اين ابعاد مشکل نداشته باشد مي توان گفت که او در سطح بيولوژيک افسرده نيست پس بايد بعدهاي ديگري را بررسي کنيم همانطور که مي بينيد ما در دنياي روانشناسي فردي بعدهاي مختلف سلامت روان را بررسي مي کنيم که اين به ما کمک مي کند که بتوانيم دقيقا مشکل را به شکل ريشه اي ارزيابي کنيم .

 

ما آدمها نياز داريم سرگرم باشيم….

 

و اما بخش دوم ، بخش رواني ، اصل ساختار اشتغال است يعني ما آدم ها نياز داريم يا با يک چيزي سرگرم شويم يا مشغول باشيم حالا يکي اهل فيلم ، يکي اهل کوه ، يکي اهل غذا ، هر کدام از ما کارهايي داريم که با آن سرگرم مي شويم که از نظر بيولوژيک به خودمان و ديگران آسيبي هم وارد نمي کنيم.

مي توان گفت آن بخشي از ما که نياز به حال دارد بخش رواني ما است انگار سکوت ذهن و بيکاري ذهن براي ما غيرقابل تحمل است اشتغال و بازي هاي رواني از بعدهاي غيرقابل حذف در زندگي ما هستند.

 

درمان افسردگی و اضطراب

 

حالا عملا چه افرادي از نظر ذهن و روان سالم هستند ؟

 

منظور در بعد بخش رواني است آدم هايي که بازي دارند و از آن بازي لذت مي برند هر کدام از ما بازي هاي مخصوص به خودمان را داريم اما گرفتاري زماني پيش مي آيد که يا بازي نداريم يا ازش لذت نمي بريم به طور مثال فرد مي گويد که زندگي براي من پوچ شده است ، هيچي به من لذت نميده افرادي که از نظر رواني افسرده مي شوند آدم هايي هستند که ديگر با بازي هاي در دسترسشان حال نمي کنند و لذت نمي برند يا دنبال بازي هاي غير قابل دسترس هستند.

در اين مقاله 2 بخش از بخش هاي وجودي هر انسان را زمينه افسردگي بررسي کرديم در مقاله بعدي همراه ما باشيد تا 2 بعد ديگر يعني بعد اجتماعي و بعد معنوي را با هم بررسي کنيم

توجه داشته باشيد که ما در مرکز مشاوره خانه مهر ، در زمينه مشاوره فردي ، مشاوره باليني در کنار شما عزيزان هستيم براي اطلاعات بيشتر با اپراتور مرکز مشاوره خانه مهر در ارتباط باشيد .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *