دلایل پشیمانی بعد از طلاق چیست؟

امکان طلاق برای هر زوجی وجود دارد. جدایی تصمیم بزرگی است که به اندازه ازدواج اهمیت دارد و زندگی فرد و زوجین را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بروز احساس پشیمانی بعد از طلاق برای خیلی از زوجین به علت حفظ آبرو سخت است و تلاش می‌کنند آن را از سایرین مخفی نگه دارند.

تعداد زیادی از زنان و مردان هنگام مراجعه به مشاور و یا صحبت با دوستان نزدیک، ابراز پشیمانی می‌کنند. آن‌ها با حسرت و پشیمانی می‌گویند: «اگر به گذشته برگردم تصمیم دیگری می‌گیرم.». هیچکس با قصد طلاق، ازدواج نمی‌کند. اما همیشه همه شرایط عالی نیست و زوجین در زندگی مشترک به مشکل بر می‌خورند.

پشیمانی بعد از طلاق امری طبیعی است. علت‌های زیادی برای این احساس وجود دارد که ما در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها و کار‌هایی که زوجین باید انجام دهند تا در آینده از جدایی خود پشیمان نشوند، می‌پردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

دلایل پشیمانی از طلاق

بررسی‌های انجام شده توسط محققان نشان داده است که مسائل مختلفی در شکل گیری این موضوع نقش دارند. دلایل ذکر شده در این بخش، عامل اصلی طلاق زوج‌های زیادی هستند. چند علت پشیمانی از طلاق به شرح زیر است:

مسائل مالی

مسائل مالی موضوع بسیار مهمی در زندگی همه است. یکی از دلایل رایجی که زوجین از یکدیگر جدا می‌شوند، جنبه مالی زندگی‌شان است. گاهی زوجین تفاهم در مدیریت مالی ندارند و به مشکل می‌خورند یا ممکن است یکی از آن‌ها خسیس باشد و ادامه زندگی را برای دیگری سخت کند.

این حوزه خیلی گسترده‌ است و زیر‌شاخه‌های زیادی دارد. یکی از موضوعاتی که افراد باید در آن به توافق برسند و با همیاری یکدیگر مانند یک تیم عمل کنند، مسائل مالی است. زوجین باید بدانند که این تصور غلط است و تمام خرج زندگی بر دوش مرد خانواده نیست؛ همان‌طور که کار‌های خانه مختص خانم‌ها نیست.

پشیمانی بعد از طلاق

در جامعه امروزی ازدواج دیگر مانند یک قرارداد نیست و هر دو زن و مرد در تامین مخارج و انجام وظایف و امور منزل نقش دارند و باید با یکدیگر همکاری کنند.

اگر کمی عمیق‌تر به این موضوع بپردازیم، مشخص می‌شود که مسائل مالی به‌تنهایی عامل جدایی نیستند. آن‌ها صرفا مانند یک جرقه عمل می‌کنند و در پس آن مشکلات ریز و درشت زیادی وجود دارند که به مبحث طلاق دامن می‌زنند.

نگاه جامعه

در جامعه ما افراد مطلقه وجهه خوبی ندارند. نگاه سنگین جامعه و کلمه مطلقه بار منفی زیادی را به فردی که از همسرش جدا شده ‌است، می‌دهد. این دید بد و باور غلط موجود در جامعه یکی از مهم‌ترین دلایل بروز احساس پشیمانی بعد از طلاق است.

اثر طلاق بر فرزندان

جدایی والدین اثرات جبران ناپذیری بر زندگی فرزندان دارد. کودکان توانایی کنار آمدن با مساله طلاق را ندارند و درک این موضوع برای آن‌ها بسیار سخت است. نبود یکی از والدین در زندگی کودک ضربه‌های روحی زیادی به او می‌زند. پدر یا مادر نمی‌تواند نقش والد دیگر را بازی کند و کودک دچار مشکلات گوناگونی خواهد شد.

سه چیز که افراد مطلقه آرزو داشتند آن‌ها را انجام می‌دادند

پیش از تصمیم به طلاق خوب است نگاهی به چند مورد از مسائل مهم در زندگی مشترک بیاندازید. این‌ها موضوعاتی هستند که افراد مطلقه مطرح کرده‌اند و از انجام ندادنشان به‌شدت پشیمان هستند. آن‌ها آرزو داشتند که زمان به عقب بر‌می‌گشت تا بتوانند اشتباهاتشان را جبران کنند و تصمیم دیگری بگیرند.

1. صحبت کردن درمورد احساسات

یک علت پشیمانی از طلاق می‌تواند صحبت نکردن درمورد احساسات باشد. بسیاری از افراد به جای بحث کردن در مورد مسائل با شریک زندگی خود، سعی در حل کردن مشکلاتشان به‌تنهایی دارند و احساسات خود را پنهان نگه می‌دارند.

افرادی که در این مسیر قدم گذاشته‌اند و حالا می‌خواهند به عقب برگردند، این موضوع را با مشاور خود مطرح کرده‌اند.

پشیمانی بعد از طلاق به‌ دلیل بیان نکردن احساسات، مساله دردناکی برای هر یک از زوجین است. به ‌یاد داشته باشید که همسرتان توانایی خواندن ذهن شما را ندارد و با بیان احساسات خود به حل مشکلات و نجات زندگی مشترکتان کمک زیادی می‌کنید.

پشیمانی بعد از طلاق

2. با یکدیگر بحث و جدل نکردن همیشه نشانه خوبی نیست

بیشتر زوجین زمانی به مشاور مراجعه می‌کنند که دیگر کار از کار گذشته و زندگیشان در مرز فروپاشی قرار دارد. آن‌ها فکر می‌کردند که چون با یکدیگر بحث نمی‌کنند، همه چیز خوب است و هیچ مشکلی ندارند در صورتی که این‌گونه نیست. حتما زودتر به مشاور مراجعه کنید و مسائل و مشکلاتتان را از پایه حل کنید.

مشاوران خانه مهر در منطقه صادقیه می‌توانند با رهنمودهای خود، رابطه‌تان را مجددا در مسیر سالم آن قرار دهند.

همچنین بخوانید: مشکلات در روابط زناشویی ریشه در چه چیزهایی دارند و چطور جلوی آن‌ها را بگیریم؟

3. مراجعه به مشاور

این یک باور غلط است که فقط در زمان بروز مشکل به مشاور مراجعه کنیم. هر فردی صرف نظر از مجرد یا متاهل بودن نیاز به مراجعه منظم به روانشناس دارد. مشاوره به ما کمک می‌کند تا بسیاری از مسائل را قبل از جدی شدن، حل کنیم.

تحقیقات انجام شده از افراد مطلقه نشان داد که مراجعه نکردن به مشاور، یکی از دلایل پشیمانی بعد از طلاق است. خیلی از مشکلات زندگی مشترک می‌تواند با مشاوره درمانی به‌راحتی حل شود و کار را به جا‌های باریک نرساند.

97 درصد زوج‌هایی که به مشاور درمورد مسائل زندگی مشترکشان مراجعه کردند تاثیر مثبت آن را در حل مشکلات و جلوگیری از طلاق تایید کردند.

پشیمانی بعد از طلاق

سخن نهایی

ما در این مطلب به بررسی افرادی پرداختیم که از طلاق خود پشیمان بودند اما همه مردم شبیه به یکدیگر نیستند. اشخاص زیادی وجود دارند که از طلاق خود پشیمان نیستند و ازدواج آن‌ها قابل نجات یافتن نبوده است.

اگر به فکر طلاق هستید یا زندگی خوبی ندارید، قبل از تصمیم عجولانه که ممکن است منجر به پشیمانی شود، به بررسی تمام جوانب بپردازید و طلاق آخرین گزینه و راه حلتان باشد. در این مورد با مشاور مشورت کنید و سپس تصمیم بگیرید. خانه مهر در غرب تهران بهترین مشاوران طلاق را دارد که می‌توانند به شما کمک کنند بهترین تصمیم را با آرامش ذهن بگیرید.

مقالات مشابه

تگ‌های پست
دسته‌بندی‌‌ پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *