افراد مشهور مبتلا به پارانوئید (افراد مشهور پارانویا)

افراد مشهور مبتلا به پارانوئید | افراد مشهور پارانویا

به نظر شما افراد مشهور مبتلا به پارانوئید هم وجود دارند؟ حداقل می توان گفت که افراد مشهوری در جهان بسیاری از علائم اختلال شخصیت پارانوئید را در زمان حیات خود داشته‌اند. مثلا کارشناسان و روانشناسان متعددی معتقدند  که جوزف استالین، صدام حسین و ریچارد ام. نیکسون همگی به اختلال شخصیت پارانوئید (PPD) مبتلا بوده اند. مطمئناً بدون ارزیابی کامل روانشناختی هر یک از این مردان، هیچکس نمی تواند تشخیص قطعی بدهد. افرادی که با این افراد و رفتارهای آنها آشنا هستند ادعا می کنند که این افراد به اطرافیان خود اعتماد نداشتند و به طور مداوم حتی به اعمال محبت آمیز بی گناه مشکوک بوده و اغلب رویکردی خصمانه داشتند و مشاجره می کردند.

افراد مشهور مبتلا به اختلال شخصیت پارانوئید
پیدا کردن افراد مشهور مبتلا به اختلال شخصیت پارانوئید که علناً به وضعیت خود اعتراف کنند دشوار است. متأسفانه، هنوز ننگ قابل توجهی در ارتباط با اختلالات شخصیتی وجود دارد، بنابراین مبتلایان و خانواده های آنها، چه معروف باشند و چه ناشناخته، تمایل دارند اطلاعات را برای خود نگه دارند و از درز این اطلاعات به رسانه ها بیمناکند. در هر حال در اینجا درباره افراد مشهور مبتلا به اختلال شخصیت پارانوئید اطلاعات جامعی را ارایه داده ایم:

افراد مشهور مبتلا به پارانوئید | جوزف استالین
ژوزف استالین از جمله افراد مشهور مبتلا به پارانوئید است. ژوزف استالین در اواخر قرن نوزدهم میلادی در خانواده‌ای نسبتاً تنگدست به دنیا آمد و بعد از طی کردن پله‌های ترقی در حزب کمونیست روسیه در نهایت به دبیر کلی این حزب رسید. در حقیقت جوزف استالین دبیرکل سابق روسیه در جریان انقلاب روسیه در سال 1971 بود. بخش مهمی از تاریخ جهان، به ویژه جنگ جهانی دوم به همین فرد گره خورده است. استالین در زمان حکومت بر مردم شوروی و روسیه، در برابر تمام سیاست های خود بسیار سختگیر بود. او به شدت تشنه قدرت بود. از همین رو افراد زیادی وی را به عنوان عضوی از افراد مشهور پانویا معرفی می کنند.

در حقیقت جوزف استالین تمام ویژگی های فردی را که دارای اختلال شخصیت پارانوئیدی است به نمایش گذاشت. او به هیچ کس در اطراف خود، حتی نزدیکترین متحدانش اعتماد نداشت. او بیش از حد تجزیه و تحلیل می کرد و در مورد هر گونه تعامل یا گفتگو بسیار مشکوک می شد. هیچ کس نمی توانست با ایده ها و پیشنهادات او مخالفت کند. گفته می شود که این اختلال شخصیت نقش زیادی در بی رحمی و روش های وحشیانه او داشته است.

افراد مشهور مبتلا به پارانوئید | صدام 
صدام از جمله افراد مشهور مبتلا به پارانوئید است. در مورد صدام باید گفت که او برای مدتی رئیس جمهور عراق بود. رفتار غیرعادی و نامنظم او باعث ایجاد آشفتگی زیادی بین او و سایر کشورهای جهان من جمله ایران عزیز ما شد. او به طرز وحشتناکی با مردم خود بدرفتاری کرد و کشورهای دیگر را تهدید کرد و در نهایت به ایران و کویت حمله کرد.

صدام از جمله افراد مشهور پارانویا می باشد. او به همه یاران، اعضای خانواده و اطرافیانش شک داشت. او مدام احساس می کرد که در خطر استثمار قرار دارد. این مساله باعث شد که خیلی سریع عصبانی شود و تصمیمات غیر منطقی بگیرد. شهرت برای او بسیار مهم بود و او کاملاً معتقد بود که تمام جهان در تلاش برای خراب کردن آن هستند. او نمونه بارز از افراد مشهوری است که دارای اختلال شخصیت پارانوئید بود.

افراد مشهور مبتلا به پارانوئید | ریچارد نیکسون

ریچارد ام. نیکسون از جمله افراد مشهور مبتلا به پارانوئید بود. اکثر افراد مشهوری که با آنها به عنوان افراد پارانوئید رفتار می شود، افرادی هستند که به عنوان رهبران ملل مختلف ایستاده اند. یکی از بهترین رهبران ایالات متحده ریچارد ام. نیکسون بود. این مرد سی و هفتمین رئیس جمهور آمریکا بود و بسیاری از روانشناسان بر اساس رفتار و ویژگی های فردی او را نمونه ای از افراد مشهور مبتلا به اختلال شخصیت پارانوئید می دانستند. او قادر به گوش دادن به "طرف دیگر" چیزها نبود. او متقاعد شده بود که مردم علیه او هستند. در حقیقت نیکسون از جمله افراد مشهور پارانویا می باشد.

 

افراد مشهور مبتلا به پارانوئید | هیتلر

آدولف هیتلر سیاستمدار آلمانی  بود که از سال 1933 تا زمان مرگش در سال 1945 دیکتاتور آلمان بود. او به عنوان رهبر به قدرت رسید. وی از جمله افراد مشهور مبتلا به پارانوئید بود که نقش مهمی در جمگ جهانی دوم داشت. وی از جمله افراد مشهور پارانویا در جهان است.

مقالات مشابه

تگ‌های پست
دسته‌بندی‌‌ پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *