مرکز مشاوره فردی در ستارخان

ما در مرکز مشاوره فردی در ستارخان به شما عزیزان کمک می کنیم که در رشد شخصی و شناخت خود بهترین قدم ها را بردارید

مرکز مشاوره فردی در ستارخان

 

توجه داشته باشید که بطور کلی خودشناسی ، تحلیل و بررسی فردی می تواند به شما کمک کند که  رابطه عاطفی امن تری را تجربه کنید می تواند به شما کمک کند که روابط سلامت تری را انتخاب کنید و میزان سلامت روان و زندگی خود را هم افزایش دهید ما در مرکز مشاوره فردی در خانه مهر در کنار شما عزیزان هستیم تا در ابعاد مختلف خودشناسی ، درمان اختلالات ، مشکلات فردی در کنار شما عزیزان باشیم .

همانطور که می دانید مشاوره ازدواج و مشاوره فردی به شما کمک می کنند تا بتوانید در راستای بهتر شدن قدم بردارید ما در مجموعه تخصصی خانه مهر در زمینه های مختلف روانشناسی مثل مشاوره خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره زوج درمانی ، مشاوره سکس تراپی ، مشاوره فردی ، مشاوره بالینی ، مشاوره بیماری های خاص ، مشاوره کودک ، مشاوره نوجوان به شکل تخصصی در حال فعالیت هستیم

 

مشاوره فردي و رفتارهاي مخرب ارتباطي

مشاوره فردی بالینی و رسیدن به اهداف

درمان وسواس و درمان اضطراب با مشاوره فردی

بهترین مشاوره فردی را از مرکزخانه مهر بخواهید

 

 

روابط سالم با مشاوره ازدواج
روابط سالم با مشاوره ازدواج

 

( Self-esteem ) عزت نفس را ميشناسيد؟

 

در این مقاله قصد داریم در مورد یکی از مهم ترین مولفه های خودشناسی به نام ( Self-esteem ) عزت نفس با شما صحبت کنیم بطور کلی تعریف عزت نفس این است که ما چه احساسی و چه تفکری در مورد خودمان داریم . خودمان را چگونه می بینیم ، چگونه توصیف می کنیم ، البته خیلی وقت ها آن چیزی را که می گوییم واقعا قبول نداریم باید در اعماق وجود خود این مسئله را سرچ کنید که واقعا خود را چگونه می بینید ، چه احساسی به خود دارید ، وقتی که روبروی آینه می ایستید خود را چگونه می بینید .

قاعدتا در این زمان ها منتقد آسیب رسان ذهن ما بالا می آید ما ممکن است در کودکی به خاطر رفتارهایی که به شکل درست یا غلط داشته ایم تشویق یا تنبیه شده باشیم اما ممکن است خانواده ما مرحله تنبیه را درست پشت سر نگذاشته باشند و همین باعث شود که ما نسبت به خودمان حس منفی را تجربه کنیم و قاعدتا رفتارها و حرف هایی که با ما زده اند را مدام در ذهنمان مرور کنیم .

 

در مشکلات خود را چگونه خطاب ميکنيد؟

 

شما باید منتقد ذهن خودتان را بشناسید آن کسی که در موقعیت های مختلفی مدام به شما گیر می دهد و شما را بازخواست می کند . منتقد کجاها خودش را نشان می دهد ؟ زمانی که شما اشتباه می کنید ، زمانی که مسئله ای را نمی توانید حل کنید ، زمانی که با چالشی روبرو می شوید ، زمانی که با کسی قرار ملاقات می گذارید .

همه این ها نقطه هایی است که شما می توانید پیدا کنید که ذهنتان با شما چطور خودگویی می کند ، چطور کلمه ها و جمله هایی را به شکل بی رحمانه به شما برچسب می زند مثل اینکه ” اه تو باز گند زدی ، تو احمقی ، تو نمی فهمی ، تو آنقدرها هم که فکر می کنی دوست داشتنی نیستی ” همه اینها جملاتی است که ممکن است در زمانی که دچار تنش یا مشکلی می شویم از منتقد بشنویم اما شما نباید این جملات و حرف ها را باور کنید اگر این برچسب ها را باور کنید قاعدتا توانمندی شما رشد پیدا نمی کند.

 

روانشناس ازدواج و مشاوره خانواده روابط سالم را به شما هدیه می دهند
روانشناس ازدواج و مشاوره خانواده روابط سالم را به شما هدیه می دهند

 

دختر خوب پسر خوب….

 

منتقد زمانی متولد می شود که شما اولین تجربه های اجتماعی را از والدینتان بدست می آورید در تمام دوران کودکی والدین به شما یاد می دهند کدام رفتارها قابل قبول ، کدام خطرناک ، کدام از نظر اخلاقی زشت ، کدام دوست داشتنی و کدام آزاردهنده اند پس به همین شکل آنها در مقابل رفتارهای مناسب شما را در آغوش می گیرند و تحسین می کنند و در مقابل رفتارهای خطرناک ، اشتباه یا آزاردهنده شما را تنبیه می کنند .

قاعدتا هیچ کس بدون تجربه کردن تعداد زیادی اتفاقات تنبیهی بزرگ نشده است اما مهم است که ما به چه شکل تنبیه می شویم .همراه ما باشید تا چند عاملی که می تواند به شما احساس خوب نبودن را بدهد را با هم مرور کنیم : زمانی که شما بر مسائلی مثل سلیقه ، نیازهای شخصی ، ایمنی یا قضاوت صحیح ، برچسب های اشتباه می زنید قاعدتا کار منتقد ذهن شما شروع می شود.

 

در کودکي گناهکار شناخته شده ايم ؟

 

در بعضی از خانواده ها وقتی پدر می خواهد خانه ساکت باشد اگر کودک سر و صدا کند به او می فهماند کارش از نظر اخلاقی اشتباه است . قاعدتا زمانی که ما نیازهای شخصی مان را عنوان می کنیم یا حتی به شکل نادرستی قضاوت می شویم به مرور یاد می گیریم که خودمان را گناهکار بدانیم و این گناهکار بودن احساس بد بودن ، به مرور باعث می شود که ما باور کنیم که اگر واقعا نیازها و خواسته هایی داشته باشیم یا اگر متفاوت رفتار کنیم آدم بدی هستیم .

وقتی مسئله ، سلیقه یا انجام ندادن وظایف یا قضاوت اشتباه است آن وقت هم از نظر اخلاقی بار سنگینی را بر دوش خودمان احساس می کنیم . ممکن است زمان هایی که نیاز به تفریح و لذت بردن داریم را به این شکل تفسیر کنیم که آدم تنبل و خودخواه و شلخته ای هستیم . قاعدتا همه این ها در کنار هم می تواند ما را به سمت اشتباهی سوق دهد .

 

مشاوره خانواده و حل مشکلات زناشویی در خانه مهر
مشاوره خانواده و حل مشکلات زناشویی در خانه مهر

 

اگر اعتماد به نفس خوبي نداشته باشيم ارتباط هاي خوبي هم نخواهيم داشت

 

اگر کسی اعتماد بنفس و عزت نفس سلامتی نداشته باشد ، عزت نفس و اعتماد بنفس کافی نداشته باشد قاعدتا نمی تواند پارتنر خوبی هم انتخاب کند و قاعدتا در روابط بین فردی و اجتماعی هم دچار مشکل می شود به همین خاطر توصیه ما همیشه این است که در زمانی که حتی روابط بین فردی را می خواهید انتخاب کنید ، از قبل روی خودشناسی خود کار کنید .

ما در مرکز مشاوره فردی و بالینی خانه مهر در کنار شما هستیم تا به شما عزیزان در ابعاد مختلف روانشناختی فردی و بالینی ، افسردگی ، اضطراب ، فوبیا ، خودشناسی ، روابط بین فردی کمک کنیم تا حال بهتری را تجربه کنید . جهت اطلاعات بیشتر می توانید با اپراتور مرکز مشاوره خانه مهر تماس بگیرید .

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *