گرانترین طلاق های جهان

گرانترین طلاق های دنیا

جدایی بیل گیتس از همسرش
هنگامی که خبر جدایی ملیندا گیتس، از همسرش بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت پس از 27 سال ازدواج منتشر شد، جهان شوکه شد. هیچ کس باور نمی کرد این زوج موفق کارشان به جدایی برسد. در طول نزدیک به سه دهه، این زوج دوست داشتنی، نوعی پیوستگی را که بسیاری از ما امیدواریم از آن الگوبرداری کنیم، تجسم بخشیدند و میلیون‌ها دلار برای جوامع محروم در سراسر جهان جمع‌آوری کردند. اما در یک لحظه اتفاق عجیبی رخ داد و این توهم از بین رفت. این زوج در بیانیه مشترکی که در توییتر منتشر کردند، نوشتند: «پس از تفکر زیاد و بررسی رابطه‌مان، تصمیم گرفتیم به زندگی مشترکمان پایان دهیم. ما همچنان به ماموریت های انسانی خود اعتقاد داریم و به کار خود در بنیادهای خیریه ادامه خواهیم داد، اما دیگر باور نداریم که بتوانیم در مرحله بعدی زندگی خود به عنوان یک زوج در کنار هم زندگی کنیم.

شکست در زندگی مشترک هرگز کار آسانی نیست، با این حال وقتی ثروت 130 میلیارد دلاری بیل گیتس را در نظر بگیریم، همه چیز کمی جالبتر می شود. خبر خوب این است که این زوج به اداره بنیاد بیل و ملیندا گیتس، که یکی از سرمایه‌گذاران اصلی طرح‌های بهداشت و بیماری در سراسر جهان است، ادامه خواهند داد، اما در حال حاضر، همه چشم‌ها به حساب بانکی این دو نفر است. وقتی یک ثروت عظیم مثل 130 میلیارد دلار (پول چند سال صادرات نفت ایران) ، مطمئناً به نظر می رسد که این مساله می تواند یکی از بزرگترین و پرخرج ترین طلاق ها در طول تاریخ بشر باشد. اما باید گفت که این نوع طلاق موارد مشابه دیگری هم دارد.

گران ترین طلاق های تاریخ
ما شاهد بوده‌ایم که بسیاری از سرمایه‌گذاران فناوری و صاحبان ورزش پس از خیانت، اعتیاد یا آسیب‌های جبران‌ناپذیر از هم طلاق گرفته اند. طبق گزارشات بدست آمده، طلاق توافقی مایکل جردن، فوق ستاره NBA، پس از پایان رابطه 17 ساله اش با خوانیتا ونروی در سال 2006، بیش از 168 میلیون دلار برای او هزینه داشت. به طور مشابه، گرگ نورمن مجبور شد پس از شکست روابط مشترک 25 ساله خود با همسرش، 103 میلیون دلار خرج کند. البته این موارد در مقابل گرانترین طلاق های دنیا تنها اعدادی ذره بینی هستند. نکته جالب اینکه همه این لیست و همه اعداد ذکر شده مجموعشان از هزینه وارده بر بیل گیتس بابت طلاقش کمتر بوده است.

در اینجا لیستی از گران ترین طلاق های تاریخ را برای شما لیست می کنیم :

1. جف بزوس و مکنزی اسکات – 38 میلیارد دلار

2. الک و جوسلین ویلدنشتاین – 3.8 میلیارد دلار

3. روپرت مرداک و آنا ماریا مان – 1.7 میلیارد دلار

4. برنی و اسلاویکا اکلستون – 1.2 میلیارد دلار

5. استیو و الین وین – 1 میلیارد دلار

6. هارولد هام و سو آن هام – 974 میلیون دلار

7. عدنان و ثریا خاشقجی – 874 میلیون دلار

8. تایگر وودز و الین نوردگرن – 710 میلیون دلار

9. دیمیتری و النا ریبولوفلف – 604 میلیون دلار

10. کریگ و وندی مک‌کاو – 460 میلیون دلار

11. مل و رابین مور گیبسون – 425 میلیون دلار

جدایی جف و مکنزی بزوس در سال 2019 به عنوان یکی از گرانترین طلاق ها در تاریخ ثبت شده است. با این حال، این طلاق باعث شد که مکنزی که از آن زمان دوباره ازدواج کرده است، چهار درصد از سهام آمازون را به ارزش بیش از 38 میلیارد دلار دریافت کند که ارزش آن در سال گذشته به شدت افزایش یافته است. این طلاق که بلافاصله او را به چهارمین زن ثروتمند جهان تبدیل کرد، اسکات را با دارایی خالص 61.2 میلیارد دلار به صدر فهرست ثروتمندان سوق داد. با این حال، اسکات قول داده که حداقل نیمی از دارایی خود را ببخشد.

هزینه جدایی این زوج: 38 میلیارد دلار

طلاق: 2019

مدت ازدواج: 26 سال

منبع درآمد: آمازون

الک و جوسلین ویلدنشتاین – 3.8 میلیارد دلار
جوسلین ویلدنشتاین، زن آمریکایی که بیشتر به خاطر جراحی های زیبایی گسترده اش در شبکه های اجتماعی شناخته شده است، یکی از پر خرج ترین طلاقها را به خود اختصاص داده است. طلاق پر سر و صدا او از فروشنده هنری میلیاردر و تاجر الک ویلدنشتاین، به دلیل جزئیات آشکار سبک زندگی او، سر تیتر بسیاری از رسانه ها در سراسر جهان شد. جوسلین یک بار قبض تلفن سالانه خود را 60000 دلار و هزینه غذا و نوشیدنی اش را 547000 دلار اعلام کرد. در طلاق توافقی این دو، جوسلین 2.5 میلیارد دلار به همراه یک بسته حقوقی 100 میلیون دلاری سالیانه به مدت 13 سال دریافت کرد. البته قاضی تصریح کرد که او نمی تواند از هیچ گونه نفقه برای جراحی زیبایی بیشتر استفاده کند. او نیز از آن زمان درخواست ورشکستگی کرده است.

هزینه جدایی این زوج: 3.8 میلیارد دلار آمریکا با 100 میلیون دلار اضافی هر سال برای 13 سال آینده (5.9 میلیارد دلار تعدیل شده)

طلاق: 1999

مدت زمان زندگی مشترک در ازدواج: 21 سال

منبع درآمد: معاملات هنری، اسب های مسابقه

مرداک و آنا ماریا مان – 1.7 میلیارد دلار
همسر اول غول رسانه ای جهان یعنی رابرت مرداک، آنا ماریا مان به تنهایی یک ستاره در حرفه روزنامه نگاری بود. این نویسنده اسکاتلندی در سال 1967 با مرداک ازدواج کرد و از الیزابت، لاکلان و جیمز مادر شد، اما در سال 1999، این زندگی مشترک به هم خورد. بر اساس گزارش بیزینس اینسایدر، مان 1.7 میلیارد دلار از جمله 110 میلیون دلار پول نقد از طلاق توافقی اش با مرداک دریافت کرد. با این حال، در سال‌های پس از آن، بسیاری از زندگی‌نامه‌نویسان مورداک این رقم را مورد تردید قرار داده‌اند و گفته اند که این رقم نادرست بوده است.

میزان هزینه این جدایی: 1.7 میلیارد دلار (2.6 میلیارد دلار تعدیل شده)
طلاق: 1999
مدت زندگی مشترک در ازدواج: 32 سال
منبع درآمد: رسانه

مقالات مشابه

تگ‌های پست
دسته‌بندی‌‌ پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *