11 باور غلط در مورد ازدواج که آن را به شکست نزدیک می‌کنند

11 باور غلط در مورد ازدواج که آن را به شکست نزدیک می‌کنند. افراد با هدف‌ها و دلایل مختلف برای ازدواج پیش قدم می‌شوند اما در بسیاری از مواقع، انواع باور غلط در مورد ازدواج چیزی جز جدایی و بروز مشکلات را به همراه ندارند. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی بهتر است با این باورهای غلط آشنا شوید، انتظارهای غیرواقعی از ازدواج را کمتر کنید و با شناخت بهتر از خود تصمیم نهایی را بگیرید.

برخی افراد به‌ویژه دختران، قبل از ازدواج فکر می‌کنند که همسر آینده‌شان ناجی آن‌ها در زندگی هستند. ازدواج‌هایی که با این تصورها شکل می‌گیرند، در نهایت با شکست مواجه می‌شوند. پس بهتر است قبل از ازدواج آگاهی خود را از باورهای اشتباهی که در مورد آن وجود دارد بالا ببرید و با تکیه به عقل و منطق خود تصمیم نهایی را بگیرید.

این مطلب را به بررسی باورهای غلط در مورد ازدواج اختصاص دادیم. تا انتها همراه ما بمانید.

11 باور غلط در مورد ازدواج

این نکته را در نظر بگیرید که داشتن بعضی از انتظارهایی که در زیر توضیح می‌دهیم خوب است اما گاهی می‌توانند فقط یه باور اشتباه باشند.

خوشبختی تا ابد

خوشبختی یک حس درونی است که به خود شما بستگی دارد نه شخص خاص دیگر. گره زدن خوشبختی به دیگران و تصمیم به ازدواج با آن‌ها اشتباهی است که اغلب افراد مرتکب شده و هنگامی که با مشکلی روبرو می‌شوند، می‌گویند چه می‌خواستیم و چه شد.

چنین افرادی اگر با شخص دیگری هم ازدواج کنند، هر مشکل پیش آمده را به این موضوع ربط می‌دهند که اگر با فلانی ازدواج می‌کردم این مشکل را نداشتم. بنابراین خوشبختی خود به خود اتفاق نمی‌افتد، بلکه باید آن را ساخت و با انتخاب درست برای رسیدن به آن تلاش کرد.

باور غلط در مورد ازدواج

کامل شدن با وجود همسر

حقیقت این است که هیچ فردی کامل نیست و شما نمی‌توانید همسری بی‌عیب و نقص داشته باشید. هیچ کسی این قدرت را ندارد که شما را کامل کند و تنها خود شما هستید که چنین توانایی را دارید. بنابراین هنگام ازدواج به این مساله اهمیت دهید و این باور غلط در مورد ازدواج را کنار بگذارید.

تغییر همسر پس از ازدواج

یک باور اشتباه که افراد به آن اعتقاد دارند، تغییر دادن انسان‌ها است. آن‌ها اختلاف‌های جدی بین فرد مقابل و خودشان را نادیده می‌گیرند و فکر می‌کنند پس از ازدواج می‌توانند تغییراتی را در فرد مقابل ایجاد کنند.

توجه داشته باشید که هرگز نمی‌توانید فرد مقابل یا همسرتان را تغییر دهید، بنابراین با این باور در دام ازدواج اشتباه نیافتید.

ازدواج با عشق کافی است

آیا شما فکر می‌کنید که تنها عشق برای ازدواج کافی است؟ اما در پاسخ باید بگوییم این باور غلط در مورد ازدواج را نادیده بگیرید و بدانید عشق با آن‌که لازم است اما کافی نیست. افرادی هستند که تنها بر اساس عشق ازدواج می‌کنند و احساسی تصمیم می‌گیرند. اما اغلب چنین تصمیم‌هایی قابل اعتماد نیستند و ممکن است ازدواج را با شکست مواجه کنند.

به درخواست پدر و مادر باید احترام گذاشت

گاهی فرزندان به خواست خود ازدواج نمی‌کنند، بلکه برای رضایت پدر و مادر و اجبار آن‌ها تن به ازدواج داده و ملاک‌های خود را در نظر نمی‌گیرند. یکی از مهم‌ترین تصمیم‌های زندگی هر فرد ازدواج است و اولین کسی که از آن لطمه می‌بیند خود او است، نه والدینش. بنابراین هرگز برای کسب رضایت پدر و مادر خود ازدواج نکنید.

ازدواج شکست عاطفی قبلی را جبران می‌کند

گاهی افراد برای این‌که بتوانند رابطه قبلی خود را فراموش کنند، وارد رابطه دیگری می‌شوند و برای فرار از آن ازدواج می‌کنند. بنابراین بهتر است تا چند ماه بعد از شکست، بدون فکر وارد رابطه جدید نشوید و کمی صبر کنید تا به خودتان مسلط شوید.

اگر در رابطه جدید دوباره با مشکل مواجه شوید، نمی‌توانید به‌راحتی به شرایط عادی خود بازگردید. این باور غلط در مورد ازدواج را جدی بگیرید که ازدواج نمی‌تواند ترمیم‌کننده شکست قبلی شما باشد، اگر هنوز با آن کنار نیامده‌اید.

باید با فرد متفاوت با خود ازدواج کرد

برخی افراد فکر می‌کنند که باید با شخصی ازدواج کنند که ویژگی‌های اخلاقی او کاملا متفاوت از خودشان باشد. مانند کسی که خودش فردی درونگرا است و عقیده دارد همسر او باید برونگرا باشد.

اما این مساله باعث ایجاد اختلاف و نارضایتی در زندگی می‌شود، زیرا فردی که درونگرا است نمی‌تواند نیازهای فرد برونگرا را برآورده کند و برعکس. گرچه توصیه می‌کنیم برای بررسی سازگاری با همسر آینده خود از خدمات مشاوره ازدواج خانه مهر در ستارخان استفاده کنید.

باور غلط در مورد ازدواج

ظاهر و چهره اهمیتی ندارد

چهره و جذابیت ظاهری هنوز مهم‌ترین ملاک برای برخی افراد در انتخاب همسر آینده‌شان است. اگرچه قیافه پس از گذشت زمان عادی می‌شود، اما باید افراد از نظر ظاهری جذابیت داشته باشند تا تمایل برای ازدواج در آن‌ها ایجاد شود.

دوستی قبل از ازدواج سبب موفقیت آن می‌شود

امروزه دختران و پسران اعتقاد دارند که دوستی قبل از ازدواج، به یک ازدواج موفق کمک می‌کند و باعث موفقیت آن می‌شود. اما این باور غلط در مورد ازدواج را فراموش کنید. چون افراد در دوران دوستی بدون هیچ مسئولیتی با یکدیگر اوقات خوبی را می‌گذرانند و معمولا در حال تفریح و گردش هستند.

اما شرایط پس از ازدواج با این دوران قابل قیاس نیست، زیرا زوجین با خصوصیات اخلاقی یکدیگر آشنا می‌شوند و مشکلات و اختلاف‌ها بروز پیدا می‌کنند. بنابراین برای آشنایی بیشتر لازم است این دوستی قبل از ازدواج تحت نظر خانواده‌ها باشد.

ازدواج مسائل مالی را می‌تواند حل کند

بدون شک زن و شوهر در کنار یکدیگر می‌توانند کار کنند و وضعیت مالی بهتری داشته باشند. پس این باور غلط در مورد ازدواج وجود دارد که مشکلات مالی به‌همین دلیل حل می‌شود.

توصیه می‌کنیم با این تفکر زندگی نکنید که ازدواج می‌تواند حلال مشکلات مالی‌تان باشد، چون با همسرتان شبانه‌روز کار خواهید کرد. این موضوع اثر خود را در جاهای دیگر زندگی مشترک شما حتما خواهد گذاشت.

ازدواج روحیه افراد را بهتر خواهد کرد

گاهی نیز افراد برای فرار از مشکلات روحی، روانی و کمبود عاطفی تصمیم به ازدواج می‌گیرند. چنین فردی با وجود این مشکلات نمی‌تواند به‌درستی تصمیم بگیرد و ازدواج برای او گزینه مناسبی نیست.

باور غلط در مورد ازدواج

سخن نهایی

باورهای غلط در مورد ازدواج محدود به موارد بالا نیستند. ازدواج تصمیم بسیار مهمی است که حتما قبل از اقدام به آن توصیه می‌کنیم به یک مشاور ازدواج در غرب تهران مراجعه کنید. در مطلب بالا چند باور غلط در مورد ازدواج را توضیح دادیم تا با آگاهی از آن‌ها ملاک تصمیم‌گیری خود را روی این مسائل نگذارید.

مقالات مشابه

تگ‌های پست
دسته‌بندی‌‌ پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *