معایب ازدواج با زن بزرگتر از خود

آیا ازدواج با زن بزرگتر از خود اشکالی دارد؟ تقریبا در تمام جهان این‌طور جا افتاده است که مردان باید زمان ازدواج از دختر یا زن مورد نظرشان بزرگتر باشند و چندین دلیل برای این تفکر وجود دارد. در بسیاری از فرهنگ‌های جهان قدرتمندتر بودن مردان هنوز یک هنجار است اما امروزه ازدواج‌های مختلف زیادی وجود دارد که زن از مرد بزرگتر است.

زنان و مردان امروزی خود را با یکدیگر برابر می‌دانند و به نظر آن‌ها با یک انتخاب مناسب بدون توجه به سن طرف مقابل، می‌توانند به اهداف مشترک خود برسند. با وجود این، ازدواج پسر با دختر بزرگتر مشکلاتی را به همراه دارد. بنابراین این مطلب را به بررسی معایب ازدواج با زن بزرگتر از خود اختصاص دادیم. تا انتها همراه ما بمانید.

مشکلات ازدواج با زن بزرگتر از خود

در کنار مزایای هر چیز، باید معایب آن را نیز بپذیریم. در بخش‌های بعد خواهیم گفت معایب ازدواج با دختر بزرگتر از خود چیست.

1) او ممکن است تابع حرف شما نباشد

ازدواج با زنی که سن او از شما بیشتر است و به حرفتان گوش می‌کند، می‌تواند ازدواجتان را بدون دردسر کند. با این‌حال، یکی از معایب ازدواج با زن بزرگتر این است که در بسیاری از موارد او خود را در رابطه در جایگاه بالاتری می‌بیند. به این علت که تصور می‌کند از شما دانش و تجربه بیشتری دارد.ازدواج

اگر فرد مورد نظر شما استقلال مالی خوبی هم داشته باشد، هر کاری را که لازم باشد انجام می‌دهد تا جایگاه برتر خود را حفظ کند. البته این قضیه در مورد همه صادق نیست.

ازدواج با زن بزرگتر از خود

2) او ممکن است ادعا کند از شما عاقل‌تر است

اگر اختلاف سنی خیلی باشد، دختر یا زن مورد نظر شما ممکن است واقعا از شما عاقل‌تر باشد. با آن‌که مردان زمانی که مسئولیت امور را به عهده بگیرند رفتار عاقلانه‌ای خواهند داشت، اما اگر زن بزرگتر از شما دائما حس عاقل‌تر بودن را به شما القا کند، رابطه‌تان خوب پیش نخواهد رفت.

این موضوع همچنین نشان می‌دهد او به حرف شما گوش نخواهد داد و اگر بخواهید رابطه‌تان دوام داشته باشد، باید بپذیرد که با رفتار خود شوهر جوانش را تحقیر می‌کند. بنابراین یکی دیگر از معایب ازدواج با زن بزرگتر از خود حس تحقیری است که شاید به شما دست بدهد.

توصیه می‌کنیم برای آگاهی کامل‌تر از معایب ازدواج با دختر بزرگتر از خود به خانه مهر، به‌عنوان مرکز مشاوره پیش از ازدواج در صادقیه، مراجعه کنید.

3) او ممکن است بیش از حد پیر و کمتر جذاب به نظر برسد

این موضوع یک حقیقت غیرقابل انکار است که سرعت پیر شدن زنان از مردان بیشتر است. زنی که 32 ساله است، از مردی با همان سن پیرتر به نظر می‌رسد و علت آن را باید چندین عامل بیولوژیکی بدانیم. همین موضوع در بسیاری از فرهنگ‌ها یکی از مشکلات ازدواج با دختر بزرگتر است.

به‌همین دلیل، زنان از نظر ظاهری کمتر با شوهر جوانتر خود سازگاری دارند. زمانی که زنی از مردی بزرگتر است، هرچه اختلاف سنی بیشتر باشد، او ممکن است پیرتر و کمتر سازگار به نظر برسد. اگر او به سن یائسگی رسیده باشد (تقریبا 40 تا 50 سالگی)، ظاهر او حتی بیشتر تغییر می‌کند. چون ترشح هورمون‌ها در آن زمان کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

ازدواج با زن بزرگتر از خود

بدون تردید این بین استثنا هم وجود دارد و بسیاری از زنان جوان‎تر از سن خود به نظر می‌رسند. با این‌حال یکی از معایب ازدواج با زن بزرگتر از خود، ظاهر او بوده که حتی ممکن است پس از مدتی خود این موضوع باعث ایجاد اختلاف در رابطه شود.

4) نبود رضایت جنسی و فیزیکی

اگر زنی قبل از شوهر خود با مردان دیگر بوده باشد، احتمال خیانت کردن همسر او بیشتر است. این احتمال اگر زن مورد نظر بچه هم داشته باشد، بیشتر خواهد بود و اگر مرد قبل از ازدواج تجربه جنسی زیادی نداشته باشد، حتی احتمال خیانتش بیشتر خواهد شد.

یکی از معایب ازدواج با زن بزرگتر از خود این است که حفظ تعهد سخت خواهد شد. چون مرد زمان مشاهده زنان زیباتر و جوانتر از همسر خود که به او علاقه نشان دهند، بسیار وسوسه می‌شود.

فکر به این موضوع که پارتنر بزرگتر از شما، تجربه بیشتری از شما در زندگی داشته، ممکن است باعث شود شما هم بخواهید با افراد بیشتری رابطه جنسی داشته باشید. از مشکلات ازدواج با زن بزرگتر این است که مردان جوان بعد از مدتی از ظاهر فیزیکی همسر خود راضی نخواهند بود و اگر فرصت پیدا کنند، به سمت زن دیگری هم می‌روند.

ازدواج با زن بزرگتر از خود

5) نبود آزادی

دیدگاه اجتماع در مورد معایب ازدواج پسر با دختر بزرگتر و فشاری که در منع این اتفاق وجود دارد، واقعی و بسیار ملموس است. اما اغلب مردان جوان تصمیم به ازدواج با زن بزرگتر از خود می‌گیرند. چه چیزی باعث آسان بودن این تصمیم می‌شود؟ آیا فقط عشق دخیل است؟

تحقیقات در مورد معایب ازدواج با زن بزرگتر از خود نشان می‌دهد که زنان برای جبران اختلاف سنی خود، به همسر جوانشان چیزی می‌دهند که اغلب ثروت و امتیازهایی در ازدواج است. با آن‌که چنین چیزی می‌تواند به نفع مرد باشد اما کنترل رابطه را به دست زن می‌اندازد.

نتیجه نبود آزادی برای مرد در انجام کارهایی است که دوست دارد، مانند قرار گذاشتن با دوستان خود و بیرون ماندن با آن‌ها تا دیروقت و موارد دیگر. با آن‌که این موضوع اکثرا یکی از معایب ازدواج با زن بزرگتر از خود نیست اما احتمال چنین رفتاری وجود دارد.

مشاوره پیش از ازدواج در غرب تهران

در مطلب بالا به مشکلات ازدواج پسر با دختر بزرگتر یا زن‌های مسن‌تر اشاره کردیم. با این‌حال چنین تصمیمی همیشه بدون مزیت نیست که در یک مطلب دیگر حتما مزایای ازدواج با دختر بزرگتر را نام می‌بریم.

گرچه باید بگوییم تصمیم ازدواج با فردی که دوست دارید یا انتخاب کردید، یک موضوع شخصی است و باید خودتان بدون تعصب و منطقی به ماجرا و مشکلات احتمالی نگاه کنید. خیلی از افراد توانستند با وجود اختلاف سنی رابطه‌ای عاشقانه، هدفمند و با تعهد را تجربه کنند.

با این‌حال برای جلوگیری از پشیمانی احتمالی توصیه می‌کنیم از خدمات مشاوره پیش از ازدواج در ستارخان خانه مهر استفاده کنید و منطقی‌ترین تصمیم ممکن را بگیرید.

مقالات مشابه

تگ‌های پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *