آیا ازدواج با مرد بچه دار درست است؟

ازدواج با مرد بچه دار می‌تواند بسیار سخت باشد. ابتدا باید با فرزندانی که یادگار ازدواج قبلی او هستند، سر کنید. ثانیا ممکن است مجبور شوید همسر سابق یا والدین همسر سابق او را تحمل کنید. همچنین این احتمال وجود دارد که با دوستان مشترکی رفت و آمد داشته باشید که او و همسر سابقشان داشته‌اند.

در نهایت یک دردسر ازدواج با مرد بچه دار این است که مجبور به تحمل شرایطی خواهید بود که مربوط به گذشته شوهر شما می‌شوند. برخورد با این افراد، موقعیت‌ها و تجربه‌ها بدون تردید تاثیری روی رابطه شما شوهرتان خواهد داشت و احتمالا ناامنی‌هایی را احساس کنید.

در ادامه این مطلب به این ناامنی‌ها و مشکلات ازدواج با مرد دارای فرزند اشاره خواهیم کرد. پس تا انتها همراه ما باشید.

مشکلات ازدواج با مرد مطلقه دارای فرزند

در بخش‌های بعد توضیح می‌دهیم که تجربه ازدواج با مرد بچه دار چطور خواهد بود.

روتین خانوادگی

شوهر شما و فرزندان او ممکن است در خانه خود روتین یا برنامه روزانه‌ای داشته باشند. از آن‌جایی که آن‌ها اولویت هستند، شما به احتمال زیاد فردی خواهید بود که باید برنامه روزانه خود را تطبیق دهید.

روتین آن‌ها ممکن است چیزی نباشد که شما دوست داشته باشید یا مناسب سبک زندگی‌ شما نیست. بنابراین اگر تغییری ایجاد نشود یا خبری از سازش نباشد، احتمالا باعث ایجاد ناامنی و مشکل بین شما و شوهرتان خواهد شد.

ازدواج با مرد بچه دار

خاطرات شوهرتان و فرزندان او که شما در آ‌‌ن‌ها جایی ندارید

یکی از مشکلات ازدواج با مرد بچه دار این است که شما «فرد تازه‌وارد» محسوب می‌شوید که به‌تازگی وارد زندگی آن‌ها شدید. او و فرزندانشان از زمان تولد آن‌ها، با یکدیگر بودند. بنابراین، خاطره‌های مشترکی از رویدادها و وقایعی دارند که شما در آن‌ها جایی ندارید. آن‌ها در مورد این خاطره‌ها صحبت خواهند کرد، آن‌ها را به یاد خواهند آورد و یادآوری می‌کنند و مجددا شما در این بین جایی ندارید.

شما احساس خواهید کرد شوهرتان فرزندانش را ترجیح می‌دهد

شوهر شما و فرزندانش نوعی ارتباط خاص دارند. آن‌ها شخصیت و رفتارهای یکدیگر را می‌شناسند. بنابراین، اگر کودکان او با شما رفتار خاصی کنند و شما برخورد کنید یا آن‌ها با شما مخالف باشند یا بخواهید آن‌ها را ادب کنید و ناراحت شوند، شوهرتان ممکن است طرف فرزندان خود را به جای شما بگیرد.

حتی ممکن است این‌طور نباشد ولی شما چنین احساسی داشته باشید و بنابراین احساس ناامنی کنید. بهتر است برای جلوگیری از این احساسات و آگاهی از مشکلات ازدواج با مرد بچه دار، از خدمات مشاوره قبل از ازدواج در صادقیه و مشاوران خانه مهر کمک بگیرید.

شوهر شما زندگی قدیم خود را با زندگی با شما مقایسه می‌کند

شما فرزند خودتان را به دنیا آوردید و مادر هستید. برای اولین مرتبه چیزهایی را در مورد فرزند و مادر بودن تجربه می‌کنید. شوهر شما شروع به صحبت در مورد این موضوع می‌کند که چطور فرزند او (با همسر سابقش) در مقایسه با فرزند شما که تمام شب را گریه می‌کند، خوب بوده و نیمه‌شب گریه نمی‌کرده است.

یا زمانی که کودک شما در سن 18 ماهگی شروع به صحبت می‌کند، او به شما می‌گوید که فرزند اولش در 16 ماهگی (دو ماه زودتر از فرزند شما) به حرف آمده است. بدون تردید شما بسیار ناراحت خواهید شد، چون فکر می‌کنید که شوهرتان سعی می‌کند بگوید کودکی که از همسر خود دارد، از فرزند مشترک با شما بهتر است.

شوهر شما در مورد خانواده همسر سابق خود و تجربه‌هایش با آن‌ها حرف می‌زند

یک دردسر ازدواج با مرد بچه دار این است که شوهرتان احتمال دارد داستان‌هایی در مورد زمانی بگوید که با همسر سابق خود بوده است. او ممکن است بگوید چقدر پدر همسر سابقش بامزه بوده یا آشپزی مادر خانم سابقش خوب بوده یا برادر همسر سابقش عوضی بوده است.

مهم نیست که او از خانواده همسر سابق خود تعریف یا انتقاد کند، به‌هرحال شما اندکی احساس ناامنی و حسادت خواهید کرد.

ازدواج با مرد بچه دار

شما متوجه می‌شوید ماشین همسر سابق شوهرتان را او روز تولدش داده است

آن‌ها چند سال پس از آن‌که این ماشین هدیه تولد بوده است، طلاق گرفتند. شما بعدها با همسرتان آشنا شدید و واقعا چه اهمیتی دارد اگر او همچنان از آن ماشین استفاده می‌کند؟ این سوال جواب منطقی ندارد و شما با وجود آن احساس ناامنی می‌کنید.

شوهرتان و همسر سابق او حساب مشترک داشتند اما حساب‌های شما جداگانه است

او از داشتن حساب مشترک با همسر سابق خود تجربه خوشایندی نداشته، بنابراین حالا حساب‌هایتان جداگانه است. پس احساس می‌کنید که او در مورد پول خود به شما اعتماد ندارد و احساس بدی دارید.

فرزندان همسر سابق شوهرتان در برابر فرزندان فعلی شما

احساس می‌کنید که شوهرتان فرزندانی که با همسر سابق خود داشته است با فرزندان فعلی که از شما دارد مقایسه می‌کند یا آن‌ها را بیشتر دوست دارد. چنین تفکری به شما حس خشم، نفرت و ناراحتی می‌دهد.

ازدواج با مرد بچه دار

مشاوره قبل از ازدواج با مرد فرزند دار در ستارخان

معایب ازدواج با مرد بچه دار محدود به موارد بالا نیست و البته نمی‌گوییم ازدواج با مرد مطلقه دارای فرزند نتیجه خوبی ندارد.

بلکه اگر تصمیم به ازدواج با مردی که فرزند دارد گرفتید، باید آگاه باشید که او گذشته خاص خود را دارد و در این گذشته همسر سابقش و مسائل مربوط به او قرار گرفتند. باید درک کنید که او تجربه‌هایی داشته است که شما در آن‌ها نبودید و دلیل آن هم مشخص است، او در آن زمان شما را نمی‌شناخته است.

او افرادی را می‌شناخته است که شما نمی‌شناختید و اگر همچنان با آن‌ها دوست است، به معنای خیانت به رابطه مشترکتان نیست. مهم‌تر از همه باید متوجه باشید که او هنوز مسئولیت‌هایی در قبال فرزندان رابطه قبلی خود دارد.

شما (و فرزندانتان) باید محبت، وقت و حتی دارایی‌های مادی او را با فرزندان و همسر سابقش شریک شوید. قبول داریم، ممکن است شرایطی رخ دهد که احساس پشیمانی، خشم یا ناامنی کنید اما باید نحوه برخورد با آن‌ها را یاد بگیرید.

به‌هرحال اگر همسرتان را از صمیم قلب دوست داشته باشید، او و تمام چیزها و مسائلی را که مربوط به او می‌شوند، خواهید پذیرفت. با این‌حال توصیه می‌کنیم برای این‌که بهتر از مشکلات ازدواج با مرد بچه دار خبردار شوید و بدانید تصمیمتان درست است یا نه، از خدمات مشاوره قبل از ازدواج در غرب تهران و مشاوران خانه مهر کمک بگیرید.

مقالات مشابه

تگ‌های پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *