بهترين مشاوره کودک و نوجوان در صادقيه

بهترين مشاوره کودک و نوجوان خانه مهر می تواند به شما کمک کند که در ابعاد مختلف مشکلات رفتاری کودکتان از مشاورین و متخصصین کمک بگیرید . در نظر داشته باشید که ما در مرکز بهترين مشاوره کودک و نوجوان خانه مهر در ابعاد مختلف مثل اختلالات بالینی کودکان ، مشکلات روزمره کودکان ، بیش فعالی ، اوتیسم ، اضطراب در کودکان و هر مسئله ای که در زمینه کودک و نوجوان باشد به شکل تخصصی و دپارتمانی فعالیت می کنیم .

 

مرکز مشاوره کودک در غرب تهران و تربيت کودکان

مشاوره کودک و کودکان کنجکاو

مشاوره کودک و ترس از مهمانی کودکان

مشاوره کودک با ترس بیرون رفتن در کودکان

مشاوره کودک و ترس از آب در کودکان

 

مرکز مشاوره کودک در غرب تهران و درمان مشکلات رفتاري
مرکز مشاوره کودک در غرب تهران و درمان مشکلات رفتاري

 

بهترين مشاوره کودک و نوجوان در صادقيه

 

شما عزیزان جهت اطلاعات بیشتر می توانید با اپراتور مرکز مشاوره خانه مهر تماس بگیرید یا از طریق مشاوره کودک و نوجوان رایگان 10 دقیقه ای ارزیاب مجموعه اطلاعات کافی کسب کنید . در این مقاله قصد داریم در مورد نحوه برخورد شما برای مشکلات شبانگاهی کودکان گفتگو کنیم . همراه ما باشید تا دیدگاه های مشاور کودک در این زمینه را با هم بخوانیم .

 

 کودکانی که نیمه شب از خواب برمی خیزند :

 

با توجه به تجارب مشاورین کودک این نکته گفته می شود که قطعا کودکی وجود ندارد که گاهی نیمه های شب از خواب بیدار نشود و سعی در جلب توجه نداشته باشد این رفتاری است که تقریبا مانند تمام رفتارهای دیگری که در کودکان به شکل روزمره اتفاق می افتد ، طبیعی است نباید تا زمانی که بصورت عادت در نیامده اند ، مشکل تلقی بشوند .

گاهی خواب بدون آرامش علامت یک مشکل جسمی یا عاطفی است به همین خاطر باید بررسی و ارزیابی های تخصصی انجام شود ولی در اغلب موارد کودکی که نیمه شب هر شب از خواب برمی خیزد صرفا عادتی پیدا کرده است که باید تغییر داده شود البته باز هم تاکید می کنیم که بطور کلی گاهی تنش هایی که در خواب کودکان وجود دارد ممکن است نشان از یک مشکل روحی یا جسمی باشد که تشخیص این فقط از طریق مصاحبه بالینی و ارزیابی با یک مشاور کودک مشخص می شود.

 

مشاوره کودک و درمان مشکلات رفتاري کودکان با متخصصين
مشاوره کودک و درمان مشکلات رفتاري کودکان با متخصصين

 

به نيازهاي کودکان توجه کنيد

 

1 – گاهی نوزاد نیمه های شب از خواب بیدار می شود و تقاضای توجه و کمک می کند زیرا بدنش به او پیام می دهد که گرسنه ، خیس و یا ناراحت است این مسئله نباید مورد بی توجهی قرار بگیرد با این حال کودک بزرگتری که بطور جدی مورد توجه و مراقبت قرار می گیرد اطرافیانش به او محبت می کنند ، می توان با کمی بی توجهی به وضعیت مطلوب تشویق شود توجه داشته باشید

باید مطمئن باشیم که به اندازه کافی توجه درست و غیر شرطی به کودک اتفاق بیفتد ، نه اینکه کودک بخواهد از طریق بیدار شدن از خواب ، غذا نخوردن ، لجبازی کردن و پرخاشگری کردن ، از اطرافیانش محبت بگیرد . این تکنیک جایی جواب می دهد که شما از طریق علم و تخصص در زمینه مشاوره کودک متوجه باشید که به اندازه کافی و درست به فرزند خود محبت و عشق را ابراز کرده اید . اما تکنیک هایی که در مورد نادیده گرفتن سنجیده می توانید بکار ببرید به شرح زیر است :

 

تکنيک ها از نگاه بهترين مشاوره کوک و نوجوان

 

الگوی رفتاری او را زیر نظر بگیرید ، پاسخ به پرسش های ساده زیر به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا کودک واقعا به شما احتیاج دارد یا صرفا می خواهد جلب توجه کند . وقتی که از رختخواب بیرون می آید چه می کند ؟ اگر هیچ کس به او پاسخ نگوید چه می کند ؟ آیا هر شب آب می خواهد ؟ یک لیوان آب را در دست کودک بگذارید ، آیا اگر شما به او پاسخ ندهید برمی گردد و می خوابد ؟ به این سوالات با دقت پاسخ بدهید :

 

مرکز مشاوره کودک در غرب تهران
مرکز مشاوره کودک در غرب تهران

 

از روش نادیده گرفتن سنجیده استفاده کنید

 

ترتیب یک بازی را بدهید ، از روش نادیده گرفتن سنجیده استفاده کنید ، به آن پایبند باشید و آن را بطور مداوم تا زمانی که پیشرفتی در الگوی رفتار کودک شما پیدا نشده است ادامه دهید باید در این زمینه قاطعانه رفتار کنید ولی به محبت به او شب بخیر بگویید و سپس اتاق را ترک کنید از قبل تصمیم بگیرید که اگر کودک از خواب بیدار شد و شما را صدا زد ، چقدر صبر کنید .

این زمان نباید بیشتر از 20 دقیقه طول بکشد که برای کودک در هنگام نیمه شب زمان زیادی است و همچنین هرگز نباید کمتر از 5 دقیقه باشد چون کودک شما خیلی زود یاد می گیرد که می تواند شما را به تسلیم برساند قطعا این مسئله راحت نیست چون باید به صدای گریه کودک خود که ممکن است تمام افراد خانواده را بیدار کند ، گوش کنید و تحمل کنید البته اگر باعث اعتراض همسایه ها نشود اگر کودک شما گریه کردن و صدا زدن شما را تا زمان مشخصی متوقف نکرد ، به سراغ او بروید و قاطعانه و بالحنی واقعی به او بگویید که همین الان باید بخوابد .

 

تکنيک بايد بعد از ارزيابي مشاوره کودک انجام شود

 

او را در آغوش نفشارید و یا از تخت بیرون نیاورید و همان لحظه اتاق را ترک کنید . نادیده گرفتن سنجیده ادامه پیدا می کند و 5 دقیقه 5 دقیقه به زمان اولیه خود اضافه کنید تا اینکه به زمان حداکثر حدود 20 دقیقه برسید اگر کمی دیرتر بروید به کودک شما آسیبی نمی رسد ولی تجربه شخصی ما این است که معمولا زمان 20 دقیقه در مدت چند روز مشکل را حل می کند .

البته در نظر داشته باشید که این تکنیک ها در جایی قابل قبول است که شما ارزیابی های اولیه را توسط یک مشاور کودک انجام داده باشید . زمان گریه کردن کودک را اندازه بگیرید جدولی درست کنید تا مدت زمانی را که کودک شما گریه می کند یا شما را صدا می زند ،  اندازه بگیرید و بدین ترتیب بتوانید پیشرفت کودک را ثبت کنید .

و اما در ادامه چگونه به کودک خود کمک کنید تا مجددا به خواب برود : برای کودکان بزرگتر می توان از نادیده گرفتن سنجیده استفاده کرد ولی ممکن است برای به خواب رفتن مجدد به کمک شما نیاز داشته باشد .

 

مشاوره کودک و درمان مشکلات رفتاری کودکان
مشاوره کودک و درمان مشکلات رفتاری کودکان

 

از روش های کسب آرامش تدریجی استفاده کنید

 

که در مقالات قبلی در مورد آن کامل صحبت کرده ایم . از تمرین مثبت استفاده کنید ، در طول روز با او کار کنید و راه هایی را به کودک نشان دهید که در هنگام شب  بتواند از آنها استفاده کند تا خواب راحت تری داشته باشد مثل صحنه های آرام ، زیبا و یکنواختی را به او پیشنهاد کنید تا در موردش فکر کند مثل صحنه ای از امواج اقیانوس  که به یک ساحل برخورد می کند یا گوسفندی که از یک نرده در حال پریدن است یا ترانه های کودکانه ای که می تواند تمرین کند .

از موسیقی آرامبخش استفاده کنید نزدیک تخت کودک یک ضبط صوت با یک نوار موسیقی ملایم بگذارید و به او روش های تنفس و آرامش را یاد دهید و حتی می توانید فعالیت های آرامش بخش را به کودک نشان دهید مثل کتاب ، نوار قصه ، این ها به شما کمک می کند که کودک حتی عادت های رفتاری جدیدی را برای آینده خودش کسب کند

 

تشويق در تربيت کودکان

 

و در ادامه باید رفتار کودک را تقویت کنید و به او پاداش بدهید در این مورد نیز به کودک برای کمتر برخواستن در زمان شب نمره و جایزه بدهید اگر به عنوان مثال کودک هر شب 3 بار از خواب برمی خواسته است ، اگر دوباره از خواب برخواست به او اجازه دهید و سپس اگر یک بار از خواب برخواست به او جایزه دهید و اگر اصلا از خواب بیدار نشد باز هم او را تشویق کنید و به او جایزه دهید

البته خود تشویق کردن هم مسائل و تکنیک هایی دارد که در مقالات قبلی به آن پرداخته ایم ما در مرکز مشاوره کودک و نوجوان خانه مهر با مشاورین کودک ، مشاوره نوجوان و ارزیابی های تخصصی در کنار شما عزیزان هستیم

شما در سرتاسر ایران و خارج از ایران می توانید از طریق مشاوره آنلاین با ما در ارتباط باشید جدا از مشاوره آنلاین به شکل مشاوره حضوری هم می توانید از متخصصین ما کمک بگیرید و البته ما در مجموعه اتاق بازی برای کودکان شما فراهم کردیم که بتوانند از طریق بازی درمانی خیلی از مشکلات رفتاری و هیجانی خود را حل کنند پس تیم متخصص مرکز مشاوره کودک و نوجوان خانه مهر در ابعاد مختلف در کنار شما عزیزان است .

 

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *